Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 24 november 2009, 19:25   #341
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoogmoed Bekijk bericht
Word wakker, de taart waar iedereen zich zolang aan volgevreten heeft is op!
De tijden van het lui lekkerland behoren voorgoed tot het verleden, de derdewereld koe is leeggemolken.
En onze gronden zijn vergiftigd of volgebouwd met nutteloze magazijnen om ons te voorzien van nutteloze zaken!
Of is dat ook de fout van de immigrant
Integendeel. De derde wereld staat op springen om gemolken te worden omdat de autochtonen de laatste 50 jaar niet in staat geweest zijn ze zelf te melken.
Oud 24 november 2009, 19:33   #342
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Raar toch dat als iemand "Amerika" zegt, hij alleen denkt aan de USA.
Ik heb het over Amerika, het continent, niet alleen de USA. Maar Noord- en Zuid Amerika.
Dat is niet zo raar: de immigratie in Noord-Amerika (niet alleen de VS) was gewoon veel grootschaliger, onder meer door een gunstiger klimaat en meer beschikbaar en bruikbaar land. Ik geef trouwens graag toe dat ik minder bekend ben met de Zuid-Amerikaanse geschiedenis dan met de Noord-Amerikaanse.

Maar goed, ik ben het even gaan opzoeken (je kan alles lezen op http://www.let.leidenuniv.nl/history...apter53.html):

Over de oorzaken van migratie naar Latijns-Amerika:

1888-1900: Brazilian planters subsidised European families only, because they want them to stay in Brazil.

1880-1950: From the final abolition of slavery in the decade of the 1880s until the 1930s Brazil was a major recipient of European and Asian immigrant labour, again entering the international labour market in the immediate aftermath of the Second World War.

1600-1900: Emigration to the Indies functioned for the Spanish as a life-stage and career choice that took people away from home, temporarily or permanently, to places offering greater economic opportunities and greater social flexibility as well. (Survey, 30)

1850-1920: Several factors account for the exodus from Spain to Argentina: - rising demographic pressure, - Spain faced a veritable agrarian revolution, - an industrial revolution swept older proto-industrial communities, especially the larger towns in Catalonia and the Basque region.

Ze gingen er dus werken en waren op zoek naar een beter bestaan.

1750 - 1815: Germans went to Brazil and Chilli after a famine in Germany. {Sieny}

Op de vlucht voor hongersnood.

1876-1945: The massive emigration to Brazil from northeastern Italy represented the stark face of this new emigration, a desperate flight from hunger.

Dat zijn diezelfde Italianen die vluchtten naar de VS.

En dan is er nog het fascinerende verhaal van de Joodse immigratie in Latijns-Amerika. Zij waren veelal op de vlucht voor vervolging in Europa.

http://en.wikipedia.org/wiki/History..._Latin_America

Citaat:
PS. Ik heb ergens gelezen dat in 1900 het BNP van Belgie groter was dan dat van de USA.
Dat heeft er niets mee te maken: het gaat erom hoe de levens- en werkomstandigheden van het gros van de bevolking is. Daens nooit gezien? Hoe dan ook, ik weet niet waar je dat gelezen hebt, maar het klopt niet. Dit was de top-5 in 1900 (per capita):

Nieuw-Zeeland: $ 4320
Australië: $ 4299
VS: $ 4096
België: $ 3652
Nederland: $ 3533

(Bron: http://www.nationmaster.com/graph/ec...er-capita-1900)
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2009, 21:27   #343
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Dat is niet zo raar: de immigratie in Noord-Amerika (niet alleen de VS) was gewoon veel grootschaliger, onder meer door een gunstiger klimaat en meer beschikbaar en bruikbaar land. Ik geef trouwens graag toe dat ik minder bekend ben met de Zuid-Amerikaanse geschiedenis dan met de Noord-Amerikaanse.

Maar goed, ik ben het even gaan opzoeken (je kan alles lezen op http://www.let.leidenuniv.nl/history...apter53.html):

Over de oorzaken van migratie naar Latijns-Amerika:

1888-1900: Brazilian planters subsidised European families only, because they want them to stay in Brazil.

1880-1950: From the final abolition of slavery in the decade of the 1880s until the 1930s Brazil was a major recipient of European and Asian immigrant labour, again entering the international labour market in the immediate aftermath of the Second World War.

1600-1900: Emigration to the Indies functioned for the Spanish as a life-stage and career choice that took people away from home, temporarily or permanently, to places offering greater economic opportunities and greater social flexibility as well. (Survey, 30)

1850-1920: Several factors account for the exodus from Spain to Argentina: - rising demographic pressure, - Spain faced a veritable agrarian revolution, - an industrial revolution swept older proto-industrial communities, especially the larger towns in Catalonia and the Basque region.

Ze gingen er dus werken en waren op zoek naar een beter bestaan.

1750 - 1815: Germans went to Brazil and Chilli after a famine in Germany. {Sieny}

Op de vlucht voor hongersnood.

1876-1945: The massive emigration to Brazil from northeastern Italy represented the stark face of this new emigration, a desperate flight from hunger.

Dat zijn diezelfde Italianen die vluchtten naar de VS.

En dan is er nog het fascinerende verhaal van de Joodse immigratie in Latijns-Amerika. Zij waren veelal op de vlucht voor vervolging in Europa.

http://en.wikipedia.org/wiki/History..._Latin_America

Dat heeft er niets mee te maken: het gaat erom hoe de levens- en werkomstandigheden van het gros van de bevolking is. Daens nooit gezien? Hoe dan ook, ik weet niet waar je dat gelezen hebt, maar het klopt niet. Dit was de top-5 in 1900 (per capita):

Nieuw-Zeeland: $ 4320
Australië: $ 4299
VS: $ 4096
België: $ 3652
Nederland: $ 3533

(Bron: http://www.nationmaster.com/graph/ec...er-capita-1900)
Het gaat er niet zozeer om om de reden waarom ze emigreerden maar wel wat soort van mensen die emigranten waren. Zowel de VS als de andere landen, op Canada na, zijn landen met hoge criminaliteit. Veel hoger dan de West EUropese landen.
Ok, de laatse 20 jaar zijn we op dat punt de VS aan het bijbenen, maar dat ligt niet aan de autochtonen.
Oud 24 november 2009, 23:19   #344
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cut de krap Bekijk bericht
Dat is het ook niet.
Er wordt een balans opgemaakt van 40 jaar immigratie.
Dat was jouw eerdere post:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cut de krap Bekijk bericht
Het gaat over een stand van zaken op een bepaald tijdsmoment.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2009, 23:27   #345
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht

...Als die euro's terugkomen, zullen de prijzen hier fors stijgen, en wordt de Eurozone véél, véél armer - dat zal voordien overigens al om andere redenen (lagere lonen elders, bij voorbeeld) gedeeltelijk het geval zijn. Wij zullen geen aantrekkelijk immigratiegebied blijven, en degenen die hierheen worden gelokt door de regularisatie van de huidige "lichting" illegalen, zullen hun overstap veelal betreuren zodra de crisis zwaarder toeslaat.

"Wij zullen geen aantrekkelijk immigratiegebied blijven"

Dat is zeker een gevolg van een mogelijke piste die zal kunnen worden afgelegd.

Hoe je het ook keert of draait, de demografische onbalans, vormt binnen niet al te lange termijn een eneorme dreiging voor de relatieve welvaart in onze contreien.
Oud 25 november 2009, 00:29   #346
Steve_M

Standaard

Citaat:
Het gaat er niet zozeer om om de reden waarom ze emigreerden maar wel wat soort van mensen die emigranten waren. Zowel de VS als de andere landen, op Canada na, zijn landen met hoge criminaliteit. Veel hoger dan de West EUropese landen.
Ok, de laatse 20 jaar zijn we op dat punt de VS aan het bijbenen, maar dat ligt niet aan de autochtonen.
Euh, jouw originele post waar ik op reageerde ging toch wel over de vraag of materiële ongelijkheid leidde tot migratie. Jij ontkende dat, terwijl ik gemakkelijk kon aantonen dat jouw zgn. uitzondering (nl. Amerika) geen uitzondering was, maar gewoon een ander voorbeeld was van mensen die armoede ontvluchtten om een beter leven op te bouwen.

Nu begin je plots over criminaliteit. Laten we wat cijfers bekijken. Het totale aantal misdrijven per 1000 inwoners (http://www.nationmaster.com/graph/cr...s-per-capita):

1 Dominicaanse republiek: 113,822
2 Nieuw-Zeeland: 105,881
3 Finland: 101,526 (hier houdt de geldigheid van je theorie dus al op)
4 Denemarken: 92,8277
5 Chili: 88,226
6 Verenigd Koninkrijk: 85,5517
7 Montserrat: 80,3982
8 USA: 80,0645
9 Nederland: 79,5779
10 Zuid-Afrika: 77,1862
11 Duitsland: 75,9996
12 Canada: 75,4921
13 Noorwegen: 71,8639
14 Frankrijk: 62,1843
15 Seychellen: 52,9265
16 Hongarije: 44,9763
17 Estland: 43,3601
18 Tsjechië: 38,2257
19 Italië: 37,9633
20 Zwitserland: 36,1864

Waar zijn al die grote immigratielanden in de nieuwe wereld nu? Ik zie hier vooral Europese landen van waaruit grote migratiestromen vertrokken naar elders. Nu zijn globale misdaadstatistieken niet meteen het beste vergelijkingsmateriaal, maar ik denk dat het feit dat criminaliteit in de VS hoog is weinig te maken heeft met het feit dat het een populaire migratiebestemming is, maar veeleer met de enorme inkomensongelijkheid gekoppeld aan een extreem materialistische samenleving. Een beetje een gelijkaardige situatie die leidt tot migratie, maar dan intern ipv extern.
Oud 25 november 2009, 01:56   #347
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Euh, jouw originele post waar ik op reageerde ging toch wel over de vraag of materiële ongelijkheid leidde tot migratie. Jij ontkende dat, terwijl ik gemakkelijk kon aantonen dat jouw zgn. uitzondering (nl. Amerika) geen uitzondering was, maar gewoon een ander voorbeeld was van mensen die armoede ontvluchtten om een beter leven op te bouwen.

Nu begin je plots over criminaliteit. Laten we wat cijfers bekijken. Het totale aantal misdrijven per 1000 inwoners (http://www.nationmaster.com/graph/cr...s-per-capita):

1 Dominicaanse republiek: 113,822
2 Nieuw-Zeeland: 105,881
3 Finland: 101,526 (hier houdt de geldigheid van je theorie dus al op)
4 Denemarken: 92,8277
5 Chili: 88,226
6 Verenigd Koninkrijk: 85,5517
7 Montserrat: 80,3982
8 USA: 80,0645
9 Nederland: 79,5779
10 Zuid-Afrika: 77,1862
11 Duitsland: 75,9996
12 Canada: 75,4921
13 Noorwegen: 71,8639
14 Frankrijk: 62,1843
15 Seychellen: 52,9265
16 Hongarije: 44,9763
17 Estland: 43,3601
18 Tsjechië: 38,2257
19 Italië: 37,9633
20 Zwitserland: 36,1864

Waar zijn al die grote immigratielanden in de nieuwe wereld nu? Ik zie hier vooral Europese landen van waaruit grote migratiestromen vertrokken naar elders. Nu zijn globale misdaadstatistieken niet meteen het beste vergelijkingsmateriaal, maar ik denk dat het feit dat criminaliteit in de VS hoog is weinig te maken heeft met het feit dat het een populaire migratiebestemming is, maar veeleer met de enorme inkomensongelijkheid gekoppeld aan een extreem materialistische samenleving. Een beetje een gelijkaardige situatie die leidt tot migratie, maar dan intern ipv extern.
Citaat:
SOURCE: Seventh United Nations Survey of Crime Trends and Operations of Criminal Justice Systems, covering the period 1998 - 2000 (United Nations Office on Drugs and Crime, Centre for International Crime Prevention)
Niet echt recent, hé.
Oud 25 november 2009, 10:58   #348
Steve_M

Standaard

Citaat:
Niet echt recent, hé.
Komaan, je had het over de kolonisatie van Amerika. Dan denk ik toch dat gegevens uit de periode 1998-2000 wel degelijk een impressie geven van een langetermijneffect. Je hebt gewoon een slecht voorbeeld gekozen.
Oud 25 november 2009, 13:19   #349
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Komaan, je had het over de kolonisatie van Amerika. Dan denk ik toch dat gegevens uit de periode 1998-2000 wel degelijk een impressie geven van een langetermijneffect. Je hebt gewoon een slecht voorbeeld gekozen.
2 jaar een lange termijneffect?
Ik denk meer aan een grafiek van misdaadcijfers in functie van immigratie. Voor Amerika sinds, laten we zeggen, 1700. Voor Belgie, de laatste 70 jaar.

Met je opmerking over Finland, bedoel je daarmee dat er geen immigranten zijn in Finland?
Ik kan voor Finland geen cijfers vinden van voor 2005.
http://www.migri.fi/netcomm/content.asp?path=2762
Oud 25 november 2009, 13:25   #350
Steve_M

Standaard

Citaat:
2 jaar een lange termijneffect?
Ik denk meer aan een grafiek van misdaadcijfers in functie van immigratie. Voor Amerika sinds, laten we zeggen, 1700. Voor Belgie, de laatste 70 jaar.

Met je opmerking over Finland, bedoel je daarmee dat er geen immigranten zijn in Finland?
Ik kan voor Finland geen cijfers vinden van voor 2005.
http://www.migri.fi/netcomm/content.asp?path=2762
Laat maar zitten, rikbe, we zijn overduidelijk naast elkaar aan het discussiëren.
Oud 25 november 2009, 13:30   #351
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Ik heb in de jaren zestig nogal wat ex-kolonialen gekend. Over het algemeen eerder arrogante en agressieve mensen.
Ook een heel korte relatie gehad met eentje, ik heb jaren later vernomen dat ze in een of andere bende verzeilt geraakt is en vermoord.
Oud 25 november 2009, 18:02   #352
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Nu begin je plots over criminaliteit. Laten we wat cijfers bekijken. Het totale aantal misdrijven per 1000 inwoners ([url]
Lijstje kun je rustig weggooien.

Deze cijfers zeggen helemaal niets.

Wie niet zoekt , zal niet vinden.
Oud 26 november 2009, 16:52   #353
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Meestal werd de autochtoon zijn strot overgesneden.
Dat hoort erbij dat zijn ze gewoon, dat doen ze bij alle schapen. Bij het een schaap tijdens hun offerfeest bij het ander schaap wanneer ze zich kansarm en gediscrimineert voelen.

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2009, 17:19   #354
ERLICH
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoogmoed Bekijk bericht
Word wakker, de taart waar iedereen zich zolang aan volgevreten heeft is op!
De tijden van het lui lekkerland behoren voorgoed tot het verleden, de derdewereld koe is leeggemolken.
En onze gronden zijn vergiftigd of volgebouwd met nutteloze magazijnen om ons te voorzien van nutteloze zaken!
Of is dat ook de fout van de immigrant
Wie heeft die derdewereld koe leeggemolken?

Bedoelt u misschien dat het de schuld is van de brave hardwerkende Europeaan, denk niet dat deze veel heeft leeggemolken integendeel, hij/zij worden gemolken bedrogen en belogen. Hij/zij moeten stil zwijgen en toekijken hoe een deel van het geld dat ooit door de oudere generatie's is binnengebracht nu wordt opgesoupeert door degene die vinden dat in hun thuisland niets te halen of te rapen valt en die ergens te horen hebben gekregen dat er zoiets bestaat als OCMW Europa.

De oudere dachten het ooit beter te maken voor de generatie's na hun, maar ze zijn eraan voor hun moeite. Hebben er zeker nooit bij stilgestaan dat er in hun belziek politici zouden komen die maar al te graag de gulle weldoener zouden spelen voor zichzelf en voor de derdewereld bevolking. En dit allemaal bedekt met de progressieve fabel solidariteit met de zwakste. Wel te verstaan zolang die zwakste niet behoren tot het "eigen volk".

Oud 26 november 2009, 19:35   #355
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Dat hoort erbij dat zijn ze gewoon, dat doen ze bij alle schapen. Bij het een schaap tijdens hun offerfeest bij het ander schaap wanneer ze zich kansarm en gediscrimineert voelen.
Ja, heel dat offerfeest is een excuus voor een militaire training.
Oud 26 november 2009, 20:08   #356
ERLICH
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ja, heel dat offerfeest is een excuus voor een militaire training.
Nee, dat hele offerfeest geeft aan hoe goed ze zich aanpassen en geeft ook aan hoe graag ze bloed vergieten, wel van onschuldige in dit geval het schaap.

Wat betreft militaire training daar moeten ze zich niet mee bezig houden waarom zouden ze ook hun wapen is, kansarm, discriminatie en racisme. Voor deze drie woorden gaan de belzieke politici voorover en dat is algemeen geweten tot ver buiten de landsgrenzen.

Laatst gewijzigd door ERLICH : 26 november 2009 om 20:09.
Oud 26 november 2009, 23:43   #357
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Nee, dat hele offerfeest geeft aan hoe goed ze zich aanpassen en geeft ook aan hoe graag ze bloed vergieten, wel van onschuldige in dit geval het schaap.
Nu zijn het maar schapen ...
Oud 27 november 2009, 00:16   #358
Mcnab
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Een schaap is in mijn ogen meer waard dan een persoon die zulke ziekmakende rituelen praktiseert omdat zijn achterlijke geloof hem dit opdraagt.
Mcnab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2009, 02:08   #359
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Ze hebben altijd al geoefend op echte mensen niewaar,twas ook zonder verdoving en snije maar,ik hoop voor u niemand van u naaste liefden zoiets tegen komen.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2009, 03:25   #360
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Lijstje kun je rustig weggooien.

Deze cijfers zeggen helemaal niets.

Wie niet zoekt , zal niet vinden.
Zeer stoere en intelligent uitziende opmerking. Alleen was mijn volgende zin:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M
Nu zijn de globale misdaadstatistieken niet meteen het beste vergelijkingsmateriaal, maar ik denk dat het feit dat de criminaliteit in de VS hoog is weinig te maken heeft met het feit dat het een populaire migratiebestemming is, maar veeleer met de enorme inkomensongelijkheid gekoppeld aan een extreem materialistische samenleving. Een beetje een gelijkaardige situatie die leidt tot migratie, maar dan intern
Met "niet meteen het beste vergelijkingsmateriaal" bedoelde ik dat die cijfers weinig zeiden. De discussie ging dan ook niet over criminaliteit, maar over de oorzaken van migratie. Zoek misschien eens in de draad, dan vind je misschien wat er verteld werd.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be