Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 november 2009, 14:57   #301
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten Bekijk bericht
De beperktheden van een forum, maar vooral de beperktheid van mijn verstandelijke vermogens, zijn te groot om jouw redeneringen nog te kunnen volgen. Relativisme en weigeren in fanatisme te vervallen vind ik prima, redeneringen ex absurdo zijn aan mij echter niet besteed. Kortom, ik snap helemaal niet waar jij met je tussenkomsten hier heen wil. Maar geen nood, dat zal aan mij liggen (en de rest van de stomme Vlaamse boerkes hier op dit forum).
ach ja elkeen die iet of wat van de vastegestelde mening durft afwijken bespotten we. bespaar je de meoite, zal weinig opbrengen. Integendeel misschien die enrgie in een argument steken en je komt ergens.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2009, 14:58   #302
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Noem me dan die Vlaamse pesterijen eens op?
Zoals het heer op keer moeten aanvragen van een vertaling.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

Oud 25 november 2009, 15:01   #303
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Oké, laat dat dan een pesterij zijn (niet mijn mening, maar ik wil meegaand zijn). Feit is wel dat ze die vertaling telkens mooi krijgen, toch? Dus zo pesterig en onwillig is die overheid uiteindelijk toch niet.

Laatst gewijzigd door den ambetantsten : 25 november 2009 om 15:02.
den ambetantsten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2009, 15:02   #304
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nyquist Bekijk bericht
Hoezo, dus nu wil je ineens wel uitgaan van de huidige taalwetten, en niet meer van de aanwezigheid van anderstaligen?
Jij begon over andere talen in heel vlaanderen, ik sprak steeds over frans in faciliteiten.

[quote]
Wel consequent blijven he. Vlaanderen heeft geen probleem met het respecteren van de taalwetten (als enige regio in Belgie), het was JIJ die argumenteerde dat deze moesten aangepast worden om niet 'bekrompen' te zijn.[/quote
En? Je beseft toch dat frans in die faciliteiten komt omdat in belgie men verschillende officieele talen heeft?

Citaat:
Argumenteer dus ook maar dat Sint-Joost-ten-Node, met zijn 90% allochtonen, niet in het Arabisch moet bestuurd worden.
Grappig we gaan al van brieven sturen naar besturen. "Wel consequent blijven he. "

En waar is frans erkend als taal in belgie, laat staan als faciliteit? Juist nergens.

Citaat:
In een officieel nederlandstalige regio? Dat dat niet de officiele taal van die regio is. Lijkt me pijnlijk evident.
Ja stel je voor een andere taal dan het nederalnds. Zoals ik al zei dit is bekrompen in een land zoals belgie.

Oud 25 november 2009, 15:04   #305
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
ach ja elkeen die iet of wat van de vastegestelde mening durft afwijken bespotten we. bespaar je de meoite, zal weinig opbrengen. Integendeel misschien die enrgie in een argument steken en je komt ergens.
Ik ben van goede wil, meer dan je waarschijnlijk denkt. Maar ik snap je redeneringen echt niet. Ik zeg dit niet om met je te spotten. Je trekt vaak tegenstrijdige conclusies en oppert tegengestelde meningen. Maar goed, zoals ik zei: de beperktheden van een forum zijn te groot.
Oud 25 november 2009, 15:08   #306
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ben jij al eens in de rand geweest K9 ? ... de verfransing rukt echt op, met hun gekende arrogantie, gebruiken ze overal het frans. ik woon in het buitenland, denk jij dat ik hier in ne winkel "100 gram hesp" moet bestellen ? Ze gaan mij aankijken alsof ik van Mars ben, en ze hebben nog gelijk ook.
jaren in brussel gewoond.

En de verfransing is echt wel het aanslaan van grondgebied hoor,niet migratie anders kan je stellen dat wallonie vernederlandst word.

Citaat:
Het is gewoon een vorm van beleefdheid, van die mensen in hun taal aan te spreken.
En als je amper een nederlandstalige tegenkomt?

Citaat:

Als je dus als franstallige op respect en begrip wil rekenen, dan groet je vriendelijk in het Nederlands, en je vraagt beleefd of je in het frans mag verder gaan. 90 % van de vlamingen gaat u direct in hun beste frans aanspreken, (ja , ik ook ) want op dat moment dat u moeite, en bent u niet de arrogante taalimperialist aan het uithangen.
Is toch compleet debiel? Een franstalige moet dus toesteming vragen om frans te spreken?

Als jij frans begrijpt en hij nederlands wat is dan het probleem dat hij frans spreekt en jij nederlands? of allebei nederlands/frans?

Als iemand trouwens engels spreekt moet die dat dan ook errst beleefd in het nederland vragen of hij engels mag gebruiken?

Citaat:
Ik heb er geen probleem mee van een andere taal te spreken, maar het hangt wel van de context af, een ingeweken waal in de rand, spreekt dus nederlands tegen mij of hij kan even goed tegen een muur klappen.
Waarom? je hebt toch geen idee waarom die geen nederlands spreekt je gaat er direct van uit dat hij een waalse facist is die alle vlamingen inferieur vind.

Oud 25 november 2009, 15:08   #307
k9

Standaard

Citaat:
Ik ben van goede wil, meer dan je waarschijnlijk denkt. Maar ik snap je redeneringen echt niet. Ik zeg dit niet om met je te spotten. Je trekt vaak tegenstrijdige conclusies en oppert tegengestelde meningen. Maar goed, zoals ik zei: de beperktheden van een forum zijn te groot.
En zoals ik je al zei : geef eens 1 voorbeeld.

Oud 25 november 2009, 15:10   #308
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Natuurlijk mag u uw eigen mening hebben, zoveel te beter zelfs. Maar zeg dan niet dat u aanhanger bent van een partij die op communautair vlak zowat het tegenovergestelde van u denkt.
Helemaal niet NVA denkt in grote lijnen zoals ik, echter ben ik niet zo bezeten door het verleden en vastgeroest in een aantal vooroordelen en automatismen .

Oud 25 november 2009, 15:11   #309
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En verder?

Of is dat de lijst met Vlaamse "pesterijen?"
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2009, 15:19   #310
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
En zoals ik je al zei : geef eens 1 voorbeeld.
Nee, doe gerust verder. Ik merk immers aan je antwoorden dat je overtuigd bent van eigen gelijk en da's prima. Ik beken ootmoedig dat ik kop noch staart krijg aan jouw uitdrukkingen. Niet jouw schuld, maar 't mijne. Ga rustig verder!
Oud 25 november 2009, 15:35   #311
Shadowke

Standaard

Citaat:
Nee, doe gerust verder. Ik merk immers aan je antwoorden dat je overtuigd bent van eigen gelijk en da's prima. Ik beken ootmoedig dat ik kop noch staart krijg aan jouw uitdrukkingen. Niet jouw schuld, maar 't mijne. Ga rustig verder!
lol
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2009, 15:36   #312
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
En verder?

Of is dat de lijst met Vlaamse "pesterijen?"
niet benoemen burgemeesters, overschilderen van franstalige teksten, verbieden van franstalige teksten,betogingen tegen franstalige inwoners,...

Oud 25 november 2009, 15:37   #313
k9

Standaard

Citaat:

Oud 25 november 2009, 15:40   #314
Shadowke

Standaard

Citaat:
niet benoemen burgemeesters, overschilderen van franstalige teksten, verbieden van franstalige teksten,betogingen tegen franstalige inwoners,...
kzal ma zwijgen van de pesterijen van de franstaligen.
die lijst is veel langer en bestaat al 180 jaar.
Oud 25 november 2009, 15:44   #315
De Waal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
kzal ma zwijgen van de pesterijen van de franstaligen.
die lijst is veel langer en bestaat al 180 jaar.
gij weet daar alles van blijkbaar,
gij moet al nen ouden versleten vent zijn als gij al 180 jaar zijt....
De Waal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2009, 15:46   #316
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
niet benoemen burgemeesters
Van burgemeensters die expliciet te kennen gegeven hebben dat ze het gezag van de Vlaamse Regering verwerpen. Overigens is in Sint-Genesius-Rode de burgemeester uiteindelijk wel benoemd, nadat deze beloofd had voortaan wel de wet te zullen respecteren.

Citaat:
, overschilderen van franstalige teksten, verbieden van franstalige teksten,betogingen tegen franstalige inwoners,...
Zoals reeds eerder gezegd geweest is in deze draad: daar heeft de Vlaamse Regering niets mee te maken.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2009, 15:47   #317
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
... in franstalig onderwijs is nederlands niet verplicht.

...
In het Hoofdstedelijk Gewest a.k.a. Bruxelles is Nederlands de éérste verplichte tweede taal.

Uitgerekend daarom is het zo bizar dat zo véél Rand-bewoners zo'n grote behoefte lijken te hebben aan een Franse vertaling van de enkele brieven die ze per jaar van de lokale overheid toegestuurd krijgen.

Alhoewel, bizar?

Het lijkt mij duidelijk dat het een politieke strategie is, m.h.o. een 'vraie dimension' voor Bruxelles.

Blijkbaar redeneren die mensen: 'als we maar lang genoeg embêtant doen, gaan die Vlamingen ons beu geraken en content zijn dat we met commune en al terug deel gaan uitmaken van de grande ville francophone mais cosmopolite waar we van wèg getrokken zijn'.
-> "Fight The Power!" (Public Enemy)
-> "Facts don't care about your feelings" (Ben Shapiro)

Laatst gewijzigd door djimi : 25 november 2009 om 15:49.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2009, 15:48   #318
Shadowke

Standaard

juist gezegd djimi!
maar dat zal niet lukken!
Oud 25 november 2009, 15:54   #319
Nyquist
Minister-President

Nyquist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens jou, je hebt geen idee hoe het GH hierover zal oordelen. De oude arrondissementen zitten anders in elkaar.
Die zaten helemaal niet "anders in mekaar". Als een arrondissementele kieskring een gewest- en taalgrens overschrijdt is dat juridisch volmaakt identiek aan een provinciale kieskring die deze grenzen overschrijdt.

In haar arrest verwijst het GH trouwens naar deze situatie.

Citaat:
Als men iets 30 jaar aanvaard en dan plots niet meer dan is dit niet gewoon "de wet". Dit toont een verandering bij de personen zelf aka pesten.
Einde van een gedoogbeleid, ja. Dat maakt er niets onrechtvaardig van.

Citaat:
Genomineerd door de gemeenteraad die wel verkozen is. excuses dus.
En genomineerd is hetzelfde als verkozen? Doe niet dwaas.

Ze zijn verkozen tot gemeenteraadslid, en dat is wat ze zijn. Ze zijn genomineerd en afgewezen als burgemeester, dus zijn ze geen burgemeester. Klaar.

Citaat:
Ok zeg me dan eens welke gemeenten de laatste decenia overgeheveld is? Geen enkele? Kan men dit nog zonder vlaamse meerderheid? nope Zoals ik al zei: gedaan .
Verfransing heeft niets te maken met het overhevelen van gemeenten, maar laat dat nu wel zijn wat alle Franstalige partijen unaniem eisen om de paar dagen, met het dreigement Belgie op te blazen als ze hun zin niet krijgen.

Misschien toch niet zo helemaal voorbijgestreefd, in de geesten van sommigen, nee?

Citaat:
En enkel op federaal niveau. Op het vlaamse niveau geen enkele.
Dat zou niet mogen verwonderen, aangezien de staatsstructuur een federale bevoegdheid is.

Citaat:
Dat doe ik nergens dat verzin je dus. Integendeel zelfs ik zeg dat dit kinderachtig is en dus te negeren.
Jij wil volhouden dat de integratiemaatregelen van de Vlaamse overheid enkel voortkomen uit een of ander wraaklustig onderbuikgevoel tegen de francofonie, en geen reactie op de uitgesproken positie van de Franstaligen dat ze hun aanwezigheid zullen gebruiken om Vlaams territorium op te eisen.

Dat houdt geen steek.
Nyquist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2009, 15:59   #320
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
niet benoemen burgemeesters,
Omdat ze de wetgeving niet naleven.

Het is dus een rechtstreeks gevolg van hun gedrag en dus geen pesterij.

Citaat:
overschilderen van franstalige teksten,
Ik zou zeggen, leg er klacht tegen neer.

Citaat:
verbieden van franstalige teksten,
Tja, de wetgeving terzake moet gevolgd worden.

Citaat:
betogingen tegen franstalige inwoners,...
Betogen is een democratisch recht, hoe kan dat nu een pesterij zijn?

Maar kom, stop nu met de foplijst van pesterijen te geven.

Wees eens ernstig nu, geef eens de lijst met Vlaamse pesterijen?
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be