Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Links
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Links Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond linkse thema's.
Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 november 2009, 10:51   #41
An Arkos
Minister

An Arkos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Bla bla bla. Niks concreets. Er nog een beetje mee lachen. Ik vrees dat Pelgrim het volledig bij het rechte eind heeft.
Sorry, ik zal je zo rap mogelijk het 2514-stappen plan voor de revolutie geven, zo gedetailleerd mogelijk uitgewerkt, een plan waar absoluut niet van kan worden afgeweken.

Het punt wat Guerin maakt (en waar iedereen precies vlotjes omheen zeilt) is dat een miljonairstax niet alleen nutteloos is, maar ook contraproductief.
De bestaande machtsverhoudingen blijven bestaan, alleen moeten de supperrijken nu wat meer belastingen betalen en de onderste lagen van de bevolking zijn gepaaid en gerustgesteld: het systeem werkt.
Maar het systeem werkt niet, het is aanvaardbaar omdat er zoveel wordt bijgeschaafd en aangepast, maar in de fond is het kapitalisme onrechtvaardig en onlogisch (maar dat moet ik niet meer uitleggen op een links subforum hoop ik).
We hebben geen miljonairstax nodig, maar basisorganisaties waardoor mensen opkomen voor zichzelf en de economie zélf in handen nemen.
Oud 25 november 2009, 11:14   #42
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos Bekijk bericht
Niveau!
De dwerg die de lilliputter klein noemt. Hoeveel volk zit er nu ook alweer bij de V-SB?
Goh, d�*t doet pijn zeg

Het is echter wel exact wat guerin zei:

Citaat:
Voor die opstand zul je met genoeg volk moeten zijn. Je zult dus moeten tellen met hoeveel jullie zijn.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guerin Bekijk bericht
ah,het concept van de anarchy is juist andersoms
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2009, 11:15   #43
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1.Een truc om de samenleving te passifieren.Een middel om zich in de Staat politiek te profileren!
Eigenlijk is de miljonairstaks een voorbeeld van een 'overgangsprogramma' in Trotskystische zin. Vreemd dat de PVDA daar mee afkomt, maar soit.

De miljonairstaks is haalbaar binnen het kapitalisme. Er zijn argumenten voor om het idee te promoten, het doet beroep op het rechtvaardigheidsgevoel, er is nood aan de extra middelen in tijden van crisis, het betekent geen fundamentele aanval op het kapitalisme an sich en zou dus zowel voor de kapitalisten als voor de bevolking in het algemeen aanvaardbaar moeten zijn.

Desondanks zal de miljonairstaks - zoals de Tobintaks - nooit ingevoerd worden. De PVDA gebruikt het concept dus niet in de hoop dat het concreet in de praktijk wordt gebracht maar om aan te tonen dat hoewel het nodig, realistisch en haalbaar is en appelleert aan het rechtvaardigheidsgevoel, toch nooit praktijk zal worden. Hiermee toont men aan hoe hardvochtig het kapitalisme is, hoe de miljonairs ondanks de maatschappelijke noodzaak nooit dat soort toegevingen zulen doen en nooit zullen dulden dat er aan hun winsten of kapitaal getornd wordt.

De PVDA hoopt hiermee veeleer de aversie ten opzichte van de miljonairs, de kapitalisten en hun politieke dienstmaagden te ontmaskeren dan wel concreet bij te dragen aan de oplossing van de crisis.

Ik denk dus, Guerin, dat je analyse fout zit. Het is een goed idee om de miljonairstaks te promoten, juist omdat ze nooit zal toegepast worden. Dat vergroot het klassenbewustzijn en dat is wat vandaag nodig is.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2009, 11:16   #44
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alamoet Bekijk bericht

En wat ge ja doen bij iemand met 101 miljoen euro?
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2009, 11:17   #45
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Citaat:
In het kort? Werknemers nemen hun bedrijven over, mensen nemen hun wijken over, er wordt een alternatieve economie uitgewerkt, waarschijnlijk komt het tot een confrontatie, wij winnen die, jagen de miljonairs uit hun villa's en paleizen en zuipen ons zat met dure whiskey en cognac.
En de volgende dag gaan we naar onze gecollectiviseerde werkplek en kateren we uit samen met onze collega's.
Waarna er een paar de macht grijpen en het spelleke van voor af aan begint.
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2009, 12:43   #46
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris

jamás será vencido's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Eigenlijk is de miljonairstaks een voorbeeld van een 'overgangsprogramma' in Trotskystische zin. Vreemd dat de PVDA daar mee afkomt, maar soit.

De miljonairstaks is haalbaar binnen het kapitalisme. Er zijn argumenten voor om het idee te promoten, het doet beroep op het rechtvaardigheidsgevoel, er is nood aan de extra middelen in tijden van crisis, het betekent geen fundamentele aanval op het kapitalisme an sich en zou dus zowel voor de kapitalisten als voor de bevolking in het algemeen aanvaardbaar moeten zijn.

Desondanks zal de miljonairstaks - zoals de Tobintaks - nooit ingevoerd worden. De PVDA gebruikt het concept dus niet in de hoop dat het concreet in de praktijk wordt gebracht maar om aan te tonen dat hoewel het nodig, realistisch en haalbaar is en appelleert aan het rechtvaardigheidsgevoel, toch nooit praktijk zal worden. Hiermee toont men aan hoe hardvochtig het kapitalisme is, hoe de miljonairs ondanks de maatschappelijke noodzaak nooit dat soort toegevingen zulen doen en nooit zullen dulden dat er aan hun winsten of kapitaal getornd wordt.

De PVDA hoopt hiermee veeleer de aversie ten opzichte van de miljonairs, de kapitalisten en hun politieke dienstmaagden te ontmaskeren dan wel concreet bij te dragen aan de oplossing van de crisis.

Ik denk dus, Guerin, dat je analyse fout zit. Het is een goed idee om de miljonairstaks te promoten, juist omdat ze nooit zal toegepast worden. Dat vergroot het klassenbewustzijn en dat is wat vandaag nodig is.
Voila, en we hebben allen weer iets bijgeleerd.
Oud 25 november 2009, 14:33   #47
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lysander Bekijk bericht
Ksnap het ni zo goe. Jullie communisten zijn toch ook voorstander van één of andere revolutie? Maar nu zitten jullie iemand anders die ook een revolutie wil maar met een iets ander doel belachelijk te maken?
Je snapt het inderdaad niet zo goed. Niet alle communisten in deze topic proberen iemand anders die ook een revolutie wil belachelijk te maken. Ik bijvoorbeeld probeer een simpele vraag beantwoord te krijgen.
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2009, 14:37   #48
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Sorry, ik zal je zo rap mogelijk het 2514-stappen plan voor de revolutie geven, zo gedetailleerd mogelijk uitgewerkt, een plan waar absoluut niet van kan worden afgeweken.

Het punt wat Guerin maakt (en waar iedereen precies vlotjes omheen zeilt) is dat een miljonairstax niet alleen nutteloos is, maar ook contraproductief.
De bestaande machtsverhoudingen blijven bestaan, alleen moeten de supperrijken nu wat meer belastingen betalen en de onderste lagen van de bevolking zijn gepaaid en gerustgesteld: het systeem werkt.
Maar het systeem werkt niet, het is aanvaardbaar omdat er zoveel wordt bijgeschaafd en aangepast, maar in de fond is het kapitalisme onrechtvaardig en onlogisch (maar dat moet ik niet meer uitleggen op een links subforum hoop ik).
We hebben geen miljonairstax nodig, maar basisorganisaties waardoor mensen opkomen voor zichzelf en de economie zélf in handen nemen.
Ik onthoud dat jullie niets te vertellen hebben behalve wat vaag gezwets over het overnemen van bedrijven en wijken en een 'alternatieve' economie uitbouwen. En dan maar hopen dat niet �*l die bevrijde bedrijven en wijken zich op het bottelen van patchouli gaan gooien zeker.

Eventjes had ik gehoopt om eens iets nieuws te ervaren: een zinnig gesprek met een anarchist. Niet dus.

Nog veel plezier in lalaland.
Oud 27 november 2009, 00:00   #49
abou Anis
Minister-President

Standaard

Ineens maar stillekes hier...
Oud 27 november 2009, 10:51   #50
guerin
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht

Is er mss een cordon dat de PVDA niet toelaat deel te nemen aan de macht?Nu,inFrankrijk is die taks er wel en hebben de communisten ooit mee aan een regering deelgenomen.Ervan uit gaan dat dit hier nooit kan is hetzelfde als zeggen dat het vb altijd een kleine partijtje zou blijven...
Oud 27 november 2009, 10:55   #51
guerin
Minister

Standaard

Citaat:
Ineens maar stillekes hier...
allez,zal de stilte doorbreken.

Anarchisten hebben geen pasklaar antwoord over de samenlevingvorm die de toekomstige anarchistische samenleving zal aanemen want dit zou pas onanarchistisch zijn!We willen een wereld van vrije individuen die zichzelf kunnen besturen zonder de tussenkomst van technocraten en partijen ideologen en al dat riemram.
Verder is het zo dat de kwantitatieve methode allen blijkt te werken op details en reformisme,zie deze taks om een zo groot mogelijk publiek te bereiken via 1 tinny reformtje,het warmwater heruitgevonden,denk ik dan.

Laatst gewijzigd door guerin : 27 november 2009 om 10:56.
guerin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2009, 11:02   #52
guerin
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Goh, d�*t doet pijn zeg

Het is echter wel exact wat guerin zei:

mensen zijn geen vee,jemoet ze niet tellen
Oud 27 november 2009, 11:22   #53
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Is er mss een cordon dat de PVDA niet toelaat deel te nemen aan de macht?Nu,inFrankrijk is die taks er wel en hebben de communisten ooit mee aan een regering deelgenomen.Ervan uit gaan dat dit hier nooit kan is hetzelfde als zeggen dat het vb altijd een kleine partijtje zou blijven...
Ja. In Antwerpen heeft de leiding van de sp.a actief een deelname van de PVDA aan de districtsraad van Hoboken tegengehouden.
Oud 27 november 2009, 11:24   #54
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
allez,zal de stilte doorbreken.

Anarchisten hebben geen pasklaar antwoord over de samenlevingvorm die de toekomstige anarchistische samenleving zal aanemen want dit zou pas onanarchistisch zijn!We willen een wereld van vrije individuen die zichzelf kunnen besturen zonder de tussenkomst van technocraten en partijen ideologen en al dat riemram.
Verder is het zo dat de kwantitatieve methode allen blijkt te werken op details en reformisme,zie deze taks om een zo groot mogelijk publiek te bereiken via 1 tinny reformtje,het warmwater heruitgevonden,denk ik dan.
En opnieuw schrijf je veel maar zeg je niks. Ik heb geen vraag gesteld over hoe een anarchistische maatschappij er zou uitzien (volgens mij zou die niet veel verschillen van hoe een communistische maatschappij er zou uitzien) maar over hoe jullie (jij) denken (denkt) daar te geraken.
Ik kan alleen maar vaststellen dat je daar ook geen antwoord op hebt en dat je die vraag zelfs op alle mogelijke manieren uit de weg gaat.
Oud 27 november 2009, 14:15   #55
guerin
Minister

Standaard

Citaat:
En opnieuw schrijf je veel maar zeg je niks. Ik heb geen vraag gesteld over hoe een anarchistische maatschappij er zou uitzien (volgens mij zou die niet veel verschillen van hoe een communistische maatschappij er zou uitzien) maar over hoe jullie (jij) denken (denkt) daar te geraken.
och,jij denkt in termen van grote avond van de revolutie,forget that!Het zal geleidelijk veranderen.Je kan de mensen niet veranderen,zij moeten zichzelf veranderen.Anarchisten tonen de deur(en) naar verandering!
Citaat:
Ik kan alleen maar vaststellen dat je daar ook geen antwoord op hebt en dat je die vraag zelfs op alle mogelijke manieren uit de weg gaat.
Nee,tis alleen dak niet alleen hier mijn tijd kan verdoen en dak nie altijd mee ben maar al het gezever..en het gezagen
Oud 27 november 2009, 14:17   #56
guerin
Minister

Standaard

Citaat:
Ja. In Antwerpen heeft de leiding van de sp.a actief een deelname van de PVDA aan de districtsraad van Hoboken tegengehouden.
Om dan ,als de pVDA aan de macht komt,revanche te nemen!Pratijen en hun macht honger,moet ervan kotsen.
Oud 30 november 2009, 09:39   #57
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
och,jij denkt in termen van grote avond van de revolutie,forget that!Het zal geleidelijk veranderen.Je kan de mensen niet veranderen,zij moeten zichzelf veranderen.Anarchisten tonen de deur(en) naar verandering!
Ik denk niet in termen van. Ik heb er geen idee van hoe het kapitalisme omver geworpen zal worden. Ik heb wel een zwaar vermoeden dat dat niet zonder slag of stoot zal gaan. Of gaan de kapitalisten zichzelf ook veranderen? Gaan ze een voor een inzien dat de weg die de anarchisten hun tonen de juiste is? Gaan ze de productiemiddelen afstaan aan het volk omdat ze de deur(en) naar verandering gevonden hebben?

Citaat:
Nee,tis alleen dak niet alleen hier mijn tijd kan verdoen en dak nie altijd mee ben maar al het gezever..en het gezagen
Ik kan begrijpen dat het esoterisch gezwets waarvan je hier een staaltje gegeven hebt beter tot zijn recht komt met de juiste sigaretten, thee en cake.
Oud 30 november 2009, 09:42   #58
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Om dan ,als de pVDA aan de macht komt,revanche te nemen!Pratijen en hun macht honger,moet ervan kotsen.
Heb je al een carrière bij een politieke redactie van een krant of TV-zender overwogen? Of beperkt je voorspellend vermogen over wat partijen gaan doen als ze aan de macht komen zich tot de PVDA?
Oud 30 november 2009, 11:56   #59
guerin
Minister

Standaard

Citaat:
Heb je al een carrière bij een politieke redactie van een krant of TV-zender overwogen? Of beperkt je voorspellend vermogen over wat partijen gaan doen als ze aan de macht komen zich tot de PVDA?
hou je vooral bezig met mij
Oud 30 november 2009, 11:57   #60
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
hou je vooral bezig met mij
Dat vind je leuk hè, zoveel aandacht.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be