![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 1 december 2009 om 08:10. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is het evenwel niet zo dat men ook op gemeentelijk vlak hierover een bindende volksraadpleging kan houden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Europees Commissaris
|
![]() Zwitserland verdiend een pluim.
Ik wou dit jaar mijn voorgevel schilderen in een andere kleur. Dat mocht niet van de gemeente, ik moest het uiterlijk en de uniformiteit van de wijk respecteren. Net zo met minaretten. Ze horen niet thuis in Belgie, ze veranderen het zicht. Heeft niks met vrijheid van godsdienst te maken maar alles met het bestemmingsplan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zal mijn collectie Victorinox messen ook nog wat uitbreiden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Vreemdeling
|
![]() We kunnen de Zwitsers het toch niet kwalijk nemen dat ze hun eigen volk willen beschermen? Zij gaan nog goed lachen als wij volstaan met minaretten en wanneer onze kerken met de grond gelijk staan.
Proficiat Zwitsers! Heel het westen zou deze wet moeten toepassen. Ik pleit ook voor zo een wet in islamitische landen waar ze dan geen kerktorens mogen bouwen. Wij hebben daar niks te zoeken dus zij hier ook niet. Spijtig dat het westen daar zo negatief op reageert, we plegen precies vrijwillige zelfmoord als beschaving.
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Frankrijk zou het een probleem vormen op die manier, want in Frankrijk is er sinds 1905 een strikte scheiding van staat en godsdienst, en moet de staat alle (erkende) godsdiensten gelijk behandelen. Ttz, geen enkele wet, of geen enkel dekreet of uitvoering in Frankrijk mag een onderscheid maken op basis van verschillen tussen die godsdiensten. Die wet zou dus direct door het grondwettelijk hof afgeschoten worden. De wet zou moeten zijn: "alle" bouwkundige opzichtige symbolen zijn verboden voor alle erkende godsdiensten, of geen enkel. Da's trouwens ook de basis van de "hoofddoeken wet" in Frankrijk: hier zijn "hoofddoeken" niet verboden, wat hier verboden is, zijn alle opzichtige symbolen van een religie in openbare diensten of openbare scholen. Inbegrepen hoofddoeken, maar ook kazuivels, grote kruisbeelden enzovoort. De wet voorziet wel dat "diskrete symbolen" toegelaten zijn (een klein kruisje, of maantje of zo aan een halsketting bijvoorbeeld). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://fr.wikipedia.org/wiki/Commiss...ctes_en_France De getuigen van Jehova zijn ook een secte hier. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Normaal gesproken is vrijheid van godsdienst een beetje dubbelop, iedereen mag denken wat hij wil, zeggen wat hij wil, zich verenigen hoe hij wil en doen wat hij wil, binnen bepaalde grenzen, maar als je bij een grote Abrahamisishe religie zit mag je dat allemaal wat meer, omdat het je godsdienst is. In Zwitserland doen ze het nu andersom. De voetbalclub mag wel een toren op zijn dak zetten, de moslimclub niet. En dat terwijl de christenclub nog steeds het alleenrecht heeft op grote klokkentorens om iedereen mee lastig te vallen. Het is dus niet eens alsof ze zeggen dat ze de Islam niet ondersteunen en haar aanhangers geen vrijheid van godsdienst geven, nee, ze krijgen zelfs anti-vrijheid van godsdienst, hen wordt iets verboden omdat ze een bepaalde religie aahangen. En zolang het om het bouwen van een torentje gaat zou je zeggen dat ik me niet aan moet stellen en dat ze het wel zullen overleven, maar dit is een hellend vlak, en dat moeten die Zwitsers toch maar eens in de gaten gaan houden.
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 1 december 2009 om 09:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Minister
|
![]() Citaat:
O.K., dat minaretten verbod is discriminerend en perso zou ik in die zaak gewoon NIET gestemd hebben. Als Zwitserland geen minaretten wil dan heeft Zwitserland zeker honderd andere manieren bij de hand om het bouwen van minaretten te verhinderen. Blatante discriminatie is NOOIT leuk. Maar voordat je het daarover hebt wil ik het wél even over vrijheid van meningsuiting hebben die net zo belangrijk is als anti discriminatie. Denk maar es terug aan de karikaturenzaak. En ik zwijg nog over het hier importeren van het middenoosten conflict. O ja, boycot acties zijn ook discriminatie. Moslims kregen gewoon een pak van eigen broek. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() moet Europa Zwitserland aanpakken
![]() Neen, 't is ni omdat de uitslag de linkse zijde niet aanstaat dat het daarom ongeldig of zo moet zijn, het moet 'n beetje gedaan zijn met al dat geleuter. Er was een referendum (veel democratischer kan het niet), en dat was de uitslag, leg je erbij neer dat het niet altijd "jullie" zin kan zijn.
![]() |
#135 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Godsdienst is iets dat stilaan enkel nog maar *getolereerd* zou moeten worden. Je bent vrij om, zoals je zegt, te denken en te doen wat je wil, maar in de prive-sfeer. Je doet dat in een lokaal met gelijkgezinden zoveel je maar wil. Maar kom daar de anderen niet mee lastig vallen. En het probleem is dat de "grote godsdiensten" net gestruktureerd zijn om alles behalve discreet, en in de prive sfeer, beleden de worden en er alles voor doen om zich bij de "anderen" op te dringen. En dat daar nu eens een halt aan geroepen wordt, daar kan ik niet tegen zijn.[/quote] Dus het hebben van een toren terwijl je moslim brengt valt onder het opdringen van je geloof aan anderen? Oké, als jij dat zo ziet. Maar dan zou er dus voor een verbod op aan de buitenkant herkenbare gebedshuizen gestemd moeten zijn, en wellicht meteen op een verbod op alle reluigieuze symbolen, en alle politieke symbolen, en (maar dat is weer een heel ander debat). Er is enkel voor een verbod op minaretten gestemd, dat is één onderdeel van de uiterlijke zichtbaarheid van één godsdienst. En dan nog geen groot onderdeel ook, Zwitserland telt nu 4 hele kleine minaretjes, terwijl het merendeel van de kerktorens daar er ook wel wat weg van heeft, die dunne spitse punten.
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
"Ge moogt wel bidden in uw katholieke kerken, maar ik mag niet zien dat het gebouw een katholieke kerk is." Hm...toch niet helemaal 'kosjer' als ge het mij vraagt. Laatst gewijzigd door system : 1 december 2009 om 12:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wat gaan ze daar doen met kerken? Nog meer lege kerken maken? Een christen in moslimland die geen moslim is, heeft zijn kerk, en als hij echte christen zou zijn, dan is er geen enkele reden om niet moslim te zijn want de boodschap van de islam is dezelfde boodschap van alle profeten en boodschappers. Jezus kwam de wet en de profeten niet ontbinden, maar vervullen, en Mohammed de laatste profeet kwam de rest vervolledigen. Jezus zegt nergens ik ben God, aanbid Mij. Jezus zei nergens ik ben God de Enige Zoon, Jezus zei nergens ik ben derde persoon in God. Jezus zei nergens er komt geen profeet na Mij, die mijn boodschap en de boodschap van anderen profeten niet zal doen hernieuwen en vervolledigen. Als er een topic over een schande in Europa wordt gemaakt, dan gaan jullie altijd over andere beginnen, hoe komt dat? Wat hebben Zwitserse moslims http://www.swissinfo.ch/eng/index.ht...07&sid=5416761 met islamitische landen te maken??? Laatst gewijzigd door porpo : 1 december 2009 om 12:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als statement kan het natuurlijk wel tellen, de Zwiters zijn het eerste volk in Europa die gewoon tegen de arabieren zeggen dat ze hun rug op kunnen en gelijk hebben ze.
eerst was er al dat gezeik met zooneke khadafi, en nu dit, we gaan er nog komen, nu nog de rest van Europa die tegen die imperialistisch "godsdienst" gerust hun tanden eens mogen laten zien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Europees Commissaris
|
![]() Als er een topic over schande in Europa en schande van Europa in derde wereld wordt geopend, dan beginnen jullie altijd ineens over ISLAMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |