![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#661 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Zowat alle biologen gaan er van uit dat de evolutie van de mens uit primaten veruit de meest waarschijnlijke hypothese is.
![]() |
![]() |
#662 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dat heeft niets te maken met wetenschappelijke methode, dat is gewoon een veronderstelling, je veronderstelt iets om basis daarvan een hypothese te ontwikkelen. Nou, het feit is dat er wel een veronderstelling is, maar geen geldige hypothese die geschikt is om wetenschappelijk te noemen binnen de normen van scientific mehtod. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#663 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#664 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Je moet niet zo neerbuigend doen hoor. Ik probeer je te wijzen op het feit dat je onzin en tegenstrijdigheden uitkraamt en ipv dat proberen in te zien ga je neerbuigend doen en me uitlachen. Terwijl jij hier degene bent die geen twee woorden aan elkaar kan plakken op een verstaanbare manier. Maar alee, omdat jij het bent zal ik het simpel houden. Het staartbeentje dat we hebben bewijst dat de mens ooit een niet-mens was die een staart had. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#665 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik verwerp niets, ik stel een vraag en de vraag is: Breng een bewijs voor wetenschappelijkheid van de bewering dat mens ooit een niet-mens was. Of Breng een wetenschapper/wetenschappelijke werkt die er zegt dat de bewering van "mens was ooit een niet-mens" binnen de wetenschappelijke methode past. Je mag trouwens kiezen. Laatst gewijzigd door porpo : 1 december 2009 om 14:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#666 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ge zit hier nu al zeker 5 pagina's deze idiote vragen te stellen, en tegenopmerkingen worden vakkundig ontweken. Waarom beperk je je vraag trouwens tot de mens? Vind je de evolutie van andere zoogdieren wel bewezen?
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. Laatst gewijzigd door Pieke : 1 december 2009 om 14:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#667 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vermits jij niet in staat bent specifiek te definiëren wat een "geldige hypothese die geschikt is om wetenschappelijk te noemen binnen de normen van scientific mehtod" is, stopt de discussie hier. De hypothese dat de mens uit andere primaten geëvolueerd is is met voorsprong de meest concrete, de meest logische, de meest in overeenstemming met alles wat we over biologie, genetica, embryologie, enz .. weten. Elke significante ontdekking in al de relevante gebieden de laatste 150 jaar paste naadloos in deze hypothese. Hoe diep men ook in de celstructuur, de werking van DNA, de embryologie duikt, nergens wordt de hypothese gefalsifieerd. Ik noem het overigens enkel hypothese om met jouw geen bijkomende onnozele semantische discussie te moeten voeren. Mensen met kennis van de biologie (en ik bedoel echte kennis, niet de kwatsch die charlatans verspreiden) weten al een hele tijd dat het een heel degelijke wetenschappelijke theorie is. Is ze bewezen? Neen, en volgens mij zal dat ook nooit gebeuren. Maar hoe meer we ontdekken, hoe waarschijnlijker ze wordt. Aan de waarde van de mens verandert ze niets.
![]() |
![]() |
#668 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#669 | |
|
![]() Citaat:
![]() als ge de vragen niet begrijpt wil ik ze wel in simpel nederlands stellen hoor.
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#670 | ||||||
Europees Commissaris
|
![]() Met bewijs spreken aub.
Citaat:
http://www.markville.ss.yrdsb.edu.on...ypothesis.html Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Haal maar 1 wetenschapper die de bewering "mens was ooit een niet-mens" als wetenschappelijke hypothese beschouwt, geen veronderstelling ("ik ga ervanuit"). Citaat:
Laatst gewijzigd door porpo : 1 december 2009 om 14:36. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#671 | ||
Minister
|
![]() Jawel. Aan de hand van gemeenschappelijk DNA kan men een "stamboom van levende wezens" samenstellen. Het is ook op die manier aangetoond dat we zelfs DNA gemeenschappelijk hebben met simpele bacteriën.
Citaat:
Citaat:
Het grote verschil met creationisme is dat deze laatste zich wel bedient van wetenschappelijke terminologie, maar niet zelfkritisch is. Op die manier doen ze niet aan wetenschap, maar aan dogmatisme. Laatst gewijzigd door Ars_Nova : 1 december 2009 om 14:45. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#672 |
|
![]() Dan nog zijn er overeenkomsten, niets zegt dat men uit elkaar ge-evolueerd is, noch via tussenvormen.
Laatst gewijzigd door exodus : 1 december 2009 om 14:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#673 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lees zowat elke relevante peer-reviewed artikel van de laatste 150 jaar.
Toch wel, op zowat elke relevante peer-reviewed artikel van de laatste 150 jaar. Zowat elke bioloog die relevante peer-reviewed artikels publiceert. Ze gebruiken uiteraard niet jouw terminologie "mens was ooit een niet-mens". Irrelevant. Citaat:
Ze gebruiken uiteraard niet jouw terminologie "mens was ooit een niet-mens". En zo kunnen we nog eindeloos in cirkeltjes blijven ronddraaien. Jouw semantische spelletjes veranderen niks aan de realiteit zoals we ze de laatste eeuwen aan het ontdekken zijn. Dat ze niet overeenkomt met oude vooroordelen is niet het probleem van de wetenschappen, en interesseert ook mij maar matig. Kom met feiten die de evolutie van de mens uit andere primaten falsifiëren, en iedereen zal daar met belangstelling naar luisteren. Zolang je dat niet kunt sta je met je bezwaren nergens.
![]() |
![]() |
#674 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=I-QWv...layer_embedded |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#675 |
|
![]() Peer review is niet onbesproken en de inherente gevaren moeten onderkent worden. Zeker voor iets zoals de evolutietheorie waar er veel emotionele aanhankelijkheid is door wetenschappers. Wetenschappers geven het niet toe maar zijn ook emotioneel verknocht aan hun wereldbeeld.
http://en.wikipedia.org/wiki/Peer_review#Criticisms
![]() |
![]() |
#676 | |
|
![]() Nutrigenetics in the light of human evolution
Citaat:
om eens een recent voorbeeldje te noemen
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. Laatst gewijzigd door Pieke : 1 december 2009 om 15:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#677 |
Europees Commissaris
|
![]() Beste Firestone,
Er is hier geen nood aan herhaling, de vraag is simpel en zeer duidelijk: Breng 1 wetenschapper die er beweert dat "mens was ooit een niet-mens" een wetenschappelijke hypothese is. Ik vraag niet achter peer-reviewed artikel van de laatste 150 jaar waarin telkens wordt bevestigd dat men ervanuit gaat dat .. blablabla! Veronderstellingen ("ervanuitgaans") is niet de vraag, de vraag is of dat dergelijk een wetenschappelijke hypothese is. Kan ik het nog simpeler maken? Beste parcifal, Jouw vriend Dawkings maakt van evolutietheorie een ideologie: http://www.youtube.com/watch?v=vl1MClbdCj0 Verstandige mensen zouden hun tijd/geld niet verspillen met iemand die veel rotzooi verspreidt in de naam van wetenschap. Dank u Laatst gewijzigd door porpo : 1 december 2009 om 15:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#678 |
|
![]() en we zijn terug naar af
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
![]() |
![]() |
![]() |
#679 | |
|
![]() Citaat:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 1 december 2009 om 15:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#680 |
Europees Commissaris
|
![]() Vergeet alles en focus op deze vraag:
Is "mens was ooit een niet-mens" wetenschappelijk? Heb jij een wetenschapper die er bevestigt dat deze bewering een wetenschappelijke hypothese is? Heb jij geen boek? Citeer even uit zijn/haar boek en plaats hier wat hij daarover zegt, dan zal ik pas mijn vraag volledig stellen, want ik heb deze vraag tot nu gedeeltelijk gesteld. Maar goed, dit is een bewijs voor macroevolutie, en dit is 2de bewijs. Hoeveel fossielen en/of skeletten hebben wij nodig om macroevolutie als een wetenschappelijke hypothese te kunnen beschouwen? Als er nu n soorten bestaan, dan hebben we tenminste n/2 missing links nodig. Daarna hebben we een bewijs nodig dat die fossielen iets te maken hebben met de soorten die vandaag leven, en bijvoorbeeld geen uitgestorven soorten of .... als dat gebeurt, dan hebben we een wetenschappelijke hypothese, zo niet? Zwem maar verder in de zee van ideologie en filosofie en probeer nooit wetenschap zwart te maken en te misbruiken met dat soort achterlijke pogingen. Laatst gewijzigd door porpo : 1 december 2009 om 15:30. |
![]() |
![]() |