Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 december 2009, 21:40   #241
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard 57-70 %

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Daarom zijn ze ook achterlijk. Wil je net zo achterlijk worden? De Zwitsers blijkbaar wel met hun stomme verbod op kerktorens minaretten.
Als er in verschillende kantons tot meer dan 70 % volwassen burgers daarvoor kozen, zijn er daar dan 70 % stommeriken ?
Jij zou best nooit naar Zwitserland op reis gaan .
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2009, 21:41   #242
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sidharta Bekijk bericht
Nogmaals wat hebben wij met Afrika en de arabische landen te maken.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2009, 21:41   #243
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nogmaals ,wat hebben wij met Afrika en de arabische landen te maken.
We leven in Europa met Europese wetten,normen een waarden.
Van immigranten eidsen we ook, dat ze onze wetten accepteren en niet de arabische.
Dat een groot deel van de wereld achterlijk is, dat weten we onderdehand wel.
Europa is nog niet zo lang ,na een verschrikkelijke 19e eeuw, tot een beschaving gekomen met ethisch besef en wetgeving.
Moeten we dat nu al weer op de helling zetten, door zo'n achterlijk landje Zwitserland?
Na één onbelangrijk referendumpje beslis jij al dat Zwitserland achterlijk is? Wel, als jouw pijngrens al zo laag is zal ik je de gruwels in het oosten besparen. Voor je eigen gezondheid.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2009, 21:43   #244
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard ???

Citaat:
Zwitserland profiteert van Europa en het Europese hof moet zich uitspreken
over deze wet van Zwitserland.
Europa kan het zich niet permiteren,om op haar kontinent een staat te hebben, die de rechten van de mens niet respecteert.
Europa is niet alleen een economische gemeenschap, maar ook een waarden- gemeenschap.
Jezuïetenpraat !
Oud 1 december 2009, 21:44   #245
Sidharta
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Na één onbelangrijk referendumpje beslis jij al dat Zwitserland achterlijk is? Wel, als jouw pijngrens al zo laag is zal ik je de gruwels in het oosten besparen. Voor je eigen gezondheid.
Ik heb het niet beslist
De Zwitsers hebben het zelf beslist.
Sidharta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2009, 21:45   #246
Sidharta
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Jezuïetenpraat !
Jezuiten dat zijn toch die mensen van de inquisitie.
Daar zijn de Belgen toch zo dol op
Gelukkig hebben we in Nederland een andere traditie.
Oud 1 december 2009, 21:46   #247
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zwitserland is wel lid van de Raad van Europa. Daarin hebben ze de EVRM ondertekend. Het lijkt me sterk dat je een bepaalde godsdienst mag viseren om juist die religie beperkingen op te leggen. De Raad van Europa zal de Zwitserse minarettenwet afkeuren. Zegt Zwitserland vervolgens de EVRM op?
Ik denk dat je twee dingen verwart, maar ik geef toe dat ik daar ook in gelopen was.

De rechten van de mens, en meer bepaald de godsdienstvrijheid die hier nu al een paar keer is geciteerd, kent het recht toe om een godsdienst vrij te belijden, om van godsdienst mogen te veranderen en zo. Daar is door deze minarettendinges niks aan afgedaan: Moslims mogen nog altijd Moslim zijn in Zwitserland, ze worden niet in de gevangenis gegooid omdat ze Moslim zijn, de Zwitserse politie valt geen moskeeen binnen om de mensen met traangas te verdrijven, de bezittingen van Moslims worden niet verbeurd verklaard, en Moslims moeten niet in 't openbaar hun religie afzweren op straffe van lijfstraffen of zo.

DAT is wat de verklaring van de rechten van de mens inhoudt wat betreft godsdienst, en de Zwitsers respecteren dat.

Maar waar jij het over hebt is de strikte scheiding van staat en godsdienst, waarbij een staat alle godsdiensten gelijk moet behandelen. Dat heeft niks met de rechten van de mens te maken, maar is wel een constitutioneel beginsel van verschillende Europese landen. Ik alludeerde daarnaar wanneer ik sprak over een mogelijke incoherentie tussen deze wet die specifiek een openbaar Islam symbool viseert. Maar ik heb begrepen dat de Zwitserse grondwet helemaal geen strikte scheiding van godsdienst en staat ingeschreven heeft, en dus is het in Zwitserland niet onconstitutioneel om onderscheid van behandeling te maken tussen verschillende godsdiensten. Godsdiensten zijn in Zwitserland blijkbaar niet gelijk voor de wet.

Maar dat is NIET wat de godsdienstvrijheid in de verklaring van de rechten van de mens voorschrijft: die schrijft enkel "minimum rechten" voor, voor individuen, niet voor godsdiensten als dusdanig. En die zijn in Zwitserland dus wel gerespecteerd. De verklaring van godsdienstvrijheid houdt niet in dat elke staat alle godsdiensten gelijk voor de wet moet behandelen. Hoewel ik dat wel een goed principe vindt, eerlijk gezegd.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2009, 21:48   #248
Sidharta
Minister

Standaard

Citaat:
In de jaren dertig, vonden de Duitsers het ook zo onbelangrijk ,wat er tegen de Joden gebeurde.
Duitsland is wel de meest barbaarse natie gebleken ,die er ooit in de geschiedenis heeft bestaan.
Blijkbaar ben je kort van memorie.
Oud 1 december 2009, 21:49   #249
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard Godsdiensten

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Wel, ik vind dus, net als jij, dat we niet alle religies gelijk kunnen behandelen. Sommige zijn immers belachlijker dan andere.
Godsdienst is een verzinsel van bange oermensen
Oud 1 december 2009, 21:51   #250
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francientje Bekijk bericht
Ja, alles wat jullie zeggen zal wel waar zijn.
En van wat de Uno zegt hoeft geen mens zich wat aan te trekken. De Uno is hoe dan ook
een derde wereldlanden club die alleen door de veiligheidsraad in toom wordt gehouden.
Maar net zo goed is dat minarettenverbod én discriminatie én een blatante belediging.
Mogelijk was dat ergens ook de bedoeling. Iedereen heeft zijn buik vol met over islamophobie te horen zeuren (Islamofoob zijn is een recht, net zoals antiklerikaal zijn
een recht is en noch het ene noch het andere heeft wat met racisme te maken), iedereen heeft zijn buik vol van dinges zoals AEL, betogingen mét geweld tegen cartoons, vrouwen die er gemaskerd bij lopen en snotapen die van assertiviteit iets lelijks, macho en onbeschoft hebben gemaakt. Ik zwijg nog over het importeren van
buitenlandse conflicten hier.
Maar je mag niet, nooit naar je buik luisteren bij het stemmen. Je hoort je hersenen te gebruiken. En zelf zou ik wel drie keer nadenken voordat ik voor zo'n stomme wet ging stemmen. Hij brengt niet de minste aarde aan
de dijk.
Ik denk dat in uiterst geval die wet "verzacht" zal worden middels decentralisering, beslissingsbevoegdheid-per-gemeente.
Oud 1 december 2009, 21:53   #251
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard 231

Citaat:
Jezuiten dat zijn toch die mensen van de inquisitie.
Daar zijn de Belgen toch zo dol op
Gelukkig hebben we in Nederland een andere traditie.
Het ging wel over JOUW posting 231 !
Oud 1 december 2009, 21:54   #252
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In de jaren dertig, vonden de Duitsers het ook zo onbelangrijk ,wat er tegen de Joden gebeurde.
Duitsland is wel de meest barbaarse natie gebleken ,die er ooit in de geschiedenis heeft bestaan.
Blijkbaar ben je kort van memorie.
De situatie van de Joden met die van de moslims vergelijken, is onjuist en zeer laag-bij-de-gronds. De Joden hadden niets gedaan om hun behandeling uit te lokken. De moslims krijgen nog niet de helft van wat ze verdienen.

Natuurlijk, discriminatie op de arbeidsmarkt is gaande; maar dat is geen excuus om buurten te terroriseren, vrouwen lastig te vallen, onschuldige mensen een mes op de keel te zetten, homo's in het water te sodemieteren, of mensen die het niet met je eens zijn zomaar te vermoorden. Niet alle moslims zijn zo, maar er is zeker nood aan een drastisch assimilatiebeleid.

Ik heb jou al gezegd dat dit referendum belachelijk was. Wat wil je nog meer?
Oud 1 december 2009, 21:54   #253
Sidharta
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Godsdienst is een verzinsel van bange oermensen
Mensen die niet in de vrijheid geloven en met regels en wetten alle vrijheden willen inperken.
Dat zijn bange mensen.
Oud 1 december 2009, 21:55   #254
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zwitserland profiteert van Europa en het Europese hof moet zich uitspreken
over deze wet van Zwitserland.
Europa kan het zich niet permiteren,om op haar kontinent een staat te hebben, die de rechten van de mens niet respecteert.
Europa is niet alleen een economische gemeenschap, maar ook een waarden- gemeenschap.
Ik zou echt eens willen zien welk deel van de rechten van de mens door dit verbod aangetast wordt. Welk recht precies wordt aangetast ? Artikel nummer hoeveel ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2009, 21:58   #255
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
fantastisch geantwoord (y)

Maar even ter info, er zijn kerken daar en in sommige landen kerken die daar al meer dan 1400 jaar bestaan, dus lang voor de boodschap van Mo7ammed SAWS.
Wat mij persoonlijk betreft, natuurlijk hoe minder hoe beter máár hoe zit het daar (sindsdien) met "nieuwbouw"?
Oud 1 december 2009, 22:00   #256
Sidharta
Minister

Standaard

Citaat:
De situatie van de Joden met die van de moslims vergelijken, is onjuist en zeer laag-bij-de-gronds. De Joden hadden niets gedaan om hun behandeling uit te lokken. De moslims krijgen nog niet de helft van wat ze verdienen.

Natuurlijk, discriminatie op de arbeidsmarkt is gaande; maar dat is geen excuus om buurten te terroriseren, vrouwen lastig te vallen, onschuldige mensen een mes op de keel te zetten, homo's in het water te sodemieteren, of mensen die het niet met je eens zijn zomaar te vermoorden. Niet alle moslims zijn zo, maar er is zeker nood aan een drastisch assimilatiebeleid.

Ik heb jou al gezegd dat dit referendum belachelijk was. Wat wil je nog meer?
Criminelen moet je hard aanpakken ,daar ben ik het helemaal mee eens.

Hitler en de nazies dachten toch anders over de Joden dan jij beweert.
Dezelfde sentimenten kom je nu weer tegen bij de Wilders- aanhang en bij de Zwitsers.
De NSB vergelijking van Herman van Veen was nog niet zo idioot.
Oud 1 december 2009, 22:01   #257
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard Ch

Citaat:
Nogmaals ,wat hebben wij met Afrika en de arabische landen te maken.
We leven in Europa met Europese wetten,normen en waarden.
Van immigranten eidsen we ook, dat ze onze wetten accepteren en niet de arabische.
Dat een groot deel van de wereld achterlijk is, dat weten we onderdehand wel.
Europa is nog niet zo lang ,na een verschrikkelijke 19e eeuw, tot een beschaving gekomen met ethisch besef en wetgeving.
Moeten we dat nu al weer op de helling zetten, door zo'n achterlijk landje Zwitserland?
Achterlijk ???
Wat krijgen we nou ???
Zwitseland is een v.d. meest vooruitstrevende en moderne landen van Europa !
Nog nooit in Zwitserland geweest ???

Ik denk dat het tijd is om naar je bedje te gaan ...

Laatst gewijzigd door Boduo : 1 december 2009 om 22:01.
Oud 1 december 2009, 22:01   #258
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
So what?

Er zijn wel meer overtuigingen die wereldwijde pretenties hebben, het communisme bvb.

Lukt het hen ook om die pretenties waar te maken? Het is aan de weldenkenden het multi-idealisme te verdedigen.
Is het niet bijzonder naïef om te denken dat een minarettenverbod een ideologie kan stoppen?
En de meeste christelijke kerken.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2009, 22:02   #259
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Criminelen moet je hard aanpakken ,daar ben ik het helemaal mee eens.

Hitler en de nazies dachten toch anders over de Joden dan jij beweert.
Dezelfde sentimenten kom je nu weer tegen bij de Wilders- aanhang en bij de Zwitsers.
De NSB vergelijking van Herman van Veen was nog niet zo idioot.
Wilders (en zijn aanhang) is het meest pro-Israël van alle kamerleden in de Tweede Kamer.
Oud 1 december 2009, 22:06   #260
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Wat mij persoonlijk betreft, natuurlijk hoe minder hoe beter máár hoe zit het daar (sindsdien) met "nieuwbouw"?
Citaat:
So what?

Er zijn wel meer overtuigingen die wereldwijde pretenties hebben, het communisme bvb.
en het christendom dus.

Laatst gewijzigd door filosoof : 1 december 2009 om 22:06.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be