![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Doet mij dan spontaan denken aan die Amerikaanse toestanden, waar men dan bvb bij een heupwiegende Elvis spontaan aan duiveluitdrijvingen begint te denken... de blote tiet van Janet Jackson. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
|
![]() Citaat:
Tof dat je ervoor uitkomt trouwens. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=9-2dN...eature=related bedoel je dit soms met valse beloftes, ... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#28 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Nu, dat wist je ook wel, dus ik vraag me af waarom je dat schrijft... En ja, we moeten alles op alles zetten om die vrouwen een menswaardiger beroep te geven, en ook om hun trauma's te verwerken. Dat is onze plicht. Hoe doen we dat? Simpel: extra belastinggeld kunnen we daarvoor gebruiken. Als we kijken naar het geld dat prostitueebezoekers uitgeven, al dat geld kunnen ze ook afgeven zonder daarvoor seks te vragen, en met dat geld kunnen we die prostituees al wat helpen. We kunnen opvangtehuizen steunen, de staat kan extra geld geven voor psychologische bijstand,... En als we het toch over McDonalds hebben: ook daar kunnen de arbeidsomstandigheden veel beter. Het is gewoon kwestie van wil, en van solidariteit en altruisme. We mogen niet lui zijn, maar moeten ons keihard inzetten voor de kwetsbaren in de samenleving. Strijden tegen de hoge lonen van managers van multinationals, bijvoorbeeld. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
En dan zwijg ik nog over artikel 380bis waar al de stoephoertjes onder vallen.
"Ik stel mij vragen over het toenemend materialisme in onze samenleving" sprak de Koning; en hij kocht een luxe-jacht van 4 miljoen euro. Laatst gewijzigd door Rapture : 1 december 2009 om 22:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
"Ik stel mij vragen over het toenemend materialisme in onze samenleving" sprak de Koning; en hij kocht een luxe-jacht van 4 miljoen euro. Laatst gewijzigd door Rapture : 1 december 2009 om 22:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Nog iets om over na te denken: voor de mensen die naar prostituees gaan: kans is erg groot dat ze seks hebben met iemand die dat niet zo graag heeft, die al meerdere keren verkracht is geweest en die lijdt aan een PTSS. Kans is dus bijzonder groot dat er sprake is van uitbuiting. Het risico is dus ook veel te groot dat de klant meewerkt aan dat systeem van uibuiting. Ik denk dat er betere stategieen zijn om die prostituees te helpen. Bv. de prostituee geld geven zonder in ruil de seks; dan is er geen risico op seksuele uitbuiting en is de prostituee minstens even gelukkig. Simpel eigenlijk, hé? Ik denk dat de meeste mensen deze eenvoudige oplossing wel zien, maar dat ze er niet naar handelen omwille van hun hebzucht. Dat is egoïsme, omdat ze eigen triviale belangen laten primeren boven de essentiële belangen van anderen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
|
![]() Citaat:
Het is er de wetgever om te doen geweest te vermijden dat mensen die daar niet van gediend zijn aanstoot zouden nemen aan gedrag dat verwijst naar prostitutie. M.a.w. de openbaarheid is het probleem, en zo wordt het ook expliciet gesteld. Alles wat zich afspeelt buiten die openbaarheid is legaal. Natuurlijk vormt dat een barrière voor prostitué en klant om elkaar te ontmoeten, maar het maakt prostitutie de facto niet onmogelijk. Als de wetgever werkelijk bedoeld had prostitutie te verbieden had ze dat expliciet zo kunnen stellen. Dat heeft ze niet gedaan. Ergo is prostitutie an sich niet strafbaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
|
![]() En Deepeco: hou eens op met de klanten te culpabiliseren. Er zijn goede en slechte klanten. Van mij mogen de klootzakken er gerust uit, want die bezoedelen de hele sector.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar het is niet omdat ze daar in een vitrine zitten dat prostitutie niet verboden zou zijn, om het cru te stellen, ... in een vitrine zitten is niet verboden he, ... Tenmiste zolang ge kleren aan hebt, weet ge dat ge zelf een paspop niet in haren puren in de vitrine moogt zetten... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Legalisatie bezorgt de overheid de mogelijkheid om de problemen in de sector aan te pakken. De prostituees kunnen geholpen worden om eruit te stappen als ze dat willen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Indien dat het geval is gaan prostituees geen aangifte meer kunnen doen van aanranding of misbruiken. De daders zullen dan ook niet meer gepakt worden en het probleem verdwijnt uit de officiële statistieken. Virtueel zal het probleem dan niet meer bestaan. De werkelijkheid zal echter nog iets anders zijn aangezien daders nu niets meer te vrezen hebben.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 2 december 2009 om 14:58. |
|
![]() |
![]() |