Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 november 2009, 19:06   #921
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris

jamás será vencido's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
Interessant stuk
Even een beetje verspreiden
Zeker doen, ik hoop dat de pvda die weg blijft bewandelen.
Oud 29 november 2009, 19:15   #922
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jamás será vencido Bekijk bericht
Het is duidelijk dat het principe van de sociale zekerheid 'de zwaarste schouders dragen de zwaarste lasten hiermee onderuit wordt gehaald', wat zij hier doorvoeren is eerder Dedeckeriaans. Nu het is al langer duidelijk dat de nva graag de ongelijkheid bevordert.
Er wordt helemaal niets onderuit gehaald. Maar waarom zou de werkende, bij zijn riante bijdrage aan de SZ, nog eens extra moeten betalen? Hoe wil je werk stimuleren door alles gratis te geven aan degenen die niet willen werken?
Oud 29 november 2009, 19:29   #923
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Er wordt helemaal niets onderuit gehaald. Maar waarom zou de werkende, bij zijn riante bijdrage aan de SZ, nog eens extra moeten betalen? Hoe wil je werk stimuleren door alles gratis te geven aan degenen die niet willen werken?
Wat de regering daar wou invoeren was een aanvullende SZ voor Vlaanderen, enkel halen ze daarbij het principe van de progressieve belasting onderuit die kenmerkend is voor de Belgische welvaartstaat. Dat betekent dat iemand die 1.000 euro per maand verdient evenveel zal moeten betalen als iemand die 10.000 euro per maand inkomen heeft. Volgens het sociale zekerheidsprincipe betalen mensen die rijker zijn meer. Dat de nva hier niet wenst in mee te gaan, staat hen vrij, in dat geval kunnen zij zich echter geen sociale partij noemen, maar een partij die de traditie van de welvaartstaat onderdruk zet en de solidariteit wenst op te heffen. Dat ze er dan ook zo voor uitkomen.

Citaat:
Maar waarom zou de werkende, bij zijn riante bijdrage aan de SZ, nog eens extra moeten betalen?
Wat er nu bezig is, is dat zowel rijk als arm extra moeten bij betalen. Enkel zal die rijke daar weinig van voelen, en die arme veel.

Citaat:
Hoe wil je werk stimuleren door alles gratis te geven aan degenen die niet willen werken?
Weet jij hoe het principe van sociale zekerheid werkt?
Oud 29 november 2009, 19:41   #924
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat de regering daar wou invoeren was een aanvullende SZ voor Vlaanderen, enkel halen ze daarbij het principe van de progressieve belasting onderuit die kenmerkend is voor de Belgische welvaartstaat. Dat betekent dat iemand die 1.000 euro per maand verdient evenveel zal moeten betalen als iemand die 10.000 euro per maand inkomen heeft. Volgens het sociale zekerheidsprincipe betalen mensen die rijker zijn meer. Dat de nva hier niet wenst in mee te gaan, staat hen vrij, in dat geval kunnen zij zich echter geen sociale partij noemen, maar een partij die de traditie van de welvaartstaat onderdruk zet en de solidariteit wenst op te heffen. Dat ze er dan ook zo voor uitkomen.

Wat er nu bezig is, is dat zowel rijk als arm extra moeten bij betalen. Enkel zal die rijke daar weinig van voelen, en die arme veel.

Weet jij hoe het principe van sociale zekerheid werkt?

Dat weet ik beter dan wie ook. Ik betaal me er alvast blauw aan.

Het principe nu is dat er mensen 1000 euro of meer moeten betalen voor hun hospitalisatieverzekering. Het gevolg is dat deze mensen het niet meer kunnen betalen en zich dan ook niet meer verzekeren, met alle gevolgen van dien.

Het voorstel van de N-VA is dat iedereen een betaalbare hospitalisatieverzekering krijgt aan (+/-) 100 euro per jaar. Deze 100 euro zal alvast beter betaalbaar zijn dan de 1000 euro of meer van nu.

Je kan met deze verzekering wel geen éénpersoonskamer nemen.

Hoe kan N-VA dit realiseren, terwijl de privé verzekeraars dit niet kunnen?

Bekijk gewoon hoeveel de verzekeraars moeten uitbetalen in WallonIê, in Brussel, in Vlaanderen. Je zou versteld staan van de verschillen.

Ook het feit dat een éénpersoonskamer niet in aanmerking komt heeft z'n redenen, in een éénpersoonskamer kan een arts extra ereloon opstrijken, in een meerpersoonskamer kan dit niet. Het zijn net die erelonen die onze huidige SZ kapot gemaakt heeft. Ook nu zijn er artsen die mensen overhalen om een éénpersoonskamer te nemen onder het mom van: "u bent verzekerd, u betaald geen euro meer".
Oud 30 november 2009, 13:37   #925
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris

Standaard

[quote=guido 007;4467318]Dat weet ik beter dan wie ook. Ik betaal me er alvast blauw aan.

Ok, leg dan eens uit hoe het werkt? Hoe komt men aan de inkomsten? Wat is het verschil met het angelsaksisch model? Wat zijn progressieve belastingen? Wat is de oorsprong van het Bismarkiaans model?

Citaat:
Het voorstel van de N-VA is dat iedereen een betaalbare hospitalisatieverzekering krijgt aan (+/-) 100 euro per jaar. Deze 100 euro zal alvast beter betaalbaar zijn dan de 1000 euro of meer van nu.
En hoe gaat de nva dat bekostigen. Via belastingen. En hoe verlopen de sociale bijdragen? Zwaarste lasten voor sterkste schouders. En wat wil NVA nu doen via de belastingen? Iedereen een gelijke extra kost aanrekeken. Wie gaat dat dan het hardste voelen? De armsten...

Citaat:
Hoe kan N-VA dit realiseren, terwijl de privé verzekeraars dit niet kunnen?

Bekijk gewoon hoeveel de verzekeraars moeten uitbetalen in WallonIê, in Brussel, in Vlaanderen. Je zou versteld staan van de verschillen.
De nva kan dit gewoon realiseren omdat ze belastingen kunnen heffen. Dat is ook de reden waarom werkloosheidsvergoeding tot de sociale zekerheid behoort, elke private verzekeraar zou er zijn broek aan scheuren.

Maar het is weer duidelijk wat jij vooropsteld: De solidariteit tussen rijk en arm moet opgezegd worden als die arme een waal of brusselaar blijkt te zijn. Zeer sociaal.

Citaat:
Ook het feit dat een éénpersoonskamer niet in aanmerking komt heeft z'n redenen, in een éénpersoonskamer kan een arts extra ereloon opstrijken, in een meerpersoonskamer kan dit niet. Het zijn net die erelonen die onze huidige SZ kapot gemaakt heeft. Ook nu zijn er artsen die mensen overhalen om een éénpersoonskamer te nemen onder het mom van: "u bent verzekerd, u betaald geen euro meer".
Hierbij lijkt mij het best dat men zulke zaken aan experts overlaat. Wat is het beste voor de patient. In veel gevallen is een meerpersoonskamer aangewezen, in bepaalde gevallen een eenpersoonskamer. De gezondheid en levenskwaliteit van de patient moet hierbij op de eerste plaats komen.

Laatst gewijzigd door jamás será vencido : 30 november 2009 om 13:38.
jamás será vencido is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2009, 23:21   #926
Boontjes
Parlementslid

Standaard

[quote=jamás será vencido;4468585]
Citaat:

Ok, leg dan eens uit hoe het werkt? Hoe komt men aan de inkomsten? Wat is het verschil met het angelsaksisch model? Wat zijn progressieve belastingen? Wat is de oorsprong van het Bismarkiaans model?

En hoe gaat de nva dat bekostigen. Via belastingen. En hoe verlopen de sociale bijdragen? Zwaarste lasten voor sterkste schouders. En wat wil NVA nu doen via de belastingen? Iedereen een gelijke extra kost aanrekeken. Wie gaat dat dan het hardste voelen? De armsten...

De nva kan dit gewoon realiseren omdat ze belastingen kunnen heffen. Dat is ook de reden waarom werkloosheidsvergoeding tot de sociale zekerheid behoort, elke private verzekeraar zou er zijn broek aan scheuren.

Maar het is weer duidelijk wat jij vooropsteld: De solidariteit tussen rijk en arm moet opgezegd worden als die arme een waal of brusselaar blijkt te zijn. Zeer sociaal.

Hierbij lijkt mij het best dat men zulke zaken aan experts overlaat. Wat is het beste voor de patient. In veel gevallen is een meerpersoonskamer aangewezen, in bepaalde gevallen een eenpersoonskamer. De gezondheid en levenskwaliteit van de patient moet hierbij op de eerste plaats komen.
Neen, dokters moeten 1 wedde krijgen, los van de kamer van de patiënt...
Boontjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2009, 23:22   #927
Boontjes
Parlementslid

Standaard

[quote=Boontjes;4471867]
Citaat:
Neen, dokters moeten 1 wedde krijgen, los van de kamer van de patiënt...
Oud 1 december 2009, 23:25   #928
Boontjes
Parlementslid

Standaard

[quote=jamás será vencido;4468585]
Citaat:

Straks zijn de 'armen' de Vlamingen - alle jobs zullen immers in Vlaanderen verloren gaan, dan zullen WIJ blij zijn dat er solidariteit bestaat!
Oud 1 december 2009, 23:30   #929
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
=Boontjes;4471882]
Straks zijn de 'armen' de Vlamingen - alle jobs zullen immers in Vlaanderen verloren gaan, dan zullen WIJ blij zijn dat er solidariteit bestaat!
[/quote]

De dag dat Wallonié één euro aan Vlaanderen moet betalen bestaat Belgié niet meer.

Laatst gewijzigd door daiwa : 1 december 2009 om 23:31.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2009, 23:35   #930
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

De dag dat Wallonié één euro aan Vlaanderen moet betalen bestaat Belgié niet meer.[/quote]

Allez, vroeger liepen de transferts nochthans van Wallonië naar Nederlandstalig België.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2009, 23:42   #931
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Allez, vroeger liepen de transferts nochthans van Wallonië naar Nederlandstalig België.
Prof Hannes heeft daar een ander gedacht over.

Citaat:
Hannes: "Ik zoek al 40 jaar naar voorbeelden van de solidariteit van het zuiden met het noorden. Ik heb er nooit gevonden. [...] Noch in de negentiende, noch in de twintigste eeuw stroomde er een Waals belastingoverschot naar Vlaanderen. [...] De kostprijs van het bestuur in Wallonië is bijna 50% hoger dan in Vlaanderen. Dat is nog hoger dan in Brussel, waar de meerkosten 35% bedragen. [...] Laat de transfers passeren via de Europese Unie en na enkele jaren zal men daar vaststellen dat het de spuigaten uitloopt. De EU zal eisen dat Wallonië zijn bestedingen normaliseert. Vanaf 1830 hebben de Vlamingen de Belgische rekeningen buitenmatig betaald, onder meer voor de bruggen, spoorwegen en kanalen van Wallonië. Dat deden ze zelfs in de dramatische jaren 1840-1860, toen arm Vlaanderen op zijn dieptepunt zat en er op het Vlaamse platteland hongerdoden vielen".

Laatst gewijzigd door daiwa : 1 december 2009 om 23:43.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2009, 08:38   #932
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

boerenverstand's schermafbeelding

Standaard

Jajajaja ,

dit is geen virtueel bericht

gisteren las ik dat Johan een come back voorbereidt vanuit de senaat.
Vandaag lezen we dat het kringloopfonds, opgericht door Johan en Els De Weerdt ,niet belegde in ethische fondsen maar in rommelkredieten.
Dit dan nog bij KBC, die zijn ook al verschillende malen bij u en ik langsgekomen met hun St-Nicolaas schoentje.
25 miljoen "doorgechast", voorts hoorde ik nog een vreemd berichtje dat het zilverfonds "leeg" zou zijn .

man man man, dit hou je niet voor mogelijk !

En maar belastingen opleggen voor een groene ECO-economie !
Bijgevoegde afbeelding(e)

Laatst gewijzigd door boerenverstand : 2 december 2009 om 08:42.
boerenverstand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2009, 09:55   #933
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boerenverstand Bekijk bericht
Jajajaja ,

dit is geen virtueel bericht

gisteren las ik dat Johan een come back voorbereidt vanuit de senaat.
Vandaag lezen we dat het kringloopfonds, opgericht door Johan en Els De Weerdt ,niet belegde in ethische fondsen maar in rommelkredieten.
Dit dan nog bij KBC, die zijn ook al verschillende malen bij u en ik langsgekomen met hun St-Nicolaas schoentje.
25 miljoen "doorgechast", voorts hoorde ik nog een vreemd berichtje dat het zilverfonds "leeg" zou zijn .

man man man, dit hou je niet voor mogelijk !

En maar belastingen opleggen voor een groene ECO-economie !
De belastingen dienen dan ook niet voor de economie maar om het gat te vullen.

Dat is 1 miljard Belgische franken....................
Oud 2 december 2009, 16:26   #934
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
De belastingen dienen dan ook niet voor de economie maar om het gat te vullen.

Dat is 1 miljard Belgische franken....................
Een vlaams nationalist die nog altijd in Belgische franken rekent, ironisch.
Oud 2 december 2009, 19:40   #935
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een vlaams nationalist die nog altijd in Belgische franken rekent, ironisch.

Heeft niets met Vlaams Nationalisme of ironie te maken maar heel veel met de waardeinschatting van het bedrag.
Oud 5 december 2009, 19:14   #936
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Heeft niets met Vlaams Nationalisme of ironie te maken maar heel veel met de waardeinschatting van het bedrag.
De waardeinschatting is dan ook niet ironisch. Dat een vlaams nationalist ervoor kiest om in Belgische franken een bedrag uit te drukken terwijl we al jaren met euro's rekenen. Dat is ironisch. Ik wist niet dat je gehecht was aan de Belgische valuta.
Oud 6 december 2009, 10:25   #937
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De waardeinschatting is dan ook niet ironisch. Dat een vlaams nationalist ervoor kiest om in Belgische franken een bedrag uit te drukken terwijl we al jaren met euro's rekenen. Dat is ironisch. Ik wist niet dat je gehecht was aan de Belgische valuta.

Grrrrr, (wat ik hier wil schrijven zal ik niet schrijven uit schrik voor de moderator, het is alleszins niet vleiend voor u).

Dit heeft niets met Vlaams Nationalisme of gehecht zijn te maken. Nogmaals dit heeft alles te maken met de waarde van iets inschatten. Ik kan er ook niets aan doen dat ik meer dan 40 jaar gerekend heb in franken.

Maar om je een plezier te doen zal ik voortaan in Luxemburgse franken rekenen.
Oud 6 december 2009, 11:02   #938
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Grrrrr, (wat ik hier wil schrijven zal ik niet schrijven uit schrik voor de moderator, het is alleszins niet vleiend voor u).

Dit heeft niets met Vlaams Nationalisme of gehecht zijn te maken. Nogmaals dit heeft alles te maken met de waarde van iets inschatten. Ik kan er ook niets aan doen dat ik meer dan 40 jaar gerekend heb in franken.

Maar om je een plezier te doen zal ik voortaan in Luxemburgse franken rekenen.
Maak je niet druk Guido, dat is de jeugd die alles beter weet he.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2009, 11:10   #939
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Maak je niet druk Guido, dat is de jeugd die alles beter weet he.
Hij heeft nochtans een punt. Bij de invoering van de euro stonden Vlaams-nationalisten te juichen: weer een Belgisch symbool minder...
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2009, 11:15   #940
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Hij heeft nochtans een punt. Bij de invoering van de euro stonden Vlaams-nationalisten te juichen: weer een Belgisch symbool minder...
Ja, ik ook.

Wil dat zeggen dat we nooit het begrip "frank" nog in de mond mogen nemen?
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be