![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Staatssecretaris
|
![]() Amai iemand die tegen prostitutie is, hoe lelijk/gefrustreerd/freak moet ge dan zijn om ook al met uw frustraties op de hoeren te moeten schieten?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Waarom zou er geen controle zijn bij een verbod? Misschien ook maar mensenhandel legaliseren, om het te kunnen controleren? Nee, dat van die controle is geen zinnig argument. En dat prostitutie in de illegaliteit zal blijven bestaan, is ook geen goed argument om het te legaliseren. Anders ook maar kinderprostitutie legaliseren? Citaat:
Vrouwen mogen zelf kiezen wat ze doen, maar het moet een goed geinformeerde vrijwillige keuze zijn. Citaat:
http://books.google.nl/books?id=hV3T...age&q=&f=false Persoonlijk vind ik dat we dan maar dat we het huidige neoliberaal kapitalisme moeten afschaffen, want die kapitaalvlucht zou bijzonder immoreel zijn van die bedrijfsleiders. Een systeem dat kapitaalvlucht toelaat, is geen goed systeem. Dus we moeten stemmen op politici die dat willen aanpassen (en dat zijn linkse politici). En verder vind ik dat wij het goede voorbeeld moeten geven. Dat is wat ik doe: 20% van mijn inkomen schenken aan organisaties voor het goede doel (ik heb al aan 140 organisaties geschonken) Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Over Karine Schaapman Content:
http://www.trouw.nl/opinie/letter-en...cle1389760.ece En over haar boek "Hoerenlopen is niet normaal" Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo ver had je natuurlijk nog niet gedacht... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||||||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
|
![]() Citaat:
Concreet: als twee mannen met elkaar willen vechten, zelfs indien ze dat uit vrije wil doen, wordt dat bijna alom afgekeurd. We verafschuwen als samenleving (fysiek) geweld "an sich". Als twee mensen met elkaar naar bed willen, legt niemand hen een strobreed in de weg, tenzij er minderjarigen in het spel zijn. We keuren m.a.w. seks "an sich" niet af zoals we geweld "an sich" wel afkeuren. In se is iedereen dus uitgesloten van geweld. Alleen de overheid kan legitiem geweld gebruiken. Door die uitsluiting van alle mensen in hun hoedanigheid van burger zijn er geen "haves" en "have nots". Dat is met seks anders: sommige mensen hebben er toegang toe, andere niet of veel moeilijker. Prostitutie vangt die ongelijkheid op - hoe onvolkomen misschien ook. Mijns inziens stelt er zich geen enkel probleem indien prostitué(e) en klant tot een afspraak komen om een seksuele dienst te verlenen in ruil voor geld, mits het naleven van het verbod op geweld en het zich houden aan afgesproken voorwaarden (zoals safe sex). Mijns inziens moet derhalve nagestreefd worden dat afspraken afdwingbaar zijn en basisregels gerespecteerd worden, eerder dan domweg te gaan pleiten voor het afschaffen van prostitutie. Vergis ik mij trouwens als ik je ervan verdenk geweldplegingen slechts als alibi aan te voeren voor een morele verwerping van prostitutie? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Welke oplossing stelt u voor aan de mannen die om -gelijk welke reden- niet van straat geraken. Bvb. door extreme verlegenheid. Dat bestaat, ik heb zelf zo een vriend. 35 jaar en nog nooit van de grond geweest. Voor zo'n mensen is de wetenschap dat ze een dame kunnen bellen een oase in de woestijn. En jij wil die oase wegnemen? ![]() Laatst gewijzigd door parcifal : 2 december 2009 om 19:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Staatssecretaris
|
![]() Waar blijft de post van Hot Marijke?
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() Hot marijke is geen prostituee, dat is een hoer.
![]() En dan nog wel een met slechte kritieken naar ik hoor. Laatst gewijzigd door parcifal : 2 december 2009 om 19:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Staatssecretaris
|
![]() Oewwww, direct staat ze weer hier met haar zweepje in de aanslag!
![]() |
#53 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
1: Ik vermoed dat een hoop hoogwaardigheidsbekleders in België het niet zo eens zullen zijn met uw verbod op hoerenlopen. ![]() 2: Als u een verbod op hoerenlopen invoert zijn de prostituees automatisch medeplichtig aan het misdrijf van hun cliënt waardoor we weer bij de conclusie van mijn eerdere post komen namelijk dat prostituees elke zekerheid of bescherming verliezen.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 2 december 2009 om 20:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | ||||||||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ah, je bedoelt het voorbeeld van Nederland? Ja, dar steeg het aantal prostituees na de legalisering... Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En ja, ik denk dat tuinieren een veel aangenamer werk is dan prostituee, dat het aantal tuinders met een PTSS en met fysiek geweld en verkrachtingen enzo veel lager ligt dan bij prostitutie. Ik denk hierbij aan mijn moeder, die bijna zelfvoorzienend leeft van de opbrengsten van haar tuin... Citaat:
En wat die uitgaven en inkomsten betreft: ik vergroot mijn uitgaven door giften voor het goede doel. En ik verlaag mijn inkomsten door halftijds te gaan werken, zodat ik de rest van de tijd vrijwilligerswerk kan doen (bv in een vogelopvangcentrum, en bij een tiental andere organisaties voor het goede doel). En ik leef gelukkig. Dus wat is het probleem? Niets is onmogelijk, zolang er maar een wil is! Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik weet niet hoeveel mede-forummers hier al zijn komen kijken, deze draad is nochtans puur goud. Humor FTW! Laatst gewijzigd door Xenophon : 2 december 2009 om 21:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
In ieder geval: indien ik een prostituee zou bezoeken, zou ik er allesbehalve gerust in zijn dat er geen sprake is van uitbuiting. Als die vrouw het niet met haar volle goesting doet, dan schort er iets aan dat intieme contact. En het probleem is dat ik niet kan weten of die vrouw echt haar goed geinformeerde vrijwillige toestemming heeft gegeven. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |