![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#541 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb vaak de indruk dat moslims zèlf van 'islam' (en bijgevolg zichzelf) een uitzondering maken.
Ik heb eveneens de indruk dat u de vraag of diegenen die hier in Bruxelles hun minaretloze gebedshuizen "mosquée" noemen nu schaamteloze bedriegers en ordinaire leugenaars zijn over het hoofd blijft zien. Vindt u dat een correcte vorm van 'dialogeren'?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#542 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hartelijk dank voor dit antwoord, Zwitser. Als ik het goed heb begrepen kraaien de voorstanders van het verbod wellicht te vroeg victorie, en snijden de tegenstanders ervan zichzelf in de vingers door ten onrechte moord en brand te schreeuwen. Alleen al vanwege het feit dat de Zwitsers ertoe hebben bijgedragen dat 'de maskers' vallen mogen ze wat mij betreft gefeliciteerd worden. @die Schweiz: een dikke proficiat!!
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#543 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Denk je dat Boedha Sidharta voor een gewelddadige godsdienst zou zijn?
![]() |
![]() |
#544 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#545 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#546 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is een heel inhoudelijke vraag. Alleen bevalt u schijnbaar de vraag niet of zal het antwoord uw masker afrukken... Daarom probeert dan ook een totaal leugenachtig beeld te geven van z'n nochtans legitieme en beleefd gestelde vraag. Neen, u zakt echt wel door de mand. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#547 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of gaat u nu werkelijk de geschiedenis ontkennen en dus beweren dat moskeeën van in het begin al minaretten hadden? In Wallonië zijn bijna vijftig moskeeën erkend. U mag mij eens vertellen hoeveel daarvan een minaret hebben... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#548 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat in Zwitserland werd gestemd, is dus van een heel andere orde en valt niet te vergelijken met wat bepaalde islamitische landen allemaal verordenen. Ik zie trouwens niet in waar de intolerantie zich verschuilt bij wat nu in Zwitserland is goedgekeurd. Even trouwens opmerken dat wat u als "tolerantie" omschrijft, door de meeste moslims vanuit hun cultuur wordt gezien als "zwakte". Ook hier zitten we met twee sterk verschillende denkschema's in resp. de islamitische en christelijk-humanistische wereld. Velen, waaronder u schijnbaar, zijn zich daar hoegenaamd niet van bewust. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#549 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#550 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#551 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
2) Dat heeft niets te maken met de schande in Zwitserland. 3) Je probeert appels met peren te vergelijken: een land die "seculier" claimt te zijn met een staat vergelijken die een staatsreligie heeft. Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door porpo : 3 december 2009 om 08:30. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#552 | |
|
![]() Citaat:
Gaan ze dan 5 keer per dag oproepen tot het gebed? Moet de autochtone bevolking dat dan maar nemen die overlast? Mag ik dan ook zo een minaret en bijhorende moskee gaan bezoeken als ik een toeristische uitstap maak en kerken ga bezoeken?
![]() |
![]() |
#553 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik ben geworteld in de Westerse cultuur. Die vindt tolerantie een groot goed. Daar ga ik in mee. Wat andere culturen daarvan vinden, interesseert me niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#554 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#555 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Overlast? Heb je het over milieuproblematiek, mobiliteit of wat ? Citaat:
![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#556 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#557 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#558 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar je beroept je om "schande" te roepen op een heel ver doorgetrokken interpretatie van een internationaal recht, namelijk het recht op godsdienstvrijheid van individuen, en/of het internationaal niet-discriminatie recht van individuen, om de Zwitsers iets in het straatbeeld op te dringen waar ze bij meerderheid niet willen van horen, terwijl de geest en de oorsprong van die internationale rechten net het omgekeerde bedoelden: namelijk geen specifieke godsdienst opgedrongen krijgen als individu! Je hebt ook een ander probleem. We mogen hier volgens jou niet refereren naar achterlijke Islamitische landen en hun cultuur en gewoontes en religie om de "schandelijke" democratische daad van die Zwitsers goed te praten. Ik geef jou daar gelijk in! Maar dan mag je evenmin die achterlijke cultuur, gewoontes en religie aanwenden als argument om nu te zeggen waarom er absoluut een opdringerig zichtbaar symbool op een gebedshuis voor die Westerse Islam moet. Dus, we zijn het eens, geen referenties naar Islamitische landen en hun cultuur en godsdienst, enkel maar een referentie naar "westerse" islam. Waarom komt je basisrecht om EEN gebedshuis te hebben voor je godsdienst niet toe, en waarom moet dat een groot, zichtbaar symbool hebben dat het stadzicht domineert opdat het kan dienen om je cultus te beleven ? En, zeg nu eens, als we dan toch niet mogen refereren naar de achterlijke origine van die godsdienst, in welke mate is dan die nood aan een westerse minaret op een westerse moskee verschillend van die nood van een grote roze penis op een homobar ? Laatst gewijzigd door patrickve : 3 december 2009 om 09:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#559 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Sidharta staat voor de kracht van de jeugd ,voor de toekomst ,voor passie en daden. Dus juist niet voor ouderdom, bekrompenheid en bange mensen, zoals Zwitsers , Wilders en De Winter.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#560 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Nog nooit is een godsdienst zo geweldadig geweest ,als het Christendom in Duitsland gesteund door het Vaticaan en het Italiaans facisme. Op dit moment ,zie je weer dezelfde bewegingen ontstaan ,van neo-nazi's en mensen als Wilders en de Winter en mensen als Zwitsers, die het Humanisme van Europa vertrappen. Ik kom op voor het Humanisme en roep niet op tot geweld maar tot boycot van het geweld. |
|
![]() |
![]() |