![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#741 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zijn dat zaken die ik anders gesteld heb dan da tekst of zijn dat zaken waarover ik, samen met de rest van de wetenschappelijke consensus, aldus jou veel misvattingen over heb ? Kan je er eens wat duiden ? Citaat:
Geef nu de context als je wilt. Citaat:
Dát heeft juist niks met het toepassen van een theorie te maken... laat staan met deze, want die doet daar zelfs geen daar geen uitspraak over |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#742 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Veranderd echter niks aan 't feit dat dat stukje ging over Lamarck en dat jij dat bewust of niet bewust zonder context hebt geplaast teneinde te duiden dat in die tekst die terugkoppeling ( mbt evolutietheorie ed ) ontkend werd. Citaat:
IK heb dat in post #462 reeds opgemerkt toen jij het me in post #459 even in de mond wou leggen. Ik sprak wel degelijk de hele tijd ove de omgevingsfactoren En neen een terugkoppeling wilt niet persé zeggen dat het steeds positief zou verlopen... da's alweer een misvatting van jou dus Citaat:
En verder _ het artikel volgende en even voor waar aangenomen_ blijken er alleen maar jouw vele misvattingen doorheen het hele betoog door Citaat:
Regel-technisch verondersteld dat niet automatisch... het bestudeert in de eerste instantie dynamische-systemen Citaat:
Het wordt méér en méér een ik-verhaal, fonne Jij hebt eigenzinnige ideeën waaraan een wetenschappelijke theorie zou moeten voldoen... tot de meest ridicule toe : - De theorie zou moeten bewijzen dat het uitgangspunt of de gedachte zou kloppen. - De theorie zou ook moeten bewijzen dat er geen andere verklaring zou kunnen zijn voor de waargenomen feiten. - Je blijft volledig in gebreke deze wel zeer uitgesproken en strenge normen toe te passen op andere wetenschappelijke theorieën Jij hebt je je meest eigenzinnige idee over statistiek en kansberekening : - Statische relaties opgesteld aan de hand van data worden als de data achteraf, op een voor jou vastgepind idee, vlak of waardes wat afwijken als wetmatigheid bekeken... de realiteit _waaruit de data is ontsproten nvdr_ moet zich dan maar 'aanpassen' of is 'fout' - Wetmatigheid over grote getallen kan feilloos omgebogen worden tot een vlak van een minuscule 150 jaar... foutmarges hoeven niet etcetc |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#743 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#744 | ||||||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kan me dus nog steeds onmogelijk vertellen wat er precies scheelt aan die theorie noch kan je me vertellen of die theorie door de waarnemingen wordt tegengesproken. En voor de rest blijf je maar wat verder leuteren. Citaat:
Je vergelijkt een voorbeeld van een halve-halve kamer ( da's zogoed als een statische onmogelijk zoals je zegt en ik ook beaam ) met het verval van isotopen dat dan ook maar niet teveel mag afwijken ? En verder do je alsof er geen vuiltje aan de lucht zou zijn zolang de beschouwde periode maar lang genoeg is ? Jij bent het immers die sprak over hoeveel nieuwe soorten dat zouden moeten zijn op 150 jaar. Citaat:
Citaat:
Nu begin je gelijk weer over het verder vorsen. Ook daar is er nog niks uit de bus gekomen dat stelt het véél langer geduurd zou hebben. Moest dat zo zijn zie ik nog steeds het probleem er niet echt van in betreffende de theorie ... maar stel wel vast dat jij het nu uitgerekend bent die plots met het argument 'als het maar lang genoeg duurt' schermt Citaat:
Als ge nu nog eens beseft wat men dan onder 'bewijs' verondersteld dan zijn we er. Maar waarom maakt ge het steeds zo moeilijk ? Wat van 't geen je hier post slaat op de twee zaken die gij zou willen en indien we ze zouden aanvaarden dan zou ik nog steeds eens willen zien hoe die andere wetenschappelijke theorieën daaraan voldoen. Citaat:
Een hypothese wordt een wetenschappelijke theorie als het een hypothese betreft die een toetsbaar model vormen over de werkelijkheid. (Zo wordt bv de stringtheorie door velen niet als theorie beschouwt omwille dat er geen waarnemingen) De 'zekerheid' neem toe naarmate de waarnemingen de theorie bevestigen. Bij één tegenspraak vervalt de theorie in principe ( uiteraard zal men dat wel gaan uitzoeken ) Over voorspellingen wordt er niet gesproken al is dit natuurlijk wenselijk en een extra kroon Dát is dus niet gelijk aan : Er moeten waarnemingen zijn ( laat staan experimenten ) die de theorie zouden moeten 'bewijzen' Een theorie is immers niet 'bewijsbaar' in die strikte zin... je kan immers nooit uitsluiten dat er een tegenvoorbeeld komt. En als ik dat _of zelfs diegene die je nu citeert_ nu vergelijk met jouw aanvankelijk gestelde criteria ( ik zwijg dan nog even over het strenge deductieve bewijs dat je wou ) dan kan ik alleen maar vaststellen dat je toen vér buiten de lijntjes kleurde. Citaat:
De postulaten ervan zijn bv nooit 'bewezen' Citaat:
Jij stelde aanvankelijk heel wat anders en dat weet ge. Jij wou een bewijs dat de theorie juist was en jij wou ook een bewijs dat het de enige was dat de waarnemingen kan verklaren. Twee zaken die niet kunnen voor geen enkele theorie. Citaat:
Citaat:
Citaat:
maar volgens jou : wel en wel Citaat:
Dat 'artificiele' kan je net zogoed als natuurlijke selectie beschouwen... we maken immers onderdeel uit van het systeem. Of de natuur nu systematisch voor één of andere reden alleen diertjes 'uitplukt' met dat kenmerk of een mens doet dat maakt in wezen geen verschil. Bovendien bracht dat Darwin alleen maar op het idee... dat het ook zo in de natuur zou gaan. Moest dat daarbij waar zijn dan is de gemeten halveringstijd door een proefopstellingske ook niet relevant voor voor het verval in een natuurlijke omgeving Citaat:
In tegendeel ...'toeval op toeval' lijkt me wel op zijn minst toeval ... dat is nu net één van de voorwaarden waaraan een steekproef moet voldoen ( aselect ipv representatief ik wees je al op dat verschil ) En die eventuele gatenkaas ( dat we niet alle mogelijke beestjes hebben ) waar jij naar verwijst en heeft daar niks mee te maken Citaat:
Je weet goed genoeg waar de klepel hangt en wat ik bedoelde met 't feit dat ge geen fossielen nodig hebt om de theorie te bevestigen. Als de oorspronkelijke theorie niets zegt of voorspelt welke soort of variatteit nu precies is verandert in welke andere dan zie ik niet in wat je met die fossielen denkt te bewijzen tenzij daaruit zou moeten blijken dat ze ipv door evolutie niet uit elkaar ontstaan zouden zijn maar plots gecreëerd of uit de lucht gevallen. |
||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#745 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, dat weet ik ... doch het ging toen over het vermeend select 'uitpikken' van fossielen.... diegene die 'toeval op toeval' ( 'k vraag me nog steeds af hoe men dat begrip moet interpreteren ) netjes geconserveerd zouden zijn.
Jij deed het overkomen als ware de beestjes die toevallig in dat moeras gekomen waren uitgepikt zouden zijn.... dat is dus niet zo En zoals je kan zien in je eigen geciteerd stukje is de eis voor a-select gekozen een eerste voorwaarde... representativiteit ligt een stuk moeilijker en kan je nooit met zekerheid weten tenzij je een goede reden zou kunnen opnoemen. Bv zo kan je opperen nadat ge een handvol willekeurige mensen hebt gepikt om bv lichaamslengte in kaart te brengen dat het aantal vrouwen tov mannen sterk zou afwijken... dan heet die steekproef niet representatief wat betreft het kenmerk geslacht ondanks het feit dat ze willekeurig 'gepikt' zouden zijn. Uiteraard met grote steekproeven stelt zich dat probleem nauwelijks. Citaat:
Het gaat over representativiteit met betrekking tot het beest dat men vindt niet over representativiteit tot het volledige bestand.... hoe zou het ? Hoe kan een gevonden iguanodon nu representatief zijn voor, zeg maar, een triceratops ? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je kan enkel stellen dat als het dient om bv die hersen-inhoud in kaart te brengen dat een eerste waarde is die veel sterker zou kunnen afwijken dan als ge er 100 schedels had gevonden. Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#746 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
btw wat is het nu ? Zijn die paleontologen klungels, zoals je zegt, waar maar weinig geloof aan mag gehecht worden tot ze hun eigen boeltje zowat hebben uitgeklaard of heebn ze mogelijks iets te vertellen over hoe de werkelijkheid is verlopen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#747 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Meestal vraagt men net naar het omgekeerde als mensen _ook jij maakte daar gewag over_ stellen dat de mens iets speciaals zou zijn. Meer dan terecht ook |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#748 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ben al even gaan zoeken ... ik vind het niet meteen. Kan je de desbetreffende post eens opgeven of dat waarom nog eens formuleren. Het zou me verbazen wat voor mogelijke reden dat ge kunt bedacht hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#749 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar staat moeilijk en niet onmogelijk, fonne Dan had ge het weer mis dus ! 't Is anders niet zo ingewikkeld hoor Vertelt de evolutietheorie niks over waarneembare zaken ? Zoietske in den trend van : organismen veranderen in de loop van de generaties als gevolg van genetische variatie, voortplanting en natuurlijk selectie ? En zo ontstaan uiteindelijk nieuwe soorten ? Wel dan volstaat het dat ge _naar analogie van uw ridicuul voorstel_ eigenhandig uw verdere leven slijt met het waarnemen of er niet een soort spontaan uit de lucht komt vallen Laatst gewijzigd door praha : 4 december 2009 om 03:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#750 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#751 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Allez, zo vertaal ik zijn vreemd jargon over "mens was een niet-mens" tenminste. Hij heeft een beperkt punt in de zin dat "survival of the fittest" een tautologie is. De evolutie zelf, ook die van de mens, is dat uiteraard niet.
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 4 december 2009 om 09:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#752 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Goede dag iedereen
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het is simpel: breng één bewijs voor de wetenschappelijkheid van de macro-evolutie van de mens. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#753 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#754 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#755 |
Europees Commissaris
|
![]() Draai maar rond de pot, maar kom achteraf niet meer zeveren over uw "simpele vraag"
|
![]() |
![]() |
![]() |
#756 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Macroevolutie is het bestuderen van de evolutie tussen verschillende soorten. De term soort is daarbij een flexibel begrip maar normaal is de mogelijkheid tot voortplanting het criterium om een onderscheid tussen de verschillende soorten te maken. Het verschil tussen micro- en macroevolutie is dus pragmatisch en volkomen arbitrair, want waarom zou men wel aanvaarden dat evolutie een effect heeft op de morfologische kenmerken tussen wezens, maar niet op de mogelijkheid om voort te planten?
![]() |
![]() |
#757 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#758 |
Europees Commissaris
|
![]() Interesseert mij niet waarom, wat mij interesseert op dit moment is een bewijs voor wetenschappelijkheid van de macro-evolutie van de mens tonen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#759 |
Europees Commissaris
|
![]() Bewijs voor evolutie
http://www.kennislink.nl/publicaties...erwijl-u-wacht ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#760 | ||||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Uw 1 is al verkeerd. Puntmutaties (per definitie klein en genetisch) zijn natuurlijk niet het enige mechanisme om veranderingen in genetisch materiaal in te brengen. Je hebt nog deleties en inserties (gaande van 1 base tot een hele sequentie van basen), duplicaties (een specifieke vorm van inserties), inversies en translocaties. Het triestige is dat je dit bovenstaande gebruikt om je eigen uit de duim gezogen punt 1 van de evolutietheorie te verwerpen: Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
||||||
![]() |
![]() |