Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes... > Forummer van de week
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 december 2009, 10:05   #1601
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone
Na enig onderzoek en levensgevaarlijk undercoverwerk zijn we tot de conclusie gekomen dat het de moeite niet was. Het hele 9/11-inside job gedoe is beperkt tot een kleine verwaarloosbare Internetvijver, zonder enige betekenis in de reële wereld.
Dat is totaal onwaar. Kijk naar het succes van de grassroots movement in Amerika in alle staten en het succes van Bv. Alex Jones' documentaires op youtube (miljoenen views). En het feit dat hij en anderen meer en meer in de maintream media aan bod komen en/of aangevallen worden.
Maar ja, exodus, we kennen dat fenomeen, hoor. Het is bijna een definiërend kenmerk voor een sekte.
"Dra zal de Wereld het Licht zien, Jullie Grote Waarheid aanvaarden, en de Profeet Alex Jones aanbidden!"

Vergeet het maar. Het 9/11-inside job gedoe is politiek onbetekenend. Dat is overduidelijk gebleken tijdens de voorbije presidentsverkiezingen in de VS. Zelfs Ron Paul heeft UITDRUKKELIJK en smalend afstand genomen van jullie indianenverhalen. (Dat sommige believers zich wijsmaakten dat hij maar deed alsof is dubbel ironisch te noemen, al zullen ze wellicht niet eens doorhebben waarom.)
Ook maatschappelijk stelt het 9/11-inside job gedoe niks voor. De betogingen van de zogenaamde "Truth Movement" zijn anemisch, vaak op het belachelijke af. Zelfs het onnozele Birther-gedoe mobiliseert beter.
Uiteraard proberen jullie echte maatschappelijke bewegingen te recupereren (zoals de anti-oorlog beweging), maar daar trapt heus niemand in.
Dat jullie een virtueel collectief orgasme krijgen wanneer een acteur of actrice een "inside job"-uitspraak maakt is tekenend voor de intellectuele armoede van de zogenaamde "Truth Movement".
Buiten het Internet (en dan nog) is de zogenaamde "Truth Movement" nagenoeg onbestaande. Terecht en begrijpelijk.

Laatst gewijzigd door Firestone : 3 december 2009 om 10:20.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2009, 10:07   #1602
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone
Na enig onderzoek en levensgevaarlijk undercoverwerk zijn we tot de conclusie gekomen dat het de moeite niet was. Het hele 9/11-inside job gedoe is beperkt tot een kleine verwaarloosbare Internetvijver, zonder enige betekenis in de reële wereld.
Juist
Inderdaad juist. De smiley is misplaatst.
Oud 3 december 2009, 10:08   #1603
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun Bekijk bericht
Firestone toch, het gaat hem niet om LHO an sich, het gaat hem er om dat de officiële verklaring van de moord op JFK totaal met de haren getrokken is en fysisch niet heeft kunnen plaats vinden, onmogelijk (O-N-M-O-G-E-L-I-J-K).
Ik vind het altijd geruststellend dat jij bijna elk conspiracistisch verzinsel kritiekloos overneemt en verder verspreidt. Zekerheden in het leven, altijd geruststellend.

Uiteraard is het zo dat elk degelijk onderzoek heeft aangetoond dat forensisch alles prima klopt. Dat jouw "bronnen" dat verzwijgen verandert niks aan de realiteit.

Lees ende leer ...

Laatst gewijzigd door Firestone : 3 december 2009 om 10:21.
Oud 3 december 2009, 10:09   #1604
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pølle Bekijk bericht
Woowooland?
Da's dan weer een "sociologie"-term die ik ken!

Woowoo

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pølle Bekijk bericht
Edit: lap, onze NWO-vrienden hebben de thread ook ontdekt .
Hehe.
Oud 3 december 2009, 10:10   #1605
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Opletten. Ze zouden een Oswald kunnen sturen.
Ja maar, ik hoor bij "ze"!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
On-topic: Wat is je favoriete icoontje (ff zeggen: voor op fora)?
Wat bedoel je met "icoontje"? Smiley? Avatar? Iets anders?
Oud 3 december 2009, 12:03   #1606
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN

exodus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Maar ja, exodus, we kennen dat fenomeen, hoor. Het is bijna een definiërend kenmerk voor een sekte.
"Dra zal de Wereld het Licht zien, Jullie Grote Waarheid aanvaarden, en de Profeet Alex Jones aanbidden!"

Vergeet het maar. Het 9/11-inside job gedoe is politiek onbetekenend. Dat is overduidelijk gebleken tijdens de voorbije presidentsverkiezingen in de VS. Zelfs Ron Paul heeft UITDRUKKELIJK en smalend afstand genomen van jullie indianenverhalen. (Dat sommige believers zich wijsmaakten dat hij maar deed alsof is dubbel ironisch te noemen, al zullen ze wellicht niet eens doorhebben waarom.)
Ook maatschappelijk stelt het 9/11-inside job gedoe niks voor. De betogingen van de zogenaamde "Truth Movement" zijn anemisch, vaak op het belachelijke af. Zelfs het onnozele Birther-gedoe mobiliseert beter.
Uiteraard proberen jullie echte maatschappelijke bewegingen te recupereren (zoals de anti-oorlog beweging), maar daar trapt heus niemand in.
Dat jullie een virtueel collectief orgasme krijgen wanneer een acteur of actrice een "inside job"-uitspraak maakt is tekenend voor de intellectuele armoede van de zogenaamde "Truth Movement".
Buiten het Internet (en dan nog) is de zogenaamde "Truth Movement" nagenoeg onbestaande. Terecht en begrijpelijk.
Het zijn niet alleen mensen uit de entertainment wereld die zich erover uitspreken. Dat weet jij goed genoeg.

Alleen al het feit dat er in de MSM aandacht aan wordt geschonken en dat sommige wereldleiders er zich al over uitgelaten hebben bewijst dat het geen marginaal fenomeen is.

Laatst gewijzigd door exodus : 3 december 2009 om 12:03.
exodus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2009, 12:15   #1607
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het zijn niet alleen mensen uit de entertainment wereld die zich erover uitspreken. Dat weet jij goed genoeg.
Waah, mensen die zich erover uitspreken in de media behoren per definitie tot de entertainment wereld.

Een doordenker wellicht?

Misschien is het nuttig ook eens te bedenken waarom critici van de conspiracy theorien zich nooit melden in de msm.
Het is niet nodig.

Citaat:
Alleen al het feit dat er in de MSM aandacht aan wordt geschonken en dat sommige wereldleiders er zich al over uitgelaten hebben bewijst dat het geen marginaal fenomeen is.
Wereldleiders?
En de media besteed inderdaad af en toe aandacht aan curiosa en bizarre fenomenen. Dat verkoopt goed.

Bvb dit :
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF02122009_024

Citaat:
MECHELEN - De Mechelse vrederechter beslist binnen de maand of hangbuikzwijn Flurk mag blijven wonen op een appartement van de Mechelse Goedkope Woning (MGW) of niet. Hij nam de zaak woensdagochtend in beraad.
De advocaat van de MGW pleitte dat een varken thuishoort op een boerderij en niet in een sociaal appartement, ook al ligt dat dan in de Varkensstraat. Het feit dat ook George Clooney en Paris Hilton een hangbuikzwijn zouden hebben, deed volgens hem niet ter zake.

De advocate van baasje Alexandra Vercammen argumenteerde dan weer dat hangbuikzwijnen zijn toegelaten als huisdier. Het 80 kg zware dier zou volgens haar niet voor overlast zorgen. Het dier zou ook proper zijn en zijn gevoeg doen in een bokaal of op een krant.
Mijn excuses voor de interventie, back to our charming hostess.

Laatst gewijzigd door parcifal : 3 december 2009 om 12:21.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2009, 17:03   #1608
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Stropopredeneringen

Beste exodus, er stond nergens in mijn post dat "alleen mensen uit de entertainment wereld (die) zich erover uitspreken". Dat verzin je.
Er stond "Dat jullie een virtueel collectief orgasme krijgen wanneer een acteur of actrice een "inside job"-uitspraak maakt is tekenend voor de intellectuele armoede van de zogenaamde "Truth Movement"."
En dat klopt ontegensprekelijk (al is "virtueel collectief orgasme" uiteraard een hyperbool). Denk maar aan Charlie Sheen, Marion Cotillard of Rosie O'Donnell, wiens idiote en totaal ongefundeerde uitspraken op Prisonplanet en elders in Trutherland (en ook op ons aller forum) veel aandacht kregen.
Dat wijst op een gebrek aan degelijke inhoudelijke argumenten.

Ik vind het uitermate grappig dat zij die anderen voortdurend arrogant de les spellen over "kritisch zijn" en "zelf onderzoeken" zo enthousiast worden als een actrice hen naar de mond praat over onderwerpen waar ze niks van afweet. Mijn ironiemeter vindt het meestal minder grappig.

Citaat:
Zoals parcifal opmerkte besteedt de MSM aandacht aan alles, ook de meest idiote fenomenen.
Wanneer de MSM ernstig de 9/11-aanslagen onderzoekt en jullie beweringen kritisch benadert, dan zijn de conclusies vanzelfsprekend niet die van de zogenaamde "Truth Movement". Dan bleiten jullie over een "hit piece". Helaas steeds zonder op de argumenten in te gaan.

Wat de "wereldleiders" betreft, ik hoop dat je inmiddels doorhebt dat Cossiga alvast niet in jullie inside-job sprookje gelooft.
Ook hier vind ik het autoriteitsargument grappig komende van ...

Bottomline: een beweging wordt beoordeeld op de sterkte van haar argumenten en op haar impact op de samenleving.
Voor de zogenaamde "Truth Movement" zijn beide nagenoeg nihil. En daar zullen al jouw stropopredeneringen niks aan veranderen.

Maar soit, dit is niet de plaats om in detail op deze idiote complottheorieën in te gaan. Ik verwijs graag naar de relevante threads waar mijn geachte en gewaardeerde collega's met plezier de nepargumenten van de conspiracisten aan hun (virtuele) degens rijgen.

Laatst gewijzigd door Firestone : 3 december 2009 om 17:25.
Oud 3 december 2009, 22:44   #1609
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In 2003-2004 ben ik wel met een idee ver geraakt, althans kwantitatief. Maar de afwerking is me niet gelukt.
Kan (een) knipp het afwerken ?

Laatst gewijzigd door Knipp : 3 december 2009 om 22:59.
Knipp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2009, 22:59   #1610
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
... ja, ik kom, nog vlug die makkie van Knipp afhandelen ... xxx, slaapwel ... ah, nog niet meteen slapen ... xxx ... xxx, goeie morgen ...[/i]
fascinerende sequentie !
Knipp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2009, 09:28   #1611
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN

exodus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
:
Wat de "wereldleiders" betreft, ik hoop dat je inmiddels doorhebt dat Cossiga alvast niet in jullie inside-job sprookje gelooft.
Ook hier vind ik het autoriteitsargument grappig komende van ...
George Bush zelf zei dit tegen de U.N:

Citaat:
"We must speak the truth about terror. Let us never tolerate outrageous
conspiracy theories concerning the attacks of September the 11th;
malicious lies that attempt to shift the blame away from the terrorists,
themselves, away from the guilty. To inflame ethnic hatred is to advance
the cause of terror."
Wat ik bedoel met erover spreken is erop reageren, niet noodzakelijk het in twijfel trekken. (ex-)Ministers en vroegere staatshoofeden hebben zich trouwens twijfelend uitgelaten over 9/11 of zeggen vlakkaf dat het een samenzwering was.

Het feit ook dat de ADL een heelder pagina's oppoffert op hun website over zogenaamde conspiracy theories zegt ook wat.

http://www.adl.org/special_reports/r...ca/default.asp

De ADL beschouwt het alleszinds niet als een marginaal fenomeen zoals jij beweert:

Citaat:
Part One: Anger in the Mainstream
The Tea Parties

The rapid growth of anti-government anger in the wake of Obama’s election first became apparent in the spring of 2009, when conservative groups and grass-roots activists organized a nationwide series of anti-government rallies dubbed “Tea Parties.” At these events, and later sequels, anti-government sentiments and conspiracy theories proliferated, with a common theme being that somehow Obama had “stolen” the country from Americans
.

Ze vallen ook diegene aan die het meeste succes heeft, nl Alex Jones:

Citaat:
Alex Jones, the Conspiracy King

Further out into the extremist fringe, one person in particular has been responsible for stirring up anti-government and anti-Obama conspiracy theories in the United States. Alex Jones, a Texas-based radio show host, has created a radio- and Internet-based conspiracy-oriented media empire, most of the content of which is devoted to promoting the notion of an over-arching conspiracy by malevolent globalists to take over the world and create a “New World Order” with high-tech slavery. Jones claims that the United States government itself is part of this conspiracy, building concentration camps and preparing to implement tyrannical measures such as martial law and gun confiscation. Jones has been effective in promoting his conspiracy theories and has even appeared on some mainstream media shows.
Dus wat je zegt klopt dus aan geen kanten, je kan niet ontkennen dat de truth movements en dergelijke aan kracht winnen.

De aritkelen van de ADL zijn enorm gebiased. Je moet niet veel verstand hebben om te zien naar wiens mond de ADL spreekt.

Laatst gewijzigd door exodus : 4 december 2009 om 09:33.
exodus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2009, 11:29   #1612
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knipp Bekijk bericht
Kan (een) knipp het afwerken ?
Ik vrees van niet.
Dat ik het niet heb kunnen afwerken was niet doordat ik ineens niet meer uit mijn woorden kwam of omdat ik het schrijven niet meer leuk vond.
Het verhaal zelf leende zich niet voldoende aan het bedoelde concept. Ik zou het grondig moeten herwerken, maar liever begin ik eens opnieuw van nul af aan, met een nieuw concept en aangepast verhaal.
Eens wereldberoemd zal mijn onafgewerkt meesterwerk een literair curiosum van formaat worden!
Oud 4 december 2009, 11:32   #1613
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knipp Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door firestone
... ja, ik kom, nog vlug die makkie van Knipp afhandelen ... xxx, slaapwel ... ah, nog niet meteen slapen ... xxx ... xxx, goeie morgen ...
fascinerende sequentie !
Je kunt je niet voorstellen hoeveel lucratieve voorstellen ik van uitgevers heb ontvangen sinds ik dat stukje uit mijn toekomstige blog hier postte!

De bedenkelijke inhoud van de talrijke pb's die ik als gevolg hier mocht ontvangen doet me echter ernstig twijfelen.
Oud 4 december 2009, 12:32   #1614
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Kunt gij de 7 trappisten aframmelen zonder ze op te zoeken?
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2009, 13:00   #1615
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
George Bush zelf zei dit tegen de U.N:

Wat ik bedoel met erover spreken is erop reageren, niet noodzakelijk het in twijfel trekken. (ex-)Ministers en vroegere staatshoofeden hebben zich trouwens twijfelend uitgelaten over 9/11 of zeggen vlakkaf dat het een samenzwering was.
Stropopredeneringen

(elke keer zal ik een meer zetten)

Je zou toch eens moeten leren te reageren op wat er staat, en niet blind je volgende mantra's op ons loslaten. Je lijkt nog altijd niet te beseffen dat je hiermee mijn punt steeds opnieuw bevestigd. Waarvoor dank, natuurlijk.

Het leuke met conspiracisten is dat ze wat ook gebeurt steeds zien als bevestiging voor hun stelling.
Als de 9/11-inside-job sprookjes weinig of geen aandacht krijgen, dan zien ze daarin een bewijs dat "ze" de Waarheid proberen te onderdrukken.
Krijgen de 9/11-inside-job sprookjes wel ergens aandacht, dan bewijst dat dat het 9/11-inside-job sprookje klopt, anders praatten ze er niet over.
Altijd win-win voor conspiracisten die niet om consistentie geven.

Beste exodus, ik herhaal nogmaals de stelling die je verwoed met irrelevante "argumenten" probeert te ontkrachten:
Ik zeg niet dat niemand ooit over het 9/11-inside job gedoe spreekt, dat niemand ooit de moeite neemt één van de nepargumenten te weerleggen, en ik zeg ook niet dat er geen andere bewegingen in de VS bestaan.

Citaat:
(ex-)Ministers en vroegere staatshoofeden hebben zich trouwens twijfelend uitgelaten over 9/11 of zeggen vlakkaf dat het een samenzwering was.
Ik blijf hopen dat je met "vroegere staatshoofden" niet Cossiga bedoelt.

Citaat:
Het feit ook dat de ADL een heelder pagina's oppoffert op hun website over zogenaamde conspiracy theories zegt ook wat.

http://www.adl.org/special_reports/r...ca/default.asp

De ADL beschouwt het alleszinds niet als een marginaal fenomeen zoals jij beweert:

Citaat:
Part One: Anger in the Mainstream
The Tea Parties

The rapid growth of anti-government anger in the wake of Obama’s election first became apparent in the spring of 2009, when conservative groups and grass-roots activists organized a nationwide series of anti-government rallies dubbed “Tea Parties.” At these events, and later sequels, anti-government sentiments and conspiracy theories proliferated, with a common theme being that somehow Obama had “stolen” the country from Americans
Heeft met het 9/11-inside-job sprookje niks te maken. Je probeert andere bewegingen te recupereren, zoals ik eerder al schreef.

Citaat:
Ze vallen ook diegene aan die het meeste succes heeft, nl Alex Jones:
Stel u voor!
Het "succes" van Alex Jones bestaat enkel in jouw verbeelding. Hij heeft enkel invloed in ultra-reactionaire en racistische kringen, en bij mensen die niet kritisch kunnen nadenken. Gelukkig nog altijd een kleine minderheid.

Citaat:
Dus wat je zegt klopt dus aan geen kanten, je kan niet ontkennen dat de truth movements en dergelijke aan kracht winnen.
Het magische woord hier is "en dergelijke". De zogenaamde "Truth Movement" heeft met de (overigens zielige) reactionaire anti-Obama gekte niks te maken.

Citaat:
De aritkelen van de ADL zijn enorm gebiased. Je moet niet veel verstand hebben om te zien naar wiens mond de ADL spreekt.
Ja, ze praten naar de mond van de Boze NWO.
(Het verwijt "enorm biased" is wel grappig komende van een blinde fan van Alex Jones.)

Bottomline blijft dat de 9/11-inside-job theorie bitter weinig aanhang heeft, en politiek en maatschappelijk onbestaand is.

Ik vrees voor een volgende lading stropopredeneringen, maar ze zullen aan dat onweerlegbaar feit niks veranderen.
Oud 4 december 2009, 13:01   #1616
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Kunt gij de 7 trappisten aframmelen zonder ze op te zoeken?

Westmalle, Westvleteren, Rochefort, ...
Oud 4 december 2009, 13:03   #1617
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Heb het nu opgezocht.
Chimay en Orval had ik ook kunnen weten.

Anderzijds, de drie klopten tenminste!

Laatst gewijzigd door Firestone : 4 december 2009 om 13:04.
Oud 4 december 2009, 13:27   #1618
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Citaat:
Heb het nu opgezocht.
Chimay en Orval had ik ook kunnen weten.

Anderzijds, de drie klopten tenminste!
De vraag was misschien zo simpel dat ge effe een blackout kreeg. Ik begrijp dit wel ze.
Deze vraag is al meer van uw niveau eh:

Kun jij de 23 abdijbieren opnoemen die het logo "Erkend Belgisch Abdijbier" mogen dragen?
Oud 4 december 2009, 13:31   #1619
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
De vraag was misschien zo simpel dat ge effe een blackout kreeg. Ik begrijp dit wel ze.
Deze vraag is al meer van uw niveau eh:

Kun jij de 23 abdijbieren opnoemen die het logo "Erkend Belgisch Abdijbier" mogen dragen?
Trappist (zou dat voor zes tellen?), Leffe, Maredsous, ...

Ik ben even de tel kwijt, ben ik zo aan 23 geraakt?

Laatst gewijzigd door Firestone : 4 december 2009 om 13:32.
Oud 4 december 2009, 13:33   #1620
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Trappist (zou dat voor zes tellen?), Leffe, Maredsous, ...

Ik ben even de tel kwijt, ben ik zo aan 23 geraakt?
Geen idee, 'k weet ze ook nie allemaal
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be