Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Bekijk resultaten enquête: Geïntegreerde moslim is iemand die:
in de vlaamse maatschappij functioneert (taal, burgerschap, goed gedrag en zeden ...) 13 48,15%
zijn geloof/religie niet (volledig) praktiseert 2 7,41%
zijn geloof/religie afzweert 8 29,63%
... (iets anders) 4 14,81%
Aantal stemmers: 27. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 27 november 2009, 00:53   #21
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
...en moslims geloven in het heilig boekske van...wat...het vliegende spaghettimonster?

btw; integratie...

De 5 zuilen van islam;
Een goed uitgangspunt om de gangbare beleden soennietische islam aan het criterium "integreerbaarheid" te toetsen.

Deze vijf zuilen betreffen de individuele verplichtingen van de mohammedaan. Er bestaan echter ook collectieve verplichtingen; de voornaamste is m.i. de djihâd.

De djihâd kan beter in onze maatschappij worden geïntegreerd dan in die van de islâmlanden, aangezien de ongelovigen hier nog niet zo grondig zijn uitgeroeid. Hier is tenminste nog werk aan de winkel.
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2009, 01:01   #22
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht

Hadj - De Bedevaart.

...awel se, dáár heb ik helemaal niks tegen - er is geen enkele wederkerigheid
Was het maar waar dat ze van die hadj nooit wederkeren! Dan zou ik ook zeggen: Awél se, enz.

Ik heb niets tegen moslims, maar die die gelovig genoeg zijn om daarheen te trekken, zijn gelovig genoeg om het slecht met mij en mijn land te menen. Saoudi-Arabië is toch rijk genoeg; waarom blijven ze daar niet voorgoed van de vele zegeningen van hun ware geloof genieten?
Oud 27 november 2009, 01:04   #23
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht

En wat is dan een "geïntegreerde moslim" ?
Een geïntegreerde moslim gebruikt de koran om zijn kachel aan te steken.
Oud 27 november 2009, 02:08   #24
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Was het maar waar dat ze van die hadj nooit wederkeren! Dan zou ik ook zeggen: Awél se, enz.

Ik heb niets tegen moslims, maar die die gelovig genoeg zijn om daarheen te trekken, zijn gelovig genoeg om het slecht met mij en mijn land te menen. Saoudi-Arabië is toch rijk genoeg; waarom blijven ze daar niet voorgoed van de vele zegeningen van hun ware geloof genieten?
Dát hmmm...durfde ik al niet te schrijven.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2009, 18:21   #25
an1958
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Ik zie niet de minste reden waarom "iemand die zijn gebed verricht, geen alcohol drinkt, geen relatie voor het huwelijk aangaat en geen varkensvlees eet" niet geïntegreerd zou kunnen zijn.
Ik zou hieraan nog willen toevoegen:"geintegreerd" wil ook inhouden,dat men zichzelf aanvaardt zoals men is,doch ook de andere mensen op de wereld aanvaardt zoals zij zijn.Dus weg de VOORoordelen,zowel langs de enen als de andere kant.De wereld is er voor iedereen.
an1958 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2009, 23:51   #26
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Citaat:
'Eens een Marokkaanse moslim, altijd een Marokkaanse moslim. Ook na generaties moeten Marokkanen in Nederland hun Arabisch nog kennen en hun cultuur hooghouden. Ze blijven Marokkaans onderdaan (...) Koning Hassan II zei al: immigratie mag niet uitlopen op integratie''
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2009, 00:07   #27
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moslim is iemand die tot de islam behoort. De islam is een geloof en religie. Geloof in God de Schepper en vrijwillig zich onderwerpen aan de wil van deze God.

Welke God dan?
Koran, 112:1-4
'Zeg: Hij is God als enige. God de eeuwige. Hij heeft niet verwekt en is niet verwekt en niet één is aan Hem gelijkwaardig.'

En niet anderen goden.Ego kan ook god zijn:
Koran 25:43
Hebt gij hem gezien, die zijn eigen begeerte als zijn God aanneemt?

Is iemand die zijn gebed verricht, geen alcohol drinkt, geen relatie voor het huwelijk aangaat en geen varkensvlees eet, wel geïntegreerd?
Ik zou zeggen, antwoord A + dat hij de basisprincipes van onze grondwet respecteert; d.w.z. de gelijkheid van alle mensen erkent. Moslims, zelfs gematigde, hebben nogal moeite met bijvoorbeeld de gelijkheid tussen man en vrouw, de gelijkheid tussen moslim en Jood, de verhouding mens-dier, etc...

Bidden, geen varkensvlees eten, en vasten zijn allemaal tradities die gewoon behoren tot het persoonlijke leven van een mens en de overheid dient zich hier niet mee bezig te houden. Dit wordt anders als men privileges gaat eisen, het mogen dragen van een hoofddoek afdwingt, etc...

Overigens zou het heel goed zijn voor de integratie, als imams hun lezingen in het Nederlands hielden, niet het Turks/Arabisch/of-whatever... Door religie en thuisland gebonden te houden blijft de Islam toch altijd een buitenlandse godsdienst, en blijft het beschouwd worden als een invasie.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2009, 00:47   #28
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

http://www.youtube.com/watch?v=P3MxY...response_watch

http://dutch.faithfreedom.org/forum/...rt=900#p188437

Laatst gewijzigd door smiley : 4 december 2009 om 00:55.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2009, 01:16   #29
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Meen jij dat ?

http://www.youtube.com/watch?v=wrW4fOGIMVY

Laatst gewijzigd door porpo : 4 december 2009 om 01:17.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2009, 14:53   #30
hamer
Banneling

Standaard

Citaat:
Moslim is iemand die tot de islam behoort. De islam is een geloof en religie. Geloof in God de Schepper en vrijwillig zich onderwerpen aan de wil van deze God.

Welke God dan?
Koran, 112:1-4
'Zeg: Hij is God als enige. God de eeuwige. Hij heeft niet verwekt en is niet verwekt en niet één is aan Hem gelijkwaardig.'

En niet anderen goden.Ego kan ook god zijn:
Koran 25:43
Hebt gij hem gezien, die zijn eigen begeerte als zijn God aanneemt?

Is iemand die zijn gebed verricht, geen alcohol drinkt, geen relatie voor het huwelijk aangaat en geen varkensvlees eet, wel geïntegreerd
?
Moslim zijn, d.w.z. actief dat geloof belijdden, en geïntegreerd zijn gaat moeilijk samen volgens mij. Het hangt er natuurljk allemaal vanaf wat je met geïntegreerd zijn bedoelt ?
hamer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2009, 14:58   #31
hamer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Ik zie niet de minste reden waarom "iemand die zijn gebed verricht, geen alcohol drinkt, geen relatie voor het huwelijk aangaat en geen varkensvlees eet" niet geïntegreerd zou kunnen zijn.
Ja, dit is wel de beschrijving van een typische Europeaan , hé ? ( schamper hoongelach )

Laatst gewijzigd door hamer : 4 december 2009 om 14:59.
Oud 4 december 2009, 15:01   #32
hamer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
dat zou betekenen dat een vegetarische priester ook niet geïntegreerd zou kunnen zijn....
Priesters, christen of moslim, vegetariërs of niet, zijn wereldvreemde vogels, en alles behalve representatieve voorbeelden van de doorsnee " geïntegreerde " burger.
Oud 4 december 2009, 15:03   #33
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamer Bekijk bericht
wat je met geïntegreerd zijn bedoelt ?
Dat is toch de bedoeling van deze forumtopic
Oud 4 december 2009, 15:04   #34
hamer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Vegetarische moslims zijn dus al niet welkom. GAIA zal het graag horen.
Een moslim is normaal gezien niet vegetarisch. Er staat nergens in hun " helige " geschriften vermeld dat je géén vlees mag eten. Dus niemand gaat het laten.
Oud 4 december 2009, 15:06   #35
hamer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoogmoed Bekijk bericht
Professor Urbain Vermeulen:

Die kerel is 1 van de grootste blaaskaken in Vlaanderen!
Die vind van zichzelf dat hij het warm water heeft uitgevonden!
Alleman kan niet zo intelligent zijn als bvb Khomeini, hé, hoogmoedige ? Dat was nog eens een gast zie, die Khomeini !
Oud 4 december 2009, 15:12   #36
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er staat nergens in hun " helige " geschriften vermeld dat je géén vlees mag eten.
En ook nergens dat je vlees moet eten.

Citaat:
Dus niemand gaat het laten.
Ik ken wel moslims die vegetarisch zijn

http://ipaki.com/content/html/28/1203.html

Laatst gewijzigd door porpo : 4 december 2009 om 15:13.
Oud 4 december 2009, 15:15   #37
hamer
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is toch de bedoeling van deze forumtopic
Ik denk dat er vele meningen bestaan over wat geïntegreerd zijn juist betekent. Persoonlijk denk ik dat een échte moslim bij ons niet gelukkig kan zijn, we zijn te verschillend van zijn levensbeschouwing. Dus die kan beter opstappen , want als hij blijft gaat hij hier vanales willen veranderen en aan zijn standpunten aanpassen, hetgeen ons dan op de zenuwen gaat werken, en " racisme " in de hand gaat werken.
Oud 4 december 2009, 15:18   #38
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Heeft er totaal niks mee te maken.
Gezien op Al Jazeera : er zijn slechts 5 zaken waarover alle moslims het eens zijn (hadj, halal eten, ramadan en zakaat/ Bedevaart, voedselvoorschriften, vasten en giften) maw alle zaken die je opsomt als zijnde inherent aan het moslimgeloof en schadelijk zijn "bijzaken" waar de echte moslim zonder enig probleem afstand van kan doen....
maw er is werkelijk niets dat een moslim tegenhoudt om "geïntegreerd" te zijn, zoals ze ook in een ver verleden bewezen hebben in diverse beschavingen...

Het is waar dat er een grote tegenstelling is in de Moslimwereld tussen de houding van een Kalief Haroen (die geschenken zond aan Karel de Grote)
en diegene die de grote bibiliotheek van Alexandrië vernietigde onder de vaststelling dat in die boeken ofwel zaken stonden niet-konform aan de Koran (en dan is het goed om ze te vernietigen) ofwel zaken konform aan de koran (& dan waren ze eigenlijk overbodig en konden gerust vernietigd worden).

Maar ja :met geschiedenis kan je elkaar om de oren blijven slaan of zoals onze nationale held Godfied van Bouillon zei bij de verovering en de daaropvolgende slachting van Moslims, Joden en Christenen zei :
ofwel zijn het ongelovige honden & die gaan naar de hel, ofwel zijn het christenbroeders & die gaan naar de hemel ; om geen ongelovigen te missen zullen we ze maar allemaal afslachten.

Is het niet prachtig dat het mogelijk is een "gemeenschappelijke basis
van pure menselijkheid" te kunnen vinden om een harmonieus samenleven te kunnen bewerkstelligen ?

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2009, 15:23   #39
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat er vele meningen bestaan over wat geïntegreerd zijn juist betekent. Persoonlijk denk ik dat een échte moslim bij ons niet gelukkig kan zijn, we zijn te verschillend van zijn levensbeschouwing. Dus die kan beter opstappen , want als hij blijft gaat hij hier vanales willen veranderen en aan zijn standpunten aanpassen, hetgeen ons dan op de zenuwen gaat werken, en " racisme " in de hand gaat werken.
Er zijn ongetwijfeld mensen die menen pas gelukkig te zijn in een maatschappij met enkel katholieken of enkel joden, of enkel lutheranen
of enkel sjietische moslims, soennietische, wahabietische, scientologen,
homaranisten enz.. Maar ik geloof dat de meerderheid der mensen die hier woont al zeer lang gewoon is om te gaan met diversiteit. Soms komen er nog scherpe kantjes boven o.a. bij "gemengde" huwelijken,
maar die leiden, gelukkig maar, zelden tot echte drama's.

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2009, 15:24   #40
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat was nog eens een gast zie, die Khomeini !
Ik denk dat hij intelligenter was dan Gamal Abdel Nasser, hij leidde tenminste een succesvolle revolutie, iets dat niet lukte voor Gamal Abdel Nasser (idool van AEL)
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be