Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 december 2009, 02:25   #101
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Waarom een zelfrespecterende Vlaming zijn taal Vlaams noemt, joost mag het weten...
Nu toch, ik hoop dat hij alleszins kan accepteren dat er taalregisters bestaan en dat iemand die Nederlands aan het leren is ook liefst in eenvoudige taal aangesproken wordt, een taalhoffelijkheid al eeuwen bekend aan Frans-talige zijde.

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 5 december 2009 om 02:47.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2009, 09:31   #102
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Juist ja. EU ambtenaren en NATO personeel zijn allemaal losers omdat die instellingen in Brussel zitten.
Ja, precies, in de privésector wordt daar hard mee gelachen. Jaaaaren braaf knikken om 's bevorderd te worden, begrijp je?
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2009, 09:41   #103
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
Waarom een zelfrespecterende Vlaming zijn taal Vlaams noemt, joost mag het weten...
Nu toch, ik hoop dat hij alleszins kan accepteren dat er taalregisters bestaan en dat iemand die Nederlands aan het leren is ook liefst in eenvoudige taal aangesproken wordt, een taalhoffelijkheid al eeuwen bekend aan Frans-talige zijde.
Gelieve daarin toch niet te overdrijven. Iemand die Nederlands beginnen leren is, moet je het niet te moeilijk maken, iemand die al een zeker niveau heeft bereikt zou je er alleen maar mee beledigen.

Moi pas être débile!

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2009, 10:53   #104
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Ik ben brusselaar,... en dit is mij nog nooit overkomen.
Ik heb in Brussel gewoond, en mij is dat wel overkomen, dat men mij beledigde omwille van het Vlaming zijn.

Ik heb vorig jaar ook gezien dat iemand die in Vlaanderen een leeuwenvlag droeg, bespuwd werd. (had die spuwer toevallig mijn kant uit gegaan, ik weet niet zeker hoe ik gereageerd zou hebben ... misschien een duwke en poef in 't slijk ...)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2009, 11:08   #105
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
JA akkoord, maar wat ik me altijd afvraag is waarom het net de franstalign zijn die goveel gehoor krijgen en begrip?
Die worden min of meer verstaan. De rest is eigenlijk ongekend, en ongekend is onbemind.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2009, 11:10   #106
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babeth Bekijk bericht
Spinoza, ik ben toevallig een halve Nederlandse. Ik heb een deel van mijn leven in Nederland gewoond en ik kan je verzekeren dat er een enorm gore Vlamingenhaat of Belgenhaat leeft in Noord-Brabant (waar ik gewoond heb en nog steeds familie heb wonen). De haat komt echt van 2 kanten hoor ! Je wilt echt niet weten hoe zwaar ik gepest ben geweest, en hoe ergerlijk en racistisch heel wat opmerkingen van vrienden en buren van mijn familieleden overkomen als ik eens op bezoek ben.
Mij doen dergelijke gevoelens van aversie denken aan gelijkaardige tegenstellingen in Ierland. Ierstaligen kunnen ook op dergelijke wijze op elkaar reageren. Als ze Iers horen van een andere streek, dan komen bij bepaalden de haren recht. Ik herinner me nog eens dat in een pub de tv aanstond en dat er nieuw programma begon. Vrijwel onmiddellijk begonnen er een paar te schreeuwen en veel misbaar te maken. Toen ik nadien vroeg wat ze daar allemaal in het Iers aan het roepen waren, bleek dat ze die presentator niet lustten want "het was hun Iers niet".

Nederlanders en Vlamingen staan zo dicht bij elkaar dat kleine zaken er juist voor zorgen dat er soms ergernis ontstaat. Juist dergelijke zaken tonen aan hoe verwant we eigenlijk met elkaar zijn. Met volkeren die veraf staan en waar we geen emotionele band mee hebben, kennen we dergelijke reacties niet.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2009, 11:18   #107
Cyrano
Minister

Cyrano's schermafbeelding

Standaard

Zijn dit posts van expats op dat forum ? Nauwelijks geloofwaardig.

Wat een krukkig Engels ! Hoe komen die hier in België aan de kost ? In het Frans waarschijnlijk. Dit is duidelijk te merken aan de bron van hun opmerkingen.
Oud 5 december 2009, 11:22   #108
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik heb in Brussel gewoond, en mij is dat wel overkomen, dat men mij beledigde omwille van het Vlaming zijn.

Ik heb vorig jaar ook gezien dat iemand die in Vlaanderen een leeuwenvlag droeg, bespuwd werd. (had die spuwer toevallig mijn kant uit gegaan, ik weet niet zeker hoe ik gereageerd zou hebben ... misschien een duwke en poef in 't slijk ...)
Zinloos geweld gebruiken schoofzak? Ik verschiet.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2009, 11:25   #109
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Mij doen dergelijke gevoelens van aversie denken aan gelijkaardige tegenstellingen in Ierland. Ierstaligen kunnen ook op dergelijke wijze op elkaar reageren. Als ze Iers horen van een andere streek, dan komen bij bepaalden de haren recht. Ik herinner me nog eens dat in een pub de tv aanstond en dat er nieuw programma begon. Vrijwel onmiddellijk begonnen er een paar te schreeuwen en veel misbaar te maken. Toen ik nadien vroeg wat ze daar allemaal in het Iers aan het roepen waren, bleek dat ze die presentator niet lustten want "het was hun Iers niet".

Nederlanders en Vlamingen staan zo dicht bij elkaar dat kleine zaken er juist voor zorgen dat er soms ergernis ontstaat. Juist dergelijke zaken tonen aan hoe verwant we eigenlijk met elkaar zijn. Met volkeren die veraf staan en waar we geen emotionele band mee hebben, kennen we dergelijke reacties niet.
Zou het niet eerder de jaren lange geleden onderdrukking zijn en de vrees om van de drup in de regen te belanden. Als ze met een strohalm op je hoofd slaan voel je dat niet maar als ze dat minuut na minuut 180 jaar doen, en steeds op de zelfde plaats, kan dat serieus vervelend worden.
Oud 5 december 2009, 11:28   #110
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano Bekijk bericht
Zijn dit posts van expats op dat forum ? Nauwelijks geloofwaardig.

Wat een krukkig Engels ! Hoe komen die hier in België aan de kost ? In het Frans waarschijnlijk. Dit is duidelijk te merken aan de bron van hun opmerkingen.
Je slaagt lagels met koppen.
Oud 5 december 2009, 11:45   #111
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Kleine nuance, wij staan erg dicht bij Zeeuwen en Limburgers,...maar zijn mijlenver verwijderd van de nederlanders die boven de moerdijk wonen.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2009, 11:47   #112
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kleine nuance, wij staan erg dicht bij Zeeuwen en Limburgers,...maar zijn mijlenver verwijderd van de nederlanders die boven de moerdijk wonen.
Dat is ook juist.
Oud 5 december 2009, 11:59   #113
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Als je dat letterlijk opvat, valt het nog mee. 250 tot 300 mijl is een peulschil sinds de uitvinding van de benzinemotor.

Maar ook figuurlijk opgevat is dat allemaal een beetje overdreven, vind ik.
Je staat maar zo ver verwijderd van een ander mens als je dat zèlf wil, hé.

Ik heb me in Lelystad, Amsterdam, Utrecht, Kampen, ... alvast nooit zo verwijderd gevoeld als ik dat hier in Bruxelles soms wèl ervaar met van die mensen die me minachtend 'je ne parle pas flamand' antwoorden als ik hen heel beleefd iets in het Nederlands vraag.

Oud 5 december 2009, 12:03   #114
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Als je dat letterlijk opvat, valt het nog mee. 250 tot 300 mijl is een peulschil sinds de uitvinding van de benzinemotor.

Maar ook figuurlijk opgevat is dat allemaal een beetje overdreven, vind ik.
Je staat maar zo ver verwijderd van een ander mens als je dat zèlf wil, hé.

Ik heb me in Lelystad, Amsterdam, Utrecht, Kampen, ... alvast nooit zo verwijderd gevoeld als ik dat hier in Bruxelles soms wèl ervaar met van die mensen die me minachtend 'je ne parle pas flamand' antwoorden als ik hen heel beleefd iets in het Nederlands vraag.
Dat is niet beleefd he djimi, als ge daar bent moet ge dat in het Frans vragen om beleefd te zijn. Allee, zo ervaren ze dat daar toch hoor.

Maar speurneus zal het eerder geschiedkundig bedoeld hebben veronderstel ik, en dan heeft hij wel ergens gelijk.
Oud 5 december 2009, 12:12   #115
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Dat is niet beleefd he djimi, als ge daar bent moet ge dat in het Frans vragen om beleefd te zijn. Allee, zo ervaren ze dat daar toch hoor.

Maar speurneus zal het eerder geschiedkundig bedoeld hebben veronderstel ik, en dan heeft hij wel ergens gelijk.
Die 'ze' is natuurlijk ook maar een minderheid, maar wel een minderheid die het voor de vele mensen die wèl van goede wil zijn aardig weet te verpesten.

Oud 5 december 2009, 12:14   #116
rookie
Staatssecretaris

rookie's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
Spreken ze geen Frans laat ze dan verhongeren, nog niet zo heel lang geleden DE instelling van de frankofonen, en sindsdien weinig veranderd

Laatst gewijzigd door rookie : 5 december 2009 om 12:15.
rookie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2009, 12:24   #117
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Die 'ze' is natuurlijk ook maar een minderheid, maar wel een minderheid die het voor de vele mensen die wèl van goede wil zijn aardig weet te verpesten.
Maar die minderheid heeft wel invloed naar buitenuit. Zij vertegenwoordigen de naam België. Zij zijn het uithangbord.

Ooit, nog voor dat ik een GPS had, vroeg ik in mijn beste Frans ergens aan een boertje in Frankrijk de weg. Aan het eind van zijn uitleg vroeg de man, daar hij gezien had dat ik met een Belgisch kenteken reed, waar ik afkomstig van was. Ik antwoordde hem dat ik uit Vlaanderen kwam, waarop hij zei," Ik dacht het al dat je geen echte Belg was".
Oud 5 december 2009, 12:32   #118
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
JA akkoord, maar wat ik me altijd afvraag is waarom het net de franstalign zijn die goveel gehoor krijgen en begrip?
Omdat het Frans nog altijd meer "wereldtaal" is dan Nederlands en dus door meer mensen beluisterd en begrepen kan worden.
Omdat onze zogezegd "vlaamse" politiekers op hun buik kruipen voor de franstaligen en niet durven zoals zij overal uit de doeken doen wat wij verstaan onder de Waalse/francophone hangmatkultuur op onze kosten + bijhorende arrogantie �* la Maingain...
Daarom nog eens: stoppen met steeds opnieuw voor diezelfde bende te stemmen omdat ze eventjes lief doen vlak voor de verkiezingen!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2009, 12:36   #119
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Maar die minderheid heeft wel invloed naar buitenuit. Zij vertegenwoordigen de naam België. Zij zijn het uithangbord.

Ooit, nog voor dat ik een GPS had, vroeg ik in mijn beste Frans ergens aan een boertje in Frankrijk de weg. Aan het eind van zijn uitleg vroeg de man, daar hij gezien had dat ik met een Belgisch kenteken reed, waar ik afkomstig van was. Ik antwoordde hem dat ik uit Vlaanderen kwam, waarop hij zei," Ik dacht het al dat je geen echte Belg was".
Dat klopt voor een flink stuk, maar dat is geen excuus voor het uitblijven van de doeltreffende reactie die ik van 'de Vlamingen' durf verwachten.

Oud 5 december 2009, 14:10   #120
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht
Ik snap trouwens niet dat je als buitenlander in Brussel komt werken terwijl Frankfurt, London en Parijs op een steenworp liggen. Je moet echt wel wanhopig zijn om zoiets te doen.

Ach 9.800 tot 13.100 euro per maand (incl ontheemdingstoeslag) voor een simpele A5,6,7,8 baan als fonctionnaire is voor de losers onder ons nog wel aantrekkelijk. En guess what? Het is netto!
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be