Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 december 2009, 16:04   #61
Dinosaurus
Provinciaal Statenlid

Dinosaurus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Voor de duizendste keer: die vraag is al beantwoord in het buitenland. En niet op basis van zomaar een teorie of een veronderstelling, maar uit ondervinding in de praktijk.

Aan je niknaam te zien, wordt het tijd dat je afzakt naar de 21° eeuw.
Wordt Nederland ook nog bij het buiteland gerekend?
Zo ja, lees dan misschien dit rapport eens.
Zo veelbelovend ziet dat er anders niet uit...

http://www.kenniscentrumhoreca.nl/ov...e%20horeca.pdf
Dinosaurus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2009, 17:59   #62
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dinosaurus Bekijk bericht
Wordt Nederland ook nog bij het buiteland gerekend?
Zo ja, lees dan misschien dit rapport eens.
Zo veelbelovend ziet dat er anders niet uit...

http://www.kenniscentrumhoreca.nl/ov...e%20horeca.pdf
Je peinst nu toch niet dat ik die link ga openen.

We weten allemaal wat die horeka-uitbaters kontinu in koor zingen; namelijk hetzelfde liedje als wat alle zelfstandigen zingen (en mocht ik zelfstandige zijn, ik zou natuurlijk wel meezingen ...)

We weten allemaal wat de restauranthouders voor een liedje zongen, toen voor hen het rookverbod dreigde ingevoerd te worden.
Nu is er niet één restauranthouder die zou willen terugkeren.

En helemaal afgezien van de rest nog eens: ik hoor zowat 4 dessenia al dat horeka-zaken geregeld op de fles gaan.
Als je met die mensen praat, dan is wellicht het meest prangende steeds om goed personeel te vinden. (zij hebben gemakkelijk praten: wie wil altijd op die onkristelijke uren zo hard gaan werken, voor zo'n karig loon ...)

Een andere reden van de vele falingen, naar mijn oordeel, is dat er velen beginnen met het gedacht om vlug en gemakkelijk rijk te worden. Maar 't is begot hard werken ....

En helemaal vanuit een objektief standpunt bekeken: zelfs al zouden 5000 mensen door het rookverbod hun werk verliezen, dan is dat maar gewoonweg nodig.
Vaksinasie tegen kinderziekten maakt ook dat er 5000 verpleegsters minder nodig zijn in de ziekenhuizen ...

In dat perspektief, herhaal ik het onzinnige van het huidige uitstel van het volledige rookverbod: er mogen ondertussen eerst 500 mensen doodgaan, die gered zouden worden met de onmiddellijke ingang van het rookverbod.
Stel je voor dat Dekrem onze 'jongens' ergens naartoe zou sturen met 500 doden ten gevolge ....

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2009, 21:40   #63
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pegasus6869 Bekijk bericht
TEGEN WAT ROOK !!!!!??????Amaai, het is soms een blauw gordijn in sommige café's.En geen paniek, de cafe's zullen open blijven,alsof die duizenden rokers nu meteen allen gaan thuis blijven voor het verbod!!??Spijtig dat het verbod nog zo lang duurt!!!!
Waarom denkt ge dat ?
Volgens mij gaat men op café omdat men dat gezellig en plezierig vindt.
Gaat een roker die er niet mag roken dat nog plezierig vinden ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2009, 21:44   #64
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor de duizendste keer: die vraag is al beantwoord in het buitenland. En niet op basis van zomaar een teorie of een veronderstelling, maar uit ondervinding in de praktijk.
Ge weet het.
Daar hebben ze hun kak al terug ingetrokken.
Oud 5 december 2009, 22:26   #65
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Waarom denkt ge dat ?
Volgens mij gaat men op café omdat men dat gezellig en plezierig vindt.
Gaat een roker die er niet mag roken dat nog plezierig vinden ?
In de echte drinkcafé's, roken 80% van de klanten.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2009, 22:53   #66
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
In de echte drinkcafé's, roken 80% van de klanten.
Ik ga er geen getal opplakken.
Feit is dat zijn niet rokende vrienden ook kunnen wegblijven.
In onze sportclub is dat reeds duidelijk te zien.
De rokers en hun vrienden blijven minder “plakken“.
Oud 6 december 2009, 03:02   #67
Dinosaurus
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Je peinst nu toch niet dat ik die link ga openen.

We weten allemaal wat die horeka-uitbaters kontinu in koor zingen; namelijk hetzelfde liedje als wat alle zelfstandigen zingen (en mocht ik zelfstandige zijn, ik zou natuurlijk wel meezingen ...)

We weten allemaal wat de restauranthouders voor een liedje zongen, toen voor hen het rookverbod dreigde ingevoerd te worden.
Nu is er niet één restauranthouder die zou willen terugkeren.

En helemaal afgezien van de rest nog eens: ik hoor zowat 4 dessenia al dat horeka-zaken geregeld op de fles gaan.
Als je met die mensen praat, dan is wellicht het meest prangende steeds om goed personeel te vinden. (zij hebben gemakkelijk praten: wie wil altijd op die onkristelijke uren zo hard gaan werken, voor zo'n karig loon ...)

Een andere reden van de vele falingen, naar mijn oordeel, is dat er velen beginnen met het gedacht om vlug en gemakkelijk rijk te worden. Maar 't is begot hard werken ....

En helemaal vanuit een objektief standpunt bekeken: zelfs al zouden 5000 mensen door het rookverbod hun werk verliezen, dan is dat maar gewoonweg nodig.
Vaksinasie tegen kinderziekten maakt ook dat er 5000 verpleegsters minder nodig zijn in de ziekenhuizen ...

In dat perspektief, herhaal ik het onzinnige van het huidige uitstel van het volledige rookverbod: er mogen ondertussen eerst 500 mensen doodgaan, die gered zouden worden met de onmiddellijke ingang van het rookverbod.
Stel je voor dat Dekrem onze 'jongens' ergens naartoe zou sturen met 500 doden ten gevolge ....
Nee, hoor, geen haar op mijn hoofd heeft eraan gedacht dat jij een relevant rapport zou lezen...

We weten allemaal wat we willen weten.

We weten allemaal wat we kunnen bevatten (slechts enkelen iets meer).

"Nu is er niet één restauranthouder die zou willen terugkeren."
Vandaar waarschijnlijk dat sommigen veel geld uitgeven voor aparte rookruimtes...

"zelfs al zouden 5000 mensen door het rookverbod hun werk verliezen, dan is dat maar gewoonweg nodig."
Dan hoop ik maar voor jou dat je tewerkgesteld bent in een sector die op geen enkele manier ook maar iemand mogelijkerwijs enige schade zou kunnen toebrengen, zelfs als ze er door hun aanwezigheid op een bepaalde plaats zelf voor kiezen. In het andere geval wens ik je ook een lange en onaangename (nodige) werkloosheid toe.

Laatst gewijzigd door Dinosaurus : 6 december 2009 om 03:08.
Oud 6 december 2009, 05:43   #68
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ik ga er geen getal opplakken.
Feit is dat zijn niet rokende vrienden ook kunnen wegblijven.
In onze sportclub is dat reeds duidelijk te zien.
De rokers en hun vrienden blijven minder “plakken“.

Tja .............. zoals je zelf zegt , je gaat op café voor gezelligheid en ne babbel . Dus na een pint of drie ga je ook meer roken , en dan om de 5 minuten naar buiten moeten is niet tof meer . Dan ga ik wel naar buiten , dan wel naar huis of rookkroeg.

En echt wegblijven uit de sportklub ( waterski ) doe ik niet , wel minder per week , en minder lang blijven ............. men fietske stopt niet automatisch nimeer aan de club . Trouwens zelfde voor antwerpen , zit daar regelmatig in de kroeg , maar vanaf roorverbod doe ik ook nimeer de moeite daarvoor , eerst 20 minuten fiets dan 45 minuten op bus en dan nog buiten moeten voor die sigaret tsssss goe zot !
pibo® is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2009, 12:20   #69
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
...
Dan hoop ik maar voor jou dat je tewerkgesteld bent in een sector die op geen enkele manier ook maar iemand mogelijkerwijs enige schade zou kunnen toebrengen, zelfs als ze er door hun aanwezigheid op een bepaalde plaats zelf voor kiezen. In het andere geval wens ik je ook een lange en onaangename (nodige) werkloosheid toe.
Ik wens niemand, maar dan ook niemand een lange en onaangename werkloosheid toe. Ik wenste die destijds niet toe aan de mijnwerkers, noch aan de tekstielarbeiders en ook nu niet aan Opel-werknemers ... Je hoort dus goed: ik wens die mensen geen werkloosheid toe.
Zelfs al ben ik er van overtuigd, bijvoorbeeld voor die mijnwerkers, dat het een juiste beslissing was destijds, om de mijnen te sluiten.

Op eenzelfde manier ben ik er van overtuigd dat het rookvrij maken van sosiale ontmoetingsplaatsen, een juiste beslissing is.

Ik roep nogmaals de zwangere medemens ter hulp in.
Deze medemensen, heden ten dage, schuwen tabaksrook omwille van zeer begrijpelijke redenen.

Het is een kriminele houding om deze medemens de toegang te ontzeggen aan de sosiale ontmoetingsplekken bij uitstek in onze kultuur.

Ik vraag jullie: wie spreekt dat tegen ???

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 6 december 2009, 12:42   #70
Dinosaurus
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
...

Ik roep nogmaals de zwangere medemens ter hulp in.
Deze medemensen, heden ten dage, schuwen tabaksrook omwille van zeer begrijpelijke redenen.

Het is een kriminele houding om deze medemens de toegang te ontzeggen aan de sosiale ontmoetingsplekken bij uitstek in onze kultuur.

Ik vraag jullie: wie spreekt dat tegen ???
Niemand.

Geen enkele roker hier ontzegt iemand (zwanger of niet, roker of niet) de toegang tot eender welke al dan niet sociale ontmoetingsplek.
Het ligt zeker niet in mijn aard iemand iets te ontzeggen, dat 'genoegen' laat ik met plezier aan de fervente antirokers.
Volgens mij mag elk individu zelf beslissen of hij in een rokerige ruimte binnengaat of niet.

Maar over "ontzeggen" gesproken: wie ben jij wel om een zelfstandige cafébaas het recht te ontzeggen om in zijn eigen café zijn klanten toe te staan te roken?

Nogmaals: laat cafébazen zelf beslissen of ze een rokers- of niet-rokerscafé uitbaten, met duidelijke vermelding aan elke toegangsdeur. Eventueel kan je dan wel de niet-rokerscafés fiscaal bevoordelen (of de rokerscafés extra belasten, mij om het even) Maar dan laat je hen tenminste de keuze. En heeft iedereen ook de keuze in welk café ze binnengaan.

Soms is het de moeite waard om in te zien dat het niet altijd zwart of wit moet zijn. Grijs kan ook mooi zijn...

Laatst gewijzigd door Dinosaurus : 6 december 2009 om 12:43.
Oud 6 december 2009, 13:40   #71
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niemand.

Geen enkele roker hier ontzegt iemand (zwanger of niet, roker of niet) de toegang tot eender welke al dan niet sociale ontmoetingsplek.
Het ligt zeker niet in mijn aard iemand iets te ontzeggen, dat 'genoegen' laat ik met plezier aan de fervente antirokers.
Volgens mij mag elk individu zelf beslissen of hij in een rokerige ruimte binnengaat of niet.

Maar over "ontzeggen" gesproken: wie ben jij wel om een zelfstandige cafébaas het recht te ontzeggen om in zijn eigen café zijn klanten toe te staan te roken?

Nogmaals: laat cafébazen zelf beslissen of ze een rokers- of niet-rokerscafé uitbaten, met duidelijke vermelding aan elke toegangsdeur. Eventueel kan je dan wel de niet-rokerscafés fiscaal bevoordelen (of de rokerscafés extra belasten, mij om het even) Maar dan laat je hen tenminste de keuze. En heeft iedereen ook de keuze in welk café ze binnengaan.

Soms is het de moeite waard om in te zien dat het niet altijd zwart of wit moet zijn. Grijs kan ook mooi zijn...
Zever in pakskes.

Ik heb net uitgelegd dat zwangere dames praktsich gesproken niet kunnen binnengaan in een kaffee.
Net trouwens zoals astmalijders, kankerpasiënten, kinderen ...

Daarbij nog: "ik" ben het niet die kaffeebazen belet om in totale vrijheid hun zaak te runnen.
Alleen, "ik" heb nog wel een mening.
En, als er genoeg mensen een mening hebben in eenzelfde richting, in een demokrasie ....

Oud 6 december 2009, 13:59   #72
Dinosaurus
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Zever in pakskes.
Hmmm oké, dat is wel een sterk argument.
Je hebt me overtuigd. Je hebt gelijk.
Totaal rookverbod dan maar.
Oud 6 december 2009, 14:07   #73
Dinosaurus
Provinciaal Statenlid

Standaard lookverbod

Nu eens iets anders.
Ik ben sterk allergisch aan knoflook.
Ik mag het niet eten want dan word ik doodziek, maar als ik het zelfs nog maar ruik, word ik al misselijk en krijg ik braakneigingen. Het is voor mij dus onmogelijk om in een restaurant binnen te gaan waar gerechten met look geserveerd worden, alhoewel restaurants toch wel een belangrijke sociale ontmoetingsplaatsen zijn.
Ik heb er al redelijk wat lectuur op nageslagen en ik ben echt niet alleen, hoor. Denk zelfs dat er evenveel mensen met die allergie kampen als er zwangere vrouwen zijn...
Daarom vraag ik me nu af of er hie geen voorstanders zouden zijn van een knoflookverbod in alle restaurants.
Oud 6 december 2009, 14:33   #74
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu eens iets anders.
Ik ben sterk allergisch aan knoflook.
Ik mag het niet eten want dan word ik doodziek, maar als ik het zelfs nog maar ruik, word ik al misselijk en krijg ik braakneigingen. Het is voor mij dus onmogelijk om in een restaurant binnen te gaan waar gerechten met look geserveerd worden, alhoewel restaurants toch wel een belangrijke sociale ontmoetingsplaatsen zijn.
Ik heb er al redelijk wat lectuur op nageslagen en ik ben echt niet alleen, hoor. Denk zelfs dat er evenveel mensen met die allergie kampen als er zwangere vrouwen zijn...
Daarom vraag ik me nu af of er hie geen voorstanders zouden zijn van een knoflookverbod in alle restaurants.
Als ik me niet vergis heeft Nosferatu Van Rompuy diezelfde allergie.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2009, 17:45   #75
Noorman
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
En, als er genoeg mensen een mening hebben in eenzelfde richting, in een demokrasie ....

Dan legt ge daar onmiddellijk een "cordon" rond en verzamelt ge alle afwijkende meningen, hoe ver uit mekaar die ook mogen zijn. Daar voert ge dan beleid mee om de "democratie" te redden, voor vorst, voor vrijheid maar niet echt.

Of het moest zijn dat het niet over Belgie ging

Noorman
Noorman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2009, 14:38   #76
Dinosaurus
Provinciaal Statenlid

Standaard

In New York zijn er nu ook al die pleiten voor een rookverbod in parken en op stranden....

http://www.nytimes.com/2009/09/15/ny...wGNd2mc+9W+q7Q

Binnenkort ook in (Z)europa?
Oud 7 december 2009, 17:49   #77
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In New York zijn er nu ook al die pleiten voor een rookverbod in parken en op stranden....

http://www.nytimes.com/2009/09/15/ny...wGNd2mc+9W+q7Q

Binnenkort ook in (Z)europa?
Aan de rokers op dit forum zou de vraag kunnen gesteld worden: als gij rookt in een park of op het strand, waar laat gij uw peuk ?

Oud 7 december 2009, 17:52   #78
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Aan de rokers op dit forum zou de vraag kunnen gesteld worden: als gij rookt in een park of op het strand, waar laat gij uw peuk ?
Zorg ervoor dat er genoeg peukbakken staan en dan zal ik zoals ik steeds ook op het werk doe mijn peuken in die bak doen.

ps;laten we dan maar kauwgom ook verbieden,das pas smerig en vies en plakkerig.
Of al die vette roggels die dikwijls op de grond liggen?
Of de stront van honden?
Kan nog een tijdje doorgaan zenne.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2009, 18:15   #79
voicelesscharlie
Eur. Commissievoorzitter

voicelesscharlie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar voicelesscharlie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
.
Dat zou niet politiek correct zijn omdat alleen onze bruine medemens zich hieraan bezondigd.
Bovendien zal hier ongetwijfeld de CGKR klacht indienen.
http://www.youtube.com/watch?v=lgh6w...eature=related

Laatst gewijzigd door voicelesscharlie : 7 december 2009 om 18:16.
voicelesscharlie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2009, 18:16   #80
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zorg ervoor dat er genoeg peukbakken staan en dan zal ik zoals ik steeds ook op het werk doe mijn peuken in die bak doen.
Ahum, om de hoeveel meter een peukenbak plaatsen op het Vlaamse Noordzeestrand ? 't Zou nogal een zicht zijn.
Ik maak me sterk: om de 25 m een peukenbak is nog te ver voor de gemiddelde roker om zich te verplaatsen ... zelfs drie tot vijf meter verder gaan, tot aan de voordeur van een kaffee is al te veel gevraagd ....

Citaat:
ps;laten we dan maar kauwgom ook verbieden,das pas smerig en vies en plakkerig.
Of de stront van honden?
Kan nog een tijdje doorgaan zenne.
Dat moet nu toch de 700° keer zijn in deze en gelijkaardige draden, dat ze over iets anders beginnen.
Ge hebt volledig gelijk met die vieze dinges, maar begin daarover een eigen draad.

Het is niet omdat een hond op het voetpad kakt en zijn baasje dat niet opruimt in een zakje, dat een kauwgommer dat een ekskuus moet vinden om zijn tuttefrut op dat voetpad te spuwen, en dat is evenmin een ekskuus om een peuk ergens te gooiten waar even later een kindje zou in 't zand spelen of een monokini-juffrouw zich te zonnen leggen ...

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be