![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#781 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus vraag ik mij af waarover jij nog zit te neuten.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#782 |
Europees Commissaris
|
![]() Het feit is gewoon dat sinds er communistische staten zijn, dat er (op Vaticaanstad na dan) geen katholieke staten meer zijn geweest. Of men zou bepaalde bepalingen uit grondwetten moeten nemen, in dat geval zou het Verenigd Koninkrijk ook streng protestants land zijn, daar het met de Act of settlement Katholieken uitsluit van de troon....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#783 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#784 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik ben benieuwd hoe heel dat debacle gaat uitdraaien in Zwitserland.
Want nu zit men met een aantal enigszins tegenstrijdige artikelen in de grondwet. Plus een stedenbouwkundige richtlijn hoort mijns insziens niet echt in een grondwet.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 6 december 2009 om 22:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#785 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En waarom zou het een débacle voor Zwitserland moeten zijn? Mij lijkt het eerder een débacle voor landen als Iran, Saoedi-Arabië, Egypte, ... te gaan worden. Een storm in een glas water zal het alleszins niet worden, vermoed ik.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#786 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#787 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het verwondert mij dat er in Zwitserland niet zoiets is als de Raad van State zoals hier bestaat die nakijkt of er geen tegenstrijdigheden of gaten in de wetgeving zitten.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 6 december 2009 om 23:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#788 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Argumenten? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#789 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het Zwitsers referendum legt de godsdienstvrijheid niet aan banden. Het tast wel het gelijkheidsbeginsel aan.
![]() |
#790 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#791 |
|
![]() Maar er is wel een schending van het gelijkheidsbeginsel.
![]() |
#792 |
|
![]() Dan is jou weten onvolledig.
![]() |
#793 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#794 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Leg uit, want als het gelijkheidsbeginsel ook voor godsdiensten geldt, dan heeft België een enorm wettelijk probleem. In België is er één godsdienst die ene speciale status geniet, nl. het rooms-katholicisme. Bij concordaat worden de lonen van de geestelijkheid door de overheid betaald, bestaan er kerkfabrieken en is de overheid verplicht verliezen ervan steeds bij te passen, is er een protocolaire rangorde voor de aartsbisschop van België bij de ceremoniële plechtigheden van de koning, enz. Daarnaast zijn er bepaalde erkende religies waarvan het loon van de geestelijkheid slechts overeenkomstig het aantal leden wordt betaald. Dan zijn er godsdiensten die niet erkend zijn en ook geen enkele subsidie ontvangen.
Niet echt sprake van gelijkheid zoals u die opvat, nietwaar?! |
![]() |
![]() |
![]() |
#795 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn godsdienst vereist van mij dat ik een grote tempel bouw in de vorm van twee tetten.
Ik eis vrijheid van bouwrecht en respect voor mijn godsdienst. |
![]() |
![]() |
![]() |
#796 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hier in België hebben wij wèl een Raad van State, maar de problemen zijn er nog niet door verdwenen, me dunkt. Misschien kunnen we eerst eens aan die balk in eigen oog werken, alvorens ons met andermans splinter te gaan moeien.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#797 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#798 |
|
![]() Ik vind dat een gelijkheidsbeginsel slechts mag volgen als resultaat van wederkerigheid.
![]() |
#799 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#800 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gelijkheidsbeginsel in de rechten van de MENS is een gelijkheidsbeginsel voor MENSEN, en niet voor hun geestelijke creaties. Als dat waar zou zijn, dan zouden wetenschappelijke tijdschriften bijvoorbeeld geen selectie mogen doorvoeren van artikelen, dan zou men op examens geen punten mogen aftrekken voor "foute" antwoorden, dan zou men geen enkele wedstrijd mogen houden. Ziehier wat de Zwitserse grondwet zegt over godsdienstvrijheid: http://www.admin.ch/ch/f/rs/101/a15.html Citaat:
http://www.conseil-constitutionnel.f...1814.5102.html Citaat:
Laatst gewijzigd door patrickve : 7 december 2009 om 09:04. |
|||
![]() |
![]() |