Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 december 2009, 18:31   #81
hamer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dinosaurus Bekijk bericht
Niemand.

Geen enkele roker hier ontzegt iemand (zwanger of niet, roker of niet) de toegang tot eender welke al dan niet sociale ontmoetingsplek.
Het ligt zeker niet in mijn aard iemand iets te ontzeggen, dat 'genoegen' laat ik met plezier aan de fervente antirokers.
Volgens mij mag elk individu zelf beslissen of hij in een rokerige ruimte binnengaat of niet.

Maar over "ontzeggen" gesproken: wie ben jij wel om een zelfstandige cafébaas het recht te ontzeggen om in zijn eigen café zijn klanten toe te staan te roken?

Nogmaals: laat cafébazen zelf beslissen of ze een rokers- of niet-rokerscafé uitbaten, met duidelijke vermelding aan elke toegangsdeur. Eventueel kan je dan wel de niet-rokerscafés fiscaal bevoordelen (of de rokerscafés extra belasten, mij om het even) Maar dan laat je hen tenminste de keuze. En heeft iedereen ook de keuze in welk café ze binnengaan.
Soms is het de moeite waard om in te zien dat het niet altijd zwart of wit moet zijn. Grijs kan ook mooi zijn...
Inderdaad. Ik ben zeker dat zowel rokerscafé's en niet-rokerscafé's goed aan hun trekken zullen komen . En dan is iedereen tevreden.
hamer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2009, 18:42   #82
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Aan de rokers op dit forum zou de vraag kunnen gesteld worden: als gij rookt in een park of op het strand, waar laat gij uw peuk ?
tja , eerst lult ge da je geen kroeg kunt binnen stappen want je bent allergisch aan de rook ............... en nu begin je nog harder te lullen over een peuk ....................

als je dat werkelijk wilt weten , ik gooi geen enkele peuk weg , opt werk steek ik ze zelfs in me zak en dan vuilbak in !
pibo® is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2009, 19:37   #83
Dinosaurus
Provinciaal Statenlid

Dinosaurus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aan de rokers op dit forum zou de vraag kunnen gesteld worden: als gij rookt in een park of op het strand, waar laat gij uw peuk ?
Nu nog beter: eerst de rokers overal buitenjagen: op het werk, op de trein, openbare gebouwen, restaurants, enz... en daarna zagen over waar ze hun peuk doen als ze dan buiten roken!

Maar als ik voor mezelf mag spreken: ik knijp het 'vuurkopje' uit mijn sigaret en gooi de peuk in de vuilnisbak (de hersenen worden door roken blijkbaar niet aangetast)...
Dinosaurus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2009, 19:39   #84
Dinosaurus
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamer Bekijk bericht
Inderdaad. Ik ben zeker dat zowel rokerscafé's en niet-rokerscafé's goed aan hun trekken zullen komen . En dan is iedereen tevreden.
Denk ik ook, maar voor de antirokers is "iedereen tevreden" niet genoeg.
Zij willen "alleen de niet-rokers" tevreden.

Ach, 't zijn toch pestkopjes, hé...
Oud 7 december 2009, 19:42   #85
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Denk ik ook, maar voor de antirokers is "iedereen tevreden" niet genoeg.
Zij willen "alleen de niet-rokers" tevreden.

Ach, 't zijn toch pestkopjes, hé...

zou ze eerder egoisten durven noemen !
Oud 7 december 2009, 19:43   #86
Dinosaurus
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
... en dat is evenmin een ekskuus om een peuk ergens te gooiten waar even later een kindje zou in 't zand spelen of een monokini-juffrouw zich te zonnen leggen ...
Man man man... waar blijf jij het halen?

Nog een geluk dat er in de cafés geen kindjes in 't zand spelen of vrouwen in monokini liggen... (althans niet in de cafés waar ik kom)
Kunnen we daar rustig eentje paffen
Oud 7 december 2009, 19:43   #87
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Ahum, om de hoeveel meter een peukenbak plaatsen op het Vlaamse Noordzeestrand ? 't Zou nogal een zicht zijn.
Ik maak me sterk: om de 25 m een peukenbak is nog te ver voor de gemiddelde roker om zich te verplaatsen ... zelfs drie tot vijf meter verder gaan, tot aan de voordeur van een kaffee is al te veel gevraagd ....

Dat moet nu toch de 700° keer zijn in deze en gelijkaardige draden, dat ze over iets anders beginnen.
Ge hebt volledig gelijk met die vieze dinges, maar begin daarover een eigen draad.

Het is niet omdat een hond op het voetpad kakt en zijn baasje dat niet opruimt in een zakje, dat een kauwgommer dat een ekskuus moet vinden om zijn tuttefrut op dat voetpad te spuwen, en dat is evenmin een ekskuus om een peuk ergens te gooiten waar even later een kindje zou in 't zand spelen of een monokini-juffrouw zich te zonnen leggen ...
Over zicht kunnen we over veel zaken neuten zenne; flitspalen,de ene na de andere kom ik tegen,dat trekt dus werkelijk op nikske,van die lange zwiebers van een windmolens,trekt op niks vind ik en ik kan nog zo'n tijdje doorgaan.

Je geeft dus zelf geen oplossing,ik heb er u één gegeven,over afstanden kan gediscussieerd worden.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2009, 19:55   #88
Dinosaurus
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pibo® Bekijk bericht
zou ze eerder egoisten durven noemen !
Ja, maar ik wou beleefd blijven...
Oud 7 december 2009, 19:57   #89
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, maar ik wou beleefd blijven...

ik vind dat zelfs nog beleefd
Oud 7 december 2009, 20:04   #90
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

't Is niet ikke die begonnen ben met de link roken en strand.

Dat was den Dino !!

En ten gevolge daarvan heb ik enkele vragen gesteld, zoals "waar laat de roker op het strand zijn peuk?" en "Op welke afstanden op een strand moeten de peukenbakken staan om enig nut te hebben?"

Als er daar dan zo'n reaksies op komen, dan denk ik "waar er rook is, is er vuur".

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2009, 20:19   #91
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Goed nieuws!!!! Zo moet het. Laat de eigenaars zelf bepalen en de gasten ook. En als je daar zelfs iets op tegen hebt moet je maar verhuizen.
Inderdaad, als deze mevrouw van haar openbare zaak een privé aangelegenheid heeft gemaakt met clubleden om te kunnen roken is dit haar goed recht maar het mag natuurlijk geen openbare plaats meer zijn en iedereen die er binnen zit moet natuurlijk een clublid zijn.

Want men kan niet vals gaan spelen en langs de ene kant er een clubje van maken en een openbare zaak als het u uitkomt, dus deze mevrouw zal mensen die even iets willen drinken moeten de deur wijzen indien zij zich niet lid willen maken van de zaak
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2009, 20:21   #92
Dinosaurus
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
't Is niet ikke die begonnen ben met de link roken en strand.

Dat was den Dino !!

En ten gevolge daarvan heb ik enkele vragen gesteld, zoals "waar laat de roker op het strand zijn peuk?" en "Op welke afstanden op een strand moeten de peukenbakken staan om enig nut te hebben?"

Als er daar dan zo'n reaksies op komen, dan denk ik "waar er rook is, is er vuur".
Herlees je eigen posts eens...

Inderdaad, de link kwam van mij, maar wat je schreef over peuken en asbakken kwam wel van jou...

Niet op een ander schuiven hé, paljas
Oud 8 december 2009, 13:00   #93
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Herlees je eigen posts eens...

Inderdaad, de link kwam van mij, maar wat je schreef over peuken en asbakken kwam wel van jou...

Niet op een ander schuiven hé, paljas

Als gij a zegt, moet gij b zeggen. Volgens het spreekwoord toch.
Natuurlijk moogt ge die b verzwijgen.

Maar daar dient dan een forum voor. Ik zeg b in jouw plaats.
En c en d ook als ge wilt. Tot aan de x, y en z. Met plezier.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 8 december 2009, 13:04   #94
Dinosaurus
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Als gij a zegt, moet gij b zeggen. Volgens het spreekwoord toch.
Natuurlijk moogt ge die b verzwijgen.

Maar daar dient dan een forum voor. Ik zeg b in jouw plaats.
En c en d ook als ge wilt. Tot aan de x, y en z. Met plezier.
Juist, en dan ben ik verantwoordelijk voor de a en jij voor de rest van het alfabet.
Oud 8 december 2009, 13:36   #95
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Juist, en dan ben ik verantwoordelijk voor de a en jij voor de rest van het alfabet.
En het parlement is verantwoordelijk om wetten te stemmen.
Wetten die jij en ik verondersteld worden na te leven, als we tenminste geen boet aan ons been willen krijgen.

Oud 8 december 2009, 13:40   #96
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Een privezaak openen mag toch?
Ja, maar voor een privéclub heb je statuten nodig. Er moet een controleruimte zijn alvorens men het lokaal betreed, er moet een listing bijgehouden worden van de leden die aanwezig zijn in het lokaal,..etc,....
Die madam in Knokke zal dat niet lang volhouden denk ik en slim zou ik ze zeker niet noemen,....
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2009, 13:45   #97
Dinosaurus
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
En het parlement is verantwoordelijk om wetten te stemmen.
Wetten die jij en ik verondersteld worden na te leven, als we tenminste geen boet aan ons been willen krijgen.
Allez, manneke... ze slagen er dan toch blijkbaar niet in om dat wetteke te gestemd te krijgen, hé...

Dus tot 2014 zal ik al zeker geen boete aan mijn been krijgen...
En daarna waarschijnlijk ook niet, tot spijt van wie het benijdt.
Oud 8 december 2009, 13:56   #98
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Tenzij de werknemer zich ook lid laat maken veronderstel ik.
Dat heeft daar niks mee te zien. Het ARAB bepaat dat er op de werkplek, speciaal ingericht rooklokaal uitgezonderd, niet mag worden gerookt.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2009, 14:05   #99
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Dat heeft daar niks mee te zien. Het ARAB bepaat dat er op de werkplek, speciaal ingericht rooklokaal uitgezonderd, niet mag worden gerookt.
dan maak je van je club een vzw , zonder werknemers !
Oud 8 december 2009, 18:38   #100
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pibo® Bekijk bericht
dan maak je van je club een vzw , zonder werknemers !
't Begint al zo ekskluzief en eksotisch-geheimzinnig te worden als de loge.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be