Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 december 2009, 23:06   #61
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Dat is de vraag niet aangezien er maar één is.
Het is alleen stom te geloven dat een profeet wist wat God is en wilt.
Er zijn meer van dat soort typkes Bobke, personen waar ik liefst niets met temaken wil hebben. http://nl.wikipedia.org/wiki/Verzetsleger_van_de_Heer
Oud 7 december 2009, 23:07   #62
Zapatista
Parlementslid

Zapatista's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
De islam is niet jonger of ouder, de islam is Arabisch voor vrijwillig zich onderwerpen aan de wil van de Enige God.

"I can do nothing on My own initiative. As I hear, I judge; and My judgment is just, because I do not seek My own will, but the will of Him who sent Me."
Johannes 5:30

Jezus kwam de wet en de profeten niet ontbinden, maar om te vervullen. Mozes ook, en alle profeten.

Mo7ammed kwam die profeten niet ontbinden, maar vervolledigen, en de zijn boodschap is de laatste boodschap tot de laatste dag.

Peace
Bent u ahmaddiya?
Oud 7 december 2009, 23:09   #63
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Ikaanvaard geen enkel geloofsgeloof & aanhangende attributen !!
Gemakkelijk zeggen en nergens bewezen. Jouw God is datgeen waaraan je je onderwerpt wanneer je een beslissing neemt om iets te doen of te denken, niet te doen of niet te denken, het kan bijvoorbeeld jouw eigen begeerte (ego) zijn, en jouw god is hetgeen waaraan je het ontstaan en bestaan van alles in het universum toekent zoals de natuur zelf, veranderingen, evoluties en noem maar op.

Er zijn geen errors geschapen door God de Schepper, je hebt die gewoon in jouw hoofd en je vergelijkt wat je error noemt met iets dat beter is, als je ervanuit gaat dat die errors God tegenbewijzen, dan zou je in eerste plaats het anders gebruiken om God te bewijzen, en als je nog iets ervaart dat je vergelijkt met error en is minder mooi of minder functionerend dan is wat je nu error noemt geen error, stel dat hetgeen minder functionerend is eeuwig slecht, beeld een error en beeld een andere error die nog slechter is en beeld een error die absoluut slechter is, dan is er geen error, omdat je nergens een vaste criteria hebt om ernaar te vergelijken.

Second, een fout bestaat niet zonder iets immaterialistisch te geloven, dat wil zeggen dat je twee materialistische objecten niet kunt vergelijken zonder gebruik te maken van een outsider die geen materie is, object a kan zwaarder zijn dan object b, maar die gewicht heeft geen zin als je die twee objecten alleen maar in termen van grams kunt begrijpen.

Third, je kan zeggen dat ik een fout heb gemaakt, als je zeker bent van mijn bedoeling en intentie, mijn intentie is om 1+2-3 goed op te lossen, maar ik doe het verkeerd, het kan verkeerd zijn, maar je moet bewijzen dat ik het verkeerd heb gedaan door een bewijs te leveren dat mijn intentie dit was en niet dat.

Laatst gewijzigd door porpo : 7 december 2009 om 23:10.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2009, 23:10   #64
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zapatista Bekijk bericht
Bent u ahmaddiya?
Nee
Oud 7 december 2009, 23:14   #65
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkse Nederlander Bekijk bericht
De islamitische geschriften bevatten veel meer voorspellingen over het einde der tijden dan de geschriften van de andere godsdiensten. Veel van deze voorspellingen zijn reeds uitgekomen. Het feit dat de profeet Mohammed (vzmh) zoveel correcte voorspellingen heeft gemaakt bewijst naar mijn mening dat de islam de ware godsdienst is.
Wie alleen al het leven van Mohammed aandachtig, beseft onmiddellijk dat de islam niet de ware godsdienst kan zijn. De islam is immers gesticht door een ziekelijke pervert die daarenboven nog eens bijzonder wreed was. Vergelijk daarmee dan eens het lichtend voorbeeld van Jezus, en een mens weet meer dan genoeg.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2009, 23:15   #66
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vraagt ge u nooit af waarom de schepper het nodig vindt altijd aan zijn profeten te verschijnen als er geen getuigen zijn ?
Vooral grotten zijn erg in trek.
Voor mij is belangrijk dat ik een boodschap ontvang met antwoorden op mijn vragen wie ik ben, waarom en wat er op mij staat te wachten. Voor mij is belangrijk dat de boodschap authentiek wordt geleverd en wie dat geleverd is (autorisatie), en voor mij is belangrijk dat ik over die boodschap kan nadenken en een beslissing nemen als die boodschap mijn geloof in de Schepper bevestigen, mijn behoefte aan het geloof in de God de Schepper en dag des oordeels, eens dat gebeurd is dan is deze boodschap de getuigen en dan word ik zelf de getuige.

Het bestaan is de getuige dat de Schepper niet alleen bestaat maar moet bestaan en zijn niet bestaan onmogelijk in te beelden, terwijl het bestaan van een veranderende steeds evoluerende en onbewuste materiële wereld zij het dit universum zeer simpel als niets te beschouwen, bovendien is er geen behoefte aan het geloof in dit universum als alpha en omega die mij heeft geschapen, en alles kan verklaren.

Peace

Laatst gewijzigd door porpo : 7 december 2009 om 23:16.
Oud 7 december 2009, 23:16   #67
Zapatista
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Nee
Hmm, de arrogantie was erg vergelijkbaar.
Oud 7 december 2009, 23:16   #68
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hmm, de arrogantie was erg vergelijkbaar.
Verduidelijk aub.
Ben je zelf een aanhanger van qadianism?
Oud 7 december 2009, 23:20   #69
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gemakkelijk zeggen en nergens bewezen. Jouw God is datgeen waaraan je je onderwerpt wanneer je een beslissing neemt om iets te doen of te denken, niet te doen of niet te denken, het kan bijvoorbeeld jouw eigen begeerte (ego) zijn, en jouw god is hetgeen waaraan je het ontstaan en bestaan van alles in het universum toekent zoals de natuur zelf, veranderingen, evoluties en noem maar op.
Da'3 letterwoordje , nee , dankje , een (door) mensgecreëerd sadisme !!
Inclusiefda'zoons'verhaaltje !!

Citaat:
Er zijn geen errors geschapen door God de Schepper,
Vwala , ALLES is creatie van/doormens !!

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2009, 23:22   #70
Zapatista
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Verduidelijk aub.
Ben je zelf een aanhanger van qadianism?
Ik heb iemand gekend die ahmaddiya was en die vond dat elke godsdienst eigenlijk maar profeten waren van haar eigen godsdienst.
Oud 7 december 2009, 23:24   #71
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb iemand gekend die ahmaddiya was en die vond dat elke godsdienst eigenlijk maar profeten waren van haar eigen godsdienst.
En dat wil zeggen?
Oud 7 december 2009, 23:29   #72
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is nu eenmaal de visie van de islam: naast de bekende Joodse profeten vermeldt men in de islam er nog vele andere profeten Mohammed zijn voorafgegaan. Daarenboven leert de islam dat iedereen als moslim wordt geboren. Dat is zogezegd de natuurlijk godsdienst van de mens.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2009, 23:30   #73
Zapatista
Parlementslid

Standaard

Citaat:
En dat wil zeggen?

Bvb. de voornaamste profeten van elke andere godsdienst; Jezus, Boeddha, ... worden ook erkend door de ahmaddiya en dus niet gezien als een andere godsdienst.
Oud 7 december 2009, 23:34   #74
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor mij is belangrijk dat ik een boodschap ontvang met antwoorden op mijn vragen wie ik ben, waarom en wat er op mij staat te wachten. Voor mij is belangrijk dat de boodschap authentiek wordt geleverd en wie dat geleverd is (autorisatie), en voor mij is belangrijk dat ik over die boodschap kan nadenken en een beslissing nemen als die boodschap mijn geloof in de Schepper bevestigen, mijn behoefte aan het geloof in de God de Schepper en dag des oordeels, eens dat gebeurd is dan is deze boodschap de getuigen en dan word ik zelf de getuige.

Het bestaan is de getuige dat de Schepper niet alleen bestaat maar moet bestaan en zijn niet bestaan onmogelijk in te beelden, terwijl het bestaan van een veranderende steeds evoluerende en onbewuste materiële wereld zij het dit universum zeer simpel als niets te beschouwen, bovendien is er geen behoefte aan het geloof in dit universum als alpha en omega die mij heeft geschapen, en alles kan verklaren.

Peace
Ik heb zo de indruk dat u graag de boodschap krijgt dat u belangrijk bent en u een beloning verwacht op de dag des oordeels.
Ik geloof daarentegen dat ik helemaal niets beteken in Gods schepping.
Als ik niet aan zijn wetten voldoe zal ik niet moeten wachten tot de dag des oordeels om mijn straf te krijgen.
Als ik de zwaartekracht tart val ik dood, zo eenvoudig is het.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2009, 23:41   #75
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bvb. de voornaamste profeten van elke andere godsdienst; Jezus, Boeddha, ... worden ook erkend door de ahmaddiya en dus niet gezien als een andere godsdienst.
Wij mogen niet over iets oordelen zonder kennis, volgens de islam moet ik oordelen op basis van wat het boeddhisme vandaag is en wat de boeddhisten over Boeddha te zeggen hebben, wat Boedha zelf was, weten we niet, het kan zijn dat hij een grote reformist was of een profeet, maar dit ontkennen we niet en bevestigen we ook niet, we hebben daar gewoon geen kennis over, wij kennen wat een Boedhist vandaag zegt en dat is niet in compatibel met geloof in Er is geen god dan de God (alleen God de Schepper heeft het recht om aanbeden te worden).

Je bedoelt volgens mij Bahai't en niet Ahmaddiya, klopt het? :thumpsup:

Zakir Naik (expert in comparative religion)
Prophet Muhammad (pbuh) in the Buddhist scriptures

Similarities Between Hinduism and islam
http://www.youtube.com/watch?v=FdBC6J9C_fU
Oud 7 december 2009, 23:44   #76
Zapatista
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Wij mogen niet over iets oordelen zonder kennis, volgens de islam moet ik oordelen op basis van wat het boeddhisme vandaag is en wat de boeddhisten over Boeddha te zeggen hebben, wat Boedha zelf was, weten we niet, het kan zijn dat hij een grote reformist was of een profeet, maar dit ontkennen we niet en bevestigen we ook niet, we hebben daar gewoon geen kennis over, wij kennen wat een Boedhist vandaag zegt en dat is niet in compatibel met geloof in Er is geen god dan de God (alleen God de Schepper heeft het recht om aanbeden te worden).

Je bedoelt volgens mij Bahai't en niet Ahmaddiya, klopt het? :thumpsup:

Zakir Naik (expert in comparative religion)
Prophet Muhammad (pbuh) in the Buddhist scriptures

Similarities Between Hinduism and islam
http://www.youtube.com/watch?v=FdBC6J9C_fU
Dat kan, ik ken de termen niet helemaal.

Maar terug naar de kwestie; U erkend en aanvaard dus andere godsdiensten?
Oud 7 december 2009, 23:45   #77
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb zo de indruk dat u graag de boodschap krijgt dat u belangrijk bent en u een beloning verwacht op de dag des oordeels.
Klopt, een ik leef tussen hoop en vrees, voor liefde en geloof.

Citaat:
Ik geloof daarentegen dat ik helemaal niets beteken in Gods schepping.
Op basis?

Citaat:
Als ik niet aan zijn wetten voldoe zal ik niet moeten wachten tot de dag des oordeels om mijn straf te krijgen.
Bron van deze kennis?

Citaat:
Als ik de zwaartekracht tart val ik dood, zo eenvoudig is het.
Hoe ben jij zo zeker van en wat is de bron van deze zekerheid?
En vanwaar kwam deze zwaartekracht na de big bang en wie heeft dat geschikt gemaakt om geschikt te zijn voor een leven op de aarde?

Laatst gewijzigd door porpo : 7 december 2009 om 23:47.
Oud 7 december 2009, 23:48   #78
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat kan, ik ken de termen niet helemaal.

Maar terug naar de kwestie; U erkend en aanvaard dus andere godsdiensten?
Wat bedoel je met erkennen?
Als waarheid beschouwen?
Oud 7 december 2009, 23:51   #79
Zapatista
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Wat bedoel je met erkennen?
Als waarheid beschouwen?
Het woord 'erkennen' is nu niet bepaald multi-interpretabel, in de zin van aanvaarden. Erkent/aanvaardt u andere godsdiensten of is de uwe de enige? Let op ik zeg niet enige echte, maar gewoon echte.
Oud 8 december 2009, 00:00   #80
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het woord 'erkennen' is nu niet bepaald multi-interpretabel, in de zin van aanvaarden. Erkent/aanvaardt u andere godsdiensten of is de uwe de enige? Let op ik zeg niet enige echte, maar gewoon echte.
Stel dat je een atheïst bent, ik stel aan u de vraag of u wel geloof dat er "iets" bestaat die big bang had veroorzaakt, en je zegt ja.

Ik aanvaard jouw atheïsme in wat dit betreft, in het geloven in "iets", in een god, eens we over deze God beginnen en je begint bijvoorbeeld te spreken over natuurlijke factoren die daar altijd waren maar gewoon op een gegeven moment iets gingen veroorzaken waardoor big bang mogelijk werd, dan gaan we van mening verschillen, als de mening tegenstrijd is, dan ontken ik wat u gelooft omdat het in tegenstrijd is met wat ik geloof, en de twee elkaar uitsluiten.

Wat probeer ik te zeggen?

Wat overeenstemt met de islam geloof ik natuurlijk, en wat in tegenstrijd is met mijn islam ontken ik, en wat neutraal is ga ik noch erkennen noch ontkennen.

Is dat duidelijk?

Laatst gewijzigd door porpo : 8 december 2009 om 00:01.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be