![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#921 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Door de evolutietheorie op eenzelfde hoogte te plaatsen als een godsdienst aan de hand van de 'aanhangers' ervan die kwaliteiten toe te schrijven behoeft hij ze niet meer te weerleggen. Ironisch als ige dan bedenkt dat fonne _ondanks het feit dat hij er nog niet expliciet voor is uitgekomen, precies gebruik maakt van zowat alle mogelijke drogredenen die je maar kan wensen die te vinden zijn op creationistische sites. Laatst gewijzigd door praha : 8 december 2009 om 18:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#922 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#923 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik probeer van mijn kant beleefd te zijn en open te staan voor de ideeen van de anderen. Ik hoop nog een beetje dat dit mogelijk is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#924 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Darwin zelf stelt dat de evolutietheorie (met name natuurlijke selectie) = survival of the fittest. Dat staat letterlijk in Origin of Species van Darwin zelf (en uiteraard in eindeloze hoveelheid biologieboeken inclusief mijn oude schoolboek die ik nog altijd heb. Kortom praha, firestone et al - ik weet waar jullie mee bezig zijn: subtiele verschuiving van de "goalpost" oftewel revisionisme. Het is duidelijk dat er nu op dit moment een verschuiving aan de gang is. Men neemt nu duidelijk afstand van dat survival of the fittest term. Dit is ongetwijveld als gevolg van recente ontwikkelingen (vernederende debatten met creationisten/ID lui, de opmars van de internet die duidelijk tegengas geeft aan de eenzijdige Darwinistische gospel... enz. enz.) . Laatst gewijzigd door Bertie : 8 december 2009 om 20:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#925 | |
|
![]() Citaat:
Kan je me even aanduiden waar in het hoofdstuk 'Natural selection' (4) dit staat? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#926 | |
|
![]() Ik zal mijn vraag zelf beantwoorden:
Citaat:
Dus Darwin leende de term als metafoor om een deel van zijn theorie (hoofdstuk 4 van de 14) te beschrijven. Dus 'evolutietheorie = survival of the fittest' is fout. 'Survival of the fittest' is een deel van de evolutietheorie is iets correcter, maar nog steeds te beperkt en foutief. Wat is dan wel correct? 'Natural selection' is een deel van de evolutietheorie Laatst gewijzigd door Alboreto : 8 december 2009 om 20:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#927 |
Parlementslid
|
![]() Lees jij eigen bron: in de 5e editievan Origin of species staat er letterlijk in. Nu dan, zo krijg jij het ook te horen van de vadertje Darwin zelf... straight from the horse's mouth
Kortom case closed |
![]() |
![]() |
![]() |
#928 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom zet men eigenlijk de eerste editie online, als er zoveel volgende edities geweest zijn? Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#929 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En voor Darwin was dat eigenlijk het enige wat zijn theorie bracht, want van de genetische mechanismen die achter de mogelijke veranderingen zitten wist hij niets. Vergeet niet wat de titel was van zijn boek: Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#930 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Waar ging de geouwehoer tussen praha/firestone en fonne heel sprcifiek over? Juist: natuurlijke selectie oftewel survival of the fittest. En ik bewees (of liever, jij deed het zojuist voor mij) dat survival of the fittest weldegelijk 100% onderdeel uitmaakte van de hele evolutiegelul vananf het begin! Brandblussers praha en firestone lijken op dit moment bezig te zijn met het onder het tapijt moffelen van deze meer dan 100 jaar oude harde onbetwistbare feit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#931 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#932 | |
|
![]() Citaat:
Niet om in de plaats van zijn theorie te zetten. (een deel van) zijn theorie is 'Natural selection' |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#933 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#934 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik gebruik statistiek om voorspellingen te doen, die met een zekere waarschijnlijkheid juist zijn. Maar daar schijn jij problemen van te maken. Als over miljarden jaren zoveel soorten ontstaan zijn, op basis van een toevalsproces (willekeurige genetische mutaties, weet je nog?) dan is het perfect toegelaten daar voorspellingen op te baseren voor de toekomst. En als die niet uitkomen, zoek je daar beter een verklaring voor. Citaat:
Maar goed, als jij de zaken perse voortdurend in het belachelijke wil trekken dan doe je maar. Het toont alleen aan dat je maar al te goed weet dat de realiteit niet overeenkomt met de statistische verwachtingen, zelfs niet in grootte-orde. Citaat:
Maar goed, ik neem aan dat gij ook al eens 150 keer achter elkaar de grote pot in de lotto hebt gewonnen? |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#935 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#936 | |
|
![]() Citaat:
Toch echoot die kreet in mijn oren nog na, van gedwongen toehoren bij preken van Hervormd-gereformeerde (GG) dominees, alsmede een afschuwelijk lijzig gezongen vers. Hier ook nog een verhaaltje met/rondom zulke suggestie: http://www.refdag.nl/artikel/1360703/
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 8 december 2009 om 22:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#937 | |
|
![]() Citaat:
'Natural selection' maakt zoals je zegt inderdaad deel uit van de evolutietheorie. En zoals eerder aangegeven is 'Survival of the fittest' slechts een later gebruikte approximatie van het begrip. Dat was de discussie waar we nu hopelijk uit zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#938 | |
|
![]() Citaat:
Maar indien een bepaald kenmerk een voordeel biedt aan het individu zal die meer kans hebben om zich voort te planten en/of meer nakomelingen hebben. Mochten mannen en vrouwen grote oren bijvoorbeeld sexy vinden (sexual selection) dan zullen de individuen met grotere oren sneller en meer kinderen hebben die dan ook grote oren hebben. Daardoor wordt het procentueel aandeel van individuen met grote oren groter. Als individuen met kleine oren dan niet meer 'van het straat raken' dan zal dit het effect alleen nog maar vergroten. Uiteindelijk zal de populatie na verloop van tijd gemiddeld grotere oren hebben. De pauw is hiervan een mooi voorbeeld. Laatst gewijzigd door Alboreto : 8 december 2009 om 22:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#939 | |
Parlementslid
|
![]() En wat staat daar geschreven?
Citaat:
Washington Irving John William Draper Andrew Dickson White Tijdens de gehele 2000 jaar geschidenis van de Christelijke Westerse beschaving bestaat er een consencus dat de aarde rond is: Classical scholars had no doubt about the earth’s sphericity (...) There never was a period of “flat earth darkness” among scholars Laatst gewijzigd door Bertie : 8 december 2009 om 22:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#940 | |
|
![]() Citaat:
http://www.refdag.nl/artikel/1404297...tte+aarde.html
![]() |