![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Minister
|
![]() Kijk, dit bedoel ik nu met gefrustreerde zelfverklaarde vrijzinnigen:
http://www.hbvl.be/nieuws/binnenland...verbieden.aspx Citaat:
Voelen niet- of andersgelovigen zich dan echt zo geschoffeerd door een kruisbeeld hier en daar? Ik alleszins niet. Volgend jaar gaan ze nog paaseieren willen verbieden, wacht maar.
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ze daar niet te veel in de moslims hun weg lopen toch... en als de wereld divers is, hebt u er ongetwijfeld geen probleem mee dat er een kerstboom geplaatst wordt, al dan niet met kribbeke, kerstster, os en ezel , Maria en Jozef , herders, schapen en 3 wijzen inbegrepen... (een van die 3 is trouwens een zwarte en eens geen knecht, maar koning.... ik hoop dat dat pc genoeg is ? )
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() als ze neutraal moeten zijn, dat ze die lelijke foto van berre en paola ook dan maar van de muur halen, ....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is toch ook wel duidelijk hoop ik ? Veel tradities hebben we al niet, omdat ze veelal al besmet zijn door buitenlandse of godsdienstige invloeden allerhande. Laat die die we dan wel nog hebben toch floreren, en lig ze niet langs alle kanten te bekampen. Elk dorp had vroeger zijn processie, gelukkig zijn er nog een paar overgebleven, toneelverenegingen, t muziek (fanfare) , vendelzwaaien, ja ook dat, ge kunt dat vooz vinden, doe die gasten t maar eens na, en in het buitenland wordt dat soms wel geaprecieerd, ... met de duiven spelen, (ge moet in het buitenland maar eens uitleggen, dat ge een duif wegvoert om ze dan om ter rapst te laten terugvliegen, en dat er vervolgens chinezen meer dan 25000 euro voor een duif willen betalen (en eens niet voor ze op te eten... ) mensen kijken dan meestal eens heel raar. ) , kerstfeest, pasen, het kerststalleke aan de deur van de kerk of op het plein. Wat kunt ge daar nu tegen hebben, dat zijn allemaal dingen die uit traditie gegroeid zijn, er nog zijn of langzaam aan het verdwijnen zijn. Waarom in godsnaam zouden wij daar symbolen van moeten weghalen, om een paar inwijkelingen ter wille te zijn. Denk je dat waar ik woon ik moet gaan zeuren om een frituur aan de statie te hebben, of nen biljart in t cafe, (trouwens ze hebben hier geen cafes ) of dat ze in de zomer buiten aan t straat op hun stoeleke gaan zitten, of een duiventil in hunnen hof zetten, of ik koterijen mag gaan aanbouwen , enz... enz... Hoe meer je trouwens inwijkelingen gaat toegeven, hoe minder vlot ze zich aanpassen en hoe minder respect ze gaan tonen voor uw gewoontes. Ik moet me hier ook aanpassen aan hun gewoontes, ik denk dat diegene die hier het meeste linkse klap verkopen en alle vormen van verloochening maar gewoon vinden, het nog het moeilijkst van allemaal zouden aanpassen in het buitenland. Schotelvodden kunnen ze daar meestal niet echt gebruiken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Gouverneur
|
![]() De Kerstboom.
De Kerstboom is geen christelijk symbool. Je vindt hem terug doorheen de geschiedenis los van christenen net zoals je vandaag de kerstboom terugvindt in niet christelijke huisgezinnen. Het gebruik van de kerstboom kan worden teruggevoerd tot voor de middeleeuwen. Een misopvatting is dat de kerstboom enkel zou afstammen van de germanen. de Germanen vierden de korste dag van het jaar door een takje uit het bos (hulst, matetak enz...). het was de voorbode van de vernieuwing in de natuur van het steeds voorgaande leven. In de langste nacht werd de terugkomst van het lichtgevierd door het ontsteken van vreugdevuren. Het was echter niet louter Germaans, want ook de Romeinen versierden hun huis met takjes en lichtjes en gaven elkaar zelfs geschenkjes. In de IX en Xe eeuw was het plaatsen van een kerstboom verboden door de kerk en deze weerstand zou zich laten voelen doorheen de late middeleeuwen tot in de XVIe eeuw. Het gebruik van de kerstboom leidde immers af van de reden van het christelijkefeest, namelijk de geboorte van Jezus. Dit verzet werd eerst gebroken in de Duitse gebieden waar reeds in 1539 waar in de kerkelijke registers voor het eerst opduikt dat een kerstboom werd geplaatst in de Kathedraal van Straatsburg. In de tweede helft van de XVIe eeuw was het gebruik in wat nu Duitsland is wijd verbreid, wat ook blijkt uit de toenmalige edicten van Séléstad (Nederrijn) waar een kapperiode werd voorzien voor sparren. Het was en bleef in die periode vooral een germaans gebruik. De eerste kerstboom dook bv pas op in Frankrijk in 1837 via de (Duitse) vrouw van de hertog van Orleans. De grote doorbraak van de kerstboom en het algemene invoeren ervan in onze streken dateert pas van na de Eerste Wereldoorlog. Het gebruik van de kerstboom in België is dus nog niet zo oud. Het is overigens niet opgenomen in eender welk voorschrift van de Kerk. Het is overigens een misvattig te denken dat kerstmis het belangrijkste feest is voor de Katholieke Kerk want dat is Pasen (ik weet niet hoe dat bij de protestanten en andere christenen zit). De paaseieren zijn overigens ook geen typisch christelijk gebruik, maar stamt evenzeer uit de germaanse lentefeesten. De verbinding met het ei stamt uit de vasten, waar het vroeger verboden was om eieren te eten tijdens de vasten en deze eieren dan massaal gegeten werden tijdens het Paasfeest. Dit alles overigens geheel terzijde. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
This is just the beginning... En wij staan als makke laffe lammetjes aan de zijlijn te kijken met tranen in de ogen...
![]() |
![]() |
#90 |
Minister
|
![]() De bestuurders van de Haagse Hogeschool besloten dat in het kader van de diversiteit, de multikultuur en de verdieping, ze geen kerstboom in de hal zullen zetten. Er wordt beweerd dat de ware reden is dat ze geen boze Moslims op school willen hebben. Nu zijn die nog rustig met een eigen gebedsruimte en een halal kantine. De Moslim leerlingen zijn inderdaad kwaad. Maar omdat wat hun betreft een kerstboom geen kwaad kan, best mag, maar dat zij het nu op hun bordje krijgen dat er geen kerstboom is omdat ze dat zouden wensen.
Ik kan aanraden om deze video te bekijken en te zien hoe de leerlingen over de zaak praten. Heel verfrissend. Rutger beëindigt Kerstbomenoorlog Den Haag |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
en dan vergeten we het feit nog dat ze wel mee profiteren van onze feestdagen om betaald thuis te kunnen blijven (voor degene die werken tenminste) en de schoolgaanden hebben ook verschillende dagen vrij wegens feestdagen, hierover horen we ze niet maar een kerstboom, owee
If you think you can beat me,try it, don't cry when you fail Laatst gewijzigd door delcom : 9 december 2009 om 11:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Minister
|
![]() Rutger beëindigt Kerstbomenoorlog Den Haag[/quote]Hehe
![]() Wat meteen ook mooi aantoont het niks met multicul te maken heeft: door dergelijk gedoe creëer je geen multicultuur, maar GEEN cultuur. Laten we dus de boel maar mooi versieren voor Kersmis, Hanukkah, Chinees Nieuwjaar en weet-ik-wat ![]()
![]() |
#93 | |||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Muziek en fanfare is niet uniek voor België, zelfs de schlagers niet. Buiten Adolphe Sax is er qua muziek niet zo heel veel te vertellen over België. Citaat:
En ja wind kunnen ze zeer goed maken in Vlaanderen. Soit vendelzwaaien vindt ge overal, enkel de vlaggen verschillen. Citaat:
Citaat:
Daaruit kan je dus concluderen dat buiten frituren onze "eigen cultuur" een mix is van andere culturen.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 9 december 2009 om 13:03. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je hebt ook nog de nafte stations die altijd open zijn 24/24. Manieren genoeg dus om aan eten en dergelijke te geraken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Staatssecretaris
|
![]() Identiteit is een construct. Als u daarvoor van de hele samenleving afhangt, maakt u het toch heel moeilijk voor uzelf. Onmogelijk eigenlijk. Dus nationale identiteit is hypocrisie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Omdat ze hun winkelke openhouden op die feestdagen? ![]() U bewijst hier trouwens nét het tegenovergestelde mee! Ze doen er NIET aan mee, hebben er NIKS mee te maken, hebben er GEEN voeling mee...nogmaals; niet dat dat zou moeten hoor, verre van, maar da's nu eenmaal 'multiKul èh... U had het blijkbaar niet goed begrepen, probeer anders nog eens...
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() Laatst gewijzigd door SDX : 9 december 2009 om 15:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enals 100mof 1000mmoet wandelen op zondag voordichtbijzijnste open winkel , weetik het wel !!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
natuurlijk zijn er een aantal zaken typisch europees, of typisch voor de lage landen of germanen. of whatever inderdaad, frietkoten zijn nu eens typisch belgisch, ( Frans Vlaanderen, Vlaanderen, Walonie, en Zeeuws vlaanderen ) zijn er rijkelijk mee gevuld. is dat niet schoon, moet dat nu perse zo een ding zijn in een huis, mij smaakt da het best aan zo een brak op een plein. Moeten die ook door pitta koten en macdonaldsen vervangen worden. (niet dat die 2 laatste ook mij niet smaken. ) maar dat wil niet zeggen dat het geen deel is van onze eigenheid, we moeten geen 2 ` beeldenstorm tolereren ook al ben je niet gelovig die ingevoerde kerk op het dorp is deel van uw eigenheid. En dat pitta kot zal dat binnen 20 jaar misschien ook worden en ik heb daar niks op tegen, maar wat ik wel niet kan verdragen is dat westerse symbolen/tradities/etc... zomaar moeten wijken uit politiek correct gedoe. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |