Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 november 2009, 21:57   #101
jevaly
Provinciaal Statenlid

jevaly's schermafbeelding

Standaard

reportage van koppen(waarschuwing voor Graziella: dit overleef je niet)

los van de vraag of de cijfers nu wel kloppen of niet, heb ik toch de indruk, voort gegaan op die reportage, dat onveilig vrijen een beetje een probleem blijft, en dat gecombineerd met die losbandigheid moet wel tot problemen leiden.
jevaly is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2009, 22:02   #102
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jevaly Bekijk bericht

los van de vraag of de cijfers nu wel kloppen of niet, heb ik toch de indruk, voort gegaan op die reportage, dat onveilig vrijen een beetje een probleem blijft, en dat gecombineerd met die losbandigheid moet wel tot problemen leiden.

"Open deur ingeslagen te p.be"

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2009, 00:32   #103
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wel frappant dat Wim de Vilder dat net moet presenteren
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2009, 00:39   #104
bgf324
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Nuja, holebi's doen het over het algemeen veiliger dan hetero's.
Maar met 1000 meer kans dat je bedpartner AIDS heeft mogen de holebi's het zelf nog 5 keer veiliger doen dan hetero's, dan nog zullen de besmettingen in deze groep hoger liggen dan bij de hetero's.
Oud 1 december 2009, 15:48   #105
Ars_Nova
Minister

Ars_Nova's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gezond Vlaanderen Bekijk bericht
In alle kranten: 24/11/2009

"1 op 20.000 hetero's hebben HIV, 1 op 20 homo's hebben HIV"

Schrijnende toestanden.Niet voor hetero's maar vooral voor homo's waar de HIV besmettingen drastisch stijgen in ons land! Sensoa maakt wel campagnes qua voorzorgsmaatregelen maar dat heeft geen enkel effect als personen als dieren op mekaar kruipen!
Helaas, maar inderdaad... Ik vraag me af of hier het volgende effect niet meespeelt: iedereen is verondersteld met condoom te vrijen, dus wordt het des te spannender om het zonder te doen.

Niet?
Ars_Nova is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2009, 16:00   #106
Ars_Nova
Minister

Ars_Nova's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Als het zó veilig was zou het Rode Kruis hen niet weigeren, me dunkt.
Het R.K. weigert op statistische basisch, wat ik wel kan begrijpen maar wat ik niet terecht vind. Ik vind het b.v. ronduit schandalig dat ze aan de ene kant homo's weigeren, maar dan wel gaan vissen in de pool van studenten. Ik hoop dat ik er geen tekeningetje bij moet maken.

En dat HIV-is-een-straf ding is echt totaal uit de lucht gegrepen. Dat zal maar zolang zijn tot men een oplossing voor het probleem vindt, zoals men vroeger een oplossing gevonden heeft voor syphillis.

Laatst gewijzigd door Ars_Nova : 1 december 2009 om 16:03.
Ars_Nova is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2009, 17:28   #107
bgf324
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ars_Nova Bekijk bericht
Helaas, maar inderdaad... Ik vraag me af of hier het volgende effect niet meespeelt: iedereen is verondersteld met condoom te vrijen, dus wordt het des te spannender om het zonder te doen.

Niet?
Der zullen altijd wel mensen zijn die het spannend vinden die dat denken. Maar dat zal wel een kleine minderheid zijn van de groep die het zonder doet.
Oud 9 december 2009, 01:36   #108
bgf324
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Btw, wie ooit eens iets voor heeft kan altijd een PEP (Post Eposure Profylaxis) behandeling volgen.

4 weken lang zware AIDSremmers nemen moet de kans op het krijgen van AIDS verminderen met 75%.
Vroeger had dit een groot nadeel: 1000€ per behandeling. Maar dit wordt nu volledig terugbetaald door de ziekenkas.

Laatst gewijzigd door bgf324 : 9 december 2009 om 02:01.
Oud 9 december 2009, 02:18   #109
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Ik geloof dat prostituées en hun klanten om dezelfde reden ook geweigerd werden, eveneens wie pas een tattoo heeft laten zetten, ook al was het volgens de hygiënische regels van de kunst.

Natuurlijk kan je jezelf ook de vraag stellen hoe eerlijk men de vragenlijst invult. Ik heb ooit iemand geweten, een meisje met wisselende contacten in onveilige omstandigheden, die elk kwartaal bloed ging geven. Ze zweeg er over, maar deed het voor de gratis AIDS test ...
Prostituées, hun klanten en hetero's die vaak wisselende contacten hebben mogen een jaar nadat ze gestopt zijn met het stellen van hun risicogedrag terug bloed geven. Een ex-prostituée die het voortaan bij 1 seksuele partner houdt mag dus terug bloed geven.

Een man die na 1977 seksueel contact heeft gehad met een andere man mag nooit bloed geven, ook al was dat slechts éénmalig als student in een zatte bui op een fuif ergens in 1978 een andere mannelijke student tongzoenen was.

Hetero's mogen na het stellen van risicogedrag na een tijdje wel gewoon terug bloed geven, homo- en bi-mannen nooit meer, ook als zijn ze zeker negatief (monogame relatie en getest).

Als men gewoon de selectiecriteria zou verfijnen dan zou er geen enkel probleem zijn:
1) wie vaak wisselende partners heeft en daarbij niet altijd een condoom gebruikt mag geen bloed geven.
2) wie al meer dan 1 jaar hoogstens 1 seksuele partner heeft, die partner is ook seksueel trouw en beide personen (kandidaat-bloedgever + de monogame partner) zijn negatief getest mag wel bloed geven. Wie meer dan een jaar celibatair leeft en negatief getest is mag dus ook bloed geven.
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2009, 20:07   #110
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Waarom willen homo's perse bloed geven?
Iedereen mag toch kiezen van wie hij giften wilt ontvangen en van wie niet? Met welke reden dan ook.
Oud 9 december 2009, 23:47   #111
hamer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Waarom willen homo's perse bloed geven?Iedereen mag toch kiezen van wie hij giften wilt ontvangen en van wie niet? Met welke reden dan ook.
Mischien denken ze wel dat wie hun bloed krijgt zoals hen word ?
hamer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2009, 23:52   #112
toccata
Europees Commissaris

toccata's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamer Bekijk bericht

toccata is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2009, 00:13   #113
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Waarom willen homo's perse bloed geven?
Iedereen mag toch kiezen van wie hij giften wilt ontvangen en van wie niet? Met welke reden dan ook.
Daar gaat het natuurlijk niet om. Het gaat erom dat homo's het niet mogen, al zouden ze het willen. We kunnen ook wel Marokkanen gaan weigeren bij alle winkels omdat de kans op diefstal hoger is, maar dat is natuurlijk ook van de zotten.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2009, 06:12   #114
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Wel frappant dat Wim de Vilder dat net moet presenteren
Waarom is dat frappant? En waarom is dat grappig?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2009, 06:28   #115
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Nuja, holebi's doen het over het algemeen veiliger dan hetero's.
Maar met 1000 meer kans dat je bedpartner AIDS heeft mogen de holebi's het zelf nog 5 keer veiliger doen dan hetero's, dan nog zullen de besmettingen in deze groep hoger liggen dan bij de hetero's.
Wat is me dat nu weer voor onzin? Als holebi's "het over het algemeen veiliger doen dan hetero's", zouden de cijfers omgekeerd zijn. Nee, het probleem is nu juist dat ze het ondanks het verhoogde risico niet veiliger doen. Er is vooral onder jongere homoseksuelen een condoommoeheid ontstaan in combinatie met een verkeerd beeld van aids. Waar dat vroeger als een verschrikkelijke, snelle en dodelijke ziekte werd ervaren, wordt het nu meer gezien als een soort van chronische aandoening, waarmee je met de juiste medicatie best kan leren leven. En dan zijn er natuurlijk die idioten die het om een of andere waanzinnige reden hip schijnen te vinden om seropositief te zijn en die bewust op zoek gaan naar besmetting... Nee, holebi's doen het spijtig genoeg over het algemeen niet veiliger dan hetero's.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 10 december 2009, 06:29   #116
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamer Bekijk bericht
En jij, Carl, denk jij dat ook?

Citaat:
Oud 10 december 2009, 13:44   #117
bgf324
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Wat is me dat nu weer voor onzin? Als holebi's "het over het algemeen veiliger doen dan hetero's", zouden de cijfers omgekeerd zijn. Nee, het probleem is nu juist dat ze het ondanks het verhoogde risico niet veiliger doen. Er is vooral onder jongere homoseksuelen een condoommoeheid ontstaan in combinatie met een verkeerd beeld van aids. Waar dat vroeger als een verschrikkelijke, snelle en dodelijke ziekte werd ervaren, wordt het nu meer gezien als een soort van chronische aandoening, waarmee je met de juiste medicatie best kan leren leven. En dan zijn er natuurlijk die idioten die het om een of andere waanzinnige reden hip schijnen te vinden om seropositief te zijn en die bewust op zoek gaan naar besmetting... Nee, holebi's doen het spijtig genoeg over het algemeen niet veiliger dan hetero's.
Hetero's doen het in hun leven gemiddeld met 9 personen. Als je dat onbeschermd doet heb je een zeer kleine kans om AIDS te krijgen.

Daarintegen heeft 1 op 20 van de homojongens AIDS. Als je het je hele leven onbeschermd doet heb je veel kans om AIDS te krijgen. Ook omdat homojongens met meer verschillende personen seksuele handelingen hebben dan heterojongens (gemiddelde heb ik niet, maar uit ondervindingen en waarnemingen vermoed ik dat het hoger is dan 1 op 20)

Stel dat 6 op 10 heterojongens het veilig zou doen, tegenover 9 op 10 holebi's, dan nog zouden er meer homo's besmet worden per jaar.

Ik hoorde het laatst nog een hetero zeggen: "ik moet geen condoom gebruiken, want mijn vriendin pakt de pil". En die randdebielen zijn dan de eerste die de homo's verwijten van ziekteverspreidend te zijn.

Hetero's liggen gewoon te weinig wakker van het probleem omdat het AIDSvirus niet zo verspreid is in hun soort.
Oud 10 december 2009, 18:33   #118
Hardcore4life
Banneling

Standaard

Hetero's letten misschien minder op maar ze hebben wel degelijk veeeeeeel minder kans op aids dan bij homosexuelen. Hetero's ongeveer 1/100000 en homosexuelen 1/20!

Opletten geblazen is aan te raden. Bij homo's heb je (bijna) iedere keer prijs!
Hardcore4life is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2009, 19:51   #119
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Daar gaat het natuurlijk niet om. Het gaat erom dat homo's het niet mogen, al zouden ze het willen. We kunnen ook wel Marokkanen gaan weigeren bij alle winkels omdat de kans op diefstal hoger is, maar dat is natuurlijk ook van de zotten.
Als ge een Marokkaan in uwe winkel weigert, kloot ge hem op de manier dat hij niks kan kopen bij u (waar hij wel degelijk iets aan zou hebben).
Als ge iemand zijn bloed weigert, zie ik niet in hoe die persoon daarmee gekloot zou kunnen zijn.

Als ik op straat als bedelaar om geld zit te smeken maar geld van bijvoorbeeld vrouwen niet aanneem omdat ik niks van vrouwen moet weten. Worden die vrouwen dan gediscrimineerd? Zoja, kunnen ze hier klacht tegen indienen? Ondervinden zij hier nadeel van?

Van discriminatie kan alleen sprake zijn als ge er ook effectief nadeel van ondervindt, dat homo's geen bloed mogen geven brengt voor hun geen enkel nadeel mee of het zou moeten zijn dat homo's ook geen bloed mogen krijgen.
Oud 10 december 2009, 22:35   #120
Hardcore4life
Banneling

Standaard

"homo's willen precies "bovenaards" zijn t.o.v hetero's"...

Een stap te ver!
Hardcore4life is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be