Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 december 2009, 22:42   #181
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeikstraal Bekijk bericht
Komende van iemand die een bewering uit contex rukt en er een eigen leven aan geeft, zodat het in uw visie past. Som de symptomen eens op aan wat u lijd. Had u er graag mayonaise bij?
...en jij nog veel minder kid. wa's je leeftijd, was je al ooit ginder?

Ik vroeg je hoe jij dat concreet zag; Israël van de kaart vegen", ik wacht nog steeds, tevergeefs op een antwoord.

btw; Dushi en Zeik - over 'racisme' gesproken!!! Look who's talking...
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2009, 22:46   #182
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Verklaart u zich nader.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2009, 22:55   #183
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Verklaart u zich nader.
Verklaart U zich eerst maar eens nader over Uw beschuldiging aan mijn adres - om wélk ras gaat het dan - over wélk ras spreken we - ik als zijnde een racist volgens jou?

Hebt U de volgende bijdrage van mij gelezen - die man is nog steeds mijn vriend en zo heb ik er meerderen - ze weten allemaal hoe ik over islam denk!
Oud 10 december 2009, 23:07   #184
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Verklaart U zich eerst maar eens nader over Uw beschuldiging aan mijn adres - om wélk ras gaat het dan - over wélk ras spreken we - ik als zijnde een racist volgens jou?

Hebt U de volgende bijdrage van mij gelezen - die man is nog steeds mijn vriend en zo heb ik er meerderen - ze weten allemaal hoe ik over islam denk!
Waarom wil je niet antwoorden op mijn vraag?
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Oud 10 december 2009, 23:09   #185
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom wil je niet antwoorden op mijn vraag?
"Israel moet van de kaart geveegd worden" - bent U het eens met de uitspraak van Zeikstraal, bent U het eens met het 'scenario' van ministe van agitatie?

Mogen de Joden hun eigen staat hebben, ja of nee?

Laatst gewijzigd door SDX : 10 december 2009 om 23:09.
Oud 10 december 2009, 23:17   #186
Zeikstraal
Banneling

Standaard

Citaat:
...en jij nog veel minder kid. wa's je leeftijd, was je al ooit ginder?

Ik vroeg je hoe jij dat concreet zag; Israël van de kaart vegen", ik wacht nog steeds, tevergeefs op een antwoord.

Laat je fantasie werken. Weet het mij morgen te zeggen, als uw fantasie werkelijkheid geworden is.

Mij een racist noemen omdat een staat dient te verdwijnen. Al even belachelijk als zeggen dat vlamingen die het land willen splitsen racisten zijn.
Zeikstraal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2009, 23:20   #187
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
"Israel moet van de kaart geveegd worden" - bent U het eens met de uitspraak van Zeikstraal, bent U het eens met het 'scenario' van ministe van agitatie?

Israël, als staatsconstructie, moet inderdaad van de kaart geveegd worden. Net zoals België, het Verenigd Koninkrijk en Spanje van de kaart moeten geveegd worden.

De vraag is niet of de joden een eigen staat "mogen" hebben. Die vraag is even relevant als de vraag of katholieken een eigen staat mogen hebben (en ja, Vaticaanstad mag van mij geannexeerd worden door Italië).
Het is relevanter de vraag te stellen of er in Palestina plaats is voor "een joodse staat". Uiteraard niet. Palestina kent een geschiedenis waarbij joden, moslims en christenen (en druzen, samaritanen,...) naast elkaar wonen. Het zionistische project om de moslims te verjagen, om een staat te creëren voor (voor het merendeel Oost-Europese) joden, was dan ook pure waanzin.
De enige uitweg op duurzame vrede in Palestina, bestaat in de vernietiging van de staat Israël, en de creatie van een seculiere staat Palestina met religieuze vrijheid voor joden, moslims, christenen,...
Oud 10 december 2009, 23:26   #188
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Laat je fantasie werken. Weet het mij morgen te zeggen, als uw fantasie werkelijkheid geworden is.

Mij een racist noemen omdat een staat dient te verdwijnen. Al even belachelijk als zeggen dat vlamingen die het land willen splitsen racisten zijn.
Om welke reden dient die staat te verdwijnen Zeik?
Zomaar?
Omdat de palestijnen recht hebben op die staat?
Omdat het geen 'democratische' staat is die niet iedereen gelijke rechten geeft? Waarom dan enkel je pijlen richten op Israël, terwijl er in die regio staten/landen zat zijn die de mensenrechten niet respecteren, die hun volk onderdrukken, die 'anderen' zelfs erger onderdrukken, als je zo voor 'rechtvaardigheid' bent, richt dan je pijlen op élk land dat niet 'democratisch' is en mensenrechten niet respecteert!!!

...of is het omdat je graag een bepaald soort mensen ziet 'verdwijnen', je vindt dat ze geen recht hebben op hun eigen staat?
Oud 10 december 2009, 23:31   #189
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
een staat dient te verdwijnen
Citaat:
...of is het omdat je graag een bepaald soort mensen ziet 'verdwijnen'
Oud 10 december 2009, 23:33   #190
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Israël, als staatsconstructie, moet inderdaad van de kaart geveegd worden. Net zoals België, het Verenigd Koninkrijk en Spanje van de kaart moeten geveegd worden.

De vraag is niet of de joden een eigen staat "mogen" hebben. Die vraag is even relevant als de vraag of katholieken een eigen staat mogen hebben (en ja, Vaticaanstad mag van mij geannexeerd worden door Italië).
Het is relevanter de vraag te stellen of er in Palestina plaats is voor "een joodse staat". Uiteraard niet. Palestina kent een geschiedenis waarbij joden, moslims en christenen (en druzen, samaritanen,...) naast elkaar wonen. Het zionistische project om de moslims te verjagen, om een staat te creëren voor (voor het merendeel Oost-Europese) joden, was dan ook pure waanzin.
De enige uitweg op duurzame vrede in Palestina, bestaat in de vernietiging van de staat Israël, en de creatie van een seculiere staat Palestina met religieuze vrijheid voor joden, moslims, christenen,...
U droomt, alsof er 'duurzame vrede' zou zijn in die regio, waar de volkssport is mekaar massaal uitmoorden, als Israël verdwijnt.
Bovendien richt Uw pijlen dan ook op ál die islamitische landen rondom, die landen zijn bij mijn weten ook een 'exclusief feestje' voor islam only, minderheden worden er onderdrukt, niet toegelaten, verboden zelfs in sommige, maak je je daar druk om?
Of Joden een land mogen hebben is net zo onzinnig als de vraag of katholieken een land mogen hebben, maar islamieten mógen dan weer wel?
Oud 10 december 2009, 23:36   #191
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dushi, U hoeft niet zo selectief verontwaardigd te zijn, alsof U niet weet dat Uw 'oplossing' en het 'scenario' van ministe demografische genocide zou zijn, kijk naar elk islamitisch land, wat er gebeurt als ze in de meerderheid zijn, Uw 'oplossing' is het einde van en voor Israël en daarmee ook voor de joodse bevolking!
Oud 10 december 2009, 23:42   #192
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U droomt, alsof er 'duurzame vrede' zou zijn in die regio, waar de volkssport is mekaar massaal uitmoorden, als Israël verdwijnt.
Bovendien richt Uw pijlen dan ook op ál die islamitische landen rondom, die landen zijn bij mijn weten ook een 'exclusief feestje' voor islam only, minderheden worden er onderdrukt, niet toegelaten, verboden zelfs in sommige, maak je je daar druk om?
Of Joden een land mogen hebben is net zo onzinnig als de vraag of katholieken een land mogen hebben, maar islamieten mógen dan weer wel?
Als u mijn berichten gelezen had, dan had u geweten dat ik mijn pijlen ook richt op de zogezegde 'islamitische landen', zoals Jordanië, Saudi-Arabië, Turkije, Egypte, etc...
Evengoed had u dan geweten, dat er voor mij geen "islamitische landen" als dusdanig moeten bestaan. Religie is geen basis om een staat op te funderen. Geen joodse staat, geen katholieke staat, geen calvinistische staat, geen moslimstaat.

Het zou fijn zijn, mocht u ageren tegen mijn wérkelijke ideeën, en niet tegen de ideeën die ik door jou krijg opgespeld, zodat ik zou passen binnen jouw cliché'tjes.
Oud 10 december 2009, 23:46   #193
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dushi, U hoeft niet zo selectief verontwaardigd te zijn, alsof U niet weet dat Uw 'oplossing' en het 'scenario' van ministe demografische genocide zou zijn, kijk naar elk islamitisch land, wat er gebeurt als ze in de meerderheid zijn, Uw 'oplossing' is het einde van en voor Israël en daarmee ook voor de joodse bevolking!
Wanneer je in Palestina één Palestijnse staat opricht, zal 48% joods zijn en 47% moslim. In welk opzicht is zo'n scenario een genocide?
Oud 10 december 2009, 23:48   #194
Zeikstraal
Banneling

Standaard

Citaat:
Om welke reden dient die staat te verdwijnen Zeik?
Zomaar?
Omdat de palestijnen recht hebben op die staat?
Omdat het geen 'democratische' staat is die niet iedereen gelijke rechten geeft? Waarom dan enkel je pijlen richten op Israël, terwijl er in die regio staten/landen zat zijn die de mensenrechten niet respecteren, die hun volk onderdrukken, die 'anderen' zelfs erger onderdrukken, als je zo voor 'rechtvaardigheid' bent, richt dan je pijlen op élk land dat niet 'democratisch' is en mensenrechten niet respecteert!!!

...of is het omdat je graag een bepaald soort mensen ziet 'verdwijnen', je vindt dat ze geen recht hebben op hun eigen staat?
Waarom, deze thread gaat over Israel, waarom moet ik het dan over andere landen hebben.
Zeikstraal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2009, 00:00   #195
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uw; "joden kunnen rustig blijven waar ze zijn" is gewoon hilarisch, dolkomisch, als het niet zo in- en intriest was, zou een mens er hartelijk om kunnen lachen.

...en de demografische ontwikkeling zal inderdaad de rest doen plus de hulp van wat zelfontploffers, daarna komen de Joden gewoon in de minderheid en U zal zien hoe democratisch en seculier het land zal blijven, Joden krijgen een 2de rangsburgerschap
De palestijnen hébben een tweederangsburgerschap mijn beste....

Zelfs de rechtsspraak maakt onderscheid tussen de beide bevolkingsgroepen...

Héél democratisch allemaal volgens U zeker....

Citaat:
Man, word wakker, een Arabier heeft meer rechten in Israël dan in om het even welk Arabisch islamitisch land!
Het wordt tijd dat U zélf eens dringend wakker wordt....

Uw joodjes hebben zelfs aparte wegen tot hun beschikking....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2009, 00:02   #196
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Laten we de vraag omdraaien...

Mogen de palestijnen hun eigen staat terughebben....

Diegene die de joden in 1948 hebben ingepikt....
Oud 11 december 2009, 00:07   #197
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als u mijn berichten gelezen had, dan had u geweten dat ik mijn pijlen ook richt op de zogezegde 'islamitische landen', zoals Jordanië, Saudi-Arabië, Turkije, Egypte, etc...
Evengoed had u dan geweten, dat er voor mij geen "islamitische landen" als dusdanig moeten bestaan. Religie is geen basis om een staat op te funderen. Geen joodse staat, geen katholieke staat, geen calvinistische staat, geen moslimstaat.

Het zou fijn zijn, mocht u ageren tegen mijn wérkelijke ideeën, en niet tegen de ideeën die ik door jou krijg opgespeld, zodat ik zou passen binnen jouw cliché'tjes.
Daar heb ik dan overheen gelezen waarschijnlijk, ik ben in elk geval nog geen enkel bericht van jou met die inhoud tegengekomen, maar als dat zo is, moet ik me natuurlijk verontschuldigen tegenover jou en dat doe ik dan bij deze, maar U weet net zo goed als ik dat dat utopieën zijn.
Ik blijf er hoe dan ook bij dat 'jouw' oplossing demografische genocide van het Joodse volk zou zijn, zulke landen als U voor ogen heeft vergen namelijk een boel tijd, veel goede wil (die ik nog niet gezien heb), heel veel tolerantie (die ik vooralsnog mis), een grondige aanpak en reformatie van veel dingen en ik zal me niet uitlaten over wélke 'zaken' dat zijn...
Oud 11 december 2009, 00:11   #198
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Laten we de vraag omdraaien...

Mogen de palestijnen hun eigen staat terughebben....

Diegene die de joden in 1948 hebben ingepikt....
palestijnen hebben nooit een eigen staat gehad.
Oud 11 december 2009, 00:15   #199
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Israel voor 1948 ook niet,het oude testament buiten beschouwing gelaten,aangezien een aanspraak op basis van tientallen eeuwen geleden,om niet te zeggen duizenden jaren niet rechtsgeldig is....
Oud 11 december 2009, 00:22   #200
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar heb ik dan overheen gelezen waarschijnlijk, ik ben in elk geval nog geen enkel bericht van jou met die inhoud tegengekomen, maar als dat zo is, moet ik me natuurlijk verontschuldigen tegenover jou en dat doe ik dan bij deze, maar U weet net zo goed als ik dat dat utopieën zijn.
Ik blijf er hoe dan ook bij dat 'jouw' oplossing demografische genocide van het Joodse volk zou zijn, zulke landen als U voor ogen heeft vergen namelijk een boel tijd, veel goede wil (die ik nog niet gezien heb), heel veel tolerantie (die ik vooralsnog mis), een grondige aanpak en reformatie van veel dingen en ik zal me niet uitlaten over wélke 'zaken' dat zijn...
Als je een duurzame vrede wil in de regio, zal er sowieso veel goede wil en veel tolerantie nodig zijn. Zelfs in het (in mijn ogen onrealitische) plan om een Palestijnse staat naast een joodse staat op te richten.
Een muur bouwen dwars door Palestijnse olijfgaarden, de samenleving ontwrichten door checkpoints, huizen platgooien voor nieuwe kolonies,... lijkt me echter niet direct bevorderlijk voor de goede wil en tolerantie. Het afschaffen van allerhande discriminaties, vernielingen,... lijkt mij efficiënter.

Maar een boel tijd is er niet. Hoe langer we het regime van Tel Aviv zijn gang laten gaan, hoe meer de geesten verrotten. God zij dank zijn er tal van joodse organisaties die niet akkoord gaan met hun regime, en initiatieven zoals B'Tselem, of partijen zoals Hadash. Maar ook zij zijn veelal het slachtoffer van zionistische agressie.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be