![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#501 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kleine Viezerik (rechts) Voor degenen die voor de héle vette beats en bass gaan. Gruwelijker, pompender, en zieker krijg je ze niet op de mixtape van Kleine Viezerik. En dan op 0,38 secondes die beat even stilzetten om twee secondes later weer groot door te bonken. Uit-je-dak momentje. De "Heineken Hoek" is dus ook die beroemde en beruchte hang-out (met terras) in Paramaribo voor blanke Nederlandse notabelen, Suri-elite, dikgebilde prosituées, en Surinaams-Nederlandse homeboys met veel te veel geld & goud. "Op de hoek, Met een krat bier." "Coffeeshops in de Jordaan Snelle jongens, Snel rijk, In de snelle laan. Airforce, wit of cocaine, Ik ben verslaafd aan dope kleren, Noem me junkie..." http://www.youtube.com/watch?v=_rJgqwAgV48 Kleine Viezerik - Heineke Hoek (1.000 hits) Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 9 december 2009 om 13:40. |
|
|
|
|
|
#502 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Teddo Juice, Pugistix en Mega Master Randgevalletje dit nummer. Het valt net in de categorie gangsta wat mij betreft. Vrijwel alle Hollandse tv -en radiostations weigerden de plaat in (ook FunX). Te sexistisch, kinderexploitatie (De dertienjarige Jordan uit Schiedam rapt hier keihard mee), en een mogelijk homofobe verwijzing in de titel waren de redenen om de eerder zeer succesvolle formatie (megahit: viben) de toegang tot de grote media te versperren. En dan te bedenken dat de tekst al was aangepast met het oog op toelating tot de mainstream media. Niettemin een dikke internethit. Juny Ras, Mega Master van K-Liber en de jonge rapkomeet Jordan (geweldig talent trouwens) spitten onderstaand nummer op de mp3. Eersteklasrappers geflankeerd door een aantal tweedehands ho's met goedkope bikini's in de clip. En dat werkt dus heel aanstekelijk. "Je bent niet levensmoe, Die bass in je flikker, Schiedam-noord, En dat weet je nigga." "Je toont liefde, Maar goser, je hebt haat." "Ik blijf spitten tot de dood, .....Voor altijd." http://www.youtube.com/watch?v=Xsep_k4wRZI K-Liber Ft Jordan - Voel die bass in je flikker ! (405.000 hits) Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 9 december 2009 om 23:44. |
|
|
|
|
|
#503 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Scheme 015 Een heel pakkend nummer van de Delftse formatie Scheme015 , al een aantal keren eerder genoemd in deze draad uiteraard. Een controversiele groep die hier een weliswaar pakkend nummer aflevert met behoorlijk wat YT-views, maar ook een slap tekstje daarbij. Het klagerige toontje bevalt allerminst. Inhoudelijk twee-dimensionaal. Geen gelaagdheid, toch een paar mooie rijms als we puur naar de vorm kijken. En wel mooi ingerapt door Para-Mocro hemzelf, dat dan weer wel. Para schijnt sinds begin dit jaar weer vrij te zijn overigens. Laten we hopen dat de man weer wat inspiratie op kosten van de overheid heeft opgedaan. Delft-Zuid (Tanthof-Oost en- West) wordt in ieder geval het komend jaar weer een stukje spannender. "Genoeg racisten op het strand, Ze willen bruin worden, Als mensen uit een ander land." "Dit is Nederland, Het land van ellende, Het land van Harry Potter, Het land van Balkenende" http://www.youtube.com/watch?v=JRmn1uxx8Vw Scheme015 met ParaMocro - De Libie (113.000 hits) Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 10 december 2009 om 17:27. |
|
|
|
|
|
#504 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Wordt er in Vlaanderen niet gerapt?
|
|
|
#505 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#506 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik heb eerder in deze draad "De Cicatriz" genoemd. Uit West Vlaanderen. http://forum.politics.be/showthread....127465&page=20 In Vlaanderen wordt het nobele genre van de Gangstarap niet of nauwelijks beoefend. Nog niet. Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 10 december 2009 om 18:14. |
|
|
|
|
|
#507 | |
|
Banneling
|
Citaat:
dat dan weer wel. Laatst gewijzigd door Mitgard : 10 december 2009 om 18:55. |
|
|
|
|
|
|
#508 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hef Een drie weken geleden werd er een bom gegooid. En weer in Rotterdam. Hij ontplofte in het complete Nederlandse taalgebied. Verreweg de populairste plaat van het moment in de Nederlanden. Een dikke 400.000 hits in een paar weken tijd. Twee Rotterdammers en een Amsterdammer. Drie bazen die hebben besloten tot een masterlijke cooperatie. Hef, Taya en Feis. Dit is rappen zoals het hoort. Wat zeg ik? Dit is gangsterappen zoals God het wil. Goede genade , de stem van Hef. Diep. Héél diep. Héél zwaar. Maximale controle. Briljante timing. En als de derde rapper in de track Feis met die karakteristieke en dreigende hese strot in de track snijdt rekt hij de spanningsboog gewoon nog even verder op. Liters whiskey en jaren ervaring. En hij levert zijn rijms dodelijk hard. Dan de middelste rapper Badboy Taya uit Amsterdam die werkelijk op zijn tenen moet lopen om tussen deze héle zware boys overeind te blijven. Het lukt hem. Hef neemt hoogstpersoonlijk en onderkoeld de gruwelijkste bars voor zijn rekening: "Ik heb twee bitches in een wisselgesprek, krijg hoofd van een ander, kom zo in haar bek." Kijk deze man maakt plezier. Alhoewel hij niet eens met zijn ogen knippert. Zwaar!! In 1987 wordt Julliard Frans , straatnaam Hef Bundy geboren in Rotterdam. En nu is hij hoog. Hef wordt op basis van deze plaat en zijn eerdere zeer succesvolle samenwerking met Jayh dan ook onomstreden dé man in de rapwereld van 2009. In de zwart/wit beeldtaal hangt die typische duistere apocalyptische straatsfeer die de Hollanders momenteel zo briljant weten te vangen. De tuigwijk in optima forma. Hier hebben de officiele instituties niets meer te vertellen, hier heeft het tuig de macht overgenomen. Het recht van de sterkste. Het recht van de hardste. Teemong maakte de clip alweer, en ze worden beter en beter. De beweging is niet te stoppen! Internationale klasse. Integraal de tekst: " Loop rond te bellen voor een kanga, whiskey en een ganga. Ik wou nog niet gaan slapen vandaag. Ik loop te hangen door m'n stash. nu een nigga is gestresst. nu m'n monnie is laag. Ik ga vanavond op een missie. Morgen heb ik monnie, of zit ik vast. Als ik gepopt word, vertel ze hoe een nigga was. Slippers, feunen in een dikke bak. Rennen voor die brieven nigga elke dag. Hef: Ik ben 22, ik heb zoveel dingen die ik wil doen. Rap, monnie is wack, ik wil een miljoen. Lets get it in, ik ben down homie hoe of wat. Nog steeds fly van m'n schoenen naar m'n hoodie swa. Bivak of panty, gutti of bempi. Een verkeerde move, En ik bang G, Je zegt ik ben veranderd. Ik zeg ik kan niet anders. Skeer en mijn bitches spelen zwanger. Ik heb al lang niet gestund met een parkop. Ik slaap slecht elke dag ben ik tot laat op. Yeah, dus niet lullen als ik kom geef het allemaal. Want de huur van deze maand heb ik nog lang niet betaald. Ik ga vanavond op een missie. Morgen heb ik monnie, of zit ik vast. Als ik gepopt word, vertel ze hoe een nigga was. Slippers, feunen in een dikke bak. Rennen voor die brieven nigga elke dag. Badboy Taya: Fok morgen, elke dag op de paperchase. Hoe ik bezig ben denken direct voor TNT. Nah nigga, ik loop hier met mijn strap. Onverwachte situatie en een klik in je bek. Wat een blood klad aan je bitch. Nigga pak die shit. Zeg meteen waar je kluis is of ik pak je bitch. Niks persoonlijks, ik kom zeker voor je cash. Kan niet hangen met rappers, rappers zijn dead broke. Ik heb rampplannen met mijn mannen en we delen brood. Jij bent de reden voor een label in de rode cijfers. Ik bezorg Peter R. hogere kijkcijfers. Feis: Ik krijg 'm hier niet te pakken. Misschien is ie snel uit de bloop. Die man die loopt te stangen, Die man die vraagt om huisbezoek. Ik zeg zo van 'Hallo' De loonie of mijn goonie Ik zeg zo van 'Hallo, dit is de incasso' Ze zeggen zo van 'Oh, oh' Je visie oh zo pakken ruggen. Nigga's dragen lood, ik praat niet over bankdrukken. Mattie ik wil monnie als een jood Ik ben broke en ben bereid je af te persen van je soos. Ik moet gaan strijden voor mijn plaats, maar verwacht mijn mazzel sowieso. Ik laat die boys mij niet naaien, ik ben homofoob. Ik ga naar huis, ze gaan cruisen op de snelwegen. Gestolen bak, volle tank, vals kenteken. Bellen voor een gank, whisky en een ganja. kan nog niet gaan slapen vandaag. Ik loop te hangen door m'n stash. nu een nigga is gestresst. nu m'n monnie is laag. Deurwaarders aan je deur, Moeder van je baby die zeurt. Ik heb twee bitches in een wisselgesprek, krijg hoofd van een ander, kom zo in haar bek. Bel me niet, Bel me niet voor leuke shit. Ik ben een hosselaar, bel me voor... Ik had afgesproken met de chicks zullen we gaan chillen. Maar ik ga naar de bar ik ga drinken. Ik bel die turk zelf zeg hem ik ben.. " http://www.youtube.com/watch?v=VmlYiT0jZHE Hef feat Badboy Taya,Feis - Op Een Missie (408.000 hits) Uitgebracht: 16 November 2009 Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 11 december 2009 om 02:42. |
|
|
|
|
|
#509 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Jezus, stop jij echt nooit?
|
|
|
|
|
|
#510 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
![]() The/De Cicatris & matties Uit het HLN van vandaag: "De correctionele rechtbank van Antwerpen heeft de 27-jarige Kevin V. uit Peer veroordeeld omdat hij samen met Samir B. (23) uit Wielsbeke een raplied schreef waarin hij Filip Dewinter (Vlaams Belang) met de dood bedreigt. Hij kreeg een werkstraf van 80 uur. Kankerracist Dewinter ontdekte de rap met bijhorend filmpje op YouTube en diende op 21 november 2008 klacht in wegens doodsbedreiging. De tekst was zeer expliciet: "Filip Dewinter, kankerracist met een grote mond, je zal sterven door middel van een dodelijke schotwond. Heb je niet geleerd met Theo Van Gogh en Pim Fortuyn? Dit is Cicatris en Cyko, we zien dit niet als een grap." Anti-moskeelied Onderzoek wees uit dat 'Cicatris' Samir was en 'Cyko' Kevin. Ze schreven het liedje een tweetal jaar voordien als reactie op het anti-moskeelied van het Vlaams Belang. Kevin V. had naar eigen zeggen niet de intentie om Dewinter met de dood te bedreigen of iemand aan te zetten tot geweld. Het liedje was volgens hem bedoeld als grap. Morele schadevergoeding De rechtbank oordeelde echter dat V. er rekening mee moest houden dat iemand zijn woorden letterlijk had kunnen nemen. Hij moet Filip Dewinter een morele schadevergoeding van 800 euro betalen. Het aandeel van Samir B. werd afgesplitst, omdat hij niet correct gedagvaard werd. De zaak zal op latere datum behandeld worden. (belga/adb)" Voor alle zekerheid zette HLN de link met het gewraakte nummer er nog even bij. http://www.youtube.com/watch?v=5NR7vYSzrdU Cicatris - Je kan de kk kanker krijgen Het is te hopen dat Cicatris een effectieve gevangenisstraf krijgt. Het zou hem aardig wat straatpunten op gaan leveren, en hem een snelle stijger maken op de lijst van de beste 100 gangstarappers uit de Nederlanden (Momenteel staat hij rond de 95e plaats). Vooralsnog is het aanschoppen tegen het VB redelijk gratuite. Zie een eerder artikel van mijn hand: Citaat:
Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 11 december 2009 om 14:39. |
|
|
|
|
|
|
#511 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Tof dat je dat allemaal inventariseert. Bespaart de Staatsveiligheid een hoop werk.
|
|
|
|
|
|
#512 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hef voor de hef Net een paar uur op het net. Van de mixtape hefvermogen. Star-cast gangrappin' rondom Hef: Aiky, ,Millz, BadBoy Taya, Heinekn, MurdaTurk, DJ Superior, Jayh en Perry Mystique. Een straatklassieker zal het niet worden, wel een leuke introductie voor beginnende liefhebbers van de gangsta. http://www.youtube.com/watch?v=foXgMfIjpWU Hef/Zware Jongenz - 9 Strepen (33 hits) Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 12 december 2009 om 00:47. |
|
|
|
|
|
#513 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#514 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Schandalig om voor zoiets veroordeeld te worden. Je mag de boel opruien zoveel je maar wilt zolang je niet rechtstreeks oproept tot geweld. Bah. Laatst gewijzigd door skaldis : 12 december 2009 om 09:43. |
|
|
|
|
|
|
#515 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Voor je't weet krijg je dit: ![]() ![]() Laatst gewijzigd door bgf324 : 12 december 2009 om 16:57. |
|
|
|
|
|
|
#516 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Kevin Vanbrabandt (Kevin van Brabant?) en Samir Belasri (28-1-1986) ,uit respectievelijk Peer en Wielsbeke, maakten onder de naam Cicatris een harde rap tegen Filip Dewinter.
Als Theo zou hebben geleefd zou deze zijn handen hebben stukgeklapt. In de wondere wereld van Theo moest iedereen beledigd, de maat genomen, of anderszins verbaal worden aangevallen. Theo van Gogh was de ultieme voorvechter van de vrijheid van meningsuiting. Zijn dood werd ironisch genoeg in Nederland door politici onmiddelijk aangegrepen om deze vrijheid in te perken (zie de Nederlandse CDA minister Donner die Godslastering weer effectief wilde vervolgen, direct na dood van Theo, het lijk was nog warm.) Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 13 december 2009 om 01:11. |
|
|
|
|
|
#517 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Afoe spuugt hier live Een track die laat zien dat niet alle Nederlandse g-rap top is. Is een vrij matig nummer zelfs. Maar de hele scene is wel heel breed en gevarieerd. Afoe komt uit de tuigwijken van Rotterdam West. Desmano was daar al een gevestigde tuigman. Samen met broer Soze, een beat creator. "Wij zijn de zware jongens, Komen, Diep in je zone." http://www.youtube.com/watch?v=X0s-YO39XqI Afoe ft Desmano - live in je zone (6.000 hits) Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 13 december 2009 om 16:08. |
|
|
|
|
|
#518 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Eberhard, lijd jij aan een vorm van autisme?
|
|
|
|
|
|
#519 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bijmerstijl Recht uit Bimre (Bijlmermeer , Amsterdam) deze zware ondergrondse gangstarap van de Cronicclick. De kern bestaat uit Cronic-G en Master-DRO beiden uit het Dominicaanse ghetto in de Bijlmer uit Amsterdam. Rond 2005 was er nog een bittere oorlog tussen Dominicanen en Antillianen in Amsterdam Zuidoost om een gedeelte van de drugs en- prostitutiemarkt. Na een aantal wederzijdse moorden op grote tuigbazen is het conflict enigszins gedeescaleerd en is het rustiger geworden. Gelukkig heeft een grote groep rappers het allemaal overleefd. en wij maar genieten van hun levenservaring. Oral history op dodelijke rijms. Eerder (2006?) hadden de boys al de roemruchte track: "Geen genade op de straten" uitgebracht. Onvindbaar nu. Hele aanvallende en agressieve rap in het onderstaande nummer. Hele harde beat. Thema: Praten met politie of justitie (het zogenaamde "snitchen") wordt gestraft met de kogel. "Ik ben een soldaat, Een G van de straat, Gooien met handgranaten, We gaan ze klappen, Eén voor één pakken. Iedereen weet wie de baas is, Want deze nigga's, Zullen je choppen, Ik breek je kankersmoel. Ik fok je op. Want ik pop je door je kop En als je wil fokken, Dan moet je dokken Fok niet met mij, nigga, Wil je beef, Ik steel je fokking leven, En ik blijf op die beat. Ik ben een motherfokking tuig, Die voor niemand buigt, je kan niet spelen met deze straatsoldaat, Ik kom je dadelijk halen Ik blaas je door je kaak. Je kan niet spelen, Met deze straatsoldaat." http://www.youtube.com/watch?v=cmd6UXbvT2U Cronicclick- Schuif op Snitch (2300 hits) uit in 2007 |
|
|
|
|
|
#520 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Cronicclick We blijven nog even in de ondergrond. Veel dieper in de aarde wroeten kunnen we niet Dit is het laagste van het laagste. Bijlmer. Op een paar kilometer afstand van de postcodes 1070 tot en met 1079 in Amsterdam-Zuid, daar waar de witte elite ondanks de crisis vrolijk (en onwetend) verder borrelt. Ondertussen hier in de Gangstarapdraad weer een muzikaal signaal van die verontrustende veenbrand die door heel Nederland woedt. En wij maar meegenieten! Tuigmannen en rappers Loco G, Cronic Click, Phantom, M16, LMGB, en Raze, allen uit Amsterdam vertellen hier enthousiast op een beat over hun dagelijkse activiteiten. Héle harde primitieve taal, laat weinig aan duidelijkheid te wensen over. Zo hebben de hardcore fans het graag. In de duistere en onheilspellende straatclip/tuigclip wordt tevens de vrijlating van medetuigman Shelton geeist. Hoofdzin: "Fok de politie" "We chillen met hosselaars, En corrupte cops." Ik wil monnie hebben, Wil jij dat ook? Ja nigga, dan moet je mij bellen. en niet zomaar op de block staan, Praatjes sellen. Zuidoost nigga's hebben schijt. Ik laat die bitch van je, Aan me likken" http://www.youtube.com/watch?v=X4yAEmxQDnw Loco G, Cronic Click, Phantom, M16, Raze FT L.M.G.B - Voor mijn G (620 hits) Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 14 december 2009 om 23:01. |
|
|
|