![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1021 | |
Parlementslid
|
![]() Uit talloze atheistische bronnen... zoals "The God delusion" van Dawkins en "God is not great" van Christopher Hitchens (alleen al de titel zegt voldoende). En ik kan zo doorgaan. Hier bijvoorbeed is een eerlijke atheist die dat letterlijk verkondigt: I’m an atheist, and I hate God..
Maar lo and behold volgens onze uitverkoren psychologie experten als Travis en rodelantaarn bestaan al die boeken en manifesten, essays en blogs (inclusief de bovenvermelde stukken) uiteraard niet, want dat zijn allemaal halucinaties van Christelijke paranoide schizofrenen die toevallig precies dezelfde met elkaar overeenkomende fantasieën hebben. Travis, wanneer komt de peer review paper voor collectieve schizofrenie nu eindelijk? Kom op, dit is je kans voor de Nobelprijs. Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1022 | ||||
Parlementslid
|
![]() Ok jij niet maar jij bent maar één atheist hé, jij spreekt dus voor jezelf... of hooguit namens atheistische maneblussers
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1023 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1024 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
God is a petty, unjust, unforgiving control-freak; a vindictive, bloodthirsty ethnic cleanser; a misogynistic, homophobic, racist, infanticidal, genocidal, filicidal, pestilential, megalomaniacal, sadomasochistic, capriciously malevolent bully.Geen twijfel mogelk: God is duidelijk "haatwaardig" volgens Dawkins. Maar jij Travis waarom pas jij de favoriete "trollmethode" van praha door te doen alsof ik insinueerde dat in die boeken bijna exact "Ik haat God" of iets dergelijks in zou staan. Alsof reading between the lines een wereldvreemd concept is voor jou. Vandaar trouwens dat ik een ander, derde voorbeeld aanhaalde waar dat wel in staat: ik anticipeerde namelijk op je muggenzifterij - maar zo te zien (aan dat laatste post) heb jij blijkbaar last van 'selectieve amnesie' . Laatst gewijzigd door Bertie : 12 december 2009 om 22:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1025 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1026 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Als je het boek analyseert zal je vaststellen hoe vaak hij voor zijn aanwijzingen beroep doet op het inbeeldingsvermogen van de lezer, in plaats van op feiten. En dat is nog altijd de toestand waarin zich de hypothese vandaag de dag bevindt. Veel gespeculeer, geen enkel indisputabel hard bewijs. Maar wel een groeiende discrepantie van die uitleg met de moderne genetica, dynamica van complexe systemen, en de chronologie van de veranderingen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1027 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En ik kan best van roodkapje zeggen dat ze een rood kapje op haar hoofd heeft, zelfs al bestaat ze niet. En zo kan ik ook van jouw fictieve god zeggen dat hij een maniak is. Zo beschrijven jullie hem immers in jullie bijbel. Dat wil niet zeggen dat ik "hem" haat. Maar zoals jullie hem beschrijven is hij absoluut niet sympathiek ![]() Uw verdere insinuaties worden niet op prijs gesteld. Laatst gewijzigd door Travis66 : 12 december 2009 om 23:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1028 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Als je dat op Darwin toepast zou je kunnen stellen dat "micro-evolutie" binnen een soort blijkt te werken, maar er geen enkele aanwijzing is dat het geldigheidsdomein van Darwin zich veel verder zou uitstrekken dan dat. En dat na 150 jaar intens wetenschappelijk onderzoek. Citaat:
Toch niet in de biologie. Citaat:
Dat ruimer zicht bestaat er dan volgens jou uit dat men de lat van wat "natuurlijke selectie" inhoudt zo laag mogelijk legt om toch zoveel mogelijk feiten te kunnen includeren. Alleen: hoe laag je de lat ook legt: nog steeds is niets bewezen. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1029 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Moest je ook maar iets kennen van genetica zou je al beseffen dat je relaas nutteloos is. Lucht. Hol.
![]() |
![]() |
#1030 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar heb jij er al eens over nagedacht waarom jij nu eigenlijk hier op dit forum zit te kankeren? Het enige relevante doel van een exemplaar van een diersoort is toch om zijn genen zoveel mogelijk rond zich heen te strooien, om op die manier de soort sterker en beter aangepast te maken aan zijn vijandige omgeving? Zou jij jezelf niet beter daarmee bezig houden? Hier verlies je toch je tijd. Terwijl die 80% mensen die geloven in een God zich dubbel zo snel blijken voort te planten dan atheïsten. Hoe ga je die nou in hemelsnaam ooit uitgeroeid krijgen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1031 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Cijfers uit je duim zuigen gaat je in elk geval niet helpen. Alweer leugens.
![]() |
![]() |
#1032 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zeg me dan eerst eens wat die geteste bevindingen dan wel zouden zijn? Leer er toch gewoon mee leven dat het Darwinisme voorbijgestreefd is. Citaat:
![]() inderdaad blablablablabla (je vorige post kort samengevat).. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1033 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik wacht.
Wij vinden jou een lul, Bart Laatst gewijzigd door RodeLantaarn : 13 december 2009 om 00:14. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1034 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En waar leven de meeste atheïsten? Juist in de ontwikkelde westerse wereld (Europa, Noord-Amerika, Japan) met < 10 geboorten per 1000 inwoners, veel te weinig om de soort in leven te houden. En waar vind je de meeste gelovigen? In Afrika, Zuid-Azie, Midden-Oosten, Latijns-Amerika. Met ~25 geboorten per 1000 inwoners (oplopend tot 50 in Afrika). Geef maar toe: gelovig zijn heeft een groot evolutionair voordeel ![]() Blijf jij dus maar mensen voor leugenaar uitschelden, uitsterven doen jullie sowieso. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1035 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Oh, je was het zevende ook vergeten, en nu verwacht je dat ik jou aanvallen van amnesie ga oplossen? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1036 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
De waarheid is niet wat de meerderheid gelooft, maar simpelweg de waarheid. En dat kan jij niet beseffen.
![]() |
![]() |
#1037 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Blijven schelden jongens, blijven schelden. Jullie worden elk moment belachelijker en belachelijker. Laatst gewijzigd door fonne : 13 december 2009 om 00:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1038 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Je ontwijkt de vraag. Geef antwoord.
![]() |
![]() |
#1039 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Ik geef liever zelf zin aan mijn leven dan dat ik mij de zin laat dicteren door een boekje. Of mis je de openheid van geest daarvoor? Of is het gewoon angst? Trouwens, indien je niet zou begonnen zijn met zaken in twijfel te trekken omdat ze niet stroken met jouw geloof, zou ik er nooit over begonnen zijn. Citaat:
Wij vinden jou een lul, Bart Laatst gewijzigd door RodeLantaarn : 13 december 2009 om 00:45. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1040 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De zogezegde overbevolking van Malthus, panspermie, de net ontmaskerde klimaat-hoax, UFOs, het zoveelste wonderdieet, het einde van de Maya-kalender en nog zo wat dingen. Citaat:
Juist, en de waarheid is dus dat het Darwinisme een hoax is, 't is niet omdat de meerderheid van atheïsten er in gelooft dat het plots waarheid zou zijn. Laatst gewijzigd door fonne : 13 december 2009 om 01:01. |
||
![]() |
![]() |