Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 14 december 2009, 17:41   #21
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Spanje is, voor zover ik weet, reeds dar el islam omdat het eigendom is geweest van de Moren. Eigenlijk gaat het hier om door-christenen bezette grond.
Dus eens van moslims is altijd van moslims? Als we die logica doortrekken moet Islam al haar grondgebied teruggeven aan christenen, Joden en wat over is van de polytheïsten.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2009, 18:55   #22
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris

jamás será vencido's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Onvoorstelbaar tot wat moslims in staat zijn in naam van die wreedaardige islam!!

Maar wie de barbaarsheid van de islam aanklaagt is natuurlijk de grote boosdoener in de poco's hun ogen.

Dit is een feit dat gelukkig maar aan het licht is gekomen maar ik vraag mij af of er in de praktijk al geen stenigingen plaats vonden.
Verschrikkelijk. Dat gebeurt er nu als je de marginaliteit niet aanpakt, dan krijg je fenomenen zoals islamfundamentalisten of vlaams blokkers.
Oud 14 december 2009, 19:26   #23
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Dus eens van moslims is altijd van moslims? Als we die logica doortrekken moet Islam al haar grondgebied teruggeven aan christenen, Joden en wat over is van de polytheïsten.
Volgens de opvattingen van dar el islam en darel harb , ja

Logisch doorgetrokken, ja
Oud 14 december 2009, 22:19   #24
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jamás será vencido Bekijk bericht
Verschrikkelijk. Dat gebeurt er nu als je de marginaliteit niet aanpakt, dan krijg je fenomenen zoals islamfundamentalisten of vlaams blokkers.
Ja want stenigingen, da's typisch iets voor vlaams blokkers.
Dat komt dan uit de mond van een propagandist van extreem links geweld ...
Cut de krap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2009, 13:04   #25
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jamás será vencido Bekijk bericht
Nope, dat krijg je als je moslims hun gang laat gaan. Rechtbanken die oordelen dat vrouw gestenigd moeten worden komen niet voor bij VB'ers, enkel bij moslims.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2009, 17:25   #26
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Nope, dat krijg je als je moslims hun gang laat gaan. Rechtbanken die oordelen dat vrouw gestenigd moeten worden komen niet voor bij VB'ers, enkel bij moslims.
Nee, Robklop sloeg helemaal alleen zijn vrouw 't ziekenhuis in, Reddy Demey ook.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2009, 17:34   #27
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Nee, Robklop sloeg helemaal alleen zijn vrouw 't ziekenhuis in, Reddy Demey ook.
Er is een verschil tussen huishoudelijk geweld dat later door de rechtbank veroordeeld wordt en geweld dat door een rechtbank na een oordeel als vonnis wordt opgelegd.
U zult die nuance toch ook wel vatten, nietwaar?
Oud 15 december 2009, 17:40   #28
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Er is een verschil tussen huishoudelijk geweld dat later door de rechtbank veroordeeld wordt en geweld dat door een rechtbank na een oordeel als vonnis wordt opgelegd.
Deze zotten werden aangehouden.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2009, 17:43   #29
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is ook een verschil tussen een groep clowns die zichzelf een rechtbank noemt of een door de overheid erkende rechtbank. Maar die nuance zult u ook wel vatten.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2009, 18:06   #30
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Er is ook een verschil tussen een groep clowns die zichzelf een rechtbank noemt of een door de overheid erkende rechtbank. Maar die nuance zult u ook wel vatten.
Zij noemen zich niet zomaar een rechtbank, in verschillende landen wordt hun rechtspraak effectief gebruikt. Deze rechtspraak trachten fundamentele moslims ook hoe langer hoe meer op te dringen aan de Westerse landen.
Van deze sharia-rechtspraak en haar rechtbanken kan geen goed woord gezegd worden, zij zijn zo vrouw-onvriendelijk dat iedereen met een greintje humane gevoelens in zijn lijf daar moet tegen zijn.
Oud 15 december 2009, 21:01   #31
Steve_M

Standaard

Citaat:
Zij noemen zich niet zomaar een rechtbank, in verschillende landen wordt hun rechtspraak effectief gebruikt. Deze rechtspraak trachten fundamentele moslims ook hoe langer hoe meer op te dringen aan de Westerse landen.
Ja, en dat lukt dus niet. Ze zijn immers gearresteerd. Hun "vonnis" heeft geen enkele rechtsgeldigheid. Dat die rechtspraak in bijv. Iran wel rechtsgeldigheid heeft is vooral de Iraniërs hun zaak.

Citaat:
Van deze sharia-rechtspraak en haar rechtbanken kan geen goed woord gezegd worden, zij zijn zo vrouw-onvriendelijk dat iedereen met een greintje humane gevoelens in zijn lijf daar moet tegen zijn.
Ik denk niet dat ik ooit ergens iets pro-sharia heb geschreven. Feit is dat er in Spanje helemaal geen sharia-rechtbanken zijn en dat de titel van deze draad dus misleidend is.
Oud 15 december 2009, 21:11   #32
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Feit is dat er in Spanje helemaal geen sharia-rechtbanken zijn en dat de titel van deze draad dus misleidend is.
ze zijn er wél. of ze nu erkend zijn of niet, ze zijn er, en ze worden gebruikt.
't zou zo wel fijn zijn mocht dat niet onder de mat worden geveegd.
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2009, 21:46   #33
Doa
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Spanje is, voor zover ik weet, reeds dar el islam omdat het eigendom is geweest van de Moren. Eigenlijk gaat het hier om door-christenen bezette grond.
En daarvoor was spanje en bijna volledig west en zuid europe van de romeinen...
Wat voor een argumentatie is dat
Persoonlijk zou ik het niet erg vinden indien moslims in europa door de sharia rechtbank veroordeeld zouden worden indien ze een misdaad plegen aangezien ze dan echte straffen gaan krijgen waar ze niet over lachen. Iets wat nu met de linkse pamper politiek niet het geval is
Doa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2009, 21:54   #34
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk bericht
Persoonlijk zou ik het niet erg vinden indien moslims in europa door de sharia rechtbank veroordeeld zouden worden indien ze een misdaad plegen aangezien ze dan echte straffen gaan krijgen waar ze niet over lachen. Iets wat nu met de linkse pamper politiek niet het geval is
Deze moslima werd door een zelfbenoemd college van haatbaarden veroordeeld wegens overspel.

Vindt u overspel ook een misdaad? En indien ja, vindt u dan ook dat zij dan maar gestenigd, tot de dood er op volgt, moet worden?
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2009, 21:56   #35
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, en dat lukt dus niet. Ze zijn immers gearresteerd. Hun "vonnis" heeft geen enkele rechtsgeldigheid. Dat die rechtspraak in bijv. Iran wel rechtsgeldigheid heeft is vooral de Iraniërs hun zaak.

Ik denk niet dat ik ooit ergens iets pro-sharia heb geschreven. Feit is dat er in Spanje helemaal geen sharia-rechtbanken zijn en dat de titel van deze draad dus misleidend is.
Wat denkt u dan van dit artikel? Er bestaan al sharia-rechtbanken in Europa, officieel niet erkend natuurlijk, maar ze werken.
http://www.foxnews.com/story/0,2933,330193,00.html
In Leyton, another Islamic council also said it had been handling cases -- more than 7,000 divorces -- while sharia courts in the capital were said to have settled hundreds of disputes regarding money.
Oud 15 december 2009, 22:13   #36
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik dacht dat sinds kort ze wel in Engeland erkend worden voor "familierecht".
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2009, 22:15   #37
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik dacht dat sinds kort ze wel in Engeland erkend worden voor "familierecht".
Dat klopt. Shariarechtbanken zijn al een aantal jaren actief in Engeland met steun van de Engelse overheid.
Oud 15 december 2009, 22:20   #38
Steve_M

Standaard

Citaat:
Wat denkt u dan van dit artikel? Er bestaan al sharia-rechtbanken in Europa, officieel niet erkend natuurlijk, maar ze werken.
http://www.foxnews.com/story/0,2933,330193,00.html
In Leyton, another Islamic council also said it had been handling cases -- more than 7,000 divorces -- while sharia courts in the capital were said to have settled hundreds of disputes regarding money.
Ik denk dat ik geschreven had dat er geen sharia-rechtbanken bestonden IN SPANJE. Als een paar kwibussen zichzelf rechtbank noemen, is dat hun zaak. Als ik morgen een blauw kostuum aantrek en een kepie opzet ben ik ook geen politieagent.

In Engeland bestaan er inderdaad sharia-rechtbanken, die voor zover ik weet (en zoals alice aanhaalt) alleen bemiddelen in echtscheidingsprocedures, als beide partners daarvoor kiezen. Nu kan je je de vraag stellen hoe vrij vrouwen daarin kunnen kiezen. Het blijft echter wel zo dat die rechtbanken geen enkele andere bevoegdheid hebben en dat zij al helemaal geen straffen zoals steniging kunnen uitspreken.
Oud 15 december 2009, 22:30   #39
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik denk dat ik geschreven had dat er geen sharia-rechtbanken bestonden IN SPANJE. Als een paar kwibussen zichzelf rechtbank noemen, is dat hun zaak. Als ik morgen een blauw kostuum aantrek en een kepie opzet ben ik ook geen politieagent.
Nee hoor, als maar genoeg mensen uw autoriteit als (nep)agent erkennen en zich ernaar richten, dan heeft u gewoon die autoriteit en bent u defacto agent. Evenzo zal een shariarechtbank autoriteit hebben als maar genoeg mensen die erkennen. Dan is het defacto een rechtbank die vonnissen kan uitspreken en laten voltrekken. Die shariarechtbanken hebben macht over bepaalde mensen, of die mensen dat nu willen of niet, en of die nu van staatswege officiëel erkend zijn of niet. Zo simpel is het gewoon.

Citaat:
In Engeland bestaan er inderdaad sharia-rechtbanken, die voor zover ik weet (en zoals alice aanhaalt) alleen bemiddelen in echtscheidingsprocedures, als beide partners daarvoor kiezen. Nu kan je je de vraag stellen hoe vrij vrouwen daarin kunnen kiezen. Het blijft echter wel zo dat die rechtbanken geen enkele andere bevoegdheid hebben en dat zij al helemaal geen straffen zoals steniging kunnen uitspreken.
Volgens mij mogen die shariarechtbanken in Engeland ook uitspraken doen over erfeniskwesties en andere vormen van familierecht. De voorschriften van de koran indachtig, betekent dit alles dus dat vrouwen als tweederangs mensen worden gezien en ook als zodanig behandeld.
Een fikse stap terug richting achterlijke middeleeuwen dus.
Oud 15 december 2009, 22:32   #40
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Toch is dit fout, veel vrijheid zullen vrouwen niet krijgen om te kiezen en sharia benadeeld hen in vergelijking met burgelijk recht, je zorgt dus voor ongelijkheid met dat systheem.Bovendien zijn ook moslims burgers die onder algemeen recht horen te vallen.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be