Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 14 december 2009, 23:13   #21
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Abraxas Bekijk bericht
Is kooscher vlees halal geslacht?

1ste optie is inderdaad interessant.
Ja, de slachting van dieren volgens Joodse principes is halal.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2009, 00:47   #22
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
*knip* ; please man; het gaat hem er mij zelf niet om wie of door wie maar om het feit men 390 andere leerlingen die geen moslim zijn een schup in hun gat krijgen en maar moeten buigen voor 10 andere.
Nergens heeft iemand ook maar aangetoond dat die 300 moeten buigen voor die 10. Dat zou immers impliceren dat die 10 dat willen. Maar zoals ik al schreef: nergens. Alle vetgedrukte rood onderlijnde quotes van dhr. Iratus ten spijt.

Laatst gewijzigd door The Quibbler : 15 december 2009 om 09:09.
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2009, 00:49   #23
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Bent u blind of zo? In de link die u hierboven zelf geeft, staat, net zoals in die link die ik u gaf, toch heel duidelijk te lezen:
en misschien moet u nog eens herlezen wat ik daarover schreef.

Ik heb het voor de zekerheid maar in rode dikke letters gezet, én het onderstreept.[/quote]

Hartelijk dank daarvoor. Maar veel aan de zaak veranderen doet het niet hoor.
Oud 15 december 2009, 07:12   #24
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
en misschien moet u nog eens herlezen wat ik daarover schreef.
Prima, ik citeer u:
Citaat:
Even een vraagje tussendoor. Waar in het oorspronkelijke artikel of op de website van die school is terug te vinden dat het moslims waren die gevraagd hadden dat de school aan iedereen halal vlees zou serveren?
Ik geef u vervolgens een link naar dat wat ik dacht wat het oorspronkelijke artikel was. Volgens u was dat een ander artikel, waarnaar u dan weer een link gaf, en warempel, daar bleek precies hetzelfde in te staan.

Citaat:
De katholieke Odaschool in Weert serveert dit jaar tijdens het kerstdiner alleen maar halalvlees voor de circa 400 leerlingen. Daarmee komt de basisschool tegemoet aan de wens van een tiental moslimgezinnen.

mijn link[/url

Citaat:
De katholieke Odaschool in Weert serveert dit jaar tijdens het kerstdiner alleen maar halalvlees voor de circa 400 leerlingen. Daarmee komt de basisschool tegemoet aan de wens van een tiental moslimgezinnen.

[/url=http://www.limburger.nl/article/20091212/REGIONIEUWS01/912119939]uw link
Wat wilt u nu?
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2009, 07:36   #25
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door _Michelle_ Bekijk bericht
Nog simpeler: géén halal! Dat is véél minder dierenleed. Als ze echt willen mogen ze een wortel van thuis meebrengen. Binnenkort moeten we ook al groenten van marokko invoeren, want de onze groeien niet op heilige grond. Dat moet toch ronduit giftig zijn?

Hier voelen de moslims zich vaak te goed om kerstmis te vieren, want het is een katholiek feest. Maar daar gaan ze dat plots helemaal anders draaien, enkel en alleen om er leedvlees binnen te krijgen?

Je moet maar durven als katholieke school met zo'n zever mee te doen, terwijl de katholieken in het 'heilige' boek toch met de dood bedreigd worden??? Ben ik nu de enige die me daaraan erger?
Neen, je bent niet de enige.
Alleen, vroeger stonden de mensen op straat als er iets niet naar hun zin was.
Nu blijven ze allemaal voor hun breedbeeld-TV zitten want er is net een goeie film.
We zijn geworden tot een bende watjes die fijntjes gebrainwashed zijn om steeds ja te knikken, al is dat tegen alle wetten van de logica in.
Men is blijkbaar vergeten dat we het goed hebben (hadden) doordat onze voorouders voor onze rechten gestreden hebben.
Dat België mee van de duurste landen is geworden (deels door misbruik van het sociaal stelsel) kan niemand ontkennen. Maar we vinden het allemaal doodnormaal.
We gaan terug naar de tijd van Daens. Honger en kou lijden. Dat merk je nu al. Steeds meer gezinnen krijgen het vreselijk moeilijk omdat ze financiëel niet meer bij machte zijn om hun gezinnen op een deugdelijke manier te onderhouden.
En onze 'machthebbers' doen daar niets aan. Die schuiven gewoon de schuld op elkaar.
Sterker nog. Ze negotiëren het probleem.
En zelfs dat vinden wij normaal. Autobezitters worden uitgezogen door de parkeermaffia. Geen vuiltje aan de lucht. De levensduurte piekt en de lonen blijven niet in verhouding stijgen. Who cares.
Buitenlanders komen hier onze centen opsouperen. Och ja, het zijn kansarmen. Arm Vlaanderen.
België kent het meest aantal mensen die in overheidsdienst 'werken'.
Die overheidsdienst zou, als het een particuliere zaak zou zijn, al 10 keer in faling zijn geweest.
Ook dat raakt niemand's koude kleren.
En dan komen er partijen die proteststemmen krijgen en die de belangen van de gewone man willen verdedigen.
Ho maar. Dat moet zo snel mogelijk de kop ingedrukt worden.
Want stel dat de vetbetaalde postjes in het gedrang komen...
Daar waar links vroeger op de barricade stond om die belangen te verdedigen, ligt links nu voor de TV. De omgekeerde wereld.
Daar erger ik me aan.
Goed. Het is nu -4.7° C. buiten maar ik moet toch gaan werken. Een hele dag buiten in deze helse temperatuur. Maar daar stoort niemand zich aan.
Met een beetje geluk, krijg ik de helft van wat ik verdien in mijn handen.
De rest gaat naar kansarmen. Zo'n dikke BMW kost tenslotte véél geld in onderhoud, toch ?
Maar ook daar ligt niemand wakker van ...

Door die instelling ondermijnen we onze welvaart. Blijkbaar heeft niemand dat door.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2009, 11:21   #26
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Prima, ik citeer u:

Ik geef u vervolgens een link naar dat wat ik dacht wat het oorspronkelijke artikel was. Volgens u was dat een ander artikel, waarnaar u dan weer een link gaf, en warempel, daar bleek precies hetzelfde in te staan.

Wat wilt u nu?
Dat u eerlijk zou citeren zou al een mooi begin zijn.

U citeert nu mijn oorspronkelijke vraag en uw antwoord daarop. Mijn bemerking daarop negeert u simpelweg.

Nog een fijne verderzetting.
Oud 15 december 2009, 19:54   #27
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat u eerlijk zou citeren zou al een mooi begin zijn.

U citeert nu mijn oorspronkelijke vraag en uw antwoord daarop. Mijn bemerking daarop negeert u simpelweg.

Nog een fijne verderzetting.
U vroeg naar een artikel en u kreeg een artikel waarin hetgeen stond waarnaar u vroeg.

Als het antwoord u niet bevalt of als dat niet hetgeen was wat u bedoelde, dan had u dus gewoon uw vraag anders en beter dienen te formuleren. Het heeft derhalve alles met uw vraagstelling te maken en niets met mijn 'oneerlijk' citeren aangezien ik uw woorden letterlijk heb overgenomen. Ik snap niet hoe dat ooit oneerlijk kan zijn. Dat mag u me eens fijn gaan uitleggen.

En dat u dan twijfel over (de inleiding van) dat artikel tracht te zaaien door door zonder verdere onderbouwing te stellen:
Citaat:
Een inleiding van een artikel zegt over het algemeen meer over de journalist/publicatie waarin het artikel verschijnt dan over de feiten zelf.
doet daar verder uiteraard niets aan af.

Goed, nu dit duidelijk is, kan ik u ook nog vertellen dat het eigenlijk ook geen moer uitmaakt wiens onzalige idee het is geweest om zulks voor te stellen. Het feit dat men er op in is gegaan, zegt al ruimschoots voldoende. Daaruit blijkt namelijk dat het wederom de autochtonen zijn die zich aan dienen te passen in plaats van andersom.
Oud 15 december 2009, 22:35   #28
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
1) Ditis Nederland , geen België !!
2) Smaakt halalvlees anders ??
3) Oplossing: Halalvlees , westersgeslachtvlees &
vegetarisch , veganistisch eten aanbieden = oplossing !!
Niemand beledigd

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2009, 23:42   #29
brandnetel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ja, de slachting van dieren volgens Joodse principes is halal.
En die moslims mogen vlees eten dat door joden is aangeraakt ?
brandnetel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2009, 00:22   #30
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
U vroeg naar een artikel en u kreeg een artikel waarin hetgeen stond waarnaar u vroeg.

Als het antwoord u niet bevalt of als dat niet hetgeen was wat u bedoelde, dan had u dus gewoon uw vraag anders en beter dienen te formuleren. Het heeft derhalve alles met uw vraagstelling te maken en niets met mijn 'oneerlijk' citeren aangezien ik uw woorden letterlijk heb overgenomen. Ik snap niet hoe dat ooit oneerlijk kan zijn. Dat mag u me eens fijn gaan uitleggen.

En dat u dan twijfel over (de inleiding van) dat artikel tracht te zaaien door door zonder verdere onderbouwing te stellen:
doet daar verder uiteraard niets aan af.

Goed, nu dit duidelijk is, kan ik u ook nog vertellen dat het eigenlijk ook geen moer uitmaakt wiens onzalige idee het is geweest om zulks voor te stellen. Het feit dat men er op in is gegaan, zegt al ruimschoots voldoende. Daaruit blijkt namelijk dat het wederom de autochtonen zijn die zich aan dienen te passen in plaats van andersom.
Ik zaaide nergens twijfel over. Ik stelde gewoon dat de inleiding van een artikel over het algemeen geen feiten weergeeft maar een samenvatting door de journalist van wat volgt. In het geval van het zinnetje dat door u als 'bewijs' wordt gebruikt gaat dat echter niet op. De inleiding is de enige plaats waar dat zinnetje staat.
Uw laatste zin wordt trouwens compleet ontkracht door het ongedaan maken van de hele maatregel door de directie van de school in kwestie.
Oud 16 december 2009, 00:43   #31
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zaaide nergens twijfel over. Ik stelde gewoon dat de inleiding van een artikel over het algemeen geen feiten weergeeft maar een samenvatting door de journalist van wat volgt. In het geval van het zinnetje dat door u als 'bewijs' wordt gebruikt gaat dat echter niet op. De inleiding is de enige plaats waar dat zinnetje staat.
Dus u beweert hier impliciet dat die journalist uit zijn duim zoog dat er tien moslimgezinnen om halal gevraagd hadden. Zonder dat u daarvoor enig bewijs kunt overhandigen. "Over het algemeen" is geen sluitend bewijs, zelfs geen indicatie dat het hier zo zou zijn.

Citaat:
Uw laatste zin wordt trouwens compleet ontkracht door het ongedaan maken van de hele maatregel door de directie van de school in kwestie.
Ongedaan gemaakt na een storm van protest ja.
Oud 16 december 2009, 00:51   #32
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

halal vlees smaakt niet slechter hoor..
Oud 16 december 2009, 01:07   #33
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
Op de keper beschouwd zou op nazistische wijze geslacht vlees (u kent het wel: een enge man met SS-uniform die, met de rechterarm onhoog, richting Branau am Inn, Sieg Heil scanderend het beest slacht door twee diepe S-runen in de halsslagader te kerven) ook niet slechter smaken. Zou u het dan ook goedkeuren dat uw kind op school ongevraagd nazivlees te eten kreeg omdat een aantal naziouders de wens daartoe had uitgesproken? Het vlees smaakt immers hetzelfde...
Oud 16 december 2009, 06:30   #34
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
Nu nog een matteke en een lang kleed.
Je hebt het woord 'integreren' blijkbaar niet goed begrepen, Duvel.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2009, 00:10   #35
brandnetel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mcnab Bekijk bericht
Ik zie niet in wat er praktischer aan is om halal vlees klaar te maken.

Bak gewoon 10 halal steaks en geef de rest geen halal vlees.

Zou veel minder ophef veroorzaken.

Verder is het zo dat men zich voor een kerstdiner op school moet inschrijven.
Men weet dus perfect hoeveel halal vlees men dient aan te schaffen.
Precies. Waar is het probleem nu weeral ? Bij de halal-eters zelf mischien ?
brandnetel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2009, 09:30   #36
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brandnetel Bekijk bericht
En die moslims mogen vlees eten dat door joden is aangeraakt ?
Natuurlijk mogen ze dit; of ze dit willen is weer wat anders maar de dieren worden op dezelfde manier geslacht.
Oud 17 december 2009, 10:19   #37
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dus u beweert hier impliciet dat die journalist uit zijn duim zoog dat er tien moslimgezinnen om halal gevraagd hadden. Zonder dat u daarvoor enig bewijs kunt overhandigen. "Over het algemeen" is geen sluitend bewijs, zelfs geen indicatie dat het hier zo zou zijn.
Dat een journalist iets schrijft is dan wel bewijs volgens u?!

Ongedaan gemaakt na een storm van protest ja.[/quote]8 protesterende ouders (volgens de directie) kan bezwaarlijk een storm van protest genoemd worden. En als die directie geschrokken is van de lezersreacties onder krantenartikels en blogs moeten ze daar in Weert dringend wat vaker het wereldwijde web op.
Oud 17 december 2009, 12:03   #38
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Neen, je bent niet de enige.
Alleen, vroeger stonden de mensen op straat als er iets niet naar hun zin was.
Nu blijven ze allemaal voor hun breedbeeld-TV zitten want er is net een goeie film.
We zijn geworden tot een bende watjes die fijntjes gebrainwashed zijn om steeds ja te knikken, al is dat tegen alle wetten van de logica in.
Men is blijkbaar vergeten dat we het goed hebben (hadden) doordat onze voorouders voor onze rechten gestreden hebben.
Dat België mee van de duurste landen is geworden (deels door misbruik van het sociaal stelsel) kan niemand ontkennen. Maar we vinden het allemaal doodnormaal.
We gaan terug naar de tijd van Daens. Honger en kou lijden. Dat merk je nu al. Steeds meer gezinnen krijgen het vreselijk moeilijk omdat ze financiëel niet meer bij machte zijn om hun gezinnen op een deugdelijke manier te onderhouden.
En onze 'machthebbers' doen daar niets aan. Die schuiven gewoon de schuld op elkaar.
Sterker nog. Ze negotiëren het probleem.
En zelfs dat vinden wij normaal. Autobezitters worden uitgezogen door de parkeermaffia. Geen vuiltje aan de lucht. De levensduurte piekt en de lonen blijven niet in verhouding stijgen. Who cares.
Buitenlanders komen hier onze centen opsouperen. Och ja, het zijn kansarmen. Arm Vlaanderen.
België kent het meest aantal mensen die in overheidsdienst 'werken'.
Die overheidsdienst zou, als het een particuliere zaak zou zijn, al 10 keer in faling zijn geweest.
Ook dat raakt niemand's koude kleren.
En dan komen er partijen die proteststemmen krijgen en die de belangen van de gewone man willen verdedigen.
Ho maar. Dat moet zo snel mogelijk de kop ingedrukt worden.
Want stel dat de vetbetaalde postjes in het gedrang komen...
Daar waar links vroeger op de barricade stond om die belangen te verdedigen, ligt links nu voor de TV. De omgekeerde wereld.
Daar erger ik me aan.
Goed. Het is nu -4.7° C. buiten maar ik moet toch gaan werken. Een hele dag buiten in deze helse temperatuur. Maar daar stoort niemand zich aan.
Met een beetje geluk, krijg ik de helft van wat ik verdien in mijn handen.
De rest gaat naar kansarmen. Zo'n dikke BMW kost tenslotte véél geld in onderhoud, toch ?
Maar ook daar ligt niemand wakker van ...

Door die instelling ondermijnen we onze welvaart. Blijkbaar heeft niemand dat door.

Eindelijk iemand in dit hoekje van het Forum die op zelfkritiek kan worden betrapt. Hulde.

"De rest gaat naar kansarmen" Ter aanvulling: Of naar de kansrijken natuurlijk: http://forum.politics.be/showthread.php?t=121914

Daar ligt overigens ook niemand wakker van.

Vanavond weer een goede film op tv....
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2009, 12:41   #39
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Eindelijk iemand in dit hoekje van het Forum die op zelfkritiek kan worden betrapt. Hulde.

"De rest gaat naar kansarmen" Ter aanvulling: Of naar de kansrijken natuurlijk: http://forum.politics.be/showthread.php?t=121914

Daar ligt overigens ook niemand wakker van.

Vanavond weer een goede film op tv....
Neem er een voorbeeld aan!
Oud 21 december 2009, 16:09   #40
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Nu nog een matteke en een lang kleed.
Je hebt het woord 'integreren' blijkbaar niet goed begrepen, Duvel.
laat die mensen eens doen

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be