![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: ik ben voor Vlaamse onafhankelijkheid | |||
maar ik wil geen seperatist genoemd worden want dat is teveel geassocieerd met die België Barst roepers |
![]() ![]() ![]() |
6 | 9,52% |
en ik heb geen probleem met seperatist genoemd te worden want dat woord heeft voor mij geen negatieve bijklank |
![]() ![]() ![]() |
57 | 90,48% |
Aantal stemmers: 63. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() CD&V. Dat is gewoon de indruk dat ze willen geven aan hun achterban en kiespubliek. Er zal niets veranderen, België blijft gewoon bestaan alleen gaan er wat bevoegdheden naar de gewesten en gemeenschappen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
Minister
|
![]() Ik spreek niet graag van separatisme omdat België voor mij al gesepareerd is. Enkel de instellingen zijn nog niet aan de realiteit aangepast. België beschouw ik niet als een natie, de Belgen niet als een volk. België is wel een land en de Belgen zijn wel de inwoners van dat land, dat zal je me niet horen ontkennen.
Laatst gewijzigd door respublica : 15 december 2009 om 19:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
België is een staat, en inwoners worden daarom Belgen genoemd, dat zal je mij ook niet horen ontkennen. En wat is daarmee gezegd? Niks he.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ofwel splitst België met het confederalisme en blijft het enkel in naam bestaan, ofwel zal er niets veranderen en gaan er gewoon een paar bevoegdheden naar de deelstaten.
![]() |
![]() |
#185 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Ik ben een anti-separatist. Voor mij moeten Nederland en Vlaanderen immers herenigd worden.
![]() |
#186 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daarom bent ge nog geen "anti-separatist", he.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb daarnet toch ook mijn frieten van elkaar gesepareerd ze.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Anderen en dan met name Vlaams-Nationalisten die confederalisme naar voor schuiven doen dit wel om België op een sluikse manier te splitsen en om enige controle te kunnen blijven hebben over Brussel (in ruil voor financiële steun) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
|
![]() Ik ben ook anti-separatist, maar door separatistische acties in het verleden moet nu eerst België ontrenigd worden.
![]() |
#192 |
Gouverneur
|
![]() hoe hebt ge dat gedaan? van verraad over verraad of via een brutale onafhankelijheidsuitroeping in het Mayonees parlement?
![]() |
#193 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#194 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Via het uitbouwen van een radicale frittistische volksbeweging, uiteraard.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
Minister
|
![]() Citaat:
[Β] Daarmee poog ik duidelijk te maken dat ik de term separatist liever niet gebruik omdat ik geen zaken waaraan veel waarde zou mogen worden gehecht (een volk of een natie) uit elkaar wil halen. Het was net het Belgische separatisme dat volgens mij een taalgemeenschap, een Nederlands 'volk', uit elkaar heeft gehaald. Laatst gewijzigd door respublica : 15 december 2009 om 22:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2)Je mag er vinden van wat u wenst. Een afscheiding van Vlaanderen zal door iederen als seperatisme worden bestempeld. In die zin heeft het weinig zin om dat te verbloemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Minister
|
![]() Citaat:
2) Noemt u me maar zoals u wenst. Ik poogde enkel een punt te maken dat de nadruk bij mij niet op scheiden ligt, maar op aanpassen aan de reeds gescheiden realiteit. Maar deze discussie zou ik liever sluiten, aangezien ze niet echt relevant is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Belgicisten zijn de echte seperatisten ![]()
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " |
|
![]() |
![]() |