![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() http://www.standaard.be/artikel/deta...e+werkloosheid
Niets belet hen om eeuwig in de werkloosheid te blijven rondzwemmen. Het contrast kan niet groter zijn met de arbeider die jaren - wat zeg ik, decennia - in de fabriek heeft gewerkt en nu door de crisis zijn job verliest. Daar is de sociale zekerheid voor uitgevonden. Ja, er is werkloosheid. Ja, er zijn mensen die geen werk vinden, die hun werk verloren zijn enz enz Maar er zijn ook andere, en niet een vijftal... Daar komt bovenop dat men dan nog aan de lopende band werklozen aan het invoeren is, mensen die hier zo goed als geen kans maken om in de komende jaren werk te vinden maar die wel maandelijks een pak centen cadeau moeten krijgen, ook al hebben ze met ons land niets te maken. Gewoon hier eventjes binnengelopen... De werklozensteun dient al lang niet meer vooral voor wie ze opgericht werd! Bepaalde politieke partijen gebruiken die oa om hun kiesvee aan zich te binden: ze beloven ervoor te zorgen dat de centen zullen blijven rollen! Of dat kan, hoe lang dat kan zal hen worst wezen... Diegenen die op een onaanvaardbare manier er zo lang mogelijk gebruik van zitten te maken zijn een gevaar voor diegenen die met recht en reden gesteund moeten worden. Alle multicul- en ander praatjes ten spijt! Wat vooral erg is, is dat er heel wat eenvoudige jobs zijn die zowat door de meesten zouden kunnen ingevuld worden... maar die laten zich niet zien of horen! Een bakker die geen winkeldochter kan vinden en nog een heel pak van die voorbeelden... En onze politiekers staan erbij en kijken er naar. Net zoals naar zoveel dingen die kompleet vierkant lopen in dit landje... Laatst gewijzigd door andev : 14 december 2009 om 19:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() goedkope werkkrachten voor productie worden geimporteerd, know-how jobs worden ge-exporteerd.
Uiteindelijk kunnen we enkel nog terecht bij de overheid waarschijnlijk
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En terecht kunnen bij de overheid... zoals in het franstalig landsgedeelte waar twee of drie keer zoveel "ambtenaren" "werkzaam" zijn als bij ons? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
eigenlijk, nu ik er over nadenkt, we importeren ook know-how jobs. Schotse IT'ers zijn bijzonder populair in belgie(brussel) wegens diverse belastingsvoordelen als ze zelfstandig consultant zijn.
![]() |
![]() |
#5 |
Burgemeester
|
![]() al dat "importen" is niet nodig, hier in belgie is tallent (know how)genoeg, maar men moet het willen zien, maar men ziet enkel hoe goekoop men wil werken, en odertussen gaan de prijzen de hoogte in en verkopen ze haast niets meer omdat diegene die hier woond geen werk meer krijgt
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Volgens de VDAB zijn er 100000 vacatures waarvoor men niemand "kan vinden"...
Daar wringt het schoentje: werklozen willen geen vuil werk doen, niet in de bouw werken, niet poetsen, niet strijken, niet werken in de horeca, ze hebben altijd een excuus! DAT moet gedaan zijn! Werkzoekenden MOETEN verplicht worden eender welke job aan te nemen als zij lichamelijk eraan voldoen! Wedden dat Vlaanderen geen enkele werkloze meer heeft? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Denk je dat iedereen geschikt is om in de bouw zwaar werk te leveren voor een klein preeke? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is stempelen aan een nog kleiner preeke dan beter?
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Komaan zeg Mambo, je begrijpt toch wel dat er mensen zijn die niet met een rol roofing of een zak cement de ladder of de stelling opkunnen?
Of al diegenen die te lomp zijn om te helpen donderen, zou jij ze aannemen misschien? |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn de dag van vandaag bouwliften voor een habbekrats te koop. Maar dat ze dikwijls te lomp zijn is me al opgevallen ja, eerder dat is het probleem tegenwoordig. Niets kunnen...dan klagen.
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() De RVA houdt rekening met hun voorgestelde jobs aan werkzoekenden. Bijvoorbeeld als een huiswerkende vrouw geen poetswerk aankan, kan ze wel op kinderen passen in een kinderdagverblijf.
Als een werkzoekende systematisch alle voorgestelde jobs weigert, kan hij/zij geschorst worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kijk een liftje.
Hoeven ze niet te sleuren. ![]()
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een beetje schrandere zoekt werk dat niet gevraagd wordt natuurlijk. Of waar hij de capaciteiten niet voor heeft. Dat is ook realiteit.
![]() |
![]() |
#15 |
Europees Commissaris
|
![]() Om huizen te renoveren moet men eigenlijk niet zoveel kunnen hoor ... wel twee benen en twee armen met de respectievelijke handen en voeten er aan willen gebruiken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als het is zoals in bepaalde tv programma's...oude keukens verven en zo dan moet je idd niet al teveel kunnen. De rest wil ik nog eens bezig zien.
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kijk dit is bv ; renoveren.
![]() Dat alles binnen een zekere tijd "en" budget "en" winstgevend "en" goedgekeurd nadien ..."en, en, en..."
![]() |
#18 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() aha...en wat mag het kosten en hoe lang mag het duren?
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Pas op ik ken mensen die daar al 10 jaar mee bezig zijn hoor.
(aan hetzelfde wel te verstaan) Om den duur merk je het niet eens meer.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 15 december 2009 om 22:26. |
![]() |
![]() |