![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1141 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Allez, hoe hebt ge dat ontdekt?
Maar verbiedt dat mij om zaken eens vanuit wetenschapsfilosofisch standpunt te bekijken, en me af te vragen WAAROM we iets voor waar aannemen, eerder dan op het inhoudelijke in te gaan? Gezien de evolutie-hypothese nog altijd wijd en zijd becritiseerd wordt, lijkt het toch een logische gedachte om daar eens achter te vissen, niet? Citaat:
Of anders gezegd, je bent weer rond de pot aan het draaien door over iets te beginnen dat niets te maken had met de stelling. Iets met stropoppekes of zo? Juist, zielig zijt ge altijd al geweest. |
|
|
|
|
|
|
#1142 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Bovendien,.. bedoel je hier niet de poging om een zoveelste (vermeende) hoax opgezet door 'evolutionisten' aan te tonen ? .... enkel in mijn fantasie zeg je ? |
||
|
|
|
|
|
#1143 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
niet dat ik je hele dispuut met praha geweldig interessant vind, maar dit
Citaat:
Voor de rest: doe zo verder, misschien komt ge der wel aan uit wie den dikste heeft. Dit is al 50 pagina's geen wetenschappelijke discussie meer.
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
|
|
|
|
|
#1144 | ||
|
|
Citaat:
Citaat:
Ge vindt dat precies wel belangrijk eh, die stropop. Ge moogt em hebben. Flink eh en juist wanneer ge denkt dat ge niet lager kunt gaan, doet ge het toch.
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
||
|
|
|
|
|
#1145 | |
|
Minister
|
Citaat:
![]()
|
|
|
|
#1146 | |||
|
Minister
|
Citaat:
Als je niet gelooft in (zoals jij en je collega's dat noemen) 'macro-evolutie', verklaar mij dan eens hoe in godsnaam de ionenkanalen zijn ontstaan die op elke eurkaryote cel te vinden zijn (en belangrijk zijn in energiemetabolisme, signalisatie bij neuronen). Als je beweert dat er geen overgang is in species en jouw ingebeeld vriendje besliste om een soort 'voorouder maar dan in minieme zin (die niet van soort veranderde, maar wel 'kleine' verschillen doorheen de tijd ontwikkelde), dan moet je mij toch eens vertellen hoe die ionenkanalen qua sequentie in alle eukaryoten behalve de meest primitieve eencelligen TOCH bij elk organisme voorkomt. Liefst op de manier waarop jij wetenschap zou beoefenen. Citaat:
Citaat:
Wij vinden jou een lul, Bart Laatst gewijzigd door RodeLantaarn : 16 december 2009 om 00:06. |
|||
|
|
|
|
|
#1147 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door fonne : 16 december 2009 om 00:37. |
|
|
|
|
|
|
#1148 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar kom, als een cel nu eens geen ionenkanalen had, zou je ze dan een eukaryote cel noemen? En als cellen die ionenkanalen nodig hebben om aan energie te geraken, is het dan logisch dat die overal terug voorkomen? En als dat altijd in dezelfde sequentie enzo gebeurd, wat toon je dan aan? Dat er de laatste 600 miljoen jaar niets meer geëvolueerd is op cellulair niveau? Het creationistische argument ken je waarschijnlijk ook wel? Waarom zou God iedere keer iets anders uitvinden? NIet dat ik daar nou in geloof. Maar in ieder geval zie ik niet hoe het feit dat iets altijd en blijkbaar grotendeels onveranderlijk voorkomt in alle moderne soorten een bewijs van de evolutie-hypothese inhoudt. Op welke manier leid jij af dat de ontwikkeling van alle moderne soorten zou moeten gebeurd zijn uitsluitend en alleen via Darwin's principe: "the best adapted survive"? Het zoveelste geleerd klinkend argument dat gewoon knal voorbijgaat aan wat bewezen moet worden. Citaat:
Ja, ik weet dat het moeilijk is voor U om de ingebeelde zekerheid van de evolutie-hypothese los te laten. Schrik dat er iemand om het hoekje staat te wachten? |
||
|
|
|
|
|
#1149 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Omdraaien van de bewijslast noemen ze zoiets. Ik zeg gewoon dat er onvoldoende bewijs is dat de evolutie-hypothese klopt. En tot hiertoe heb ik elk aangedragen "bewijs" ontmaskerd. Citaat:
Citaat:
Ja, ik blijf peilen naar de onmetelijke diepten van de intellectuele hel waar de atheisten in leven. |
|||
|
|
|
|
|
#1150 | ||||||||||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
maar goed dat je het al eens bent dat het niet in die betekenis gebruikte Citaat:
Nu kan je vervolgens nog verder palaveren over die termen en/of er zelfs een totaal andere betekenis aan kleven. Maar wat is er mis met de gewone taalkundige betekenis in de zin van : diversificatie, verscheidenheid, variant ? Of als je wilt genetische variatie of genetische diversiteit gezien het onderwerp. In ongeveer die betekenis werd het aanvankelijk al ettelijke posts voor deze gebruikt. Niettemin verzanden we hier weer in een spelletje semantiek Citaat:
Hier zeg je dus dat 'waarde' nog steeds als een numeriek ( bv 1 2 3 ) moet beschouwt worden eerder als een toestand want het moet mogelijk blijven dat je daar een gemiddelde van zou kunnen berekenen als twee waardeset naast elkaar legt en wilt combineren ? bv set S1 (a1,b1,c1) combineren met set S2 ( a2,b2,c2) geeft set S3 (a3,b3,c3 ) waarin a,b,c elementen zijn uit de eindige verzamelingen A,B,C en waarvoor verder zoiets zou moeten gelden als a3 = fA ( a1,a2), b2 = fB ( b1,b2), c3 = fC ( c1,c2) zoietske dus ? Citaat:
Verder ben ik het volledig oneens met je dat dat al volledig okay zou zijn... ik sprak je immers al over dat die 'klok' voortdurend aangepast ( nauwkeuriger ) wordt gemaakt aan de hand van wat men kan zeggen uit allerhande data en dat er ook geen consensus bereikt is over een unversele klok. btw laatste keer toen ik over dat ijken sprak ontkende je zelf dat dat zoietske nodig zou zijn. Citaat:
Citaat:
Daar die klok een gemiddelde snelheid weergeeft en het met een statistische zekerheid het perfect kan dat er 'sprongen' zijn gemaakt. pas op ! Ik spreek dus niet over 'sprongen' in die zin dat ( gesteld een bv vaste snelheid van verandering in genen ) dat die snelheid even zou opgedreven Citaat:
tegen de tijd dat we expliciet over twee verschillende soorten ( in evolutionaire zin ) zouden spreken hebben de creationisten de darwinisten al uitgemoord of hebben de darwinisten al ingegrepen om zulke genetische 'fouten' te voorkomen of recht te zetten Citaat:
Citaat:
wel dat blijft me nu verbazen se Jij en anderen als tegenstanders van de theorie krijgen een uitgelzen kans de zaak te falsificeren en je gaat er niet op in. Wij echter als zwaar door het Darwin-dogma geïndoctrineerde personen hebben daar natuurlijk niet zo'n behoefte aan [quote]Blijven zoeken, 't staat er echt wel in. Iets met afwasgenen of zoiets.[/quote neen hoor... ik zoek me hier al constant rot wie wat waar en hoe gezegd heeft.. niet echt m'n soort bezigheid. Bovendien is dat jouw taak.... jij houdt die evolutionaire klok heel hoog in je vaandel... zo hoog dat je concrete gevonden data die niet zouden stroken afdoet als foutief, mis geïnterpreteerd, een soort tegenbewijs voor een theorie die er overigens niks mee te zien heeft ( ik blij het nog een rare kronkel vinden ). Op z'n minst mag jij dan met cijfermateriaal afkomen en de vermeende consensus erover dat die snelheid universeel zou zijn en onbeperkt opdeelbaar. Citaat:
Allez nog één keer met nog een meer simplistisch vbtje ( ik laat het vlak na elkaar er even makkelijkshalve af ) De enkelvoudige kans _ in de veronderstelling dat we uitgaan van perfecte dobbelsteen_ om een zes te gooien is 1/6, dat noem ik p akkoord ? De kans om k zessen na n worpen gegooid te hebben wordt dan gegeven door P ( X = 'zes gooien' ) = f(k;n,p)= Cn,k * p^k * (1-p)^k = n*(n-1)...(n-k+1) * 1/k! * (1/6)^k (5/6)^(n-k) Naarmate we nu n willekeurig kunnen opdrijven bij een vraag van een beperkt aantal voor k zie je toch in dat die kans naar 1 streeft ? Die k zessen zijn dus reeds voorgekomen met een statistische zekerheid akkoord ? Doch is de vraag anders geformuleerd : - we stellen dat we die k successen nog moeten gaan gooien dan lijkt het een onmogelijke taak... die kans lijkt onbestaande of - we stellen wat de kans zou zijn dat ze in een verleden interval [n1,n2] hadden moeten voorkomen dan lijkt die kans weer onbestaande als de eis voor k wat al te hoog uitvalt Citaat:
Doch een docent vinden die jou wat duidelijk kan maken zal ook niet van de poes zijn. Citaat:
Je laatste rekenvoorbeeldje even in acht genomen, misschien dat je daar expliciet naar verwijst, zat je ronduit fout met je veronderstellingen Citaat:
Citaat:
|
||||||||||||||
|
|
|
|
|
#1151 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Vraag is: is ze dat ooit geweest? Nog even terug naar de eerste reactie van een Darwinist alias Atheistisch-Materialist: Citaat:
Laatst gewijzigd door fonne : 16 december 2009 om 01:12. |
|||
|
|
|
|
|
#1152 | |
|
Minister
|
Citaat:
Wat bewijst dat je er niets van snapt. Vermoedelijk ben je niet eens in staat om een verkrampte poging te doen. Ik roep trouwens iedereen op die deze 'poster' onwetenschappelijk vindt (en ongenuanceerd) om daarop te reageren.
|
|
|
|
#1153 | |||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
man man... ik zei je gewoon dat het over Rb ging ipv Thorium uitgaande van de veronderstelling dat Th daarvoor stond zie de post van Pieke Wie pakt er hier nu mee uit als iets gewichtigs ? jij toch maar Citaat:
En wederom ben jij het die er een zwaar punt van maakt van een futiliteit en dus niet ik Citaat:
voor de rest negeer je de essentie van die post Jij nam voor die mu die N Jij gebruikt die poisson verdeling als model ... wat fout bleek ... er is alleen een sprake van poisson-distribuitie voor , en ik zal ook eens citeren :"het aantal binnen een bepaalde tijd vervallen radio-actieve atoomkernen in een stuk radio-actief materiaal" De uiteindelijke verdeling blijkt een exponentiële Citaat:
Die mu is die lambda in zo'n poissonverdeling en verder zou dat dan de kans moeten uitdrukken voor die N en niet de verwachtingswaarde ervoor Je bent en blijft hopeloos Citaat:
Het is overduidelijk dat jij de enige bent die dat probeert...wederom een poging om de zaak van de essentie af te leiden Laatst gewijzigd door praha : 16 december 2009 om 01:47. |
|||||
|
|
|
|
|
#1154 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
omdat dat de juiste werkwijze is... je hebt slechts drie keuzes
1) Je toont aan dat het niet onder de titel wetenschappelijke theorie mag geplaatst worden 2) Je falsifieert de zaak waaruit blijkt dat de theorie niet als juist model kan gebruikt worden om de werkelijkheid te omschrijven 3) Je komt met een alternatief dat beter en nauwkeuriger de zaak verklaart. In dat geval mogen we de evolutietheorie afvoeren als onvoldoende juist (of 'mis' als je wilt ) en/of ze aan te passen als er nog wat bruikbaars blijkt of ze gewoon integraal te vervangen door de nieuwe theorie geen één van de drie punten ben je tot nu toe in geslaagd Citaat:
Blijkbaar heb je daar ook al wat tegen als het niet in je kraam past Citaat:
Citaat:
Het grote complot bedoel je ? Waar paleontologen informatie en kennis die niet past in het darwin-dogma achter houden en zelfs overgaan tot het vervalsen van feiten tot plots blijkt dat ze één en 't ander niet meer verkocht krijgen en opnieuw beginnen ? Laatst gewijzigd door praha : 16 december 2009 om 01:38. |
|||
|
|
|
|
|
#1155 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#1156 |
|
Minister
|
Zeg maar het tegengestelde van onmetelijk diep inzicht en intellect.
|
|
|
#1157 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het was een loutere vaststelling. |
||
|
|
|
|
|
#1158 | ||
|
|
Citaat:
In een discussie is het de bedoeling dat je boodschap/post/antwoord op zo'n manier geformuleerd is dat iedereen die boodschap ook interpreteert zoals je het bedoelt hebt. In en wetenschappelijke discussie wil dat dus zeggen dat je de juiste symbolen gebruikt, en de juiste termen. Tot nu toe faal je daar in. Th is het symbool van thorium. t1/2 die van de halfwaardetijd. En dat al sinds de grooten oorlog. Citaat:
Hokjesdenken maakt het leven gemakkelijk eh. Ik ben geen atheistisch-materialist, dus steek het maar daar waar de zon niet schijnt
||
|
|
|
|
|
#1159 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#1160 | |||
|
|
Dat noemen ze de wetenschappelijke methode.
Ge zit hier wat af te lullen over die methode en hoe de evolutieleer er niet mee strookt. Hypocriet om dan te zien dat ge zelf niet zo consequent zijt. Nope. Citaat:
Wanneer geef je daar eens wat referenties voor? Citaat:
Laat maar weten wanneer je denkt dat dat ook werkelijk gebeurd is. ge hebt ze dus niet. Je kan zelf kiezen hoe je hem wil noemen. Citaat:
En nu eens eindelijk de essentie van deze hele draad, beste fonne. Wanneer kom je eens eindelijk af met de bewijzen die de evolutietheorie weerleggen?
|||
|
|
|