Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 december 2009, 11:24   #21
Jeronimo
Minister-President

Jeronimo's schermafbeelding

Standaard

Bij ons valt dat eigenlijk nog mee, op wat gepraat na. En wij zijn nu toch geen klein klasje. (650 )
Jeronimo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2009, 12:27   #22
Nexer
Parlementslid

Nexer's schermafbeelding

Standaard

Zou de sociale status van die studenten zo slecht zijn(of maken ze zichzelf onderbewust wijs dat die zo slecht is) dat ze er alles voor over hebben in een warm gebouw te kunnen vertoeven?

"For all those upper/middle class academics, harassment means all those loud ordinary people, who smell bad, who talk dirty."
Nexer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2009, 12:27   #23
Sam M.
Lokaal Raadslid

Standaard

Bij ons is dit ook geen probleem.De lessen zitten meestal halfvol (criminologie) diegene die komen luisteren (meestal) als dit niet gebeurd worden ze er wel degelijk uitgegooid, maar de krant lezen of een boekske openslaan tijdens de les soms omdat de prof echt geen les kan geven, of zelf gewoon zijn boek afleest gebeurd wel eens, maar in stilte en daar heb ik dan geen problemen mee.

Maar je merkt wel een duidelijk verschil tussen de lessen, en dit hangt dan vooral af van de prof. sommige doen het er wel om om een zo saai mogelijke les te geven.
Het boekje lezen kan ik thuis ook, ik verwacht van een leerkracht toch net iets meer dan dat.
Sam M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2009, 13:10   #24
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Van 1974.
Ik ook en wij zaten gewoon met de walkmen in de aula
.. de helft van de proffen rammelt toch z'n cursus af, dus kan je evengoed met 1 oor luisteren
Oud 16 december 2009, 13:31   #25
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
Ik ook en wij zaten gewoon met de walkmen in de aula
.. de helft van de proffen rammelt toch z'n cursus af, dus kan je evengoed met 1 oor luisteren
ah, de goeien ouwen tijd van uitgerokken casettebandjes, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2009, 16:46   #26
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
ge moet tegenwoordig maar eens iemand proberen buizen omwille van wangedrag... veel succes
Ik vind die uitspraak getuigen van een oudewets minderwaardigheidskompleks, tiepisch aan (sommige ... minderwaardige ... gefrustreerde ...) onderwijzenden.

Allez, als iemand wangedrag vertoont, moet ge hem/haar dan buizen op Nederlands of op geschiedenis ??

Als wangedrag in een klaslokaal voorkomt, dan reageert ge in eerste plaats gemodereerd; als het blijft duren of erger is/wordt, dan smijt ge hem uit uw klas en stuurt hem naar de direkteur of weet ik veel wie daarvoor in je school aangeduid is.
Dan moeten de ouders verwittigd worden, en moet er gepraat worden.

Voor de rest heeft dit niks te maken met 'buizen', want als de stof gekend is, dan is ze gekend.

(en als uwen direkteur niet 'mee wil', dan kunt ge kiezen: u laten behandelen als een vod - uitzondering als ge nog niet benoemd zijt - of ge kunt - geruggesteund met kollega's - opkomen voor een fatsoenlijk schoolbeleid.)

(dit allemaal in de veronderstelling dat ge geschikt zijt om les te geven; als ge uw leerlingen niet begrijpt, en ge kunt hen niet de baas - op een natuurlijke manier - , dan gaat ge beter ander werk zoeken)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2009, 17:42   #27
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik vind die uitspraak getuigen van een oudewets minderwaardigheidskompleks, tiepisch aan (sommige ... minderwaardige ... gefrustreerde ...) onderwijzenden.

Allez, als iemand wangedrag vertoont, moet ge hem/haar dan buizen op Nederlands of op geschiedenis ??

Als wangedrag in een klaslokaal voorkomt, dan reageert ge in eerste plaats gemodereerd; als het blijft duren of erger is/wordt, dan smijt ge hem uit uw klas en stuurt hem naar de direkteur of weet ik veel wie daarvoor in je school aangeduid is.

Voor de rest heeft dit niks te maken met 'buizen', want als de stof gekend is, dan is ze gekend.

(en als uwen direkteur niet 'mee wil', dan kunt ge kiezen: u laten behandelen als een vod - uitzondering als ge nog niet benoemd zijt - of ge kunt - geruggesteund met kollega's - opkomen voor een fatsoenlijk schoolbeleid.)

(dit allemaal in de veronderstelling dat ge geschikt zijt om les te geven; als ge uw leerlingen niet begrijpt, en ge kunt hen niet de baas - op een natuurlijke manier - , dan gaat ge beter ander werk zoeken)
U kent blijkbaar ook weinig van het onderwijs Dat zie ik eraan, vermits je de zaken zo eenvoudigweg voorstelt en er blijkbaar vanuit gaat dat proffen/leerkrachten die problemen hebben met hun leerlingen/studenten, toch vaak ongeschikt zijn voor hun job of hun 'publiek' niet (meer) aankunnen. Dat is echter ten dele larie. Ik laat nu eventjes de nieuwe problemen die zich op den unief aan het ontwikkelen zijn met eerstejaars 'would be' studenten achterwege, vermits ik hoop dat er hier nog enige collegialiteit te bespeuren valt en de prof nog relatief veel te zeggen heeft over zijn studenten. In het secundair is dit echter al geruime tijd een ander verhaal. In vele scholen sta je er als leerkracht akelig alleen voor als je een 'moeilijke' klas hebt, of beter gezegd een krapuulklas. Hetgeen jij insinueert, rekenen op collega's indien je een onbekwame directeur hebt, is toch echt wel een sprookje geworden. Je mag al blij zijn dat je één of twee collega's hebt die je 'problemen' een beetje verstaan en daar begrip voor willen opbrengen. Zelfs al hebben ze diezelfde moeilijk leerlingen en hebben ze daar ook hun problemen mee, vele collega's ('what's in a name ?') willen of durven niet toegeven dat ze problemen hebben of ook solidair te zijn met andere leerkrachten.

Uiteraard ligt het probleem hem niet alleen meer bij de leerlingen in het verderfelijke sfeertje dat op vele scholen heerst tegenwoordig. We moeten durven toegeven dat het secundair onderwijs, zelfs de ASO's, om allerlei redenen, een vuilbak zijn geworden en niet enkel qua leerlingenpopulatie, maar ook qua personeelsbestand. Want wie geeft er nu nog graag en eerste keus les in het secundair? Dat is een serieuze minderheid geworden. Wat betreft de (vroegere) licentiaten in het hoger secundair: eerlijkheidshalve moeten we bekennen dat het niet de sterksten zijn die voor een loopbaan in het onderwijs kiezen. Wat de exacte wetenschappers betreft: wie kiest er bewust als vrije keuze voor een loopbaan in het onderwijs als je in de privé meer kan verdienen en meer arbeidsvreugde eruit kan halen? En wat de humane en sociale wetenschappers betreft: 'de elite' kiest hier voor een goede baan in de ambtenarij of verder doctoreren aan den unief of hogeschool, maar toch niet voor een baan in het middelbaar onderwijs?

Kortom, daar waar leraar zijn vroeger een prestigeberoep was met veel aanzien, is dit nu verworden tot een tweederangsberoep, de autortiteit en het aanzien hiervan is om allerhande redenen compleet uitgehold. Wie nog in het onderwijs werkt, wordt steeds meer gefrustreerd of trekt zich niets meer aan van de problemen en laat alles op z'n beloop. Uiteraard voelen leerlingen en ouders dit ook. Wat de frustraties en het minderwaardigheidscomplex bij het leerkrachtenkorps nog doet toenemen.

Om terug te komen op de door u aangehaalde reacties 'wat te doen bij moeilijke leerlingen':
Waarom een directie niet wil of kan reageren:
- ze is gewoonweg onbekwaam of niet bij machte te reageren. Incompetentie is veel voorkomend in het onderwijs.
- jouw problemen interesseren de directie geen moer.
- de directie onderschat het probleem, minimaliseert het.
- de driectie heeft schrik van de reacties van de leerlingen / ouders en veegt het probleem bijgevolg onder de mat.
- de directie gaat ervan uit dat de leerkracht maar 'sterk' genoeg moet zijn het probleem zelf op te lossen.

En de kans is klein dat, indien je bot vangt bij de directie wat een reëele kans is, dat je dan gerugesteund wordt door je collega's zoals je insinueert. Waarom niet?:
- collega's zijn egöistisch en doen niet de moeite zich te verplaatsen in andermans problemen.
- de collega's hebben angst (vooral de nog niet-vastbenoemden) om de directie voor hun kar te rijden en latere benoemingskansen te fnuiken.
- collega's hebben er baat bij dat het je ondergang wordt (meer uren les terug in te vullen, plaatsjes innemen).
- collega's vinden dat je het toch zelf maar hebt gezocht. Dus je moet het zelf en alleen maar oplossen.
- collega's hebben schrik dat de leerlingen zich ook tegen hen gaan keren, indien ze het opnemen voor een getormenteerde collega.

Ik vrees dat dat de realiteit is in ons huidige secundair onderwijs. Ik ben nog altijd blij dat ik er weg ben gegaan. Uiteraard zijn er uitzonderingen en zullen er ongetwijfeld een heel aantal leerkrachten zijn dit het goed menen met hun job en hun collega's. Maar je moet al verdomd sterk in je schoenen staan om in te gaan tegen de gelatenheid, de onkunde en het pessimisme dat in het onderwijs overheerst.

Laatst gewijzigd door freespirit : 18 december 2009 om 17:45.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2009, 20:49   #28
Thanatos
Burger

Standaard

Ik ga niet veel naar de les (thuis studeren is veel efficienter), maar als ik ga luister ik wel aandachtig en ben ik stil.

Ik stoor me vreselijk aan mensen die elke dag naar de les gaan om hun geweten te sussen, want luisteren doen ze niet. Met een krant te lezen stoor je niemand, maar met voortdurend te praten wel. En niet alle proffen durven daar tegen in gaan.

Ben absoluut tegen het punten zetten op gedrag ed. Ik ga met moeite naar de les, maar ik ken m'n stof wel, wat blijkt uit de examens. Het zou onrechtvaardig zijn aanwezigheid en gedrag in de les te quoteren.

Als de prof storende elementen ervaart, moet ie ze maar buitenzetten. Simpel.

Laatst gewijzigd door Thanatos : 18 december 2009 om 20:51.
Thanatos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2009, 12:54   #29
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
U kent blijkbaar ook weinig van het onderwijs Dat zie ik eraan, vermits je de zaken zo eenvoudigweg voorstelt en er blijkbaar vanuit gaat dat proffen/leerkrachten die problemen hebben met hun leerlingen/studenten, toch vaak ongeschikt zijn voor hun job of hun 'publiek' niet (meer) aankunnen. Dat is echter ten dele larie. Ik laat nu eventjes de nieuwe problemen die zich op den unief aan het ontwikkelen zijn met eerstejaars 'would be' studenten achterwege, vermits ik hoop dat er hier nog enige collegialiteit te bespeuren valt en de prof nog relatief veel te zeggen heeft over zijn studenten. In het secundair is dit echter al geruime tijd een ander verhaal. In vele scholen sta je er als leerkracht akelig alleen voor als je een 'moeilijke' klas hebt, of beter gezegd een krapuulklas. Hetgeen jij insinueert, rekenen op collega's indien je een onbekwame directeur hebt, is toch echt wel een sprookje geworden. Je mag al blij zijn dat je één of twee collega's hebt die je 'problemen' een beetje verstaan en daar begrip voor willen opbrengen. Zelfs al hebben ze diezelfde moeilijk leerlingen en hebben ze daar ook hun problemen mee, vele collega's ('what's in a name ?') willen of durven niet toegeven dat ze problemen hebben of ook solidair te zijn met andere leerkrachten.

Uiteraard ligt het probleem hem niet alleen meer bij de leerlingen in het verderfelijke sfeertje dat op vele scholen heerst tegenwoordig. We moeten durven toegeven dat het secundair onderwijs, zelfs de ASO's, om allerlei redenen, een vuilbak zijn geworden en niet enkel qua leerlingenpopulatie, maar ook qua personeelsbestand. Want wie geeft er nu nog graag en eerste keus les in het secundair? Dat is een serieuze minderheid geworden. Wat betreft de (vroegere) licentiaten in het hoger secundair: eerlijkheidshalve moeten we bekennen dat het niet de sterksten zijn die voor een loopbaan in het onderwijs kiezen. Wat de exacte wetenschappers betreft: wie kiest er bewust als vrije keuze voor een loopbaan in het onderwijs als je in de privé meer kan verdienen en meer arbeidsvreugde eruit kan halen? En wat de humane en sociale wetenschappers betreft: 'de elite' kiest hier voor een goede baan in de ambtenarij of verder doctoreren aan den unief of hogeschool, maar toch niet voor een baan in het middelbaar onderwijs?

Kortom, daar waar leraar zijn vroeger een prestigeberoep was met veel aanzien, is dit nu verworden tot een tweederangsberoep, de autortiteit en het aanzien hiervan is om allerhande redenen compleet uitgehold. Wie nog in het onderwijs werkt, wordt steeds meer gefrustreerd of trekt zich niets meer aan van de problemen en laat alles op z'n beloop. Uiteraard voelen leerlingen en ouders dit ook. Wat de frustraties en het minderwaardigheidscomplex bij het leerkrachtenkorps nog doet toenemen.

Om terug te komen op de door u aangehaalde reacties 'wat te doen bij moeilijke leerlingen':
Waarom een directie niet wil of kan reageren:
- ze is gewoonweg onbekwaam of niet bij machte te reageren. Incompetentie is veel voorkomend in het onderwijs.
- jouw problemen interesseren de directie geen moer.
- de directie onderschat het probleem, minimaliseert het.
- de driectie heeft schrik van de reacties van de leerlingen / ouders en veegt het probleem bijgevolg onder de mat.
- de directie gaat ervan uit dat de leerkracht maar 'sterk' genoeg moet zijn het probleem zelf op te lossen.

En de kans is klein dat, indien je bot vangt bij de directie wat een reëele kans is, dat je dan gerugesteund wordt door je collega's zoals je insinueert. Waarom niet?:
- collega's zijn egöistisch en doen niet de moeite zich te verplaatsen in andermans problemen.
- de collega's hebben angst (vooral de nog niet-vastbenoemden) om de directie voor hun kar te rijden en latere benoemingskansen te fnuiken.
- collega's hebben er baat bij dat het je ondergang wordt (meer uren les terug in te vullen, plaatsjes innemen).
- collega's vinden dat je het toch zelf maar hebt gezocht. Dus je moet het zelf en alleen maar oplossen.
- collega's hebben schrik dat de leerlingen zich ook tegen hen gaan keren, indien ze het opnemen voor een getormenteerde collega.

Ik vrees dat dat de realiteit is in ons huidige secundair onderwijs. Ik ben nog altijd blij dat ik er weg ben gegaan. Uiteraard zijn er uitzonderingen en zullen er ongetwijfeld een heel aantal leerkrachten zijn dit het goed menen met hun job en hun collega's. Maar je moet al verdomd sterk in je schoenen staan om in te gaan tegen de gelatenheid, de onkunde en het pessimisme dat in het onderwijs overheerst.
Allez, 't is een regelrecht mirakel dat er nog één student door de 1° kan geraakt met zo'n middelbaar onderwijs.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2009, 14:19   #30
Jeronimo
Minister-President

Jeronimo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thanatos Bekijk bericht
Ik ga niet veel naar de les (thuis studeren is veel efficienter), maar als ik ga luister ik wel aandachtig en ben ik stil.

Ik stoor me vreselijk aan mensen die elke dag naar de les gaan om hun geweten te sussen, want luisteren doen ze niet. Met een krant te lezen stoor je niemand, maar met voortdurend te praten wel. En niet alle proffen durven daar tegen in gaan.

Ben absoluut tegen het punten zetten op gedrag ed. Ik ga met moeite naar de les, maar ik ken m'n stof wel, wat blijkt uit de examens. Het zou onrechtvaardig zijn aanwezigheid en gedrag in de les te quoteren.

Wat/Waar studeer je?
Jeronimo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2009, 14:41   #31
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

De meeste van die amok makers van het eerste jaar, blijven in het eerste jaar
Oud 19 december 2009, 14:44   #32
Heftruck

Standaard

De onderwijzers worden met de tekortkomingen van hun systeem geconfronteerd. Hun hoogmoed voorkomt het geheel te zien. Nee, liever de tentakels van het beest slaan dan het in de ogen te kijken.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2009, 15:03   #33
Tavek
Banneling

Standaard

Na 1 aanmaning uw boelke bijeen pakken en de les stoppen.

Als ze het zo een paar keer te bont maken gaan hun collega studenten wel eens actie ondernemen. Want die willen wel les hebben.

En in kleinere groepen smijt ge die mannen gewoon buiten.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2009, 15:31   #34
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Toen ik 1 maand aan mijn eerste kan bezig was op de KUL had ik al door dat die lessen volgen geen enkele meerwaarde had voor mij. Ik kon mij daar niet concentreren, de prof ging traag over puntjes die ik wel snapte en snel over puntjes die ik niet snapte, mijn lesnota's waren waardeloos, ... Na 4 uur hoorcolleges (van 09.00 tot 13.00) kwam ik altijd tot de vaststelling dat ik net zo goed 4 uur in mijn bed had kunnen liggen. IK ben na die maand haast nooit nog naar de lessen geweest, en uitsluitend op mijn kot zitten leren. Qua resultaten een hele vooruitgang.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2009, 16:10   #35
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:

Ho maar zo simpel is het niet.
Ze maken er een spelletje van, enkel wanneer de prof zijn rug draait roeren ze zich...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2009, 17:35   #36
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

From_Vlaanderen's schermafbeelding

Standaard

Als de materie in de gazet interessanter is dan de materie die in een veel te dik boek staat en die volgende dag niet veranderd zoals bij een gazet wel het geval is.
Waarom zou men dan geen gazet mogen lezen?
Als ze uit is, wat toch maar een klein uurke duurt kan je aan iemand nota's vragen en vervolgens ook wat luisteren naar wat de toneelspeler aan het debiteren is.

Helaas moest ik tijdens de lessen altijd opletten, of ik mocht het weekeind binnenblijven en door de week ook als ge het varken uithangt.
Oud 19 december 2009, 19:22   #37
Sam M.
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ho maar zo simpel is het niet.
Ze maken er een spelletje van, enkel wanneer de prof zijn rug draait roeren ze zich...
Ik denk dat u net iets teveel geloof hecht aan de verhaaltjes. Ik merk dat op de universiteit het in de lessen zeer stil is, zeker als je ziet met hoeveel men daar soms zit. En de meeste proffen gaan zich niet inhouden om te zeggen dat het stil moet zijn, of om mensen buiten te zetten. (Althans in de richting die ik volg, en ik heb ook vaak les met andere richtingen.) Over het lawaai en de medewerking in de klas in de middelbare school daarentegen kan ik niet zo positief zijn.Ik moet toegeven daar was ikzelf ook niet vaak stil maar of dit vroeger anders was daar heb ik toch mijn vragen bij.
Sam M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2009, 19:43   #38
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

Ik vind ook niet dat je moet buizen (ik reageer dan ook op de stelling van iemand anders eh).
Maar ik heb wel al punten afgetrokken voor compleet walgelijke uitspraken neergeschreven op een examenformulier. De persoon in kwestie zou sowieso ferm gebuisd zijn, maar het verheerlijken van verkrachting en necrofilie op een examen klinische psychologie leidde bij mij toch tot een 0/20 (wat dus -2 of -3 betekende, dat detail van het verhaal ben ik vergeten).

Op de school waar ik werk (een hogeschool) heeft men vorig jaar bijna de politie moeten inschakelen om iemand een lokaal uit te krijgen. De vraag is dan of men deze persoon laat slagen aan het einde van het jaar, zeker als dit het 'hoogtepunt' was van steeds meer escalerend gedrag.

Ik zou trouwens niet weten waarom ik de ouders moet verwittigen bij meerderjarige studenten.
Oud 19 december 2009, 20:04   #39
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sam M. Bekijk bericht
Ik denk dat u net iets teveel geloof hecht aan de verhaaltjes. Ik merk dat op de universiteit het in de lessen zeer stil is, zeker als je ziet met hoeveel men daar soms zit. En de meeste proffen gaan zich niet inhouden om te zeggen dat het stil moet zijn, of om mensen buiten te zetten. (Althans in de richting die ik volg, en ik heb ook vaak les met andere richtingen.) Over het lawaai en de medewerking in de klas in de middelbare school daarentegen kan ik niet zo positief zijn.Ik moet toegeven daar was ikzelf ook niet vaak stil maar of dit vroeger anders was daar heb ik toch mijn vragen bij.
ik zou ook denken dat het hier eerder om gelokaliseerde fenomenen gaat, of allicht zelfs over hogescholen die gekend zijn een.... breder.. publiek aan te trekken.

Op de unief van gent voor exacte wetenschappen heb ik dit ook nooit als een probleem geweten.

Laatst gewijzigd door Raven : 19 december 2009 om 20:04.
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2009, 00:43   #40
Thanatos
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
De meeste van die amok makers van het eerste jaar, blijven in het eerste jaar
Zo gaat het cliché. De waarheid is dat in de lessen dikwijls nauwelijks meer wordt gezegd dan wat in de boeken staat.
In zo'n lessen met gebrek aan meerwaarde hoeft het dan ook geen verbazing te wekken dat studenten een krant lezen of roddelen. Ik blijf dan liever thuis.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be