Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 18 december 2009, 16:25   #61
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
... maar de 'strijd' is niet eens meer nodig, hun strategie is veranderd, hun tactiek; 'veroveren met het zwaard' hoeft niet meer, via demografie veroveren ze nu Europa, geholpen door 'onze' leiders' die ze massaal binnenhalen, ...

Zeker is demografie een wapen. Islam is dan ook in veel Nederlandse en Franse steden de grootste religie.

Jammer voor de moslim-clerus alleen dat de "gelovigheid" van de meeste islamieten compleet uitgehold is.

Andere opmerking over de demografie als wapen is, dat dit wapen extra scherp is geworden doordat vele leden van "het eigen volk" vastbesloten zijn uit te sterven. Zoals u heeft kunnen lezen in een aantal draden in dit Forumhoekje zijn er alhier diverse posters die een laag kindertal enthousiast als een ultiem bewijs voor de superioriteit van het eigen volk beschouwen.

Ja, dan verdien je ook een "Islam"-(let op de aanhalingstekens) meerderheid.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 18 december 2009 om 16:25.
Eberhard Leclerc is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2009, 16:26   #62
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee dat zeg ik niet, dat zegt de koran zélf!
Alles wat de Koran zegt kun je gewoon interpreteren.

En je kunt het ook niet interpreteren trouwens.
Oud 18 december 2009, 16:35   #63
frank1234
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Zeker is demografie een wapen. Islam is dan ook in veel Nederlandse en Franse steden de grootste religie.

Jammer voor de moslim-clerus alleen dat de "gelovigheid" van de meeste islamieten compleet uitgehold is.

Andere opmerking over de demografie als wapen is, dat dit wapen extra scherp is geworden doordat vele leden van "het eigen volk" vastbesloten zijn uit te sterven. Zoals u heeft kunnen lezen in een aantal draden in dit Forumhoekje zijn er alhier diverse posters die een laag kindertal enthousiast als een ultiem bewijs voor de superioriteit van het eigen volk beschouwen.

Ja, dan verdien je ook een "Islam"-(let op de aanhalingstekens) meerderheid.
ja maar er zal wel een tijd komen dat iedereen zijn verstand begint te gebruiken en dan zijn er geen religies meer

trouwens, voorlopig is het laag geboortecijfer van de autochtonen goed.
we zijn al met veel te veel
zou overal zo moeten zijn (voorlopig)
frank1234 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2009, 16:38   #64
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alles wat de Koran zegt kun je gewoon interpreteren.

En je kunt het ook niet interpreteren trouwens.
Wat de koran zegt is niet voor interpretatie vatbaar gezien het het letterlijke woord van allah is, óók dát staat trouwens in de koran - lees em zelf eens zou ik zeggen.
2 : 85 laat geen ruimte voor interpretatie of twijfel over hoe moslims de Koran moeten lezen:

Citaat:
Gelooft gij dan slechts in een gedeelte van het Boek en verwerpt gij een ander gedeelte? Er is geen beloning voor degenen uwer, die zulks doen, behalve schande in dit leven; en op de Dag van Opstanding zullen zij de strengste kastijding moeten ondergaan, want Allah is niet onachtzaam betreffende hetgeen gij doet.
Ja hoor Eberhard, elke moslim mag zijn koran naar eigen goeddunken interpreteren. Écht waar!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2009, 16:40   #65
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat de koran zegt is niet voor interpretatie vatbaar

Weet u wat het woord interpretatie betekent?
Oud 18 december 2009, 16:44   #66
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
....doordat vele leden van "het eigen volk" vastbesloten zijn uit te sterven. Zoals u heeft kunnen lezen in een aantal draden in dit Forumhoekje zijn er alhier diverse posters die een laag kindertal enthousiast als een ultiem bewijs voor de superioriteit van het eigen volk beschouwen.

Kijk daar hebben zo een enthousiasteling:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frank1234 Bekijk bericht
trouwens, voorlopig is het laag geboortecijfer van de autochtonen goed.
we zijn al met veel te veel

Hij kan niet wachten met uitsterven....
Oud 18 december 2009, 16:57   #67
frank1234
Gouverneur

Standaard

Citaat:

uitsterven, lol
als de geboorte 1.5 per vrouw is wil dat zeggen dat we per generatie (30jaar) ongeveer 1/4 de verliezen maar door de langere levensduurte ga je dat nog niet snel merken
dus zonder die immigratie zijn we binnen 50jaar (?) nog met 7 a 8 milj
= meer dan genoeg
als we dan naar 2,iets per vrouw gaan blijven we op een mooi peil
Oud 18 december 2009, 17:02   #68
frank1234
Gouverneur

Standaard

trouwens, ze zouden beter een beperking van het kindergeld voorzien
dus kindergeld tot 2 kinderen, daarboven geen extra kindergeld
denk je dat er dan nog zoveel moslims bij gaan komen ?
Oud 18 december 2009, 17:04   #69
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat zegt u, en met u radicale imams. Er zijn ook radicale gristenen die niet van het Woord Gods willen afwijken.

De werkelijkheid is dat de overgrote meerderheid van de moslims in Europa niet praktiserend is. Zij seculariseren , zo mogelijk, nog sneller dan de gristenen. En zij vinden wel degelijk dat de Koran multi interpretabel is.
De overgrote meerderheid van de moslims zijn opportunisten zoals iedereen. Maar dat gegeven geeft mij geen vertrouwen want opportunisten draaien hun neus in de richting van de autoriteiten van hun gemeenschap. De opkomst van de hoofddoekjes bij jongeren dat men vroeger 20 jaar geleden niet zag verwijst niet in de richting van een secularisatie. Alhoewel ik hoofddoekjes in de eerste plaats niet associeer met religie maar wel met identiteit en groepsgeest in Europa. Maar dit is even nefast voor de sociale cohesie in Europa. Politieke en religieuze agitatoren drijven in die richting. Maar een religieuze reveil is niet mogelijk omdat die mythische voorstellingen niet meer leven bij de meesten van ons.
Oud 18 december 2009, 17:19   #70
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Weet je wat aan het uitsterven is? Plantenvariëteiten en zoogdieren die niet gedomesticeerd zijn. Etienne Vermeersch heeft de wereldpopulatie zien verdrievoudigen in zijn leven! Ik heb het zien verdubbelen toen het rapport van de club van Rome alarm sloeg in 1972 dat de populatie reeds opgelopen was tot 3,5 miljard! Als men denkt dat men zo voort kan gaan dan moet de mensheid daar maar de consequentie van dragen.
Oud 18 december 2009, 20:24   #71
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
De opkomst van de hoofddoekjes bij jongeren dat men vroeger 20 jaar geleden niet zag verwijst niet in de richting van een secularisatie. Alhoewel ik hoofddoekjes in de eerste plaats niet associeer met religie maar wel met identiteit en groepsgeest in Europa. Maar dit is even nefast voor de sociale cohesie in Europa.
Ik ben het geheel eens met het vetgemaakte gedeelte.

De sociale cohesie wordt ondergraven door meerdere factoren.
Immigratie en zelfverwerkelijking van "moslims" is een relatief kleine. En ook nog eens één die niet alleen negatief lijkt te werken op die cohesie.
Oud 18 december 2009, 20:30   #72
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frank1234 Bekijk bericht
als de geboorte 1.5 per vrouw is wil dat zeggen dat we per generatie (30jaar) ongeveer 1/4 de verliezen maar door de langere levensduurte ga je dat nog niet snel merken
dus zonder die immigratie zijn we binnen 50jaar (?) nog met 7 a 8 milj
= meer dan genoeg
Vijftig jaar 1,5 kind per vrouw betekent, ceteris paribus, 3 miljoen Vlamingen in Belgie. Een sterk verarmde en bejaarde bevolking.

Ziedaar een prachtige ambitie.

Ik ken maar een groep die dit érg leuk zouden vinden: De Franstalige landgenoten.
Oud 18 december 2009, 21:17   #73
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Weet u wat het woord interpretatie betekent?
Weet U wat begrijpend lezen is, lees anders mijn antwoorden nog eens hélemaal en pik er niet selectief een enkele zin uit volgende X!
Oud 18 december 2009, 22:14   #74
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Weet U wat begrijpend lezen is, ...
Begrijpend lezen is niet hetzelfde als interpreteren.

On topic: Het is merkwaardig dat u blijft volhouden dat de Koran niet door verschillende mensen verschillend wordt geinterpreteerd. U zou dat elke dag kunnen waarnemen.

En dat is dan weer een feit.
Oud 18 december 2009, 22:34   #75
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Begrijpend lezen is niet hetzelfde als interpreteren.
/DUHUH, dat w�*st ik écht niet, goed dat jij er bent om me dat te vertellen djeeezzz...

Citaat:
On topic: Het is merkwaardig dat u blijft volhouden dat de Koran niet door verschillende mensen verschillend wordt geinterpreteerd. U zou dat elke dag kunnen waarnemen.

En dat is dan weer een feit.
U verdraait het! Door selectief te citeren en dan nog een andere betekenis aan mijn woorden te geven, nergens schrijf ik dat dat niet zo is, ik schrijf - en let goed op! - dat de koran van zichzelf zegt het letterlijke woord van allah te zijn en NIET geïnterpreteerd MAG worden.

Dat verschillende mensen dat boek op verschillende manieren interpreteren is hún zaak, maar als puntje bij paaltje komt zal en mág er niks meer - op zn westers of Europees - geïnterpreteerd mógen worden.
Oud 18 december 2009, 23:29   #76
Hoogmoed
Gouverneur

Hoogmoed's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
/DUHUH, dat w�*st ik écht niet, goed dat jij er bent om me dat te vertellen djeeezzz...

U verdraait het! Door selectief te citeren en dan nog een andere betekenis aan mijn woorden te geven, nergens schrijf ik dat dat niet zo is, ik schrijf - en let goed op! - dat de koran van zichzelf zegt het letterlijke woord van allah te zijn en NIET geïnterpreteerd MAG worden.
Dat verschillende mensen dat boek op verschillende manieren interpreteren is hún zaak, maar als puntje bij paaltje komt zal en mág er niks meer - op zn westers of Europees - geïnterpreteerd mógen worden.
Dat zijn Koranieten die zo denken Dat zijn 0,1 % van de moslimbevolking.
Het merendeel van de moslims volgt de koran aan de hand van de hadiths (overleveringen) van de profeet Mohammed. Staat trouwens heel duidelijk in de koran vermeld: ik heb jullie een voorbeeld gegeven hoe de Koran moet geinterpreteerd moet worden!

Divide et impera .... Panem et circenses

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Verschiet dan niet als ze met een blauw oog thuis komen. 97% van de bevolking is geen Moslim.
Hoogmoed is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2009, 23:36   #77
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoogmoed Bekijk bericht
Dat zijn Koranieten die zo denken Dat zijn 0,1 % van de moslimbevolking.
Het merendeel van de moslims volgt de koran aan de hand van de hadiths (overleveringen) van de profeet Mohammed. Staat trouwens heel duidelijk in de koran vermeld: ik heb jullie een voorbeeld gegeven hoe de Koran moet geinterpreteerd moet worden!
Die hadith zijn overigens nóg walgelijker dan de koran! Het leven van Mohammed, zijn bloederige levenswandel!

Ben jij overigens een moefti, grootmoefti, imam, ayatollah of andere grootsmurf dat jij denkt dat jij voorbeelden mag geven van hoe de koran geïnterpreteerd mag worden?
Oud 18 december 2009, 23:44   #78
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Uitsterven kan men op verschillende manieren.
Onderbevolking is in elk geval nog niet onze grootste zorg op de milieutop in Kopenhagen..
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2009, 23:50   #79
Hoogmoed
Gouverneur

Hoogmoed's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die hadith zijn overigens nóg walgelijker dan de koran! Het leven van Mohammed, zijn bloederige levenswandel!

Ben jij overigens een moefti, grootmoefti, imam, ayatollah of andere grootsmurf dat jij denkt dat jij voorbeelden mag geven van hoe de koran geïnterpreteerd mag worden?
Soearh An Nisa

59. O jullie gelovigen, gehoorzaamt Allah en gehoorzaamt de Boodschapper en degenen onder jullie die met gezag bekleed zijn. Als jullie over iets van mening verschillen , leg het dan voor aan Allah en de Boodschapper, indien jullie in Allah en de Laatste Dag geloven. Dat is beter en een betere afsluiting.

ik kom met een bewijs uit de koran waardoor ik jou hypothese volledig teniet doe

Divide et impera .... Panem et circenses

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Verschiet dan niet als ze met een blauw oog thuis komen. 97% van de bevolking is geen Moslim.
Hoogmoed is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2009, 23:54   #80
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoogmoed Bekijk bericht
Soearh An Nisa

59. O jullie gelovigen, gehoorzaamt Allah en gehoorzaamt de Boodschapper en degenen onder jullie die met gezag bekleed zijn. Als jullie over iets van mening verschillen , leg het dan voor aan Allah en de Boodschapper, indien jullie in Allah en de Laatste Dag geloven. Dat is beter en een betere afsluiting.

ik kom met een bewijs uit de koran waardoor ik jou hypothese volledig teniet doe
Je illustreert juist dat je allah en zijn boodschapper moet gehoorzamen!

W�*�*r staat dat jij zomaar zelf alles mag en kan interpreteren naar eigen goeddunken?

Laatst gewijzigd door SDX : 19 december 2009 om 00:06.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be