Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 mei 2004, 09:44   #1
proxy2222
Lokaal Raadslid

Standaard

Hallo,

Als IT consultant werk ik bij een klant in Antwerpen terwijl ons hoofdkantoor in Vlaams-Brabant gevestigd is. Daardoor hebben ze voor mij beslist dat
ik per brief moet stemmen en de oproepingsbrieven hebben ze aangetekend naar mij thuis gestuurd.

Nu vraag ik me af of ik wel verplicht ben om per brief te stemmen en of ik gewoon op ons hoofdkantoor mag gaan stemmen ?

Bedankt !

Met vriendelijke groeten,

Hans
proxy2222 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2004, 09:59   #2
ACV
Banneling

ACV's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door proxy2222
Hallo,

Als IT consultant werk ik bij een klant in Antwerpen terwijl ons hoofdkantoor in Vlaams-Brabant gevestigd is. Daardoor hebben ze voor mij beslist dat
ik per brief moet stemmen en de oproepingsbrieven hebben ze aangetekend naar mij thuis gestuurd.

Nu vraag ik me af of ik wel verplicht ben om per brief te stemmen en of ik gewoon op ons hoofdkantoor mag gaan stemmen ?

Bedankt !

Met vriendelijke groeten,

Hans
Beste Hans,

Natuurlijk kan je ook in het hoofdkantoor stemmen indien daar ook een mogelijkheid tot stemming is georganiseerd.
Neem dan wel even je stembrief en oproepingsbrief mee, dat vergemakkelijkt de administratie.

Met syndicale groeten,
ACV.
ACV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2004, 15:53   #3
Peter Börner
Vreemdeling

Standaard

het is een nieuwe mode om per brief te stemmen... maar bon...

Bij deze verkiezingen is de wetgeving op verschillende punten veranderd.

De fysische stemming in het stemhokje heeft altijd prioriteit bij de geldigheid van het stemmen.
Ook al heb je per post je stemming gedaan MAG je een correcte stem uitbrengen manueel. Deze laatste is de geldige en jouw briefstem moet worden geannuleerd.

Laat je stembrief die je hebt gekregen met de post gewoon thuis, neem je oproepingsbrief mee en ga gewoon stemmen.
Indien de voorzitter dit weigerd is er een probleem en kan dit serieuze gevolgen hebben voor het verloop van de verkiezingen wegens procedurefouten.

Raadpleeg het beste je afgevaardigde over de genomen afspraken binnen het bedrijf. (indien enkel per post gestemd kan worden)
Peter Börner is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be