Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Bekijk resultaten enquête: akkoord of niet ?
Akkoord, dan zijn we eindelijk van België af 46 67,65%
Niet akkoord, dan modderen we liever nog wat verder met België 22 32,35%
Aantal stemmers: 68. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 18 december 2009, 15:42   #541
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
Ik ben benieuwd naar exacte cijfers, tabellen, statistieken en betrouwbare bronnen waaruit dit blijkt.

Toe, system, viel het zo zwaar tegen? Het is toch maar spel(ling)?
Waar zijn uw exacte cijfets, tabellen en statistieken ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2009, 15:42   #542
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
Zou uw houding (t.o.v. de Vlamingen) niet veranderen indien de wens van 70% van de forummers hier bewaarheid werd ,namelijk onderwerping aan het Nederlandse gezag ?
U zegt bewust "onderwerping" ?
Oud 18 december 2009, 15:43   #543
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renesse Bekijk bericht
Dan heb je er ook geen problemen mee om die Coburgs in België buiten te smijten?
Van de ene poppenkast naar de andere ?

Neen dank U.
Oud 18 december 2009, 15:44   #544
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Mijn houding zou pas veranderen als de Vlamingen zich normaal en volwassen gedragen tegenover Nederland(ers).
Wie wind zaait zal storm oogsten nietwaar........
Oud 18 december 2009, 15:44   #545
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cal Bekijk bericht
De meerderheid is voor. De mensen beginnen eindelijk het licht te zien.
Waar is de meerderheid "voor" ?
Dat Paasmaandag op een dinsdag valt ?

Laatst gewijzigd door Henri1 : 18 december 2009 om 15:44.
Oud 18 december 2009, 15:45   #546
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
D�*�*r zou ik nu echt niet op rekenen, Spinoza.

Ik verwacht veeleer dat het deksel van de beerput van het minderwaardigheidscomplex der Vlaamse Calimero's dan pas ècht opgelicht gaat worden.

Koop alvast een paar goede neusknijpers, of ga beter meteen voor een degelijk gasmasker.
Vlaamse Calimero's onder Hollands bewind........

Dan moet je naast de gasmaskers ook geurvreters aanschaffen.......
Oud 18 december 2009, 15:46   #547
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ik ben benieuwd naar de cijfers, statistieken en betrouwbare bronnen van de mensen die akkoord en tevreden zijn hier in het zuiden met de taalveranderingen ons opgedrongen door de Taalunie.
De laatste taalveranderingen waren anders gemeenschappelijk, denk onder andere aan de tussen-n-regel en daar was men in Nederland nu ook niet bepaald unaniem gelukkig mee. Verder vind ik u, maar wat zeuren over dat dictee; dat is nu eenmaal ook Nederlands en in een dictee zet men nu eenmaal ook graag aparte woorden, nou en? Viel je score soms tegen?
Oud 18 december 2009, 16:26   #548
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
De laatste taalveranderingen waren anders gemeenschappelijk, denk onder andere aan de tussen-n-regel en daar was men in Nederland nu ook niet bepaald unaniem gelukkig mee. Verder vind ik u, maar wat zeuren over dat dictee; dat is nu eenmaal ook Nederlands en in een dictee zet men nu eenmaal ook graag aparte woorden, nou en? Viel je score soms tegen?
Ik heb niets tegen 'aparte' woorden. Maar als men met 'aparte' woorden, Franse, Engelse, enz, woorden bedoelt, ja dan heb ik er zo mijn bedenkingen bij. Dat men 'aparte' zuivere en niet alledaagse moeilijke Nederlandse woorden bij zulk dictee zou gebruiken, lijkt me toch al korter bij het opzet van een Groot Dictee der Nederlandse Taal.

Laatst gewijzigd door system : 18 december 2009 om 16:32.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2009, 16:53   #549
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Waarom denk je dat ik alleen reacties citeer van mensen die naar eigen zeggen in Vlaanderen gewoond en/of gewerkt hebben? En ik zou me inderdaad nooit alleen op De Telegraaf baseren. Op de site van Het Laatste Nieuws zie je dezelfde vuiligheid richting de Nederlanders.

Maar willen Vlamingen als jij niet zien dat de haat van Vlamingen veel verder gaat dan dat? Wanneer laten Nederlandse politici zich ooit minachtend uit over Vlaanderen of de Vlamingen? Zeker niet met de regelmaat waarmee Vlaamse politici op Nederland schelden. Onlangs nog die Wijnants met de 'affaire' Dick Advocaat die roept dat Nederlanders je hele hand pakken als je ze een vinger geeft.
Omdat Nederlanders misschien veel gewiekster zijn? In plaats van het openlijk te doen/zeggen, wordt het achter de schermen gedaan? Ik denk bijvoorbeeld aan de affaire Fortis waar Nederland zich plots terugtrok uit het Benelux-akkoord en zijn deel van de bank nationaliseerde met de doodleuke mededeling dat "het ongezonde deel in Belgie gebleven was". Met een crash van de (Belgische) aandelen tot gevolg en de volledige teloorgang van Belgie's grootste bank. Staat dit op hetzelfde niveau als zeggen dat Balkenende een Harry Potter-figuur is?

Citaat:
Ik kan me nog de tijd herinneren toen er nog geen internet was. Ook toen al werden Nederlanders met haat overladen. De eerste keer dat ik in Vlaanderen kwam was tijdens een uitstapje van mijn school naar de Antwerpse dierentuin. Toen zag ik daar een bord staan voor een gelegenheid met daarop: buitenlanders en Nederlanders niet welkom. Vreemd dacht ik, we zijn kennelijk geen buitenlanders maar toch niet welkom. Pas later kon ik dat voorval in een context plaatsen. Ik was nog veel te jong om de betekenis daarvan te duiden. Dat Vlamingen negatief doen omdat Nederlanders ook negatief zijn over hun op het internet kan dus niet. Marc van Peel zei ooit dat hij liever met tien Marokkanen dan met een Hollander op een eiland zit. Dit was in de jaren 90, lang voordat iedereen internet had.
Maar ik heb het helemaal niet over internet (alleen). Nederlanders zeggen mij zelf dat de meeste Nederlanders neerkijken op Vlaanderen. Het is die attitude die de Vlamingen tegen de borst stoot en waardoor sommigen zich onvriendelijk gaan gedragen. Actie -> reactie. Het gescheld op internet is daar slechts een héél klein deeltje van.

Trouwens, over bewijzen gesproken. Er wonen tienduizenden Nederlanders in Antwerpen. Dat op zich is al een keihard bewijs dat het allemaal niet zo erg is als jij het voorstelt. Een bord met 'buitenlanders niet welkom' heb ik van m'n hele leven hier nog niet gezien. Zoiets is trouwens niet wettelijk...

Laatst gewijzigd door Zeno! : 18 december 2009 om 16:56.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2009, 17:16   #550
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system
Tiens, nu is het plots 'gemeenschappelijke taal'? Als u nu rechtlijnig zou zijn, dan had u al lang een pak woorden van het Groot-Nederlands Dictee geschrapt. Want als u bezwaren hebt tegen het woordje 'droogkuis' omdat het uit het Frans komt (maar wel vernederlandst is), dan moet u dat zeker ook hebben tegen 'eau de cologne' -én vele andere woorden!-van Komrij. Wij hebben daar een Nederlands woord voor, namelijk : 'reukwater'. Dus het wordt hoogtijd dat u een beetje consequent bent met uzelf, en heel pak woorden gaat weggommen van het 'Komrij-kladje'. Maar neen, daar kijkt u lustig over heen.

Met deze wil ik u maar wijzen op het absurde van uw houding terzake. Mij maakt het niet zoveel uit. Taal leeft nu eenmaal. Nu, zoals ik al verschillende keren diende op te merken voor wat u betreft, een erg beginselvast man op taalvlak bent u alvast niet. Verre verre van.
Man wat kun jij toch zeveren! Ga in om het even welke Vlaamse stad maar eens parfumeriezaak binnen en vraag eens naar hun assortiment "reukwater". Ik garandeer jou dat ze je op zijn minst eigenaardig zullen bekijken en achter je rug het uitproesten. En dan heb je nog het lef om doodgemoedereerd te schrijven
Citaat:
Taal leeft nu eenmaal
Natuurlijk leeft taal nu eenmaal. Maar jij bent op taalvlak een stijve hark en hoegenaamd niet bereid je aan te passen aan die levende taal. Kijk system, ik heb een groot respect voor onderwijzers. Maar jij gedraagt je als het prototype van een "schoolmeester". Als je "eau de cologne" niet wil gebruiken dan hoeft dat niet, dat is jouw zaak. Maar om de liefde gods kom toch niet aandraven met "reukwater"! Er zijn andere termen, ondermeer "lotion".
Oud 18 december 2009, 17:18   #551
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Reukwater
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2009, 17:22   #552
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza
Denk je nou echt dat dit forum representatief is voor de gemiddelde Vlaming? Als het aan dit forum had gelegen, dan was Vlaams Belang de grootste partij geworden
Wat aantoont dat u eigenlijk niet zogoed op de hoogte bent van de stijl van het Vlaams Belang. Ik ga niet beweren dat het niet kán dat er op dit forum VBers zijn. Maar in elk geval, het gemiddeld scholingsniveau van de VB-kiezer is niet van aard dat ze gemakkelijk aan een forum zoals dit zouden deelnemen.
Oud 18 december 2009, 17:43   #553
Sidharta
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Reukwater
Ja u weet wel

au de cologne , au de toilet of lotion ,allemaal synoniemen voor reukwater.
Sidharta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2009, 19:28   #554
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Man wat kun jij toch zeveren! Ga in om het even welke Vlaamse stad maar eens parfumeriezaak binnen en vraag eens naar hun assortiment "reukwater". Ik garandeer jou dat ze je op zijn minst eigenaardig zullen bekijken en achter je rug het uitproesten. En dan heb je nog het lef om doodgemoedereerd te schrijven Natuurlijk leeft taal nu eenmaal. Maar jij bent op taalvlak een stijve hark en hoegenaamd niet bereid je aan te passen aan die levende taal. Kijk system, ik heb een groot respect voor onderwijzers. Maar jij gedraagt je als het prototype van een "schoolmeester". Als je "eau de cologne" niet wil gebruiken dan hoeft dat niet, dat is jouw zaak. Maar om de liefde gods kom toch niet aandraven met "reukwater"! Er zijn andere termen, ondermeer "lotion".
Nogmaals, mij kan dat allemaal maar weinig schelen. Maar het was toch Het Groot Dictee van de Nederlandse Taal. Of niet? Welnu, met 'Nederlands' hebben die woorden toch nog maar weinig te maken. Bovendien, de bedoeling is gewoon te wijzen op de absurde en inconsequente houding van mensen zoals u. Mensen dus die zich afzetten tegen 'droogkuis', maar niet de minste moeite hebben met 'eau de (C)cologne'. Of die de mond vol hebben met 'gallicismen hier' en 'gallicismen daar', maar zich niet in het minst storen aan het woord 'debacle' of 'nordicwalken' in het dictee van Komrij.

Maw, mensen die zich gedragen als taalhypocrieten omdat er boven de ingezonden tekst van Komrij de titel pronkt: 'Groot Dictee van de Nederlandse Taal'. Als ge met zo'n kazakdraaiers naar de oorlog moet gaan, zijt ge hem al verloren voordat hij begonnen is.

Laatst gewijzigd door system : 18 december 2009 om 19:43.
Oud 18 december 2009, 19:32   #555
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sidharta Bekijk bericht
Ja u weet wel

au de cologne , au de toilet of lotion ,allemaal synoniemen voor reukwater.
'au' wijst op een pijntoestand. Hebt u soms pijn?

Laatst gewijzigd door system : 18 december 2009 om 19:34.
Oud 18 december 2009, 19:43   #556
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn houding zou pas veranderen als de Vlamingen zich normaal en volwassen gedragen tegenover Nederland(ers).
Niet alle Vlamingen (Zuid-Nederlanders) gedragen zich onvolwassen tegenover (Noord-)Nederlanders. Enfin, ik hoop toch dat mijn gedrag tegenover Noord-Nederlanders door hen als volwassen wordt beschouwd als ik het zo bedoelde
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2009, 19:47   #557
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat Nederlanders misschien veel gewiekster zijn? In plaats van het openlijk te doen/zeggen, wordt het achter de schermen gedaan?
Heb je het hier niet over een typisch Vlaamse eigenschap. Nederlanders zijn toch juist open, en Vlamingen gesloten en achterbaks?

Citaat:
Ik denk bijvoorbeeld aan de affaire Fortis waar Nederland zich plots terugtrok uit het Benelux-akkoord en zijn deel van de bank nationaliseerde met de doodleuke mededeling dat "het ongezonde deel in Belgie gebleven was". Met een crash van de (Belgische) aandelen tot gevolg en de volledige teloorgang van Belgie's grootste bank. Staat dit op hetzelfde niveau als zeggen dat Balkenende een Harry Potter-figuur is?
Nederland trok zich terug omdat bleek dat de Belgische regering stiekem Fortis Verzekeringen NL in onderpand had genomen. Afijn, het heeft geen zin om nu al de beschuldigende vinger te wijzen, zoals jullie Belgen hebben gedaan. De Nederlandse rechtbank heeft een onderzoek gelast waarbij de gang van zaken bij Fortis tot op de bodem wordt uitgezocht. Dit onderzoek is pas ergens in het voorjaar klaar. We zullen dan wel zien wie er schuld draagt.

Maar ik weet weet dat het in Belgie sowieso niet zo ver had kunnen komen. Grote overnames doen in Belgie is uitgesloten voor Nederlandse bedrijven, met uitzondering van ING. KLM mocht Sabena niet overnemen, KPN mocht Belgacom niet overnemen, ABN AMRO mocht De Generale Bank niet overnemen. Dit is allemaal tot het hoogste niveau tegengewerkt.

Belgische bedrijven hebben ondertussen wel energiebedrijven, kranten en banken kunnen overnemen. Nederland heeft wel toestemming gegeven tot het in stukken hakken van de grootste bank van Nederland door Fortis. Zelfs tot in de zomer van 2008 was er steun voor dat project onder de elite. ABP heeft toen nog 500 miljoen gestoken in Fortis. Al met al hebben jullie Belgen een eerlijke kans gekregen. En dat is al meer dan wij krijgen in Belgie.

Citaat:
Maar ik heb het helemaal niet over internet (alleen). Nederlanders zeggen mij zelf dat de meeste Nederlanders neerkijken op Vlaanderen. Het is die attitude die de Vlamingen tegen de borst stoot en waardoor sommigen zich onvriendelijk gaan gedragen. Actie -> reactie. Het gescheld op internet is daar slechts een héél klein deeltje van.
Door te beweren dat het "achter de schermen" wordt gedaan kun je natuurlijk alles goedpraten. Dat jij Nederlanders kent die volgens jou beweren dat Nederlanders neerkijken op Vlaanderen kan ik niet echt geloven. Nogmaals, er zijn maar weinig Vlamingen die slecht zijn behandeld door Nederlanders. Dus er kan helemaal geen sprake zijn van actie<>reactie. Die "attitude" is er helemaal niet. En zelfs al zou die attitude er zijn, de meeste Vlamingen weten helemaal niets van Nederlanders.

Citaat:
Trouwens, over bewijzen gesproken. Er wonen tienduizenden Nederlanders in Antwerpen. Dat op zich is al een keihard bewijs dat het allemaal niet zo erg is als jij het voorstelt.
Mij valt altijd op dat alleen Nederlanders die in het dagelijkse leven vrij weinig met Vlamingen te maken hebben(renteniers, mensen die wonen in Vlaanderen maar werken in Nederland, gepensioneerden, etc) het naar hun zin hebben in Vlaanderen. Veel mensen die daadwerkelijk dagelijks met Vlamingen moeten omgaan(vanwege werk of studie) zijn een stuk negatiever over de Vlamingen. Natuurlijk zijn er uitzonderingen. Maar dit is echt wel iets dat me is opgevallen.

Citaat:
Een bord met 'buitenlanders niet welkom' heb ik van m'n hele leven hier nog niet gezien. Zoiets is trouwens niet wettelijk...
Dan zal ik me wel vergissen.

Laatst gewijzigd door Spinoza : 18 december 2009 om 19:49.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2009, 20:05   #558
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system
Nogmaals, mij kan dat allemaal maar weinig schelen. Maar het was toch Het Groot Dictee van de Nederlandse Taal. Of niet? Welnu, met 'Nederlands' hebben die woorden toch nog maar weinig te maken. Bovendien, de bedoeling is gewoon te wijzen op de absurde en inconsequente houding van mensen zoals u. Mensen dus die zich afzetten tegen 'droogkuis', maar niet de minste moeite hebben met 'eau de (C)cologne'. Of die de mond vol hebben met 'gallicismen hier' en 'gallicismen daar', maar zich niet in het minst storen aan het woord 'debacle' of 'nordicwalken' in het dictee van Komrij.

Maw, mensen die zich gedragen als taalhypocrieten omdat er boven de ingezonden tekst van Komrij de titel pronkt: 'Groot Dictee van de Nederlandse Taal'. Als ge met zo'n kazakdraaiers naar de oorlog moet gaan, zijt ge hem al verloren voordat hij begonnen is.
Wanneer ga je nu eens verlost geraken van je "droogkuis"-syndroom? Ik heb jou reeds expliciet gezegd dat ik dat woord "droogkuis" ook regelmatig gebruik, en soms ook "stomerij" (staat trouwens als dusdanig expliciet vermeld in de reclame gevoerd door een Aalsterse "droogkuis" of "stomerij"). Who cares, verdomme!? Schei toch eens uit met dat gejank, of heb je nu nog steeds niet door dat iedereen dat gemekker hier kotsbeu is? En wat dat "Nordic walking" aangaat, wel, tot spijt van wie het benijdt, die sportieve activiteit wordt hier in onze lokale pers óók met die term aangeduid. Jaja, system, inderdaad "taal leeft nu eenmaal" en ons taalgebied (Vlaanderen én Nederland) is geen oase in een taalwoestijn. Het is een akker middenin vele andere. Daardoor komt er regelmatig iets overwaaien. Als dat jou niet bevalt, dan moet je maar in de grond kruipen. De mollen zullen met jou geen taaldebat aangaan.

Laatst gewijzigd door quercus : 18 december 2009 om 20:06.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2009, 20:44   #559
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Wanneer ga je nu eens verlost geraken van je "droogkuis"-syndroom? Ik heb jou reeds expliciet gezegd dat ik dat woord "droogkuis" ook regelmatig gebruik, en soms ook "stomerij" (staat trouwens als dusdanig expliciet vermeld in de reclame gevoerd door een Aalsterse "droogkuis" of "stomerij"). Who cares, verdomme!? Schei toch eens uit met dat gejank, of heb je nu nog steeds niet door dat iedereen dat gemekker hier kotsbeu is? En wat dat "Nordic walking" aangaat, wel, tot spijt van wie het benijdt, die sportieve activiteit wordt hier in onze lokale pers óók met die term aangeduid. Jaja, system, inderdaad "taal leeft nu eenmaal" en ons taalgebied (Vlaanderen én Nederland) is geen oase in een taalwoestijn. Het is een akker middenin vele andere. Daardoor komt er regelmatig iets overwaaien. Als dat jou niet bevalt, dan moet je maar in de grond kruipen. De mollen zullen met jou geen taaldebat aangaan.

Wanneer ik u zo lees, bent u toch van vele dingen 'kotsbeu'. U gebruikt dat woord vrij regelmatig. Pas maar op dat u uzelf niet 'kotsbeu' wordt.

Overigens, u bent zelf beginnen te reageren op 'droogkuis' toen de Nederlanders het deden. En die zijn dat blijven doen. Moesten zij niet gereageerd hebben, was er niemand over dit woord gevallen.

Nu, als wij ieder woord dat komt overwaaien uit een vreemde taal zomaar moeten gaan overnemen... Tja... u doet maar. Ik heb daar mijn bedenkingen bij. Natuurlijk leeft een taal. Voor mijn part moogt u massaal en klakkeloos vreemde woorden gaan overnemen uit een vreemde taal. Alleen, u schijnt er een probleem mee te hebben wanneer die vreemde woorden bestaan uit Franse woorden of van Franse oorsprong zijn. Dan voelt u zich ongemakkelijk. Behalve echter... wanneer deze woorden voorkomen in het kladje van Gerrit Komrij. Kladje dat dan parmantig wordt voorgesteld als het 'Groot Dictee Van De Nederlandse Taal'.

Ik zou er allemaal nog mee lachen moest het niet zo intriest zijn. Vlaanderen komt van ver, maar het heeft nog een zéér zéér lange weg te gaan.

Laatst gewijzigd door system : 18 december 2009 om 20:59.
Oud 18 december 2009, 20:52   #560
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat Nederlanders misschien veel gewiekster zijn? In plaats van het openlijk te doen/zeggen, wordt het achter de schermen gedaan? Ik denk bijvoorbeeld aan de affaire Fortis waar Nederland zich plots terugtrok uit het Benelux-akkoord en zijn deel van de bank nationaliseerde met de doodleuke mededeling dat "het ongezonde deel in Belgie gebleven was". Met een crash van de (Belgische) aandelen tot gevolg en de volledige teloorgang van Belgie's grootste bank. Staat dit op hetzelfde niveau als zeggen dat Balkenende een Harry Potter-figuur is?

Trouwens, over bewijzen gesproken. Er wonen tienduizenden Nederlanders in Antwerpen. Dat op zich is al een keihard bewijs dat het allemaal niet zo erg is als jij het voorstelt. Een bord met 'buitenlanders niet welkom' heb ik van m'n hele leven hier nog niet gezien. Zoiets is trouwens niet wettelijk...
nederlanders zijn gewoon zeer praktisch ingesteld,geen gezeur maar doen mentaliteit

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be