![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Senator N-VA
Dr. Louis Ide De Kamer stemde donderdagnacht voor de tweede keer een halfslachtig rookverbod. Waarna de meerderheid, om alles voor 1 januari 2010 rond te krijgen, dit halfslachtig rookverbod zelf evoceerde naar de Senaat. Het signaal voor Louis Ide om alle Senatoren een spiegel voor te houden. Louis Ide: ”Ik diende opnieuw amendementen in om het een algemeen rookverbod al op 1 januari 2012 in te laten gaan. Hiermee plaatste ik de Senaat voor haar verantwoordelijkheid. Exact een maand geleden stemde de Senaat immers een algemeen rookverbod vanaf 1-1-2012. Mijns inziens kon de Senaat dan ook niets anders doen dan mijn amendementen te steunen. Wat kan er immers op een maand tijd veranderd zijn? Toch deden ze dit niet, ze capituleerden voor de eisen van de Kamer, in casu de regering met op kop VLD en Di Rupo. Nog maar eens bewees de Senaat de zinloosheid van haar eigen bestaan.” Het algemeen rookverbod laten ingaan op 1 januari 2012 zou niet alleen duizenden levens redden, een rechter zou dit tevens kunnen beschouwen als een billijke overgangsperiode tot wanneer alle horecazaken gelijk worden behandeld. Door het uitstel tot 2014 is deze interpretatie veel moeilijker te maken. “Het is dus gewoon wachten tot iemand van de horeca zijn gram haalt voor de rechtbank, waardoor deze slechte wet opnieuw naar de prullenmand wordt verwezen”, zegt Ide. “De vaudeville voor het algemeen rookverbod is tekenend voor het Belgische wanbeleid.” In de Senaat werden de amendementen weggestemd door de meerderheid en het VB. De oppositie, Dirk Claes en de arts-senatoren van Open VLD, LDD en Sp.a steunden de amendementen van Ide of onthielden zich. Het wetsontwerp “halfslachtig rookverbod met optie algemeen rookverbod 2014” werd gestemd door de meerderheid tegen de oppositie. Maar Hugo Vandenberghe onthield zich: hij ziet nu al de problemen voor het grondwettelijk hof. Louis Ide: “Deze meerderheid bewijst keer op keer dat ze niet in staat is knopen door te hakken in het belang van onze burgers. Deze regering is niet alleen slecht voor hun portemonnee, maar ook voor hun gezondheid.”
![]() |
#262 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Leven ze dus alweer een minuutje of 10 langer dan de niet rokers daarmee.
![]() |
![]() |
#263 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() eindelijk een stankvrij café !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#264 |
Parlementslid
|
![]() tja , binnenkort kroegen zonder volk ! die gaan failliet ................. sponser ze zelf !!!!!! ik ga ni om de 5 botte buite roken ............ dan blijf ik liever thuis !!!!!!!
![]() |
#265 |
Banneling
|
![]() Ik ben onlangs in NL op stap geweest, in een studentenkroeg. Rookvrij. Stampvol.
Op een weekdag. Daar gaat uw rooktheorie. Bruin cafes voor oude rokende en zuipende werkloze mannen, tja, die zullen er misschien onder lijden. Maar wat boeien die mensen ons nu ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#266 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#267 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#268 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#269 | |
Burger
|
![]() Citaat:
prettig toch |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#270 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#271 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#272 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is wat iedereen nu krijgt (vanaf 2014), het recht om te bepalen of hij rookt of niet. Nu moeten niet rokers willens nillens meeroken.
![]() |
#273 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() HBVL maandag 21-12-2009
77% Limburgse eetcafés gaat roken verbieden Liefst 76,9% van de Limburgse eetcafés schrapt op 1 januari hun kleine kaart met warm bereide gerechten niet. Zij moeten het roken in de zaak dus verbieden. Op 1 januari gaat het nieuwe rookverbod in, dat vandaag in het Staatsblad gepubliceerd wordt. Vanaf dan mag er niet meer gerookt worden in zaken waar ook eten geserveerd wordt. Dit blijkt uit een grootscheepse rondvraag door deze krant onder 108 eetcafés in alle Limburgse gemeenten. Tot het einde van dit jaar is eten én roken in een gedeelte van de gelagzaal nog toegelaten in zogenaamde eetcafés. Na 1 januari mag men wel nog buiten, op het terras of in een afgesloten rookruimte een sigaret opsteken. 23,1% van de gecontacteerde eetcafés in de 44 Limburgse gemeenten schrappen de spaghetti’s of croque monsieurs op de kaart. Zij kiezen voor de rokers. Volgens mij zijn de laatste op het eind van de rit de verliezers. Guido 007
![]() |
#274 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#275 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#276 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en hoeveel keren is er al op geantwoord ? Eigenlijk, wat betreft horeka-roken is er nog maar één punt van diskussie, en dat is hoe we ervoor kunnen zorgen dat het wat vroeger ingevoerd wordt dan de uiterste datum die nu in de wet staat. De regering mag via een kb het verbod vroeger doen ingaan. Mogelijks via die rechtszaak die de kankerliga heeft aangespannen ... En dan kunnen we nog andere draden opstarten, met nieuwe rookverboden. Voorbeeld: roken verbieden in een rijdende auto.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#277 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#278 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#279 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar je beseft toch nog steeds dat vb. pedofilie zelfs in jouw eigen huis strafbaar is. Zou je er zo iets op tegen hebben, mocht het strafbaar zijn om te roken in jouw eigen huis, in aanwezigheid van babies en/of zwangere vrouwen ? (en mocht je iets willen replikeren omtrent hoe ze dat dan wel gaan willen kontroleren ... ook daar is al over gepalaberd in een zeer oude draad. Dat moet namelijk niet gekontroleerd worden. Het feit alleen al dat de wet er zou zijn, dat de boodschap er is, namelijk: "dat doe je niet", is ruim voldoende. Vergelijk met soft drugs gebruiken in groep: geen kat die eraan denkt om daar energie in te steken om dit te kontroleren, zelfs al is het hoog laakbaar, want strafbaar.) Ach, eigenlijk is het nog een dom voorbeeld. Want iemand vergiftigen is reeds strafbaar. Zelfs in jouw eigen woning. Gruwelijk hé ? In jouw eigen woning.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 21 december 2009 om 11:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#280 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ik vind dat wanneer iemand wil roken dan mag je dat niet tegen houden en als u pedofilie gelijk wil stellen aan roken dan is er volgens mij een groot probleem. |
|
![]() |
![]() |