Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord

Discussietools
Oud 14 september 2009, 23:29   #41
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Aah, door drie teevee's laten branden zorg je ervoor dat moslims minder electriciteit hebben?
Nee, dat is hulp aan ontwikkelingslanden.
Oud 15 september 2009, 13:42   #42
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Wacht maar tot de Global Cooling erdoor komt.
Aaah, maar dan gaat hier de verwarming natuurlijk óók 'vollen bak', we betalen er tenslotte nog steeds zelf voor, het 'groenlinksPoCosprookje' is tenslotte niet aan mij besteed.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2009, 13:48   #43
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aah, door drie teevee's laten branden zorg je ervoor dat moslims minder electriciteit hebben?
Teleurstellend dat uitgerekend jij met de kudde 'meeblaat', al denk je dat je tegen de stroom inzwemt.

Welke hersenspoelingstechnieken werden er bij jou gebruikt om met de groenlinkse lemmingen mee te huilen?

Braaf slikken wat al 100 X voorgekauwd werd door groenlinksPoCoMultiKulgezwatel had ik nooit verwacht van een 'revolutionair intellect' als jij!
Oud 15 september 2009, 13:57   #44
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Teleurstellend dat uitgerekend jij met de kudde 'meeblaat', al denk je dat je tegen de stroom inzwemt.

Welke hersenspoelingstechnieken werden er bij jou gebruikt om met de groenlinkse lemmingen mee te huilen?

Braaf slikken wat al 100 X voorgekauwd werd door groenlinksPoCoMultiKulgezwatel had ik nooit verwacht van een 'revolutionair intellect' als jij!
Ja. Er zijn tegenwoordig nogal wat mensen, zoals die ene van Top Gear, die denken dat een nihilistisch getint Amerikanistisch discours aanhangen cool is. Doet mij steeds denken aan puberteit, wanneer men aantoont hoe stoer men wel niet is door de regels niet te volgen.

En geweldig dat ze zulke mensen vinden, mensen die brutaal durven te zijn en te zeggen dat "ik ga lekker wel een dikke auto kopen, fuck die globale verwarming".

Nu, zulk gedoe vind ik lang niet meer stoer of opwindend. Wel is het zo dat ik mijzelf afzet tegen een maatschappijvorm waarbij een globale industriele machine enkel als doel het bevredigen van de ogenblikkelijke wensen van de consument heeft.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2009, 13:58   #45
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aaah, maar dan gaat hier de verwarming natuurlijk óók 'vollen bak', we betalen er tenslotte nog steeds zelf voor, het 'groenlinksPoCosprookje' is tenslotte niet aan mij besteed.
Ik wordt meer en meer gefrustreerd dat ik mijn dure airco niet kan gebruiken. Ik denk er aan mijn verwarming op 30° te zetten zodat ik de airco moet aanzetten om een aangename 27 te krijgen.
Oud 15 september 2009, 14:05   #46
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja. Er zijn tegenwoordig nogal wat mensen, zoals die ene van Top Gear, die denken dat een nihilistisch getint Amerikanistisch discours aanhangen cool is. Doet mij steeds denken aan puberteit, wanneer men aantoont hoe stoer men wel niet is door de regels niet te volgen.

En geweldig dat ze zulke mensen vinden, mensen die brutaal durven te zijn en te zeggen dat "ik ga lekker wel een dikke auto kopen, fuck die globale verwarming".

Nu, zulk gedoe vind ik lang niet meer stoer of opwindend. Wel is het zo dat ik mijzelf afzet tegen een maatschappijvorm waarbij een globale industriele machine enkel als doel het bevredigen van de ogenblikkelijke wensen van de consument heeft.
Ik ben geen nihilist maar een rationeel-anarchistische hedonist.
Oud 15 september 2009, 14:16   #47
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

...door bvb. ten allen tijde je pet op te houden en je af te zetten tegen schoolreglementen? Da's wel stoer èh?
Oud 15 september 2009, 14:17   #48
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik wordt meer en meer gefrustreerd dat ik mijn dure airco niet kan gebruiken. Ik denk er aan mijn verwarming op 30° te zetten zodat ik de airco moet aanzetten om een aangename 27 te krijgen.
I adore you!
Oud 15 september 2009, 14:34   #49
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
I adore you!
Maak er geen religie van.
Oud 15 september 2009, 14:45   #50
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maak er geen religie van.
effe voelen, ja mn hoofd staat nog op mn schouders.
Oud 15 september 2009, 16:28   #51
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Groenlanders willen vijftien keer meer CO2 uitstoten

Terwijl de rest van de wereld naar manieren zoekt om de uitstoot van broeikasgassen fors in te krimpen, wil Groenland in de komende jaren fors meer koolstofdioxide (CO2) gaan uitstoten. Dat heeft de premier van het dit jaar autonoom geworden eiland gezegd in een interview met de Deense krant Politiken.

"Groenland kan als een van de weinige gebieden op aarde profiteren van het broeikaseffect. De enorme ijskap op het eiland smelt, waardoor de vele grondstoffen die eronder liggen, zoals goud en diamant, toegankelijk worden. Dat potentieel lokt mijnbouwers naar het eiland", luidt het.

Groenland stoot nu ongeveer 650.000 ton CO2 per jaar uit, maar als het aan de Groenlandse regering ligt stijgt dat de komende jaren naar 10 miljoen ton, ruim vijftien keer zo veel.

Moederland Denemarken heeft de plannen al van de hand gewezen. "Het is moeilijk uit te leggen dat een gebied dat het zwaarst wordt getroffen door klimaatverandering per persoon ruim acht keer zoveel CO2 wil uitstoten als de gemiddelde Amerikaan'', aldus de Deense minister van Energie Connie Hedegaard. (anp/mvl)
15/09/09 09u47

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...itstoten.dhtml
Oud 15 september 2009, 17:08   #52
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moederland Denemarken heeft de plannen al van de hand gewezen. "Het is moeilijk uit te leggen dat een gebied dat het zwaarst wordt getroffen door klimaatverandering per persoon ruim acht keer zoveel CO2 wil uitstoten als de gemiddelde Amerikaan'', aldus de Deense minister van Energie Connie Hedegaard. (anp/mvl)
En moederland DK heeft sinds 21 juni 2009 niets meer te zeggen in Kalaallit Nunaat (Grønland), ook de EU niet...
Enkel buitenlandse zaken/landsverdeding is "verdragsmatig" nog onder vertegenwoordiging/verantwoordelijkheid van DK, wslk nog tot 2021 waar ze volledig onafhankelijk willen worden..

Maar sinds die autonomie ´09 krijgen ze ook geen geld meer van DK (430 milj €/jaar)
http://de.wikipedia.org/wiki/Gr%C3%B6nland#Politik
http://www.spiegel.de/politik/auslan...631641,00.html

Naja, ook als ze 15-maal zoveel CO² willen uitstoten als nu, het blijft vooreerst maar een land met 57.000 inwoners...

Laatst gewijzigd door Micele : 15 september 2009 om 17:14.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2009, 17:29   #53
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
En moederland DK heeft sinds 21 juni 2009 niets meer te zeggen in Kalaallit Nunaat (Grønland), ook de EU niet...
Enkel buitenlandse zaken/landsverdeding is "verdragsmatig" nog onder vertegenwoordiging/verantwoordelijkheid van DK, wslk nog tot 2021 waar ze volledig onafhankelijk willen worden..

Maar sinds die autonomie ´09 krijgen ze ook geen geld meer van DK (430 milj €/jaar)
http://de.wikipedia.org/wiki/Gr%C3%B6nland#Politik
http://www.spiegel.de/politik/auslan...631641,00.html

Naja, ook als ze 15-maal zoveel CO² willen uitstoten als nu, het blijft vooreerst maar een land met 57.000 inwoners...
In plaats van CO2 onder de grond te stoppen kunnen de Hollanders het aan de Groenlanders verkopen.
Oud 15 september 2009, 19:46   #54
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Geld is een universele taal die iedereen volstaat dus ja het werkt zeker.
Ik zie dat zelfs u uw huis geïsoleerd hebt. Voor het milieu zal u het heus niet hebben gedaan, nietwaar?

Citaat:
Nogmaals: als jij denkt dat de opwarming kan tegengehouden worden door wat isolatie, wat hersenspoeling, ben je driedubbel naief.
Heeft er iemand beweerd dat je global warming ENKEL door isoleren huizen zal kunnen tegenhouden? Waar haalt u dat vandaan? Het gaat trouwens niet over hersenspoelen, maar wel onwetende mensen te informeren en te onderrichten. Knowledge is power.
Ik haalde isoleren van huizen aan bij wijze van voorbeeld om aan om te tonen hoe gemakkelijk het is om de CO2 te reduceren als particulier en hoe je daar financieel zelfs beter van wordt. Isolatie van huizen zorgt er ten eerste voor dat er minder brandstof opgestookt wordt, zorgt voor minder CO2 uitstoot én minder vervuiling tout court. Als u niet inziet dat dit een wezenlijk onderdeel is van de toekomstige strategie om CO2 (en vervuiling in het algemeen) terug te dringen bent u driedubbel dom.

Citaat:
ALs jij als een eskimo wil rondlopen in jouw huis is dat jouw zaak. Mijn vriendin en ik houden het meer bij de Hawaiiaanse mode. Veel stimulerender.

Dus telkens je het huis verlaat, zet je al die schakelaars af? En telkens je thuiskomt alles terug aan? Sommige apparaten terug instellen, klokken terug gelijkstellen?? Computers terug opstarten???
Ik loop heus niet als een eskimo rond hoor, in de winter heb ik gewoon meestal met een trui aan en een lange broek – gewoon een beetje common sense en realiteitszin (iets wat veel mensen blijkbaar tegenwoordige mankeren). En inderdaad, die schakelaars gaan altijd uit als ik weg ben en overigens moet geen enkel apparaat opnieuw ingesteld worden bij het aanschakelen.

Ik moest overigens wel lachen toen ik dit stukje las hoor. Nu ik heb ooit eens een appartement verhuurd aan een mooie Hawaïaanse vrouw die zowat dezelfde levensstijl als u had. Verwarming de hele tijd vollen bak, lichten laten branden, TV laten opstaan enz. Het bleek uiteindelijk om een drugsverslaafde hoer te gaan. Uiteindelijk kon ze de huur niet meer betalen en heeft ze mogen afdruipen …
U laat dus uw toestellen zoals uw computers non stop opstaan? Dat is zeer verstandig. “Wie niet horen wil moet voelen” is mij vroeger ooit verteld. Wel hopelijk valt er eens ooit een ventilator van uw PC uit, implodeert uw televisie toestel door het stand by te laten staan terwijl u afwezig bent en fikt vervolgens uw hele huis af … dan kan u vervolgens hier nog eens een uiteenzetting komen geven over hoe verstandig uw levensstijl is.

Citaat:
LOL, waarom ga je niet in een grot leven?

er zijn hier mensen voor wie een aangenaam en gezellig leven belangrijker dan geld.
LOL … als voor u uw toestellen stand by laten staan, uw computers 24/7 laten opstaan en in een T shirt in uw huis rondlopen voor de omschrijving is van een gezellig en aangenaam leven, dan zou ik zeggen “man, get a life”. Ik vind het eerder de omschrijving van een leeg en nihilistisch leven.
Dergelijke zaken dragen absoluut juist NIETS bij aan het leven. Het is gewoon dom (verspilling ) en kost u ook nog eens geld.
Een aangenaam en gezellig leven ziet volgens mijn definitie dat er toch heel wat anders uit hoor … Ach ja, ieder zijn ding nietwaar

Btw is uw vriendin toevallig blond?

Laatst gewijzigd door Blue Sky : 15 september 2009 om 19:52.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2009, 21:59   #55
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Ik zie dat zelfs u uw huis geïsoleerd hebt. Voor het milieu zal u het heus niet hebben gedaan, nietwaar?
Voor de isolatiepremie.

Citaat:
Heeft er iemand beweerd dat je global warming ENKEL door isoleren huizen zal kunnen tegenhouden? Waar haalt u dat vandaan? Het gaat trouwens niet over hersenspoelen, maar wel onwetende mensen te informeren en te onderrichten. Knowledge is power.
Enkel power over onwetenden.

Citaat:
Ik haalde isoleren van huizen aan bij wijze van voorbeeld om aan om te tonen hoe gemakkelijk het is om de CO2 te reduceren als particulier en hoe je daar financieel zelfs beter van wordt. Isolatie van huizen zorgt er ten eerste voor dat er minder brandstof opgestookt wordt, zorgt voor minder CO2 uitstoot én minder vervuiling tout court. Als u niet inziet dat dit een wezenlijk onderdeel is van de toekomstige strategie om CO2 (en vervuiling in het algemeen) terug te dringen bent u driedubbel dom.
Vervuiling, akkoord. Zonder CO2 geen planten.
Citaat:
Ik loop heus niet als een eskimo rond hoor, in de winter heb ik gewoon meestal met een trui aan en een lange broek – gewoon een beetje common sense en realiteitszin (iets wat veel mensen blijkbaar tegenwoordige mankeren). En inderdaad, die schakelaars gaan altijd uit als ik weg ben en overigens moet geen enkel apparaat opnieuw ingesteld worden bij het aanschakelen.
Wist je dat we naakt geboren worden?
Blijkbaar heb je niet veel apparaten.
Citaat:
Ik moest overigens wel lachen toen ik dit stukje las hoor. Nu ik heb ooit eens een appartement verhuurd aan een mooie Hawaïaanse vrouw die zowat dezelfde levensstijl als u had. Verwarming de hele tijd vollen bak, lichten laten branden, TV laten opstaan enz. Het bleek uiteindelijk om een drugsverslaafde hoer te gaan. Uiteindelijk kon ze de huur niet meer betalen en heeft ze mogen afdruipen …
Heb je haar adres nog?
Citaat:
U laat dus uw toestellen zoals uw computers non stop opstaan? Dat is zeer verstandig. “Wie niet horen wil moet voelen” is mij vroeger ooit verteld. Wel hopelijk valt er eens ooit een ventilator van uw PC uit, implodeert uw televisie toestel door het stand by te laten staan terwijl u afwezig bent en fikt vervolgens uw hele huis af … dan kan u vervolgens hier nog eens een uiteenzetting komen geven over hoe verstandig uw levensstijl is.
Blijkbaar ken je niets van electronika. Anders zou je weten dat het grootste probleem het opstarten is.
Citaat:

LOL … als voor u uw toestellen stand by laten staan, uw computers 24/7 laten opstaan en in een T shirt in uw huis rondlopen voor de omschrijving is van een gezellig en aangenaam leven, dan zou ik zeggen “man, get a life”. Ik vind het eerder de omschrijving van een leeg en nihilistisch leven.
Dergelijke zaken dragen absoluut juist NIETS bij aan het leven. Het is gewoon dom (verspilling ) en kost u ook nog eens geld.
Een aangenaam en gezellig leven ziet volgens mijn definitie dat er toch heel wat anders uit hoor … Ach ja, ieder zijn ding nietwaar
Ik was al bang dat je dat niet zou begrijpen.
Citaat:
Btw is uw vriendin toevallig blond?
Waarom? Omdat blondjes dom zijn?
Nee, ze is donker, dat reflecteerd minder zonlicht.
Oud 15 september 2009, 22:23   #56
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Hmm ik zal niet zo rap een antwoord krijgen. Waarschijnlijk zet hij zijn computer maar vijf minuten per dag op.
Oud 16 september 2009, 14:05   #57
corse
Banneling

Standaard

Onnozel de doos in is hier weer bezig!
corse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2009, 15:12   #58
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door corse Bekijk bericht
Onnozel de doos in is hier weer bezig!
Dit zijn we niet gewoon van jou, een one liner die totaal niks zegt ,tegenover ellelange stukken gezeik met wannabe meloen inslag overgoten met een mierenest/neukende saus, die even veelzeggend zijn.

De enige reden waarom ik deze woning zo "milieuvriendelijk" als mogelijk aan het verbouwen ben is mijn portefeuille.
Maar dan nog staat mijn computer 16 uur per dag open. In de winter staat de verwarming standaard op 21°C en zit ik in short achter de computer.
Oud 16 september 2009, 15:51   #59
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dit zijn we niet gewoon van jou, een one liner die totaal niks zegt ,tegenover ellelange stukken gezeik met wannabe meloen inslag overgoten met een mierenest/neukende saus, die even veelzeggend zijn.
Ik heb er zeker 2 minuten op zitten staren om te begrijpen wat ie bedoelde. Niets dus.
Citaat:
De enige reden waarom ik deze woning zo "milieuvriendelijk" als mogelijk aan het verbouwen ben is mijn portefeuille.
Maar dan nog staat mijn computer 16 uur per dag open. In de winter staat de verwarming standaard op 21°C en zit ik in short achter de computer.
Ook mijn reden om te isoleren enz. Ik heb vele jaren "kostenbesparend" geleefd en nu ben ik het gewoon beu. (Mijn portefeuille is ook dikker geworden).
Oud 24 december 2009, 10:12   #60
TomT
Partijlid

Standaard

Nu ja, gelukkig gaat het om een opwarming van de aarde en niet om een afkoeling, want dan hadden we pas echt in de problemen gezeten. Negeren dus, of sterker nog: indien de aarde werkelijk opwarmt door CO2 de lucht in te sturen, dan zou ik nog meer CO2 de lucht insturen zodat de temperaturen leefbaar worden voor mensen, zonder afhankelijk te zijn van verwarmingstoestellen.
TomT is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be