![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zijn het ja.
Blij dat je het met me eens bent. ![]()
![]() |
#22 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#23 | |
|
![]() Citaat:
Nu, er zijn wel meer feiten, die de global warming ondersteunen, zoals het terugtrekken van gletjsers, de toenemende frequentie aan orkanen, het aantal dagen dat de Russische havens ijsvrij zijn etc.
![]() |
![]() |
#24 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
|
![]() Nope. In real life was ik onmiddellijk overgegaan tot castratie, kwestie van zeker te zijn.
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kan mij bevoorbeeld niet herinneren dat er in pakweg 2000 aanbiedingen heb gezien voor zonnepanelen of lage-uitstoot-auto's (een enkele nauwelijks-verkrijgbare Priussen uitgesloten). Wie toen reclame maakte met de vermelding van de CO2-uitstoot werd als zonderling bekeken en wie toen over een ecologische voetafdruk begon werd gemarteld of toch zo ongeveer. Dat is sinds midden vorig jaar wel wat anders.
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 24 december 2009 om 14:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ook nie, maar toch moest ik er aan denken
![]()
![]() |
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
Idem wat betreft het onderzoek naar elektrische wagens, wagens op waterstof etc. Maar het is inderdaad de laatste twee jaar in een stroomversnelling gekomen.
![]() |
![]() |
#32 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar even serieus, ik heb hier een grafiekje liggen (uit Knack, bron Reuters) die de temperatuur uitzet tegen de uitstoot van CO2. Nergens, maar dan ook nergens zie ik een verband. Enkele feiten (daar ging het om eh?); *tussen 1880 en 1920 verdrievoudigde de uitstoot ongeveer terwijl de temperatuur daalde. *tussen 1940 en 1980 verdrievoudigde de uitstoot terwijl de temperatuur gelijk bleef. *sinds 2002 stijgt de CO2-uitstoot sterker dan voordien maar de temperatuur stijgt niet mee (of is zelfs gedaald) *tussen 1880 en 1980 vertienvoudigde de uitstoot terwijl de temperatuur met slechts 0,2 graden steeg. Nu weet ik ook dat jij uit die grafiek ook jaren kunt halen waarin de temperatuur wel gestegen is (1980-2005 bv) maar het feit dat ik periodes vind waarin de temperatuur daalde tijdens een Co2-stijging ontkracht het hele broeikaseffect. In een broeikas koelt het tussendoor niet af. Het wordt steeds warmer en steeds sneller warmer. Citaat:
Ik denk dat het nuttig is om te kijken of dat terugtrekken van die gletsjers wel zo abnormaal is. Er trekt dus ergens een ijstong van enkele tientallen kilometers lang en enkele honderden meters dik zich een eind terug. Dat is heel wat, dat ga ik niet ontkennen. Maar is het abnormaal? Iemand die uit zijn lagere schooltijd de ijstijden herinnert? Toen trok er een pak ijs van enkele duizenden kilometers lang en enkele kilometers dik zich even heen en weer over onze contreien. Niet dat ik daar op zit te wachten maar als je weet dat het klimaat tot zo iets in staat is (zonder dat wij er iets mee te maken hadden) is het toch vrij kortzichtig om te gaan panikeren over een paar gletsjers. Het is alsof je de noodtoestand uitroept omdat er rukwinden van 70 km/u voorspeld worden. Bovendien zijn er ook nog steeds gletsjers te vinden die niet krimpen of zelfs groeien. Net hetzelfde als de bewering dat er geen winters meer zijn... Vorig jaar tot -20, dit jaar al niet veel beter terwijl er net zachtere winters voorspeld werden. Er gebeurt zoveel met het klimaat. Al miljoenen jaren zelfs. Dat onken ik niet. Maar of het nou allemaal zo erg of allemaal onze schuld is durf ik toch nog steeds te betwijfelen.
![]() |
![]() |
#33 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#34 |
|
![]() Global warming is écht. Alleen is het niet zo erg.
![]()
![]() |
#35 | |
|
![]() Citaat:
![]() Nemen we 5-jaargemiddelden, dan ziet het er toch al veel minder grillig uit.
de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens Laatst gewijzigd door driewerf : 24 december 2009 om 15:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik heb geen enkel vertrouwen in onze beleidsmakers om ook maar iets nuttigs te doen met het geld dat ze onder het mom van "red de wereld" uit ons gaan persen. Dat geld zal worden gebruikt voor alles behalve het zoeken naar alternatieve energiebronnen. Trouwens, klimaatverandering of niet, naar alternatieve energiebronnen zullen we toch moeten zoeken. Zelfs een dommerik die zich niet zou mogen voortplanten zoals ik begrijpt dat olie, aardgas en uranium ooit op zullen zijn. Dus als we onze welvaart willen behouden, zullen we op een zekere dag simpelweg gedwongen zijn om alternatieven te zoeken wegens de eenvoudige reden dat eindige voorraden nu eenmaal eindig zijn. Daar heb ik geen van hypocrisie druipende klimaatprofeten voor nodig die enkel bezig zijn met kostbare grondstoffen en massa's belastinggeld te verkwisten. Het ware fijn mocht u de persoonlijke aanvallen achterwege laten. Het is per slot van rekening Kerstavond. Laatst gewijzigd door Sammael : 24 december 2009 om 15:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Goed. Waar is het bewijs van het oorzakelijk verband? |
|
![]() |
![]() |