![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik vind de kritiek van de conservatieven op Danneels terecht. De man met zijn softe aanpak heeft de katholieke kerk in Vlaanderen kapot gemaakt. Hierdoor heeft een radicalere, maar volksvreemde religie, de islam, steeds meer aantrek in Vlaanderen. Voor mij mag Leonard kardinaal worden. Het is een zeer intellectueel man, die de problemen van vandaag ziet. Het is een Waal, maar deze man heeft ooit kritiek geuit op de Franstalige politici. Dit heb ik nog maar zelden gelezen uit Franstalige hoek: Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
![]() Conservatieven moet je in het bovenstaande artikeltje met een korreltje zout nemen. Vele mensen weet niet eens meer wat echt conservatisme is.
![]() Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 24 december 2009 om 17:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
|
![]() Neen
![]() Wat de Kerk vandaag nodig heeft, is een diplomaat, iemand die in een snel veranderende en seculariserende wereld de verschillende meningen op een positieve manier tracht te benaderen. Die kwaliteiten werden verenigd in de persoon Godfried Danneels.
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De kaloten vormen een privé klub.
Wie er de volgende voorzitter wordt, behoort niet tot de binnenlandse politiek.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat een zever, alsof de islam niet groeit in de ons omringende landen. Alsof de kerken elders in het avondland niet leeglopen. Heeft niets van doen met kardinaal Danneels. Wat er van is : verkeerd begrepen wetenschappelijke bevindingen, stijgende mediadruk door gesponsorde denktanken, de geschiedkundige slingerbeweging, het kapitalisme dat het liberalisme heeft gekaapt, het uitvergroten van excessen van vrijheid door internet, de opkomst van de islam als armenreligie maken dat we in een "conservatieve" golf zitten en daar maakt de kerk nu gebruik van om haar macht weer te verstevigen. Er is helemaal geen religie of conservatisme nodig om terug een sociale maatschappij te krijgen, gewoon minder neoliberaal kapitalisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() Het gaat hem ook niet om Danneels als figuur maar wel om de softe aanpak binnen de Belgische katholieke kerk. En hij is daar verantwoordelijk voor.
De Kerk moet veel radicaler worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Gouverneur
|
![]() Wat is eigenlijk het verschil tussen jou en Porpo of Rode Wesp??
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 200%akkoord !! Waarom ??
Danlopen nogmeer mensen weg ![]() ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- Maarwat feitelijk bedoelt , radidicaalgeloof !! fundamentalisten waar sommige misschien tenstrijde , zelfmoordterrorist ?? ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- geloofsgeloofbrengt enkelmeer miserie , uitgevondendoor enkele onmensen !! Wie nietgelooft , geenprobleem , uw zorg !! Wie gelooft , geenprobleem , uw zorg !! Voorrest , wade rkk tegenDanneels doet , mijeen zorg !!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Gouverneur
|
![]() OK, nu maak je mij bang.
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Minister-President
|
![]() Het is net door de oerconservatieve houding van het Vaticaan dat de kerken leeglopen, gecombineerd met de vijandige houding van de atheisten die gelovigen als achterlijken beschouwen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoekomt dat sommige VlaamsBelangers
enegeloof ophemelen alszijnde hoorthier , (al geloveneventueelzelf niet in , of niet aangesloten) en 't andere achterlijk en niet hierzijndehoren ?? moetook niksvan geloofsgeloven hebben , maar .... iklaat hen diegeloven metrust , moeten naast mekaar kunnenleven , we hebbenslechts 1 aardbol !!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
allesaan elkaar schrijven alszijnde irritanten , (onleesbaarook , en vreemdaandoend) en bovendien spatiebalken nietweten te gebruiken , maar ... dan weerwel de enter toetsweten te vinden waar datniet thuishoort !! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Juist. De kerk moet daklozen en illegalen opvangen en economische vluchtelingen smokkelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hij bedoelt wellicht wel, met die strijdende kerk, dat sommige kaloten zich terug geroepen zouden voelen om als ridders-kruisvaarders gewapend door de straten te trekken, bijvoorbeeld de vrijdag, en eenieder die vlees eet in plaats van vis, op de brandstapel te zetten als een ketter.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Parlementslid
|
![]() Hoe minder religie, hoe beter!
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met iemand die vanaf de kansel tiert dat je ziel naar de hel gaat als je stemt voor de Volksunie scoor je geen puntjes meer. Ik heb respect voor je geloof maar denk even na over hoe je je geloof best beleeft. Als je zo doorgaat sta je straks in zwart pak met een bijbel onder de arm aan mijn deurbel te jengelen om me de boodschap van Christus te verkopen. |
|
![]() |
![]() |