Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 december 2009, 01:12   #81
Zeikstraal
Banneling

Standaard

Zonder enige twijfel is mijns inziens Pakistan, volgende in de rij, al is de oorlog eigenlijk al bezig.

Obama maakt u lichtjes warm : Of course, this burden is not ours alone to bear. This is not just America’s war. Since 9/11, al Qaeda’s safe-havens have been the source of attacks against London and Amman and Bali. The people and governments of both Afghanistan and Pakistan are endangered. And the stakes are even higher within a nuclear-armed Pakistan, because we know that al Qaeda and other extremists seek nuclear weapons, and we have every reason to believe that they would use them.

Weer vechten tegen "al qaida" en de taliban, die ze zelf financieren om Pakistan nu te destabiliseren. Beide kanten van de oorlog financieren. En natuurlijk, niet onbelangrijk, de gasleiding te voorzien en onder hun leiding krijgen. En tegelijk nucleair te ontarmen.

Wilde gok
Zeikstraal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2009, 18:49   #82
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Aan de hand van deze draad ben ik vannacht in het Blackwater verhaal gedoken.
Inmiddels heb ik een half schoolschrift bronnen en bronvermeldingen.

Kortom,je mag alle Europese politici naar huis sturen die troepen in Iraq en Afghanistan hebben gestationneerd.
Blackwater is de overtreffende trap van wat omscherven kan worden als criminele organisatie. Dat wordt inmiddels ook publiekelijk erkend. Blackwater kan zo uit de Waffen SS gestapt zijn. Een organisatie die illegaler is dan illegaal.
En dat werkt officiëel voor een zogenaamd democratisch land. Ik ben al geen vriend van de VS politiek, maar na het lezen van wat over deze misdadigersorganisatie bekend is, vliegen alle damdeuren open.
Inmiddels hebben ze hun naam verander in Xi.
Ras schooiers, ras Amerikanen.
Oud 15 december 2009, 18:54   #83
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Blackwater heeft haar naam verandert naar ''XE'' sedert een paar maanden.

Edit: excuus D'Artois, ik zie dat je dit al vermeld had.

Laatst gewijzigd door straddle : 15 december 2009 om 18:55.
straddle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2009, 19:05   #84
Big Slick
Provinciaal Gedeputeerde

Big Slick's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Aan de hand van deze draad ben ik vannacht in het Blackwater verhaal gedoken.
Inmiddels heb ik een half schoolschrift bronnen en bronvermeldingen.

Kortom,je mag alle Europese politici naar huis sturen die troepen in Iraq en Afghanistan hebben gestationneerd.
Blackwater is de overtreffende trap van wat omscherven kan worden als criminele organisatie. Dat wordt inmiddels ook publiekelijk erkend. Blackwater kan zo uit de Waffen SS gestapt zijn. Een organisatie die illegaler is dan illegaal.
En dat werkt officiëel voor een zogenaamd democratisch land. Ik ben al geen vriend van de VS politiek, maar na het lezen van wat over deze misdadigersorganisatie bekend is, vliegen alle damdeuren open.
Inmiddels hebben ze hun naam verander in Xi.
Ras schooiers, ras Amerikanen.
Nu nog eens gaan grasduinen in het recente verleden van:
a)Karzai, Unocal en pijpleidingpolitiek: zal u begrijpen wat de VS nu eigenlijk nog steeds in Afghanistan zitten te doen en waarom Karzai president is.
b) Halliburton en Enron:
c) Saddam's beslissing z'n olie in Euro's ipv Dollars te gaan verhandelen:
b en c gaan u een wat klaardere kijk geven op waarom ze perse naar Irak moesten.
Big Slick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2009, 19:10   #85
Big Slick
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Hou de ogen open en bekijk het nieuws. Alhoewel ik de rechtlijnigheid van de huidige media ook niet meer voor 100% vertrouw. Lees voor rechtlijnigheid betrouwbaarheid.
Ik zou eerder zeggen: hou uw ogen open en kijk vooral NIET naar het nieuws maar zoek zelf info.
Oud 15 december 2009, 19:17   #86
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Big Slick Bekijk bericht
Ik zou eerder zeggen: hou uw ogen open en kijk vooral NIET naar het nieuws maar zoek zelf info.
'T is raar. Sinds ik niet meer naar het 'nieuws' kijk ben ik beter geïnformeerd. Ik mis een journalistiek die de twee zijden aan het woord laat op TV (zeker mbt internationaal nieuws). Ik mis vooral diepgang in de berichtgeving. Ik dacht dat dat vroeger nog enigszins anders was.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 15 december 2009 om 19:19.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2009, 19:27   #87
Big Slick
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
'T is raar. Sinds ik niet meer naar het 'nieuws' kijk ben ik beter geïnformeerd. Ik mis een journalistiek die de twee zijden aan het woord laat op TV (zeker mbt internationaal nieuws). Ik mis vooral diepgang in de berichtgeving. Ik dacht dat dat vroeger nog enigszins anders was.
Tja, wat wil je?
Een journalist die "de andere zijde" wil belichten pleegt carrierezelfmoord.
Dit is al gaande in de VS sinds 9/11.
Of denk je werkelijk dat er geen journalisten waren die vòòr de oorlog in Irak wisten dat Saddam helemaal geen bedreiging was.
Tuurlijk waren die er, maar uiteraard hebben we die niet gehoord in de aanloop naar de oorlog.
Oud 15 december 2009, 20:10   #88
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu nog eens gaan grasduinen in het recente verleden van:
a)Karzai, Unocal en pijpleidingpolitiek: zal u begrijpen wat de VS nu eigenlijk nog steeds in Afghanistan zitten te doen en waarom Karzai president is.
b) Halliburton en Enron:
c) Saddam's beslissing z'n olie in Euro's ipv Dollars te gaan verhandelen:
b en c gaan u een wat klaardere kijk geven op waarom ze perse naar Irak moesten.
Dit wist ik allemaal wel. Maar met het leugenachtige cynisme waarmee men het plebs denkt zoet te houden overschrijdt toch wel alle grenzen.
De werkelijkheid zal nog wel factor 2 zijn. CIA nog niet ontbonden? XE en GS4?
Obama zet de oude Bush-politiek keihard door. Zouden ze precies weten hoe weinig olie er nog is?
Oud 16 december 2009, 22:51   #89
Zeikstraal
Banneling

Standaard

Pakistan veroordeeld India, Israel en de Vs. Een complot tegen Pakistan, zo luid het. Vooral Indie dan, zo heeft Pakistan naar verluid bewijs van staatsgesponsorde terreur tegen Pakistan.

Hoe zit het nu met de ISI in feite? En Blackwater?

Wat klopt en wat klopt niet?

mms://217.218.67.244/presstv/20091216/OUTPUT_19-42-00-FTP-ADDIEL-ISLAMABAD.wmv
Oud 17 december 2009, 01:29   #90
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeikstraal Bekijk bericht
Pakistan veroordeelt India, Israel en de Vs. Een complot tegen Pakistan, zo luidt het. Vooral Indie dan, zo heeft Pakistan naar verluid bewijs van staatsgesponsorde terreur tegen Pakistan.

Hoe zit het nu met de ISI in feite? En Blackwater?

Wat klopt en wat klopt niet?
Amerika dringt er bij de machthebbers in Pakistan op aan om het Pakistaanse leger meer Pakistani te laten vermoorden. De Pakistani worden afgedreigd en opgenaaid. Er wordt met dollars gezwaaid.
Oud 21 december 2009, 09:32   #91
Zeikstraal
Banneling

Standaard

Duidelijk?

http://www.presstv.ir/detail.aspx?id...onid=351020401
Oud 21 december 2009, 11:16   #92
Akufen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Of denk je werkelijk dat er geen journalisten waren die vòòr de oorlog in Irak wisten dat Saddam helemaal geen bedreiging was.
Tuurlijk waren die er, maar uiteraard hebben we die niet gehoord in de aanloop naar de oorlog.
Er was er eentje, Lou Dobbs als ik me niet vergis, en die hebben ze (het netwerk) een brief gestuurd met de melding dat z'n berichtgeving niet past in een pre-oorlog tijdperk.
Akufen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2009, 00:54   #93
Zeikstraal
Banneling

Standaard

American special forces have conducted multiple clandestine raids into Pakistan's tribal areas as part of a secret war in the border region where Washington is pressing to expand its drone assassination programme.

A former Nato officer said the incursions, only one of which has been previously reported, occurred between 2003 and 2008, involved helicopter-borne elite soldiers stealing across the border at night, and were never declared to the Pakistani government.

US Gestapo can do whatever they want

http://www.guardian.co.uk/world/2009...pakistan-raids

Oud 22 december 2009, 02:44   #94
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard Obama breidt uit: overal oorlog, dood en vernieling

ABC News
December 18, 2009

http://abcnews.go.com/Blotter/cruise...ke-yemen/story

Citaat:
On orders from President Barack Obama, the U.S. military launched cruise missiles early Thursday against two suspected al-Qaeda sites in Yemen, administration officials told ABC News in a report broadcast on ABC World News with Charles Gibson.

One of the targeted sites was a suspected al Qaeda training camp north of the capitol, Sanaa, and the second target was a location where officials said "an imminent attack against a U.S. asset was being planned."

The Yemen attacks by the U.S. military represent a major escalation of the Obama administration's campaign against al Qaeda.

In his speech about added troops for Afghanistan earlier this month, President Obama made a brief reference to Yemen, saying, "Where al Qaeda and its allies attempt to establish a foothold -- whether in Somalia or Yemen or elsewhere -- they must be confronted by growing pressure and strong partnerships."

Until tonight, American officials had hedged about any U.S. role in the strikes against Yemen and news reports from Yemen attributed the attacks to the Yemen Air Force.

President Obama placed a call after the strikes to "congratulate" the President of Yemen, Ali Abdallah Salih, on his efforts against al Qaeda, according to White House officials.

A Yemeni official at the country's embassy in Washington insisted to ABC News Friday that the Thursday attacks were "planned and executed" by the Yemen government and police.

Along with the two U.S. cruise missile attacks, Yemen security forces carried out raids in three separate locations. As many as 120 people were killed in the three raids, according to reports from Yemen, and opposition leaders said many of the dead were innocent civilians.
Con Obama o Sin Obama el imerio es el imperio

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2009, 14:12   #95
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeikstraal Bekijk bericht
Zonder enige twijfel is mijns inziens Pakistan, volgende in de rij, al is de oorlog eigenlijk al bezig.

Obama maakt u lichtjes warm : Of course, this burden is not ours alone to bear. This is not just America’s war. Since 9/11, al Qaeda’s safe-havens have been the source of attacks against London and Amman and Bali. The people and governments of both Afghanistan and Pakistan are endangered. And the stakes are even higher within a nuclear-armed Pakistan, because we know that al Qaeda and other extremists seek nuclear weapons, and we have every reason to believe that they would use them.

Weer vechten tegen "al qaida" en de taliban, die ze zelf financieren om Pakistan nu te destabiliseren. Beide kanten van de oorlog financieren. En natuurlijk, niet onbelangrijk, de gasleiding te voorzien en onder hun leiding krijgen. En tegelijk nucleair te ontarmen.

Wilde gok
Geldverspilling
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2009, 16:19   #96
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

De VS spelt een gevaarlijk spel in Pakistan.

Interessant is om van de annalist 'Sprengler' (een Bushbewonderaar die Obama een landsverader vindt, en duidelijk een voorstander van de VS hegemonie over andere naties) te horen dat de pogingen van de VS om het Pakistaans leger te gebruiken in de strijd tegen de Taliban het land op de afgrond van een 'failed state' aan het brengen is, en dat dit enkel Pakistan als Islamitische staat dichterbij brengt.

Citaat:
Pakistan is being ground between two millstones: the Afghan war and the global economic crisis.
Volgens sprengler is het china dat het meeste te verliezen heeft bij een 'post Pakistan' wereld. Zou dat een motivatie kunnen zijn voor anderen om Pakistan in de richting van een Islamistische staat te duwen?

Sommigen denken met oorlog hegemonie te bereiken en via hegemonie 'vrede'. Democratie is goed als een vorm van crowd control in deze visie op 'vrede'. Over rechtvaardigheid zwijgen we ook liever. Maar Sprengler geeft inzicht in de geachten van degenen die denken dat de wereld noodzakelijkerwijze beter af is met een VS hegemonie (in de eerste plaats de VS zelf natuurlijk, maar dat zeg je niet openlijk).

Citaat:
But the problems of South and Central Asia do not require a substantial US troop commitment. On the contrary, the escalation of US force in Afghanistan makes matters worse. India can put sufficient boots on Afghan soil to prevent a Taliban victory. No one else wants or needs US troops. But America's capacity to sail an aircraft carrier to any coast in the world and be master of the situation is essential.
Waar het op neerkomt voor Spengler...militaire macht

Citaat:
Russia and India may field a fifth-generation fighter, perhaps a very good one if it contains the full Israeli avionics package. But a sixth-generation fighter is already in the research-and-development phase in the United States. If Washington puts resources behind cutting-edge defense technology, no other country or combination of countries can mount a challenge for a generation or more. America's failure to sustain its own power will be as tragic as it is unnecessary.
Nog meer geld voor 'defensie' dus. Wij zitten al aan nummertje zes. Hip hoi.

Life and premature death of Pax Obamicana

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 23 december 2009 om 16:38.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2009, 05:13   #97
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Balkan 1914 (toen waren de Britten de hegemon)
Oostenrijk en Rusland verklaarden elkaar de oorlog.
~
Zuid en Centraal Azië 2009 (met de Amerikanen als hegemon)
De auteur vermoedt China in de positie van Oostenrijk ...
Oud 25 december 2009, 18:22   #98
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Pakistan komt niet goed overeen met Indië ==> Pakistan heeft daarom goede relaties met zowel China als Amerika. Indië op zijn beurt heeft goede relaties met Iran en Rusland. En Rusland met Iran. Wat voor Rusland telt is Gazprom (de energievoorraden). Die energievoorraden tellen voor de Amerikanen ook: vandaar de Liquid War. Maar voor de Amerikanen telt nog meer. Voor de Amerikanen telt de dollarsupprematie. Via de dollarsupprematie en de derivaten hebben de Amerikanen een kritische hefboom op de hele wereldeconomie. Zij controleren het hele fiat paper currency monetair systeem, en indien nodig wordt deze controle geruggesteund door het barbaars afslachten van mensen waar en wanneer men dat wenst. Dit gaat gepaard middels gigantische uitgaven via het militair-industrieel complex. De euro is de enige challenger voor die dollarsupprematie, maar Europa is militair zwak en de Amerikanen hebben hier en daar hun mannetjes zitten. Via die mannetjes hebben de Amerikanen de mogelijkheid de euro de nekslag toe te dienen.
En als we nu eens met de Amerikanen een Verenigde Staten van Amerika en Europa oprichten ? Dan kunnen ze ons niet meer tegenwerken , en genieten wij van hun militaire kracht. Dan kunnen we de groeiende macht van China beteugelen, en de rest van de wereld manipuleren, tot éénieders welzijn en vooruitgang, want in de ontwikkelingslanden kunnen ze toch hun plan niet trekken, en doen ze vanalles fout. Goed idee, nee ?!
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2009, 18:24   #99
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Ik weet meer over ras dan jou. Ik heb uitvoerig rastheoretische werken van onder andere Evola bestudeerd.
En wat heb je van de werken van Julius Evola begrepen ?
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2009, 18:26   #100
Zeikstraal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
En als we nu eens met de Amerikanen een Verenigde Staten van Amerika en Europa oprichten ? Dan kunnen ze ons niet meer tegenwerken , en genieten wij van hun militaire kracht. Dan kunnen we de groeiende macht van China beteugelen, en de rest van de wereld manipuleren, tot éénieders welzijn en vooruitgang, want in de ontwikkelingslanden kunnen ze toch hun plan niet trekken, en doen ze vanalles fout. Goed idee, nee ?!
We kunnen hen ook uitroeien en verspreider gaan wonen. Tot éénieders welzijn en vooruitgang. Goed idee, nee ?!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be