Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 december 2009, 12:17   #61
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Toch blijft het "Crimen" katholiek-moreel en cannoniek strafbaar.
Dat kan van tal van criminele activiteiten in de Islam/sharia niet worden gezegd.
"Crimen solicitationis " is en blijft katholiek-moreel en cannoniek strafbaar, inderdaad. Maar sinds Ratsinger wordt het tegen de slachtoffers gebruikt ipv tegen wie het biechtgeheim schendt, adding insult to injury.
Nu dient het om misdadigers te beschermen en slachtoffers te bannen.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2009, 12:19   #62
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Weet je dat de KKK
De KKK dan ook. Qua debiliteit kunnen die wel tellen...

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2009, 12:23   #63
IronChef
Minister-President

IronChef's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Boeiend.
Weet je dat de KKK naast joden en zwarten ook katholieken vervolgde omdat die zich aan een buitenlandse autoriteit onderwerpen en dus geen echte Amerikanen kunnen zijn?
En jij roept daar net toe op...
Max is toch een katholiek?

Wat heeft hij dan te maken met "ketters" zoals de KKK?
IronChef is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2009, 13:27   #64
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IronChef Bekijk bericht
Max is toch een katholiek?

Wat heeft hij dan te maken met "ketters" zoals de KKK?
Ik vond het grappig dat hij onrechtstreeks de KKK gelijk gaf in hun waanzin.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2009, 18:07   #65
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
"Crimen solicitationis " is en blijft katholiek-moreel en cannoniek strafbaar, inderdaad. Maar sinds Ratsinger wordt het tegen de slachtoffers gebruikt ipv tegen wie het biechtgeheim schendt, adding insult to injury.
Nu dient het om misdadigers te beschermen en slachtoffers te bannen.
Oorspronkelijk was de "crimen solicitationis" bedoeld om de geheimhouding te verzekeren.
Ik ben er, samen met U, zeker van dat slachtoffers en niet clerikale getuigen door deze protocollen niet in het minst aangespoord werden om aangifte te doen (om maar een eufemisme te gebruiken).
Dat dat effect ooit heeft plaatsgevonden zal men nooit exact kunnen bewijzen.

Vaststelling blijft dat de kerk met deze "crimen solicitationis" niet in het minst heeft geprobeerd de "crimen" te verontschuldigen of gewoon canoniek of zelfs moreel straffeloos te maken zoals andere ideologiën en godsdiensten (Islam) wel doen.

Mijn vastelling dat de katholieke kerk in deze eindeloos superieur is tav de islam staat dus als een rots.

Laatst gewijzigd door Fieseler : 26 december 2009 om 18:08.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2009, 19:08   #66
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk was de "crimen solicitationis" bedoeld om de geheimhouding te verzekeren.
Ik ben er, samen met U, zeker van dat slachtoffers en niet clerikale getuigen door deze protocollen niet in het minst aangespoord werden om aangifte te doen (om maar een eufemisme te gebruiken).
Dat dat effect ooit heeft plaatsgevonden zal men nooit exact kunnen bewijzen.

Vaststelling blijft dat de kerk met deze "crimen solicitationis" niet in het minst heeft geprobeerd de "crimen" te verontschuldigen of gewoon canoniek of zelfs moreel straffeloos te maken zoals andere ideologiën en godsdiensten (Islam) wel doen.

Mijn vastelling dat de katholieke kerk in deze eindeloos superieur is tav de islam staat dus als een rots.
De katholieke kerk is even waardeloos als alle andere religies, de islam inclusief.

PS: Het enige positieve aan religie is dat er af en toe eens een gelovige clown opduikt waar we nog eens mee kunnen lachen.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 26 december 2009 om 19:15.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2009, 23:11   #67
Fieseler

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
De katholieke kerk is even waardeloos als alle andere religies, de islam inclusief.
Ondanks het feit dat ik een atheist ben ben ik het hiermee helemaal oneens.
De katholieke kerk heeft meer dan eens haar eigen misdaden uit het verleden veroordeeld.
De morele waarden en normen van de katholieke kerk komen ongeveer overeen met de normen en waarden van het EVRM.
Alleen hierin reeds is de katholieke kerk eindeloos superieur tav pakweg de islam, nazisme en communisme.
Oud 27 december 2009, 10:08   #68
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

[quote=Fieseler;4511164]
Citaat:

De katholieke kerk heeft meer dan eens haar eigen misdaden uit het verleden veroordeeld.
De morele waarden en normen van de katholieke kerk komen ongeveer overeen met de normen en waarden van het EVRM.
Alleen hierin reeds is de katholieke kerk eindeloos superieur tav pakweg de islam, nazisme en communisme.
Het is inderdaad zo dat de kaloten-kerk het meest aanleunt bij de Westerse maatschappij.
Dat is nogal logisch natuurlijk. Zo volgt grosso modo iedere 'beweging' de maatschappelijke golven, en heel even af en toe voegt een superieure beweging een kleine koerskorreksie toe aan de algemene richting.

Toch vind ik het ambetant van de kalotenkerk dat ze hun gedachten nog steeds proberen op te dringen aan anderen, door te pogen de wetgeving te beïnvloeden.
Voorbeeld: abortus
Ze zijn niet tevreden dat hun eigen leden geen abortus zouden laten uitvoeren, neen, ze willen absoluut dat geen enkele landgenoot, ook degenen die niets met de kaloten-biznis te maken hebben, dit naleven.
(idem dito voor eutanazie enz.; en waarom plots zijn ze niet meer zo gebeten om vrijdags geen vlees meer te eten; of om echtscheiding onmogelijk te maken; of om overspel terug in het strafwetboek te krijgen .... taktiek ?? Lijkt me weinig met godsdienst te maken, maar swat, 'k ben geen spesialist)

Pas op, ik zeg niet dat ze hun gedacht niet mogen zeggen; dat ze hun zaken niet zouden mogen promoten enz.
Maar dat is toch een verschil met het inperken van de vrijheid van anderen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2009, 10:41   #69
Fieseler

Standaard

[quote=De schoofzak;4511522]
Citaat:

Het is inderdaad zo dat de kaloten-kerk het meest aanleunt bij de Westerse maatschappij.
Dat is nogal logisch natuurlijk. Zo volgt grosso modo iedere 'beweging' de maatschappelijke golven, en heel even af en toe voegt een superieure beweging een kleine koerskorreksie toe aan de algemene richting.

Toch vind ik het ambetant van de kalotenkerk dat ze hun gedachten nog steeds proberen op te dringen aan anderen, door te pogen de wetgeving te beïnvloeden.
Voorbeeld: abortus
Ze zijn niet tevreden dat hun eigen leden geen abortus zouden laten uitvoeren, neen, ze willen absoluut dat geen enkele landgenoot, ook degenen die niets met de kaloten-biznis te maken hebben, dit naleven.
(idem dito voor eutanazie enz.; en waarom plots zijn ze niet meer zo gebeten om vrijdags geen vlees meer te eten; of om echtscheiding onmogelijk te maken; of om overspel terug in het strafwetboek te krijgen .... taktiek ?? Lijkt me weinig met godsdienst te maken, maar swat, 'k ben geen spesialist)

Pas op, ik zeg niet dat ze hun gedacht niet mogen zeggen; dat ze hun zaken niet zouden mogen promoten enz.
Maar dat is toch een verschil met het inperken van de vrijheid van anderen.
"Iedereen zijn gedacht".
De Belgen, en vooral het establishemnt waar ook en vooral de kaloten deel van uitmaken hebben het met deze filosofie altijd moeilijk gehad.

Het wordt pas potsierlijk als zij zelf het slachtoffer worden van de "maakbaarheid van vde maatschappij".
In geval van abortus is het nu net de staat die "zijn gedacht" wil opdringen aan iedereen.
In katholieke ziekenhuizen wordt er soms geen enkele dokter gevonden om (in zijn ogen) zijn eed van hypocratus te verkrachten.

Abortus is (binnen het kader van de wet) een beslissing van de zwangere.
Zij heeft niet het recht om iemand te verplichten medeplichtig te worden aan haar "beslissing".
De wet kan moeiljk aan dokters verplichten om hun ethische bezwaren zomaar langs de kant te schuiven omdat de vrijzinnigen of wie dan ook dat willen.

Bijgevolg is het aan de abortusgezinde om te zoeken naar iemand die geen moreel/ethisch bezwaar heeft om abortus te plegen.

U ziet Schoofie: in de materie van abortus is het nu net andersom en wil de staat de gelovigen dwingen om tegen hun ethische opvattingen in moord (in hun ogen) te plegen.
Oud 27 december 2009, 11:41   #70
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

[quote=Fieseler;4511550]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

"Iedereen zijn gedacht".
De Belgen, en vooral het establishemnt waar ook en vooral de kaloten deel van uitmaken hebben het met deze filosofie altijd moeilijk gehad.

Het wordt pas potsierlijk als zij zelf het slachtoffer worden van de "maakbaarheid van vde maatschappij".
In geval van abortus is het nu net de staat die "zijn gedacht" wil opdringen aan iedereen.
In katholieke ziekenhuizen wordt er soms geen enkele dokter gevonden om (in zijn ogen) zijn eed van hypocratus te verkrachten.

Abortus is (binnen het kader van de wet) een beslissing van de zwangere.
Zij heeft niet het recht om iemand te verplichten medeplichtig te worden aan haar "beslissing".
De wet kan moeiljk aan dokters verplichten om hun ethische bezwaren zomaar langs de kant te schuiven omdat de vrijzinnigen of wie dan ook dat willen.

Bijgevolg is het aan de abortusgezinde om te zoeken naar iemand die geen moreel/ethisch bezwaar heeft om abortus te plegen.

U ziet Schoofie: in de materie van abortus is het nu net andersom en wil de staat de gelovigen dwingen om tegen hun ethische opvattingen in moord (in hun ogen) te plegen.
Dat zie ik toch even anders.

Eerst en vooral, vermoed ik, dat het niet zozeer de dokteurs zijn die geen abortus wensen uit te voeren als een vrouw daarom verzoekt;
maar dat het eer het beleid is van het kaloten-ziekenhuis, vaak in handen van kalotenorganizasies als kloosterordes, liefst nog de ergste van hun soort: de nonnnen-organizasies. (kijk maar naar hun namen over gans Vlaanderen: Virga Jessen, Sint Vinsensius, Maria Middelares, Sint Elizabeth, Heilig Hart, OL Vrouwkliniek, OL Vrouw Lourdes, Sint Rafael .....

Enig 'bewijs' daarvan vind ik in het volgende: is er één ziekenhuis dat openlijk zegt: bij ons gaat dit niet, een abortus ?
Neen. Maar toch zijn er geregeld 'wrijvingen' daaromtrent.

Het zou duidelijk moeten zijn: een ziekenhuis dat er niet in lukt om een noodlijdende zwangere die om een abortus vraagt, te helpen, zou moeten geschrapt worden van de lijst die "recht heeft op riziv-tussenkomsten".

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2009, 12:11   #71
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Wat we nodig hebben is iemand die de leer van het broederschap van Pius X als hoofdleer maakt van de Belgische Kerk. Radicalisatie, desnoods strijdende Kerk.
Voorstander van de bevrijdingstheologie geworden Max ?
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2009, 12:18   #72
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het wordt hoog tijd dat Vlaanderen zich opnieuw onderwerpt aan de wil van de Paus.

Schol en vul ze nog eens
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2009, 12:18   #73
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Gelooft u dat echt. Ik kan mij echt niet inbeelden dat de rechten van de mens voor dit staan zoals de katholieke kerk dat doet:

Verbod op anticonceptie en vooral condooms.
Tegen het homohuwelijk.
Hanteert nog steeds de middeleeuwse praktijk van exorcisme.
Excommunicaties van mensen met een ander ideeën.
Pedofiele priesters.
De massale afpersingscarrousel (aflaten) die vandaag de dag nog bestaat.
Intimidatie van gelovigen (pas op of ge gaat naar de hel als ge dat doet).
Etc..........

En een "ooops we hebben 400 jaar geleden Bruno op de brandstapel gezet" zal daar niets aan veranderen. Trouwens die veroordeling wordt door de katholieke kerk nog steeds als terecht beschouwd.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 27 december 2009 om 12:23.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2009, 12:23   #74
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

De commentaar op Danneels klopt wel. Ik heb de man ook niet horen protesteren nadat ze hier in België met abortus of euthanasie afkwamen.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2009, 12:32   #75
viaSanctus
Provinciaal Statenlid

Standaard

Het is lachwekkend hoe men clichés blijft opsommen, telkens de gehele geschiedenis erbij blijft halen, de eigen visie hierop blijft delen en dezelfde discussies blijft voeren.

Heeft dit ooit 1 maal ergens al iets positiefs opgeleverd voor alle partijen?

En als laatste geloof ik niet dat die thread starter (max van ieverast?) een christen is. Lijkt me meer een stoker die wat anti-christelijke stemmen wil laten horen. Om het helemaal goed te doen, zou hij met een paar vrienden iemand moeten ontvoeren, een groot kruis rond zijn hals hangen en hem doen smeken voor zijn leven op video met de boodschap "kerken opnieuw vol! OF!!!"
Werkt perfect voor het gros van de wereldbevolking.
viaSanctus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2009, 12:33   #76
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat we nodig hebben is iemand die de leer van het broederschap van Pius X als hoofdleer maakt van de Belgische Kerk. Radicalisatie, desnoods strijdende Kerk.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 Bekijk bericht
Voorstander van de bevrijdingstheologie geworden Max ?
Ik denk dat Max eerder de strijdende kerk ziet zoals Opus Deï ze ziet, dan de bevrijdingstheologen.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2009, 13:06   #77
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Het wordt hoog tijd dat Vlaanderen zich opnieuw onderwerpt aan de wil van de Paus.
Citaat:

Boeiend.
Weet je dat de KKK naast joden en zwarten ook katholieken vervolgde omdat die zich aan een buitenlandse autoriteit onderwerpen en dus geen echte Amerikanen kunnen zijn?
En jij roept daar net toe op...

Beetje redelijk blijven. De KKK heeft geen jota te maken met Vlaanderen. En dat de VS voornamelijk Protestants is terwijl Vlaanderen ooit voornamelijk Katholiek was... eh... peren met citroenen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2009, 15:22   #78
Fieseler

Standaard

[quote=De schoofzak;4511616]
Citaat:

Dat zie ik toch even anders.

Eerst en vooral, vermoed ik, dat het niet zozeer de dokteurs zijn die geen abortus wensen uit te voeren als een vrouw daarom verzoekt;
maar dat het eer het beleid is van het kaloten-ziekenhuis, vaak in handen van kalotenorganizasies als kloosterordes, liefst nog de ergste van hun soort: de nonnnen-organizasies. (kijk maar naar hun namen over gans Vlaanderen: Virga Jessen, Sint Vinsensius, Maria Middelares, Sint Elizabeth, Heilig Hart, OL Vrouwkliniek, OL Vrouw Lourdes, Sint Rafael .....

Enig 'bewijs' daarvan vind ik in het volgende: is er één ziekenhuis dat openlijk zegt: bij ons gaat dit niet, een abortus ?
Neen. Maar toch zijn er geregeld 'wrijvingen' daaromtrent.

Het zou duidelijk moeten zijn: een ziekenhuis dat er niet in lukt om een noodlijdende zwangere die om een abortus vraagt, te helpen, zou moeten geschrapt worden van de lijst die "recht heeft op riziv-tussenkomsten".

Mijn point exactly.

De staat gaat deze instellingen dus verplichten om abortus toe te passen.
Deze verplichting druist in tegen de vrijheid van behandelen door het onstlaan van het argument "noodsituatie"

Het enige dat er tegen in te brengen is is
A/ een vermoeden
B/ de naam van de instelling
C/ een vage verdachtmaking via een vage allusie van "wrijvingen"

Trouwens: ik hoef hier de katholieke instellingen niet te vededigen hé.
Dat moeten de tjeven van de NVA en CD&V maar doen...

Laatst gewijzigd door Fieseler : 27 december 2009 om 15:24.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2009, 15:29   #79
Fieseler

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht

Gelooft u dat echt. Ik kan mij echt niet inbeelden dat de rechten van de mens voor dit staan zoals de katholieke kerk dat doet:

Verbod op anticonceptie en vooral condooms.
Tegen het homohuwelijk.
Hanteert nog steeds de middeleeuwse praktijk van exorcisme.
Excommunicaties van mensen met een ander ideeën.
Pedofiele priesters.
De massale afpersingscarrousel (aflaten) die vandaag de dag nog bestaat.
Intimidatie van gelovigen (pas op of ge gaat naar de hel als ge dat doet).
Etc..........

En een "ooops we hebben 400 jaar geleden Bruno op de brandstapel gezet" zal daar niets aan veranderen. Trouwens die veroordeling wordt door de katholieke kerk nog steeds als terecht beschouwd.

Ik herhaal: ik hoef de katholieke kerk hier niet te verdedigen, dat moeten de tjeven van de NVA en CD&V maar doen.

Echter: Het is niet de eerste keer dat de papenvreters zozeer te keer gaan tegen de kerk dat hun betoog eerder een lange en morsige haatkramp blijkt dan een ideologische kritiek waardoor het tegenovergestelde effect wordt bereikt.
MAW: Hierboven verdrinkt U duidelijk verdedigbare argumenten in hemeltergende leugens.
Oud 27 december 2009, 15:39   #80
xrc
Parlementsvoorzitter

xrc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
De commentaar op Danneels klopt wel. Ik heb de man ook niet horen protesteren nadat ze hier in België met abortus of euthanasie afkwamen.
Maar des te meer bij politieke uitslagen en debatten... Het ga Danneels goed, maar als kardinaal deugde hij niet. Mgr. Léonard daarentegen is uiterst geschikt.
xrc is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be