![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#241 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#242 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#243 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ervaring zat, alleen ieder gebouw is anders, je komt telkens voor nieuwe verrassingen te staan. Veel denkwerk, vooral oplossing gericht denken.
|
|
|
|
#244 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Je wilt als consument ook maximaal spenderen met uw geld, en zoveel mogelijk kopen met uw geld ? |
|
|
|
|
|
|
#245 |
|
Burgemeester
|
Ik vind dat je als consument inderdaad een beetje je verantwoordelijkheid moet nemen. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan in een maatschappij waar het kapitalisme de nieuwe religie is geworden.
'If the misery of our poor be caused not by the laws of nature, but by our institutions, great is our sin' - Charles Darwin, Voyage of the Beagle Vakbonden strooien voetzoekers rond tijdens betogingen NADAT ze zichzelf eerst beschermen met oordopjes! Steun het Europees Burgerinitiatief. Teken de petitie: https://ec.europa.eu/citizens-initia...dex.do?lang=nl |
|
|
|
|
|
#246 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Hey daar ben ik mee bezig momenteel. pff...voor 20 euro in het zwart kunnen ze me momenteel al inhuren...volgend jaar minstens 30 euro
|
|
|
|
#247 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar onze overheid moet het voorbeeld geven hé. Onze provincie (ik ben tegen het provinciaal bestuur), maakt reclame onder de naam: "Trots op Limburg". Er is niet één deputé of één administratie die met een Mondeo, Galaxy of een S Max rondrijdt, tot daar hun trots.
|
|
|
|
#248 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
1. Voor al deze jobs zoeken ze mensen? 2. Hebben wij hier wel werklozen?
|
|
|
|
#249 |
|
Parlementslid
|
Een bewijs dat tegenwoordig een werknemer niets is?
2 weken voor kerst krijgt de firma een innovatiepremie om iets nieuw in te voeren. (Iets dat niet werkt, maar waar ze toch al met veel bla bla met uitpakken) Gevolg: Gooi een week voor kerst de twee oudste werknemers uit het bedrijf, zonder boe of ba. Is dit de voorwaarde om een innovatiepremie te krijgen of is dit gewoon "goed bestuur" van een firma? En wat de knelpuntberoepen betreft: Een eenvoudige manier om goedkope werkkrachten te importeren. En als er nu een van die rechtse pippo's zegt: "Tja, die willen dan ook wel echt werken en dan ook voor het minimumloon waar een werknemer ook best tevreden mee kan zijn" - Kijk dan eerst naar de kostprijzen in die landen. Of moeten de ontslagen Belgen dan ook maar naar Polen & co verhuizen? Het is duidelijk dat er terug een afscheiding Rijk-Arm komt en dat de middenklasse kapot moet. Dit brengt me dan ook bij de titel van een andere thread, waardoor zelfmoord echt wel een oplossing van veel, zo niet alle, problemen begint te worden.
Dit profiel is gedeactiveerd. Laatst gewijzigd door Enter : 26 december 2009 om 08:42. |
|
|
|
|
|
#250 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik denk het toch.
Citaat:
Voor de vuile jobs kunnen we altijd migranten aantrekken. Weer een paar werklozen minder die dan sociaal werker kunnen gaan spelen. |
|
|
|
|
|
|
#251 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Als ik de hele rij zie waar ze mensen voor zoeken, dan mogen wij hier momenteel geen werklozen meer hebben of moet de rij voor minstens de helft verkleint worden. Mensen die werkloos zijn kunnen gemakkelijk omgeschoold worden tot één van deze jobs.
|
|
|
#252 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
makkelijk makkelijk...zo rap gaat dat meestal niet hoor.
|
|
|
#253 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De Roemenen en Polen zijn sneller dan onze eigen werklozen?????
|
|
|
#254 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Hier moeten ze het nog gaan leren als ze er al 30 jaar zijn. En ze vragen dan nog meer per uur ook.
|
|
|
|
#255 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#256 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik zie in elk geval genoeg staan waar serieuze opleiding voor nodig is.
|
|
|
|
#257 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar dan moogt ge natuurlijk niet uitsluitend voor die jobs gaan solliciteren waar ge niet voor in aanmerking komt. |
|
|
|
|
|
|
#258 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wie denkt dat je dat allemaal op 14 dagen uit de mouwen kunt schudden is er toch wel goed naast. Maar soit men mag zich aanbieden nietwaar? Als het dan njet is...zal het niet aan de vragende partij liggen maar aan de persoon die zich aangeboden heeft.
|
|
|
|
#259 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
We hebben hier een pak werklozen, van allerlei pluimage (verschillende opleidingen). We hebben een pak openstaande vacatures waarvoor we geen mensen hebben. Wat doet de VDAB Wat doen de scholen? Moeten wij zoveel geld betalen voor onderwijs om afgestudeerden te krijgen waar we niets mee kunnen aanvangen? Moeten we ons onderwijs niet dringend gaan herzien? bv: Richting X en Y, daar worden mensen voor gevraagd, opleiding is gratis. Richting v en W, daar vraagt geen kat naar, opleiding zelf betalen.
|
|
|
|
#260 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|