![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kortom, het niveau van lezen, schrijven en rekenen van een scholier op de basisschool. Niet voldoende om pakweg zelf een factuur op te stellen, belastingsbrief in te vullen of zich niet int zak te laten zetten bij grote aankopen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#262 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#263 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ken er verschillende die niet lang naar school zijn geweest en bedrijven hebben met honderden werknemers. t' is niet de school die telt voor die soort zaken. t' is de persoon zelf.
![]() |
![]() |
#264 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja als alles zo simpel in het leven is dan moeten we de scholen en anciënniteiten en ervaringen en stages maar schrappen hé.
direct naar de werkgevers...5 minuten kijken en 3 keer nadoen en je bent er. Right.
![]() |
#265 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar geven ze opleidingen voor fruitplukker of serrearbeider? Zijn al die Polen beter opgeleid ? Waarom oefenen de meeste mensen die een opleiding volgden bij het VDAB dat beroep niet uit ? Waarom gaan zo veel werklozen na of tijdens een opleiding in een bedrijf terug doppen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#266 |
Banneling
|
![]() Ik ken ook zo een paar lui die nu multimiljonair zijn zonder een minuut hoger onderwijs, maar we weten beiden dat die mensen de uitzondering op de regel zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#267 |
Minister-President
|
![]() anderzijds wel bewonderingswaardig
![]() |
#268 |
Banneling
|
![]() De top 5 en top 20 rijkste van België.
Nr. 1. van België: Eric Wittouck (Artal) • Vermogen: 2.671 miljoen euro. Samen met de familie Ullens de Schooten, met wie ze huwelijksbanden hebben, vormen de Wittoucks de rijkste familie van België. Hun Tiense Suikerraffinaderij hebben ze verkocht en sindsdien, diëten van de Weight Watchers, via hun Luxemburgse holding Artal. Nr. 2. van België: Olivier de Spoelberch (Inbev) • Vermogen: 1.772 miljoen euro Mijnheer de burggraaf klaagt niet: zo heb je tijd om je bezig te houden met je optrekje in zijn geval het kasteel van Flawinne. En ja, hij is een telg van de 2de rijkste familie van het land. Nr. 3. van België: Jef Colruyt (Colruyt) • Vermogen: 1.510 miljoen euro Deze zoon van wijlen Jo Colruyt nam de leiding over van de distributiegroep die zijn naam draagt. Nr. 4. van België: Jean-Pierre Berghmans (Lhoist) • Vermogen: 1.045 miljoen euro Als bestuurder van de wereldleider in de kalkproductie en lid van de 4de rijkste familie van België kreeg hij op 21 juli de titel van baron. Nr…. van België: Het privé fortuin van de koninklijke familie wordt geschat op een slordige 90 miljard (oude Belgische franken) in 2001. Daardoor zijn ze de rijkste familie van het land. Voor 2003 bedroeg de dotatie aan het Belgische Koningshuis 10 miljoen euro. 1. Families Inbev 10.356.441.000€ 2. Familie Solvay 3.876.976.530€ 3. Familie Frère (Total, Suez) 2.518.513.058€ 4. Familie Colruyt 1.902.345.865€ 5. Families Eternit 1.736.233.600€ 6. Familie Lhoist 1.611.353.688€ 7. Familie Emsens (SCR) 1.555.272.551€ 8. Familie De Clerck (Beaulieu) 1.437.712.000€ 9. Familie Saverys (CMB) 1.355.567.760€ 10. Familie Janssen (UCB) 1.225.500.043€ 11. Familie Delhaize 925.983.968€ 12. Familie Boël (Sofina) 818.046.749€ 13. Familie De Nul 548.717.225€ 14. Familie Bekaert 547.146.232€ 15. Familie d'Ieteren 532.292.225€ 16. Familie Cigrang (Cobelfret) 476.505.000€ 17. Familie Lippens (Fortis) 456.868.000€ 18. Familie Vandemoortele 429.344.508€ 19. Familie De Nolf-Claeys (Roularta) 408.353.146€ 20. Familie Duchâtelet-De Winter (Elex) 402.109.955€ Alle systemen waarbij privilegies en voorrechten erfelijk worden overgedragen zijn ondemocratisch. Deze vorm van extremisme is een gevaar voor onze samenleving en demotiveert alle mensen die werken, ondernemen en al diegenen die een belangrijke bijdrage tot onze samenleving leveren voor een normaal loon. Zolang de vruchten van onze planeet niet verdeeld worden en zo lang er mensen sterven van honger en arm zijn, kan men spreken van diefstal door diegenen die verzuipen in weelde. Apartheid tussen blank en zwart werd afgeschaft in Zuid-Afrika, maar de oudste vorm van apartheid, het onderscheid tussen klassen, tussen arm en rijk vermeerderd zich razend snel op onze planeet, het is momenteel de grootste vorm van discriminatie sinds mens heugenis. Door gebrek aan herverdeling wordt geschat dat: voor iedere extreme privaatrijkdom meer er 10.000 armen bij komen op onze planeet, m.a.w. extreme privaatrijkdom veroorzaakt extreme armoede. Er is op de wereld genoeg voor iedereen, maar er is niet genoeg voor ieders hebzucht. De ongelijke verdeling van geld, verstand en rijkdom is de grootste onrechtvaardigheid op onze planeet. De kwaliteit van een samenleving bestaat niet uit het aantal miljonairs of miljardairs, maar hoe men omgaat met zwakken, ouderen, gezondheidszorg, werklozen, natuur enz. Miljonairs-worden-rijker-talrijker: http://www.express.be/money/nl/wealt...TOKEN=82833079 |
![]() |
![]() |
![]() |
#269 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#270 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#271 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
wij sméken om mannen met technische kennis. Laatst gewijzigd door Jedd : 26 december 2009 om 21:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#272 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#273 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Corse:
het enige dat je gelijk hebt is dat er in principe geen 'normale methode' bestaat om zo rijk te worden als al die famielies, tenzij door puur geluk. Want bvb kijk naar Inbev: elke brouwerij had de kans om op dezelfde manier zich te ontplooien zoals Stella, en toch is Inbev hier een klepper van wereldformaat geworden, waarom maes of hoegaarden of trappist van westvleteren niet ? Die kans is een lucky strike... En had je nu een som van 1m euro verdeeld over ald die bierbrouwers anno1970, dan nog had je niet het extra rendement gehaald die deze familie geboekt heeft. Bovendien voorziet de wet op de 'virtuele meerwaarde' voor deze familie dat zij op deze lucky strike 0.0euro belastingen moet betalen ??? Waarom is voor mij ook echt niet duidelijk. Is het de natte droom dat u ook hetzelfde kan overkomen ??? Volgens mij weegt dit meer door bvb dan ook maar enige nobele gedachte dat die meerwaarde echt de verdienste moet zijn van die familie, en dat zij daarvoor ter eeuwige dage moet gevrijwaard blijven van belastingen ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#274 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De vraag is echter, wat is een goede basis? Is een goede basis iets waarmee je nog alle kanten uitkan? Moet het onderwijs echt al in specifieke richtingen gaan? Moet een metser, voeger, lasser, ......... foutloos kunnen schrijven?
![]() |
![]() |
#275 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Het gewoon een rommelzooi van een amateur, niet van een vakman.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#276 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En om je een idee te geven van de waarde van werken. Ik krijg als gezinshoofd 1400€ netto dop per maand plus een verhoging van 300€ bij het kindergeld. Als ik ga werken verdien ik bij de meeste jobs slechts 2000€ tot 2300€ bruto per maand, wat neerkomt op 1400€ tot 1550€ netto per maand en moet ik eerst bewijzen dat ik die job wel aankan. Ondanks het feit dat ik die job reeds meerdere jaren uitgevoerd heb in andere bedrijven. En ik heb het hier dan over jobs waarbij men van de kandidaten minstens een A2 en 15 jaar ervaring eist. Om netto op hetzelfde inkomen als werkende te komen tegenover werkloze, moet ik dus minstens 3000€ bruto per maand krijgen. Als ik dan nog het verlies aan koopkracht begin te tellen door verplichte verplaatsingen dan kom ik aan een bruto loon van zo'n 3500€ per maand om op een gelijkwaardige koopkracht te komen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#277 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En omdat de bedrijven die de opleidingen geven daarvoor betaalt worden en steeds opnieuw andere mensen in opleiding hun werk laten uitvoeren. Voor hen zijn dat gratis werkkrachten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#278 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ze al niet betaalt worden per geplukte bakje zoals in de aardbeienteelt. Of per geplante rij zoals in de preiteelt. Het werk is er wel, de mensen om het uit te voeren ook, maar de lonen zijn zo schandalig laag en de arbeid zo zwaar, dat zelfs een 16jarige jobstudent liever in een restaurant gaat opdienen dan dit werk uit te voeren. Daarnaast moet men voor deze jobs vaak een landbouwmachine kunnen bedienen. Iets waarvoor men als Europeaan een speciaal rijbewijs moet hebben, dat je slechts 10000€ kost om het te behalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#279 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Zonder hoger diploma geraak je heus niet binnen in een bedrijf. Of je moet al wreed chance hebben en via via binnen geraken.
![]() |
![]() |
#280 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk hier begint het mee. ![]()
![]() |