![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1101 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1102 | |||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Nu, dit zijn slechts persoonlijke indrukken. Jij stelde dat de gelijkheid van kansen in België een gegeven was. Welnu, dan zou ik graag je bron vernemen, zodat ik mijn foutieve persoonlijke indrukken kan corrigeren.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 27 december 2009 om 13:37. |
|||||||
|
|
|
|
|
#1103 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Arbeiders (en werkmensen) behoren tegenwoordig tot de economische middenklasse. |
|
|
|
|
|
|
#1104 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als je eens moest weten hoeveel van die arbeiders/werkmensen die volgens jou tot de middenklasse behoren moeite hebben om rond te komen. Laatst gewijzigd door daiwa : 27 december 2009 om 14:17. |
|
|
|
|
|
|
#1105 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#1106 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik had het niet over zelfstandigen alhoewel er daar ook bijzitten die moeite hebben de touwtjes aan elkaar te knopen.
En ik beweer ook niet dat er geen arbeiders zijn die tot de middenklasse behoren maar je hebt er evengoed een groot aantal die daar niet toe behoren. Laatst gewijzigd door daiwa : 27 december 2009 om 14:31. |
|
|
|
|
|
#1107 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het is aan u uw bewering die ik tegenspreek te bewijzen, graag dus de bron waarmee u uw subjectieve waarneming tot feit maakt! |
|
|
|
|
|
|
#1108 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Deze studie maakt een vergelijking met Finland; en legt enkele oorzaken bloot. "België - Finland : de exorbitante prijs van het schoolliberalisme" http://www.skolo.org/spip.php?article499&lang=fr En van de site van onderwijs vlaanderen "Internationale studies geven aan dat de onderwijsachtergrond van ouders een belangrijke indicator is voor hoe open de toegang tot het hoger onderwijs is. In Vlaanderen heeft bijna de helft (48%) van de studenten een vader die zelf hoger onderwijs heeft gevolgd. In andere landen zoals Nederland, Tsjechië en Oostenrijk nemen meer studenten met ouders met een lager diploma deel aan het hoger onderwijs. http://www.ond.vlaanderen.be/hogeron...Vlaanderen.pdf Bekijk ook de studie van eurostudent; waaraan België (nog) niet deelneemt en bepaal a.d.h.v. de grafiek op blz. 64 welke landen België nog voorgaan. http://www.eurostudent.eu/ |
|
|
|
|
|
|
#1109 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1110 | |||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Finland kan dan ook in het geheel niet vergeleken worden met bovenstaande landen die een veel grotere populatie allochtonen/moslims hebben. Zowel absoluut als procentueel. |
|||
|
|
|
|
|
#1111 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Binnen 10, 20, 30, 50 zullen de PISA-rapportjes er niet anders uitzien. De toevloed van onintegreerbaren zal zo zijn effecten hebben. Als je merkt dat moslimallochtonen minstens een generatie of 4 ?* 5 nodig hebben om mentaal, sociaal, cultureel en economisch een eerste stapje in de moderniteit te zetten, wel, dan zijn we nog niet. |
|
|
|
|
|
|
#1112 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik gaf deze informatie omdat je betwijfelde dat kinderen uit de lagere socio-economische klasse ondervertegenwoordigd zijn in het hoger onderwijs. Dat jij als kind van ouders die geen hogere opleiding volgden; wel een hogere opleiding mocht volgen zegt niets over de vertegenwoordiging in het algemeen. Dat doen de cijfers die ik aanhaalde wel. Nog even herhalen dat enkel Mexico en Hongarije slechter doen wat kansongelijkheid betreft. Lees nog eens je argumenten met deze wetenschap in het achterhoofd. Als je dan wil lezen wat er wel kan aangedaan worden. "België - Finland : de exorbitante prijs van het schoolliberalisme" http://www.skolo.org/spip.php?article499&lang=fr |
|
|
|
|
|
|
#1113 | ||
|
Gouverneur
|
Citaat:
Citaat:
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act." -- George Orwell Laatst gewijzigd door Babeth : 27 december 2009 om 16:52. |
||
|
|
|
|
|
#1114 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1115 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Zou jij het aanvaarden mocht jij beoordeeld worden op basis van de daden van anderen? |
||
|
|
|
|
|
#1116 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1117 | |
|
Banneling
|
Tot er VB-ers of LDD-ers in beeld komen natuurlijk ...
Citaat:
Laatst gewijzigd door Cut de krap : 27 december 2009 om 17:28. |
|
|
|
|
|
|
#1118 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
|
|
|
|
#1119 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
En ik blijf erbij dat "de mens" vooroordelen heeft enze altijd zal hebben. Jij hebt er zelf ook, ook al schreeuw je om ter hardst dat je die niet hebt.
|
|
|
|
#1120 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Als de familie het belangrijker vindt dat de dochters als reine maagden tijdig uitgehuwelijkt worden met een importschoonzoon omdat de eer van familie belangrijker is dan studies, dan moet men daarna niet komen zagen. |
|
|
|
|