Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 december 2009, 13:47   #81
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
U trekt uw conclusie's, ik de mijne.

Mag dat ?
Trek jij dan conclusies? Waar? En op basis van wat? Aan de hand van een tekst die je door je vooringenomenheid niet eens wil lezen?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2009, 14:04   #82
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Ernst Niessen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wij zijn over het algemeen genomen anti Nederlands,
Dat is genoteerd.

Citaat:
daarmee bedoel ik de Hollanders in het algemeen en niet de taal. U laat ruimte voor die nuance, ik niet.
U creëert zelf ruimte, namelijk een onmogelijke spagaat. Kijk eens naar de commentaren van uw vriend system waar het het (Noord-)Nederlands betreft: ostracisme ten voeten uit.

Ook u bent door de mand gevallen ...
Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2009, 14:09   #83
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
Dat is genoteerd.

U creëert zelf ruimte, namelijk een onmogelijke spagaat. Kijk eens naar de commentaren van uw vriend system waar het het (Noord-)Nederlands betreft: ostracisme ten voeten uit.

Ook u bent door de mand gevallen ...
Ik zou het appriciëren dat, indien U mij quote dat U dan de volledige tekst quoted en niet de hele zaak uit z'n verband rukt door dat slechts gedeeltelijk te doen.

Dank U.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2009, 14:11   #84
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Wij zijn over het algemeen genomen anti Nederlands, daarmee bedoel ik de Hollanders in het algemeen en niet de taal. U laat ruimte voor die nuance, ik niet.
Jij, je leermeester system en nog een paar andere oetlullen zijn anti-Nederlands. De overgrote meerderheid van dit forum is dit niet. Dus laat je arrogantie en pretentie maar achterwege en ken je plaats. Helemaal achteraan.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2009, 14:20   #85
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Ernst Niessen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zou het appriciëren dat, indien U mij quote dat U dan de volledige tekst quoted en niet de hele zaak uit z'n verband rukt door dat slechts gedeeltelijk te doen.

Dank U.
Ai, dat deed dus pijn ...

Goed zo. Ik heb u namelijk op heterdaad betrapt.
Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2009, 14:21   #86
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1
Als hij het nu zelf bedacht had kon ik je opmerking enigzins begrijpen.
Maar het is spijtig genoeg maar plagiaat van iemand anders.
Zwartengeel vermeldt heel expliciet de naam van de auteur. En dan kom jij nog vertellen dat het "plagiaat" is. Hier zijn maar twee verklaringen mogelijk. Ofwel weet jij hoegenaamd niet wat plagiaat is en ben je zo stom om toch maar die term hier in de discussie te gooien. Ofwel weet je dat pertinent wél, maar puur uit boosaardigheid ga je Zwartengeel toch beschuldigen. We zullen maar veronderstellen dat de eerste verklaring doorweegt.
Oud 28 december 2009, 14:25   #87
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Jij, je leermeester system en nog een paar andere oetlullen zijn anti-Nederlands. De overgrote meerderheid van dit forum is dit niet. Dus laat je arrogantie en pretentie maar achterwege en ken je plaats. Helemaal achteraan.
De overgrote meerderheid van dit forum ?
Hebt U daar cijfers van ?

En trouwens. De overgrote meerderheid van dit forum is misschien in uw denkwereld de overgrote meerderheid van de vlamingen. Maar ik kan U verzekeren dat U zich daarin schromelijk vergist.

Wie staat nu achteraan ?

Laatst gewijzigd door Henri1 : 28 december 2009 om 14:26.
Oud 28 december 2009, 14:26   #88
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
Ai, dat deed dus pijn ...

Goed zo. Ik heb u namelijk op heterdaad betrapt.
U hebt juist niets.
Oud 28 december 2009, 14:31   #89
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system
Niet helemaal. Abicht en Bart de Wever: 2 handen op één buik. Wat wilt ge. Een wouldbe plattelandsfilosoof die dan ook nog peter is van het Comité Vlaanderen Onafhankelijk Nu en vervolgens denkt van zichzelf dat hij een soort goeroe is.

Nu niet precies de meest objectieve waarnemer als ge het mij vraagt. En zeker niet de persoon die men ernstig moet nemen wanneer hij het heeft over de inhoud van de term 'Belgicisme'.
Ha ja, Ludo Abicht past natuurlijk niet in jouw kleinzielig Belgicisme. En omdat hij zich aansluit bij een doelstelling (de Vlaamse onafhankelijkheid) die jou niet bevalt, wordt hij door een schoolmeester zoals jij onmiddellijk verketterd. Je bent een triestige krekel, system. Ga troost zoeken bij een of andere Belgicistische prof. Die zijn er ook nog.
Oud 28 december 2009, 14:33   #90
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ha ja, Ludo Abicht past natuurlijk niet in jouw kleinzielig Belgicisme. En omdat hij zich aansluit bij een doelstelling (de Vlaamse onafhankelijkheid) die jou niet bevalt, wordt hij door een schoolmeester zoals jij onmiddellijk verketterd. Je bent een triestige krekel, system. Ga troost zoeken bij een of andere Belgicistische prof. Die zijn er ook nog.
Het pikt precies ?
Oud 28 december 2009, 14:40   #91
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Dank U.
Kom nou, Hendrikje, niet kinderachtig doen, je bent zo anti-Nederlands als een draaideur. Altijd maar dezelfde rondjes zitten draaien.
Terloops even, je zit hier wel te kwekken vanuit een Luikse avatar en een infantiel Belgo-tricolore hartje, maar in feite ben je Limburger. Als dusdanig behoor je ook tot de Zuidelijke Nederlanden. Je bent dus in zekere zin ook Nederlander. Wel bekome het!
Oud 28 december 2009, 14:43   #92
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het pikt precies ?
Oeioei! Waar dan wel?
Oud 28 december 2009, 14:52   #93
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
De overgrote meerderheid van dit forum ?
Hebt U daar cijfers van ?
Het volstaat de berichten op de communautaire fora te lezen. De verhouding is ongeveer 80 - 20, en dan ben ik nog heel genereus.
Citaat:
En trouwens. De overgrote meerderheid van dit forum is misschien in uw denkwereld de overgrote meerderheid van de vlamingen. Maar ik kan U verzekeren dat U zich daarin schromelijk vergist.
Zelfs de kleine minderheid belgicisten zijn Vlamingen. En we mogen natuurlijk onze Nederlandse broeders niet vergeten. Ze zijn er en ze blijven er. Je talrijke banbliksems ten spijt.

Citaat:
Wie staat nu achteraan ?
Jij natuurlijk! Waar je plaats is.

Laatst gewijzigd door robert t : 28 december 2009 om 14:54.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2009, 16:07   #94
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter B Bekijk bericht
Op de man spelen in plaats van op de bal...
Neen ik speel op de waarheid. Ge verwacht nu toch niet dat iemand die -ik citeer- 'peter is van het Comité Vlaanderen Onafhankelijk Nu' een objectieve bepaling of omschrijving gaat geven van de term 'Belgicisme'.

Dat is juist hetzelfde als wanneer ge Maingain zoudt vragen een bepaling te geven van 'Vlaamse Beweging'.

Laatst gewijzigd door system : 28 december 2009 om 16:08.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2009, 16:15   #95
de kleine
Lokaal Raadslid

de kleine's schermafbeelding

Standaard

System heeft gelijk. Punt.

Maingain zou zeggen dat wij allemaal achterlijke racisten zijn en seks met varkens hebben of iets in die aard.
de kleine is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2009, 17:06   #96
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Neen ik speel op de waarheid. Ge verwacht nu toch niet dat iemand die -ik citeer- 'peter is van het Comité Vlaanderen Onafhankelijk Nu' een objectieve bepaling of omschrijving gaat geven van de term 'Belgicisme'.

Dat is juist hetzelfde als wanneer ge Maingain zoudt vragen een bepaling te geven van 'Vlaamse Beweging'.
Zeg dan eens wat jij allemaal zou doen wat Abicht niet voorstelt in zijn tekst om België beter te laten draaien dan het nu doet?
Oud 28 december 2009, 17:14   #97
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Zeg dan eens wat jij allemaal zou doen wat Abicht niet voorstelt in zijn tekst om België beter te laten draaien dan het nu doet?
Ik ben tevreden dat ik in België woon. Ik leef daar graag, ik eet daar goed, ik heb goede sociale voorzieningen, de mensen zijn er vrij in hun doen en laten, niet te veel adminstratieve bedilzucht en ik mag in het openbaar de koning of de eerste minister een steenezel of een held noemen wanneer mij dat belieft. En zo heb ik het graag.

Om België goed te laten draaien moet men de gemeenschappen ruime autonomie geven, de taalwetten toepassen, BHV splitsen en maken dat onze kinderen de twee talen en liefst de drie talen machtig zijn. Dat kan alleen maar een pluspunt zijn. Voor de rest mag alles blijven zoals het is, met dien verstande nochtans dat elke gewest het voortouw moet proberen te nemen inzake 'groene economie'. En we kunnen Duitsland als voorbeeld nemen in deze. Dat is, in een notendop weliswaar, hoe ik het zie.

Laatst gewijzigd door system : 28 december 2009 om 17:15.
Oud 28 december 2009, 17:18   #98
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Om België goed te laten draaien moet men de gemeenschappen ruime autonomie geven, de taalwetten toepassen, BHV splitsen en maken dat onze kinderen de twee talen en liefst de drie talen machtig zijn. Dat kan alleen maar een pluspunt zijn. Voor de rest mag alles blijven zoals het is, met dien verstande nochtans dat elke gewest het voortouw moet proberen te nemen inzake 'groene economie'. En we kunnen Duitsland als voorbeeld nemen in deze. Dat is in een notendop weliswaar hoe ik het zie.
Zowat alles wat jij hier opsomt staat ook geschreven in Abicht zijn artikel. Het is dus zoals ik al vermoedde niet w�*t er gezegd wordt wat jou stoort, maar wié het zegt.
Oud 28 december 2009, 17:23   #99
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Zowat alles wat jij hier opsomt staat ook geschreven in Abicht zijn artikel. Het is dus zoals ik al vermoedde niet w�*t er gezegd wordt wat jou stoort, maar wié het zegt.
Neen neen, Albicht wil een onafhankelijk Vlaanderen. Ik wil een goedwerkend België. Dat is het grote verschil tussen Albicht en mij.

Laatst gewijzigd door system : 28 december 2009 om 17:27.
Oud 28 december 2009, 17:27   #100
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen neen, Albicht wil een onafhankelijk Vlaanderen. Ik wil een goedwerkend België. Dat is het grote verschild tussen Albicht en mij.
Dat ze toch geen nederlands snappen is uiterst frappant.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be