![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
| Bekijk resultaten enquête: akkoord of niet ? | |||
| Akkoord, dan zijn we eindelijk van België af |
|
46 | 67,65% |
| Niet akkoord, dan modderen we liever nog wat verder met België |
|
22 | 32,35% |
| Aantal stemmers: 68. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1021 | ||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Je onderschrift toont duidelijk het tegendeel aan.
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Alboreto : 29 december 2009 om 13:52. |
||
|
|
|
|
|
#1022 | |
|
|
Citaat:
je bent een Belgicist die Groot-Nederlanders probeert zwart te maken! |
|
|
|
|
|
|
#1023 | |
|
|
Citaat:
En ik vrees dat zolang je die zaken gaat gaan promoten je de relaties tussen onze volkeren alleen maar gaat verzuren. Ik had na de uitwisseling van ideeën met Hollander een goed gevoel over de zaak. Maar na jullie bedragen gelezen te hebben krijg ik meer en meer het gevoel dat hij de uitzondering is. Ik denk dat ik toch nog maar eens ga nadenken of samenwerking tussen België en Nederland eigenlijk wel wenselijk is op gelijk welk vlak. Het is nog niet zo ver dat ik die actief zou gaan tegenwerken, maar indien jullie zo bij jullie standpunten blijven zou dat er wel eens van kunnen komen. |
|
|
|
|
|
|
#1024 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#1025 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
#1026 | |
|
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Shadowke : 29 december 2009 om 13:54. |
|
|
|
|
|
|
#1027 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Vooruit dan maar. Nog een keer: Nederland en Vlaanderen samen vormen een middelgrote staat in de EU, een potentieel lid van de G8, eh, G9. Dat gaat Nederland, laat staat Vlaanderen, alleen niet redden, ben ik bang. |
|
|
|
|
|
|
#1028 | |
|
|
Citaat:
jou? de gewone Waal? de gewone Vlaming? je bent niet beter dan de gefrustreerde Belgicisten op dit forum behalve dat je geen Nederlanderhater bent (of je bent het wel maar je komt er nog ni voor uit). Laatst gewijzigd door Shadowke : 29 december 2009 om 13:56. |
|
|
|
|
|
|
#1029 | |
|
|
Citaat:
Zie je niet in dat je met zulke posts de tak afzaagt waar je op zit? |
|
|
|
|
|
|
#1030 | |
|
|
Citaat:
ik wil absoluut geen annexatie van Vlaanderen door Nederland! maar een democratische integratie dat mogelijks 20 jaar kan duren of langer! nu lieg je weer! |
|
|
|
|
|
|
#1031 | |
|
|
Citaat:
Zowel Nederland als België zijn twee goede en waardevolle producten in de winkel van Europa. We hebben de hereniging inderdaad niet nodig. Ik ben er van overtuigd dat we als twee sterke staten samen veel kunnen verwezenlijken. |
|
|
|
|
|
|
#1032 | |||
|
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat Vlaanderen aangehecht wordt aan Nederland? Hoe je het gebeuren ook wilt noemen - annexeren - inlijven - incorporeren - opslorpen - herenigen - convergeren Je standpunt gaat veel verder dan van bv Hollander en Sidharta die 'Samenwerken' naar voor schuiven. Op meer dan dat zal je de eerste 50 niet moeten rekenen vrees ik, en ook daarna is de toekomst verre van zeker. Laatst gewijzigd door Alboreto : 29 december 2009 om 14:07. |
|||
|
|
|
|
|
#1033 | |
|
|
Citaat:
dat is gewoon voor de poll op de website te promoten. en mijn website aanpassen? NEEN! kwetst de waarheid misschien? dan ben je een echte Belgicist! Laatst gewijzigd door Shadowke : 29 december 2009 om 14:04. |
|
|
|
|
|
|
#1034 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Uw standpunten over bijvoorbeeld de Nederlandse taal geven mij ook niet bepaald de indruk dat u enthousiast bent over de Nederlandse taal en cultuur. Dat soort sentimenten heb ik op dit forum vaker gehoord en net zo vaak hard bestreden. U doet mij denken aan de Benelux. Ooit idealistisch opgericht voor meer samenwerking, maar allengs door tegenwerking en onwil verzand in een ambtelijk geraamte dat hoegenaamd niets te bieden heeft aan deze schitterende Noordzeedelta. |
|
|
|
|
|
|
#1035 | |
|
|
Citaat:
Ben je bereid om bij het samengaan van onze twee naties het Vlaams als algemene voertaal over te nemen? |
|
|
|
|
|
|
#1036 | |
|
|
Citaat:
Mijn ervaringen met Nederlanders de voorbije pakweg 40 jaar waren positief over nagenoeg de hele lijn. Jullie hebben me echter een andere kant van de Nederlander laten zien die minder fraai is, en ik moet met schaamrood op de wangen toegeven dat mijn mening over Nederlanders er inderdaad op achteruit is gegaan. Ja ik weet dat Shadowke Belg is, maar het feit dat menig Nederlander zijn meningen steunt zegt voor mij meer dan genoeg. Jammer, inderdaad. Proficiat voor wat jullie vandaag bereikt hebben. |
|
|
|
|
|
|
#1037 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Tot zover de hypothese. |