![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: akkoord of niet ? | |||
Akkoord, dan zijn we eindelijk van België af |
![]() ![]() ![]() |
46 | 67,65% |
Niet akkoord, dan modderen we liever nog wat verder met België |
![]() ![]() ![]() |
22 | 32,35% |
Aantal stemmers: 68. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1041 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Voor je het weet heb je van alle Belgen Belgicisten gemaakt. ![]() Ik vond de reacties van Henri1 overdreven (sorry Henri) , maar ik begin ze beter en beter te begrijpen. Laatst gewijzigd door Alboreto : 29 december 2009 om 14:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1042 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1043 |
Minister-President
|
![]() Zoals je al begrepen hebt zijn die twee clowns het sop van de kool niet waard.
![]() |
#1044 |
Europees Commissaris
|
![]() Enkelen horen dan ook geen Hollanderhaat te cultiveren (waarom een hele groep beoordelen voor de uitspraken van enkelen?). Nu inderdaad, je geduld en je kalmte weten te bewaren zijn goede deugden. Een beschaafde discussie zie ik als een wisselwerking van verschillende meningen waar men praktisch durft zijn en de welberedenheid niet laat varen. Het dient ook om van elkaar te leren en mogelijk elkaar te overtuigen.
Nu, ik zal zelf nooit respect kunnen hebben voor een staat die gefundeerd is op een afkeer van een buurland en -regio. Zelf denk ik ook niet dat je van alle Belgen Hollandofoben kunt maken door een meningsverschil met een persoon of een afwijzing van een discussiemethode van een persoon. De drempel om één groep (Belgisch-voelenden, Vlaams-voelenden, Nederlandse wij-voelers, Nederlanders, Vlamingen, Walen) op één collectieve hoop te gooien ligt dan ook soms bedroevend laag.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 29 december 2009 om 14:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1045 | |
|
![]() Citaat:
ik antwoord ni meer op zijn leugenaarspraat. en jij gaat er binnenkort ook op vliegen. want je begint ook 'de gefrustreerde belg'-trekjes te krijgen en mensen persoonlijk aan te vallen ipv degelijk te discussiëren. Laatst gewijzigd door Shadowke : 29 december 2009 om 14:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1046 | |
|
![]() Citaat:
daarom denk ik dat Alboreto liegtdat hij al 40 jaar in Nederland is geweest en goed met Nederlanders overweg kan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1047 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Over gefrustreerden gesproken, ik geloof eerder dat jij er een schoolvoorbeeld van bent. Trouwens, er waren tijden dat voor sommige van julie uitspraken en handelingen steller gegarandeerd tegen de muur werdt geplaatst. Er bestaat gelukkig zoiets als vrijheid van mening, maar velen weten daar geen blijf mee.
![]() |
![]() |
#1048 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik zou je desondanks wel aanraden minder emotioneel te reageren, dat werkt niet constructief. Als iemand door de mand zou vallen (stel) zonder dat iemand er expliciet op wijst, dan gebeurt dat ook als je je kalmte blijft bewaren en gewoon verder je argumenten blijft doorgeven. Het kuddedenken benadeelt enkel maar de discussie. Mensen zijn vaak wel slim genoeg om te zien wie er liegt en wie niet.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 29 december 2009 om 14:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1049 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1050 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1051 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik had meer van hem verwacht dan dit ontluikende en felle ostracisme.
Laatst gewijzigd door Ernst Niessen : 29 december 2009 om 15:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1052 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#1053 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Indien geen genoegen genomen wordt met jouw stelling worden we direkt verweten als belgicisten, hollandhaters ...enz. Persoonlijk vind ik dat in Nederland voldoende fora zijn waarin Hollanders hun mening kwijt kunnen. Dat ze zich hier komen vermaken is een ding, ons de les lezen is een ander, zeker wanneer ze geen yota begrijpen van de belgische problematiek.
![]() |
![]() |
#1054 | |
|
![]() Citaat:
Ik wil zeker niet alle Nederlanders over dezelfde kam scheren, daarvoor zijn mijn jarenlange ervaringen met jullie land en zijn inwoners te goed. Mocht zich door mijn recente uitlatingen een Nederlander zich beledigd voelen, dan bied ik hierbij alvast mijn verontschuldigingen aan. Ik merk dat de term 'annexatie' (hoewel volgens mij correct) hier een negatieve connotatie heeft en zal vanaf heden, gezien deze ook gebruikt wordt door de grootste voorstander ervan op dit forum, de term 'hereniging' gebruiken. Mocht ik toch nog per abuis eens 'annexatie' gebruiken, stuur me dan gerust een berichtje, dan pas ik het aan. Ik blijf echter van mening dat de posts van Shadowke en Ernst hun zaak meer kwaad dan goed doen, maar dat is natuurlijk hun zaak en gezien ik hun mening niet deel bekijk ik dit als een goede zaak en zal hierop verder geen commentaar meer geven. Bedankt Scarabaeida om alles even in het juist perspectief te plaatsen. Dankuvooruwaaaandacht ![]() Laatst gewijzigd door Alboreto : 29 december 2009 om 15:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1055 |
Minister-President
|
![]() Dat was voor uw tijd ...
![]() |
#1056 | |
|
![]() Citaat:
2) ik begrijp de Belgische problematiek maar al te goed. Laatst gewijzigd door Shadowke : 29 december 2009 om 15:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1057 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1058 | |