![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Over het tot stand komen van wetten, zijn er geen betwistingen. Je verwart natuurlijk met regeringsonderhandelingen, en wellicht ook met het parlementair debat. Het parlementair debat werd aangevangen in de kommissie, ter voorbereiding van het gelijkaardig debat dat ons nog te wachten staat in de plenaire kamer. Maar .. de frankofonen verlieten het zaaltje. En in plaats van te debatteren zitten ze nu alleen maar prosedure-spelletjes te spelen: belangenkonflikten ....
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De huidige indeling in provinciale kieskringen is ongrondwettelijk. Lees eens via de link die ik hoger plaatste naar het betreffende arrest. In dat arrest staat nergens dat BHV moet gesplitst worden om een einde te stellen aan die ongrondwettelijkheid. Of kan jij me ergens aanwijzen waar die verplichting dan wel vermeld staat? Daar staat wel dat de wetgever fouten gemaakt heeft door die indeling in provinciale kieskringen in de huidige vorm goed te keuren. Maar ze laat open hoe dat dan wel moet gebeuren. Daar mag dan toch wel over onderhandeld worden over die wet zeker? Ik ben eens benieuwd hoe de uitslag van deze peiling zou zijn indien de ondervraagde personen het arrest zelf gelezen hadden en wisten wat er in staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het arrest spreekt niet over een splitsing. Wel over een ongrondwettelijkheid die opgelost moet worden. Welke oplossing, zegt ze niet. Maar een oplossing die terug ongrondwettelijk zou zijn, heeft geen zin. Wetten daarover stemmen heeft geen zin, tenzij die terugvallen op de grondwet. Nu dan, hebben wetten in deze materie weinig zin, verwijs in godsnaam gewoon naar de grondwet. Haal gewoon die ongelijkheid uit BHV uit. Breng BHV in overeenstemming met de grondwet. Daarvoor zijn toch geen speciale wetten nodig. Dit zou alleen maar aanleiding geven tot nog meer onduidelijkheid en geeft meer aanleiding tot discussie ivm de toepassing van de grondwet (cfr arrest). De meest eenvoudige oplossing die aan al die heisa voorbij gaat, is de loutere toepassing van het gelijkheidsprincipe. Mi. dus splitsen die handel. Elke andere oplossing leidt -gegarandeerd- tot juridische procedureslagen en/of bijkomende arresten van het bevoegde Hof die niet anders kunnen dan het oorspronkelijke arrest bevestigen. In plaats van de eenvoudige splitsing -een Vlaamse reactie op het arrest- in vraag te stellen (want een eenvoudige én duidelijke oplossing in 's lands behoud en belang) kan je je beter afvragen waarom de franstaligen zich zo blijven verzetten tegen deze eenvoudige oplossing. En daarmee het voortbestaan van het land -zoals we het steeds gekend hebben- ondermijnen. Is het pure 'letterlijk' stemmenmakerij en dus pure postjesbelang ? Of is het franstalige België dat zij pretenderen voor te staan dan toch geen mythe, maar een -door Vlamingen terecht gevreesde- echte realistische strategie ? Ik verwacht nog altijd een duidelijk standpunt van je.
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=Boduo;4517583]
Citaat:
Te pas en te onpas huppelt U om uw gelijk te halen. Wat is het morgen ? De frietaardappelen te duur ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het ironische is dan nog dat mensen die steeds maar weer kost wat kost om een onderhandelde oplossing zitten te vragen dan ook vaak de eersten zijn om te klagen dat de politiek te veel tijd in de oplossing van het probleem steekt en dat er belangrijker zaken zijn! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#94 |
Burgemeester
|
![]() gezien de meeste mensen in dit landje BHV maar een "klein probleempje" vinden,
en gezien "kleine probleempjes" weinig moeite vragen, ga ik ervan uit dat de splitsing van dit "klein probleempje" in een zéér "kleine" tijdspanne kan geregeld worden.... zodanig dat er niemand moet van wakker liggen ! ![]()
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die is door geen enkele partij gewild. (toch geen partij die in het parlement zit)
(er is zelfs niet één partij in het parlement die federaal aktief is) Jij spreekt over het probleem bhv zoals ik over loodgieterij zou spreken. Ik ken geen bal van loodgieterij, ik kan niet eens het rubbertje van een kraan vervangen, en ik wil het niet eens leren ook; teveel andere interesante dinges die me bekoren.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door daiwa : 30 december 2009 om 22:23. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Open VLD is voorstander van een federale kieskring (enfin, vorig jaar toch, want met hen weet je nooit). En Open VLD is een partij die "in het parlement zit", zoals jij het noemt. In beide parlementen zelfs, vlaams en federaal. Maar wel enkel in de federale regering, dat klopt... Dat was wat je bedoelde, zeker? Als het kraantje niet lekt: afblijven... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |