![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: bent u arm? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
7 | 22,58% |
neen |
![]() ![]() ![]() |
15 | 48,39% |
Tussen hangen en wurgen |
![]() ![]() ![]() |
9 | 29,03% |
Aantal stemmers: 31. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() het probleem is niet het werk vinden.
onbeschermd, onderbetaald, in het zwart lukt iedereen. maar op de moment dat ge legaal gaat zijn er wel serieuze problemen voor bepaalde categorieën het heeft bvb geen zin om voor 500 meer te gaan werken als een alleenstaande moeder automatisch 350 kwijt is aan kinderopvang en 150 aan extra dieselverbruik. en al die bedragen zijn relatief. kameleon is blijkbaar geen gezinshoofd, Jedd krijgt een groot deel van thuis betaald, huurt ge in de privé of sociaal etc. Laatst gewijzigd door 1207 : 30 december 2009 om 19:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Als de dop na 1 jaar zou vervallen, zouden de mensen WEL gaan werken.
![]() |
![]() |
#43 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() een ander voorbeeld is het verhaal vd anciënniteit. als ge in de privé van job verandert moet ge al heel veel chance hebben dat ge dat niet kwijt bent. ben je dat kwijt, in 80% vd gevallen, dan hebt ge terug een loon van een schoolverlater. als ge da vergelijkt met uwen dop dan zoude stom zijn om direct te beginnen. ge moet het dopgeld veel rapper laten zakken naar de minima. zult ge al heel veel opkuisen en dan kunt ge uw minima gevoelig optrekken. vandaag zijn er teveel langdurig werklozen die een dop van 950 �* 1050 hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ben ik ook voor aan het uitkijken, maar de prijzen van vastgoed vallen me momenteel zo fel tegen dat ik ontmoedigd geraak als ik ervoor rondkijk. Ik ga nog meer mogen besparen op mijn uitgaven in de toekomst.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geen avance...je kan nooit zo snel sparen als dat de prijzen opslaan tegenwoordig.
![]() |
#47 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() savatage
gij betaalt echt 300 euro voor een studio waar verzekering, gas, electriciteit, water, huurlasten (genre kuisvrouw) al inzit? gij betaalt niets voor uw internet, telefoon en tv? gij hebt nul frank kosten voor uwe wagen? gij kunt op uw werk een fatsoenlijke maaltijd krijgen voor gemiddeld 2 euro? gij hebt geen last van al die belastingen (wagen, milieu, gemeente, ...) als ik ni beter wist zou ik denken dat gij nog in de jaren 70 leeft |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=1207;4518720]savatage
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=351 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() 1207:
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Als ze je voor iets het geld geven ben je dat waard. Anders zou je het niet krijgen, iemand als tiger woods die zoveel verdiend om op een balletje te slagen ik vind het ook vreemd, maarja als het zo is dan is het zo en als het je niet bevalt begin dan ook te golfen. Zolang hij daarmee mensen vermaakt verdiend hij er zoveel mee het is gewoon zo. Misschien komt ooit de tijd dat mensen jou zoveel betalen om je te zijn discussieren op een forum, ik zou zeggen afwachten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Banneling
|
![]() Mensen met een computer en internet zou ik niet direct arm noemen.
Ik denk dat je eerder in de klasse "niet dezelfde luxe als anderen" zit. Subiet ben je nog arm als je kinderen een goedkope brooddoos van den aldi hebben, in plaats van een met samson of K3 op. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 31 december 2009 om 11:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
huurt ge in de privé in a'pen dan zijde, iets bewoonbaars althans, minimum 400kwijt. daar komen doorgaans nog eens 100 aan huurlasten op, al kan dit oplopen. tel daar 100 euro bij voor gas en electriciteit en nog eens minimum 50 voor uwe communicatie en uiteraard moet ge minimum 50 per maand rekenen voor dokters, verzekeringen en andere prullaria. dit is echt het absolute minimum ofwel maakt ge ons blaasjes wijs ofwel hebt ge een bomma die u de nodige financiele steun geeft. het zou kunnen dat gij enige kleinzoon zijt en een appartement cadeau gekregen hebt. of ge huurt een appartement vd bomma en ge werkt bij uwe nonkel waardoor ge ook hier privileges hebt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er zou een wettelijk plafond moeten komen tegen inkomensongelijkheid. Bv de hoogstbetaalde tien keer meer (bruto) dan de laagstbetaalde in een bedrijf of overheidsinstantie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Aan de coté rond het centraal station.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Minister
|
![]() Wil je het huurcontract eens inscannen en tonen ? Of verbruikt de scanner te veel energie ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Huurprijs zal nu wel 290-300 zijn. Sociale woning natuurlijk, gekregen toen ik nog studeerde en werkte aan de unief als deeltijds assistent. Maar wel tof toen ik werkte ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Minister
|
![]() Mijn return op mijn aandelen ligt op 60% dit jaar. Dus als je me wou afbluffen, het lukte niet. En daarvan is helemaal niets gekregen. Ik ken geen lange armen.
|
![]() |
![]() |