Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Bekijk resultaten enquête: akkoord of niet ?
Akkoord, dan zijn we eindelijk van België af 46 67,65%
Niet akkoord, dan modderen we liever nog wat verder met België 22 32,35%
Aantal stemmers: 68. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 3 januari 2010, 09:54   #1361
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
België staat of valt door de gewone bevolking, niet een paar enkelingen zoals Clouseau. verkeerd voorbeeld Alboreto.

de groeiende anti-Belgische sfeer, miv hier opt forum, komt door België zelf!
Toch maar raar dat ik daar in het "echte normale leven" niets van merk.

Maar ja, U woont dan ook in Tienen, in het hol van de Leeuw waar U dagelijks geconfronteerd wordt met agressieve Walen die uw gebied willen verfransen.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2010, 10:52   #1362
Sidharta
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht

Maar ja, U woont dan ook in Tienen, in het hol van de Leeuw waar U dagelijks geconfronteerd wordt met agressieve Walen die uw gebied willen verfransen.
Dat blijkt wel weer uit de wet van het rookverbod.
Stiekem even een Franse zin toevoegen.
Zo gaat het met Vlaamse wetten ,met Vlaamse grond rond Brussel en ga zo maar door.
Sidharta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2010, 12:14   #1363
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1
U moet proberen een beetje realistischer te zijn anders gaat het met U verkeerd aflopen.
Het is niet dat U 's nachts in één of andere droom miljonair bent dat U dat na het ontwaken effectief ook bent.

Uw veronderstelling wekt minstens het vermoeden dat U alle realiteitszin aan het verliezen bent.
Hopen, wensen of willen dat vlaanderen onafhankelijk zou zijn of worden (waar ik geen voordelen in zie) is nog iets helemaal anders dan bij de Hollanders gaan hokken in een zogenaamde nederlandstalige superstaat.
De weg naar zo'n staat ligt vol met valkuilen. Het grootste emotionele struikelblok is de Oranje Nassau Poppenkast want de Hollanders zullen daar nooit afstand van willen doen terwijl de vlaming die "zogezegd" net verlost zou zijn van de Coburg-Poppenkast zeker niet zit te trappelen om voor Oranje Kwieten te buigen.
Uw verbeelding is duidelijk erg beperkt. Wat jij "bij de Hollanders gaan hokken in een zogenaamde nederlandstalige superstaat" heet wordt door de meeste Vlaamsgezinden op dit forum niet in die termen bekeken. Het is hier reeds tot vervelens toe steeds maar opnieuw aangehaald: er zijn op dit forum zowel Nederlanders als Vlamingen die voorstander zijn van een grote toenadering tussen Nederland en Vlaanderen. Welke concrete vorm dit aanneemt laten wij in het midden. Waarschijnlijk in eerste instantie een reeks verdragen en afspraken. Later kan het nog een eind verder gaan in de vorm van een confederatie. Het Huis van Oranje kan rustig staatshoofd blijven van het Nederlandse deel van die confederatie. Daar hebben wij Vlamingen niets aan te zeggen en wij hebben daar ook geen last van. Het zal in elk geval niet gaan in de richting van een "hokken bij". Dat is veeleer van toepassing op jou en Schaveiger. Jullie gaan hokken bij de Walen. Als jullie zich daar lekker voelen dan gunnen wij jullie dat. De Vlamingen en de Nederlanders zijn wijs genoeg om het zonder jullie oordeel te kunnen stellen.

Laatst gewijzigd door quercus : 3 januari 2010 om 12:15.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2010, 12:22   #1364
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke Bekijk bericht
http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...MF01012010_020

Josje van K3 weer vrijgezel
gbr

Josje Huisman verhuist over enkele maanden naar Antwerpen. De Nederlandse zangeres van K3 heeft er een appartement gevonden, waar ze alleen zal gaan wonen. Josje gaat immers sinds kort weer als vrijgezel door het leven.

Na twee jaar zette de blonde zangeres een punt achter haar relatie met Jeroen. 'Het was een gezamelijk besluit van Josje en Jeroen. Soms komen mensen er gewoon achter dat ze niet de ware zijn voor elkaar. Maar ze zijn nog goede vrienden', liet haar woordvoerder weten.

Josjes verhuisplannen staan volledig los van haar relatiebreuk. 'Ik heb nooit langer dan een paar jaar op dezelfde plek gewoond en Antwerpen is een ontzettend leuke stad', vertelt Josje. 'Ik heb al een appartement gevonden. Ik wil nog een paar nieuwe meubeltjes kopen, maar ik heb er ontzettend veel zin in.' In februari of maart verhuist de Nederlandse.
ivb (de telegraaf )

Voilá se, die heeft het verstaan. Wie zegt nog wa tegen de wederzijdse integratie. En ze doet moeite om int vlaams te zingen. Dus opdringen van een hollandse accent aan ons is aan Josje niet besteed.
Over een paar maand klapt ze plat Antwaaaarps..
En we zinge: Josje hier, Josje daar en we komen bij mekaar....
Haar Nederlands accent is nog altijd daar
http://www.youtube.com/watch?v=r5hza4sQ4NQ
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2010, 12:25   #1365
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaveiger Bekijk bericht
... Vermeulen ?
Nee, Ghysen!
http://www.youtube.com/watch?v=AYrJ8FCqtAQ
Oud 3 januari 2010, 12:29   #1366
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Als hij het zo beu met de Franstaligen van Tienen is, moet hij dan Tienen verlaten.
Oud 3 januari 2010, 12:35   #1367
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Haar Nederlands accent is nog altijd daar
http://www.youtube.com/watch?v=r5hza4sQ4NQ
en dan?
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2010, 12:35   #1368
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als hij het zo beu met de Franstaligen van Tienen is, moet hij dan Tienen verlaten.
Ach neen, dat is niet aan de orde.

Er zijn ook Pipo's die eerst grond kopen naast een luchthaven, daar vervolgens een huis bouwen en dan achteraf gaan zeuren dat die luchthaven weg moet wegens geluidsoverlast....

Dat is zo'n beetje de beschrijving van de "echte" vlaming.
Oud 3 januari 2010, 12:36   #1369
Shadowke

Standaard

Citaat:
waarom zou ik om die rede Tienen verlaten?
Oud 3 januari 2010, 12:37   #1370
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U moet proberen een beetje realistischer te zijn anders gaat het met U verkeerd aflopen.
Het is niet dat U 's nachts in één of andere droom miljonair bent dat U dat na het ontwaken effectief ook bent.

Uw veronderstelling wekt minstens het vermoeden dat U alle realiteitszin aan het verliezen bent.
Hopen, wensen of willen dat vlaanderen onafhankelijk zou zijn of worden (waar ik geen voordelen in zie) is nog iets helemaal anders dan bij de Hollanders gaan hokken in een zogenaamde nederlandstalige superstaat.

De weg naar zo'n staat ligt vol met valkuilen. Het grootste emotionele struikelblok is de Oranje Nassau Poppenkast want de Hollanders zullen daar nooit afstand van willen doen terwijl de vlaming die "zogezegd" net verlost zou zijn van de Coburg-Poppenkast zeker niet zit te trappelen om voor Oranje Kwieten te buigen.
Jouw argumentatie van het niveau 'Anderlecht stinkt - Brugge blinkt' is totaal naast de kwestie en voegt niets toe aan wat ik hierboven schreef. Kun je ook nog inhoudelijk reageren of is dat weer eens te veel gevraagd voor jou?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2010, 12:38   #1371
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Jouw argumentatie van het niveau 'Anderlecht stinkt - Brugge blinkt' is totaal naast de kwestie en voegt niets toe aan wat ik hierboven schreef. Kun je ook nog inhoudelijk reageren of is dat weer eens te veel gevraagd voor jou?
Vertel mij eerst eens hoe je de vlamingen de Oranje-Poppenkast door de strot gaat rammen en das discussieren we verder.

Dat werkt vast "verhelderend".
Oud 3 januari 2010, 12:41   #1372
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vertel mij eerst eens hoe je de vlamingen de Oranje-Poppenkast door de strot gaat rammen en das discussieren we verder.

Dat werkt vast "verhelderend".
Doe jij dat altijd zo, van anderen antwoorden 'eisen' maar zelf niet ingaan op vragen van anderen, laat staan dat je de moeite neemt om hun posts te lezen?

Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 3 januari 2010 om 12:43.
Oud 3 januari 2010, 12:43   #1373
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
waarom zou ik om die rede Tienen verlaten?
Omdat die Franstaligen nooit Tienen zullen verlaten. In andere woorden hebt u maar twee keuzes : oftewel accepteert u hun aanwezigheid en dit zonder te mopperen oftwel zal u moeten verhuizen.
Oud 3 januari 2010, 12:53   #1374
Shadowke

Standaard

Citaat:
Omdat die Franstaligen nooit Tienen zullen verlaten. In andere woorden hebt u maar twee keuzes : oftewel accepteert u hun aanwezigheid en dit zonder te mopperen oftwel zal u moeten verhuizen.
zo lang ze de nederlandstaligen respecteren en geen eisen stellen, heb ik er geen probleem mee.
Oud 3 januari 2010, 12:55   #1375
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Doe jij dat altijd zo, van anderen antwoorden 'eisen' maar zelf niet ingaan op vragen van anderen, laat staan dat je de moeite neemt om hun posts te lezen?
Neen, dat is niet altijd zo.

Jij weet best dat de Hollanders onlosmakelijk verbonden zijn met de Oranje Poppenkast en dito Oranje Gekte. Ze zullen nooit accepteren dat daarvan afgeweken wordt. Dus vlaanderen bij Nederland houdt in dat vlaanderen die Oranje Poppenkast zal moeten accepteren.

Nu ben ik erg België-voelend en dat staat los van ons Koningshuis.
Voor mij persoonlijk zou een "Republiek België" ook acceptabel en denkbaar zijn.
Ik voel me verbonden met de Walen wat hopelijk mijn goed recht is.
Ik ben niet van mening dat vlaanderen het beter zal doen zonder België, daar zijn geen bewijzen of accurate cijfers van.

Wat ik zeker niet zie zitten is onder de vleugels van een vreemde mogendheid terecht te komen waarvan de vertegenwoordigers van de Monarchie zoniet nog weerzinwekkender zijn dan de Coburgs van België.

Is dat nu zo moeilijk om te begrijpen?
Oud 3 januari 2010, 12:55   #1376
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
zo lang ze de nederlandstaligen respecteren en geen eisen stellen, heb ik er geen probleem mee.
Welke franstalige Tiense bewoners respecteren U niet ?
Oud 3 januari 2010, 12:57   #1377
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, dat is niet altijd zo.

Jij weet best dat de Hollanders onlosmakelijk verbonden zijn met de Oranje Poppenkast en dito Oranje Gekte. Ze zullen nooit accepteren dat daarvan afgeweken wordt. Dus vlaanderen bij Nederland houdt in dat vlaanderen die Oranje Poppenkast zal moeten accepteren.

Voor mij persoonlijk zou een "Republiek België" ook acceptabel en denkbaar zijn.
Ik voel me verbonden met de Walen wat hopelijk mijn goed recht is.
Ik ben niet van mening dat vlaanderen het beter zal doen zonder België, daar zijn geen bewijzen of accurate cijfers van.

Wat ik zeker niet zie zitten is onder de vleugels van een vreemde mogendheid terecht te komen waarvan de vertegenwoordigers van de Monarchie zoniet nog weerzinwekkender zijn dan de Coburgs van België.

Is dat nu zo moeilijk om te begrijpen?
Dat is ongetwijfeld allemaal héél erg interessant, maar al je gekronkel interesseert me momenteel heel even niet. Het ging om een bewijs voor de stelling dat iedereen die geen N-VA of VB stemt een vurig voorstander van het behoud van België is en tegelijkertijd een fervent tegenstander van meer of volledig Vlaams zelfbestuur.
Oud 3 januari 2010, 12:59   #1378
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is ongetwijfeld allemaal héél erg interessant, maar al je gekronkel interesseert me momenteel heel even niet. Het ging om een bewijs voor de stelling dat iedereen die geen N-VA of VB stemt een vurig voorstander van het behoud van België is en tegelijkertijd een fervent tegenstander van meer of volledig Vlaams zelfbestuur.
Als U deze conversatie wil expanderen naar het absurde moet ik daar ook niet in volgen.
We kunnen ons namelijk ook de vraag stellen welk percentage VB en N.VA kiezers een scheiding wil en hoeveel % niet.

Het gaat om de Oranje Poppenkast en of de gewone vlaming daar wil mee geassocieerd worden.
Oud 3 januari 2010, 13:11   #1379
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een vraag, niet specifiek voor Henri:

Bestaan er eigenlijk wel echte nederlandstalige Belgen zonder hollanderhaat? Zover ik me kan herinneren ben ik nog nooit "België-voelende" Vlamingen tegengekomen zonder een grote weerzin tegen Holland. Het lijkt me zo'n verademing om nederlandstalige Belgen te ontmoeten die onverschillig staan tegenover Holland.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2010, 13:16   #1380
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Een vraag, niet specifiek voor Henri:

Bestaan er eigenlijk wel echte nederlandstalige Belgen zonder hollanderhaat? Zover ik me kan herinneren ben ik nog nooit "België-voelende" Vlamingen tegengekomen zonder een grote weerzin tegen Holland. Het lijkt me zo'n verademing om nederlandstalige Belgen te ontmoeten die onverschillig staan tegenover Holland.
Het gaat vast en zeker niet om Hollander- of wat dan ook haat.

Het gaat erover dat sommigen ons hier bij de Hollanders willen inlijven en dan ga ik, samen met een pak anderen steigeren.

U moet dat niet als haat opvatten.

Laatst gewijzigd door Henri1 : 3 januari 2010 om 13:16.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be