![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
| Bekijk resultaten enquête: akkoord of niet ? | |||
| Akkoord, dan zijn we eindelijk van België af |
|
46 | 67,65% |
| Niet akkoord, dan modderen we liever nog wat verder met België |
|
22 | 32,35% |
| Aantal stemmers: 68. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1421 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Als beide partijen samen besluiten van een nieuwe staat te gaan vormen, is er geen sprake van inlijving.
|
|
|
#1422 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#1423 |
|
Europees Commissaris
|
Noord- en Zuid-Korea gaan op enig moment samen. Hereniging of inlijving?
|
|
|
|
|
|
#1424 | ||
|
|
Citaat:
Woordspelletjes terzijde en kunnen we terug even eerlijk zijn aub. Citaat:
2) Voor wie er voorstander van is is het per definitie een 'hereniging'. Voor wie er tegen is, is het per definitie een 'inlijving'. Kunnen we het hierover eens zijn?
|
|
|
|
#1425 | |||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
|
|
|
|
|
#1426 |
|
Europees Commissaris
|
Daar pleit ik dan ook voor.
|
|
|
|
|
|
#1427 | |||
|
|
Citaat:
Citaat:
Er wordt hier gepleit om Vlaanderen in te lijven (excuses voor het woord, maar ik ken geen correcter) in het koninkrijk der Nederlanden. Citaat:
En als iemand dan zegt dat het doel 'integratie' stapje voor stapje moet gebeuren zal je veel mensen bij elk stapje weerstand ondervinden. Wanneer je echter zoals Hollander en ik bent voor een goede samenwerking onder vrienden zonder enig ander doel dan samenwerking zal je veel minder weerstand hebben. Correct
|
|
|
|
#1428 | ||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#1429 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#1430 |
|
|
Nee hoor, ik heb alle vertrouwen in de toekomst, ook zonder Nederland.
|
|
|
#1431 |
|
|
Ik weet het niet, het is nogal moeilijk om al die vlaggetjes uit elkaar te houden
|
|
|
#1432 | |
|
|
Citaat:
Ik heb tot nu toe enkel Hollander die voor een doorgedreven samenwerking is zonder dat daarvoor een samensmelting nodig is. De rest van de posts gaat steeds om ofwel een doorgedreven samenwerking met samensmelting op termijn ofwel gewoon een hereniging. (1) Wanneer twee partijen (België en Nederland) samen in Europa hetzelfde doel nastreven dan staan we samen sterker. (2) Wanneer twee partijen (Vlaanderen en Nederland) samen in Europa hetzelfde doel nastreven dan staan we samen sterker, maar niet zo sterk als in (1) Wanneer we als 1 land (Confederatie der Nederlanden) samen in Europa staan staan we even sterk als in (2), maar niet als in (1), maar verliezen Vlaanderen en Nederland de mogelijkheid om voor bepaalde punten waar we een andere visie hebben toch voor een alternatief te stemmen. Ik ben dus voor een doorgedreven samenwerking tussen Nederland en België om sterker te staan binnen Europa.
|
|
|
|
#1433 | |
|
|
Citaat:
maar hierboven is dat al 'annexatie' genoemd, van welke term ik mij distantieer. het is echter ook al 'samenwerking' genoemd, wat ik te vrijblijvend vind klinken. het spreekt uiteraard voor zich dat dit op wederzijdse vrijwillige en respectvolle wijze gaat gebeuren. Meer geïntegreerd mag van mij ook, maar dat stuit op meer weerstand en is dus niet wenselijk op dit moment. Uiteraard is elke vorm van samenwerking tussen Nederland en Vlaanderen iets dat op vrijwillige basis moet geschieden. De middeleeuwen zijn hier al lang voorbij.
|
|
|
|
#1434 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
#1435 | |||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja, ik dus ook, maar de samenwerking dient op langere termijn de ultieme en onvermijdelijke hereniging - in welke vorm dan ook.
Laatst gewijzigd door Ernst Niessen : 3 januari 2010 om 21:19. |
|||
|
|
|
|
|
#1436 | |||||
|
|
Citaat:
als gelijkwaardig argument kan je stellen dat het Groot Nederlands experiment 180 Jaar geleden al werd ondernomen en we weten ook hoe dat is afgelopen. Citaat:
Als we overeen komen is dat ideaal en kunnen we daar voordeel uit halen. Wanneer we niet overeen komen, dan moeten we onze eigen weg kunnen gaan. Citaat:
Citaat:
Het is niet al koek en ei hoor. Citaat:
Ja, het is een perceptie, maar het is een juiste perceptie.
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 3 januari 2010 om 21:18. |
|||||
|
|
|
|
|
#1437 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Het enige wat ik niet graag gebruik (maar soms toch ook gebruik) is de 'je' of de 'jij' ,of de 'jou', of de 'jullie'. Dat vind ik toch zo taaloneigen en zo gekunsteld. Laatst gewijzigd door system : 3 januari 2010 om 21:27. |
|
|
|
|
|
|
#1438 | |||||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Maar ondertussen ziet u niet dat er tussen Nederland en Vlaanderen een symbiose ontstaat, die mogelijkheden schept voor de nabije toekomst, mogelijkheden die wel eens heel concreet kunnen worden als België verdwijnt. Citaat:
Ik ook niet meer: van de Benelux niet en van België niet. Citaat:
Citaat:
J Citaat:
|
|||||
|
|
|
|
|
#1439 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1440 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Dat mag u vinden, maar het is wel het domein van de standaardtaal. 22 miljoen Nederlandstaligen gebruiken deze voornaamwoorden dagelijks. |
|
|
|
|