Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 januari 2010, 23:07   #201
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
gij kunt al evengoed rekenen als onze minister van Begroting. En dat is dan nog een econoom. Je moet niet vragen hoe het gesteld is met de 9 andere Vlaamse ministers. Allemaal juristen.
wat is er mis aan mijn berekening?
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2010, 00:37   #202
Dinosaurus
Provinciaal Statenlid

Dinosaurus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
wat is er mis aan mijn berekening?
Welja, het heeft iets te maken met breuken...(vijfde leerjaar, denk ik...)

2/3 = 66,66%

75% komt eerder overeen met 3/4

maar... misschien zat er wel een 'diepere betekenis' in jouw
'20%, dus nog 55% te gaan':

+ 55% van de overblijvende 80%... en dan kom je (samen met die 20%) aan een goeie 64%...

maar ik durf te betwijfelen dat dit je bedoeling was
Dinosaurus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2010, 10:21   #203
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Waaruit moeten ze dan opstappen?
Uit de federale regering? Daar zit N-VA niet in.
Uit de Vlaamse regering? De Vlaamse regering onderhandelt niet over BHV.

Dus ik zou niet weten waar de N-VA zou moeten uitstappen, nog minder welk effect dit zou hebben.
bij een onderhandeld akkoord over BHV zal de Vlaamse regering ook bepaalde toegevingen moeten doen, dat staat vast. De 3 burgemeesters zullen moeten benoemd worden, de bevoegdheid over die benoemeningen zal niet meer exclusief bij Vlaanderen liggen. Ook de inspectie van de scholen in de faciliteitengemeentes zal niet meer door Vlaanderen mogen gebeuren. en wie weet wat ze nog gaan vinden.

NVA zal uit de Vlaamse regering moeten voor een onderhandeld akkoord en zo zal het ook geschieden.
Oud 4 januari 2010, 10:45   #204
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
bij een onderhandeld akkoord over BHV zal de Vlaamse regering ook bepaalde toegevingen moeten doen, dat staat vast. De 3 burgemeesters zullen moeten benoemd worden, de bevoegdheid over die benoemeningen zal niet meer exclusief bij Vlaanderen liggen. Ook de inspectie van de scholen in de faciliteitengemeentes zal niet meer door Vlaanderen mogen gebeuren. en wie weet wat ze nog gaan vinden.

NVA zal uit de Vlaamse regering moeten voor een onderhandeld akkoord en zo zal het ook geschieden.
Ik zou er geld voor geven, mocht het zo kunnen geschieden (met uitgerekend die drie toegevingen ...)
Maar die kado denk ik niet dat Vlaanderen mag verwachten.

Wie het hersendode B., dat enkel nog 'leeft' dank zij de hart-en long-masjienes van transferts en dergelijke meer, het langst wil laten 'overleven' op die manier, is gebaat bij de volgende oplossing:
er wordt verder gedaan in een schijngevecht;
de Vlamingen stemmen meerderheid tegen minderheid;
de frankofwieten doen heel verongelijkt, wentelen zich in hun slachtofferrol, en zeggen dat het alleen maar is omwille van de slechte ekonomische toestand dat zij niet verder reageren tegen dit ekstremistische diktaat ... bla bla ... ze dronken een glas (van de transferts), ze pisten een plas (in het gezicht van de Vlamingen) en alles blijft gelijk het was.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 4 januari 2010 om 10:52.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2010, 10:50   #205
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
Yep...
Ik vrees daar inderdaad ook voor...

Citaat:
En hun stuntje van vorige keer nog eens dunnetjes over doen?
Tja...zeker niet uitgesloten...misschien taktisch zelfs niet slecht gezien...strategisch echter brengt dit Vlaanderen noppes bij...
Oud 4 januari 2010, 10:54   #206
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dinosaurus Bekijk bericht
Welja, het heeft iets te maken met breuken...(vijfde leerjaar, denk ik...)

2/3 = 66,66%

75% komt eerder overeen met 3/4

maar... misschien zat er wel een 'diepere betekenis' in jouw
'20%, dus nog 55% te gaan':

+ 55% van de overblijvende 80%... en dan kom je (samen met die 20%) aan een goeie 64%...

maar ik durf te betwijfelen dat dit je bedoeling was
je hebt gelijk ik heb me in mijn berekening gebaseerd op 75% i.p. van 66 of 3/4 ipv 2/3
Oud 4 januari 2010, 11:05   #207
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
je hebt gelijk ik heb me in mijn berekening gebaseerd op 75% i.p. van 66 of 3/4 ipv 2/3
ik begin te snappen waarom je liever advocaten dan ingenieurs in de politiek wil ...
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2010, 11:09   #208
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

[quote=Fieseler;4524041]
Citaat:

En hun stuntje van vorige keer nog eens dunnetjes over doen?
Tja...zeker niet uitgesloten...misschien taktisch zelfs niet slecht gezien...strategisch echter brengt dit Vlaanderen noppes bij...
1. En wat is het belangrijkste voor een partij denk je: macht vergaren = stemmetjes ronselen, of gelijk krijgen?
2. Als Vlaanderen morgen onafhankelijk wordt, wat is dan de bestaansreden van NVA overmorgen nog?
Oud 4 januari 2010, 11:14   #209
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Als Vlaanderen morgen onafhankelijk wordt, wat is dan de bestaansreden van NVA overmorgen nog?
Dan gaat men zijn andere programmapunten proberen te realiseren. Pretenderen dat de N-VA een one issue partij zou zijn met als enige programmapunt de Vlaamse onafhankelijkheid getuigt van wel heel erge intellectuele oneerlijkheid.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2010, 11:18   #210
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

[quote=speurneus;4524068]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Als Vlaanderen morgen onafhankelijk wordt, wat is dan de bestaansreden van NVA overmorgen nog?
Dan wordt het R-VA. Opsplitsen van Vlaanderen in 3 regio's : Vlaanderen - Brabant - Limburg.

Elk met een eigen parlement en regering.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2010, 11:37   #211
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Heb jij de onderhandelingen mogen inzien?
Of zijn het weeral losse schoten voor de boeg?
Oud 4 januari 2010, 11:54   #212
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak
Die is door geen enkele partij gewild. (toch geen partij die in het parlement zit)
(er is zelfs niet één partij in het parlement die federaal aktief is)

Jij spreekt over het probleem bhv zoals ik over loodgieterij zou spreken. Ik ken geen bal van loodgieterij, ik kan niet eens het rubbertje van een kraan vervangen, en ik wil het niet eens leren ook; teveel andere interesante dinges die me bekoren.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dinosaurus Bekijk bericht
Hmmm, loodgieter spelen zou je dan misschien toch beter liggen...

Open VLD is voorstander van een federale kieskring (enfin, vorig jaar toch, want met hen weet je nooit).
En Open VLD is een partij die "in het parlement zit", zoals jij het noemt.
In beide parlementen zelfs, vlaams en federaal.
Maar wel enkel in de federale regering, dat klopt...

Dat was wat je bedoelde, zeker?

Als het kraantje niet lekt: afblijven...

Aai lov it, wen a plen koms togedder.

link: http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20100104_012

titel: Open VLD ziet BHV-noodwet niet zitten

beetje tekst: (door mij af en toe wat in de verf gezet)

Citaat:
BRUSSEL - 'Uitstel is geen optie meer. Dus geen noodwet of tijdelijke terugkeer naar arrondissementele kieskringen om Brussel-Halle-Vilvoorde over de verkiezingen te tillen. Deze keer moeten we erdoor.' Dat zegt Open VLD-voorzitter Alexander De Croo in Het Laatste Nieuws.

Tot Pasen resten er nog 90 dagen om de tikkende tijdbom onder de federale regering te ontmijnen. Jean-Luc Dehaene kreeg de taak om het heikele dossier aan te pakken.

'Er zijn de voorbije weken al contacten met Jean-Luc Dehaene geweest en er zijn er nog een hele reeks gepland', zegt Alexander De Croo, amper drie weken in de voorzittersstoel bij de Vlaamse liberalen. Hij wil absoluut dat Dehaene deze lente BHV oplost.

'De mogelijkheden tot uitstel zijn op', zegt De Croo. 'Nieuwe belangenconflicten inroepen, zou niet goed zijn. En ik ben geen voorstander van noodwetten of een tijdelijke terugkeer naar de arrondissementele kieskringen om het dossier over de verkiezingen van 2011 te tillen. Dit dossier heeft de Belgische politiek lang genoeg verlamd.'

'Er is nu meer bereidheid dan twee jaar geleden om tot een oplossing te komen. We moeten dit dossier oplossen zodat we ons weer kunnen bezighouden met maatschappelijke problemen. Als we dit land willen regeren, is het cruciaal dat we eerst de communautaire problemen aanpakken.'
De hamvraag is en blijft natuurlijk: wie blijkt nu meer bereid te zijn dan twee jaar geleden ??

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 4 januari 2010, 11:58   #213
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Heb jij de onderhandelingen mogen inzien?
Of zijn het weeral losse schoten voor de boeg?
ik lees de Franstalige kranten, dan weet je al veel hoor.

Franstaligen willen helemaal geen akkoord over BHV, ze weten toch dat de Vlamingen op den duur toegeven. en die toegevingen zouden wel eens veel groter kunnen zijn dan de meeste Vlamingen willen geloven.
Oud 4 januari 2010, 12:06   #214
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Dan wordt het R-VA. Opsplitsen van Vlaanderen in 3 regio's : Vlaanderen - Brabant - Limburg.

Elk met een eigen parlement en regering.
Ewel Vanderkaarten de kleine,

liever dat nog dan eenderwat anders mèt zoiets als brov's.

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 4 januari 2010 om 12:07.
Oud 4 januari 2010, 12:35   #215
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

elke toegeving aan franstalig belgie is politieke zelfmoord nu.
dus men zal juist NIETS toegeven!
laat de federale regering maar vallen en herverkiezingen!
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2010, 14:58   #216
schaker
Provinciaal Gedeputeerde

schaker's schermafbeelding

Standaard De O-VLD kan toch eenvoudig in de vlaamse regering opgenomen worden i.p.v. de N-VA...

Citaat:

Ik begrijp je betoog, maar waar ligt nou het probleem? De O-VLD kan toch eenvoudig in de vlaamse regering opgenomen worden i.p.v. de N-VA.

Dan is de N-VA de dwarsligger en de O-VLD de redder in nood. Dit wordt zeker gehonoreerd door de kiezers.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
elke toegeving aan franstalig belgie is politieke zelfmoord nu.
dus men zal juist NIETS toegeven!
laat de federale regering maar vallen en herverkiezingen!
Het is momenteel het beste dat de vlamingen gaan toegeven, omdat het in tijden van crisis niet verstandig is om de (vlaamse of federale) regering te laten vallen.
schaker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2010, 15:06   #217
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaker Bekijk bericht
Ik begrijp je betoog, maar waar ligt nou het probleem? De O-VLD kan toch eenvoudig in de vlaamse regering opgenomen worden i.p.v. de N-VA.

Dan is de N-VA de dwarsligger en de O-VLD de redder in nood. Dit wordt zeker gehonoreerd door de kiezers.

Het is momenteel het beste dat de vlamingen gaan toegeven, omdat het in tijden van crisis niet verstandig is om de (vlaamse of federale) regering te laten vallen.
en waarom zouden de Vlamingen moeten toegeven en niet de Franstaligen??
Oud 4 januari 2010, 15:16   #218
schaker
Provinciaal Gedeputeerde

schaker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en waarom zouden de Vlamingen moeten toegeven en niet de Franstaligen??
Beide partijen moeten toegeven. De Franstaligen krijgen de splitsing van BHV te verwerken. En de Vlamingen zullen jouw voorstellen (van post #203) moeten accepteren.
schaker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2010, 15:19   #219
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Als dat dan zo simpel is, waarom deden ze dat dan niet bij de inisiële regeringsvorming ?

Citaat:

Volgens de frankofwieten is het niet momenteel het beste dat de Vlamingen toegeven, maar is het altijd het beste dat de Vlamingen toegeven.

Me dunkt dat gij, volgens uw nik, schaakt met twee stappen achteruit te denken, in plaats van twee stappen vooruit ...

Oud 4 januari 2010, 15:19   #220
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Beide partijen moeten toegeven. De Franstaligen krijgen de splitsing van BHV te verwerken. En de Vlamingen zullen jouw voorstellen (van post #203) moeten accepteren.
De Vlaamse politici zullen dit idd accepteren. de Vlaamse bevolking wsl niet.

maar ach, die moeten maar slikken hé?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be